Brynäs IF

727711 inlägg · 7962 ämnen

SÄSONGEN 2017-2018

« · 1889048 · » Till forumet

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Huge: Då tycker jag dessutom att Sandström sjönk till gråsuggenivå som sk journalist.
Kommentera

Pilen32: Bra +/- spelare på marknaden är alltid intressanta.
Kommentera

Zappaholic: Otåliga och överengagerade fans som nästan lite psykotiskt lever för laget ligger nog ofta bakom såna här nätstormar. Man kräver daglig info om ALLT som sker runt värvningsarbetet, när man inte får det så är det Brynäs som förklarat KRIG (med STOOOOORA bokstäver) mot fans och media. BZ kommer nog att uttala sig när han känner att det är dags, det han kan säga under pågående jobb med nästa års lag blir ändå bara floskler och självklarheter som säger NÅT men ändå ingenting.
Och en summering av säsongen finns det ännu tid till att hinna med, serien startar inte nästa vecka....
Kommentera

Hade Morgan Ellis kunnat vara något för Brynäs nästa säsong? Fbk verkar ju inte vilja förlänga med honom.
Hade en tuff tid i Skellefteå, men spelade upp sig rejält i Färjestad.
En bra allround back, bra +/-.
Utan tvekan bättre än Sundqvist, kanske till och med billigare.
Kommentera

bradberry: Jag vet inte. Tycker inte det är så mycket substans i det där. Men är det så, då kanske det finns någon form av anledning.

Sandström får väl gå ut med vad han vet då, istället för att fegtweeta så där...tycker inte det är jag som ska ge en anledning. Sandström får väl förklara sig
Kommentera

Zappaholic: Säsongssummering är rimligt, känns mest slött att inte kunna åstadkomma det på officiella sidan, såvida inte BZ har fått influensan eller nåt. Offentliggörande om att några spelare lämnar kommer nog vilken dag som helst.

Kollar på typ hvtv, de har en del material där. Brynäs har inte ett smack efter kvartsfinal#5s presskonferens.
Kommentera

Zappaholic: Ge mig då EN anledning till att Sandström svarar som han gör på tweeten...
Kommentera

Zappaholic: Det och mycket annat.
Vilka spelare blir kvar? Vem ska träna Brynäs? mm mm
Kommentera

Powerfade: Äsch. En skvallermurvel som känner sig lite kränkt och tweetar ut trams.

Däremot, som Peja skriver, så kan en säsongssammanfattning och en analys inför nästa säsong vara på sin plats.
Kommentera

Davey85: Istället för Sunken. Alla dar i veckan...
Kommentera

Tack, Mora IK!
Kommentera

Zappaholic: Till en början vore en säsongssammanfattning lämplig. Ungdomsansvarige har sammanfattat ungdomssäsongen men BZ har inte sammanfattat A-lagssäsongen...
Kommentera

Mittzon: Ja det verkar som det. Men som några har skrivit. Ingen rök utan eld...
Kommentera

Mora kan nog få ett mycket bättre lag
till nästa säsong nu när de får lika
mycket från SHL som övriga lag.
Och slipper det första årets "bidrag"
till laget som åkt ur.

Plus att det till på köpet blir de ökade
pengarna från SHL till nästa säsong.

Så om Mora inte har för många med
kontrakt till nästa säsong kan de nog
ha råd att spetsa till laget rejält.
Kommentera

Powerfade: Det ska mycket till innan en seriös organisation börjar dementera skvaller.
Kommentera

Zappaholic: En dementi angående tweeten, ett livstecken...vad som helst.
Kommentera

Powerfade: Vad är det för information du vill ha?
Kommentera

Mittzon: Noll information...
Kommentera

Powerfade: Varför tror du att ”locket är på”?
Kommentera

Peja: N å n t i n g är sjukt i Brynäs i alla fall. För varför locket på annars? Jag har fått lite inside förr att Brynäs inte var nöjda med Bz, fast det var så pass länge sen nu så den biten borde vara inaktuell nu.
Men oavsett så ska detta INTE få ske. Styrelsen har en jävla skyldighet att meddela sina medlemmar om vad som händer och sker i FÖRENINGEN.
Att man tiger för media köper jag men precis som du säger så har Brynäs sin egna hemsida som kanal ut med information.
Snart dags för årsmöte, det lär bli livat skulle jag tro.
Kommentera

Pettisbif: Prickar du målvaktsparet också?
Kommentera

Det vi alla är överens om är att vad som helst kan hända med Bz som sportchef. Och att till nästa sässe så behövs SPETS.

Kikade runt lite och hittade det här:
Dick Axelsson
Jan Mursak
Bröderna Olimb
Bryan Lerg
Matt Anderson
Andrew Calof
David Kase
Richard Gynge
Greg Scott
Spencer Abbott
Casey Wellman
Patrick Zackrisson
Alexander Bergström
Lucas Wallmark

Nån prickar man kanske in? ;)
Kommentera

Pettisbif: Så om du trodde på honom, varför hade du inte med honom varje gång? Du hade inte ens med han i startuppställningen utan satte honom på bänken. Knappast något att skryta över.
Kommentera

Pettisbif: Tur att man inte är sportchef 👍
Kommentera

Axle San: där gör jag en pudel rakt av ;)
Kommentera

Axle San: Du prickade in också att Liljewall är en av SHLs mest underskattade centrar.
Kommentera

atilla: han var med iaf ;) Precis så som jag trodde på honom i shl, trodde Luleå också på honom. Jag kan nästan sätta en peng på att inför denna säsongen så hade Luleå inte alls kunnat ana på den utveckling Emil fått. Det tror jag nästan inte ens han själv kände av. Kometkarriär. Han kommer inte spela i shl nästa år. Luktar NHL lång väg om Emil och hans spelsätt.
Kommentera

Pettisbif: Gjorde en snabbtitt. Mellan mars-maj 2017 la du ut 15 laguppställningar om denna säsongs lag varav Emil Larsson var med i en utav dem. Där hade du satt upp han som extra forward. Duktig du som lyckades pricka rätt. Tycker du kan skryta mer om det än vad du redan gjort.
Kommentera

Peja: Fast nu inte bara står han för det utan han är ju till och med stolt, med all tätt också trots allt.
Kommentera

Axle San: En annan variant är ju att byta nickname och därmed slippa stå för allt man skrivit tidigare.

Pettis: Du kan söka via din profil eller direkt i boken. Finns tyvärr ingen jättesmidig sökfunktion, så det är nog inte värt mödan.
Kommentera

Pettisbif: ”Går det att hitta inlägg som jag skrev för exakt 1 år sen drygt?? Finns säkert ingen förutom jag som skrev att Emil Larsson vore ett väldigt bra nyförvärv. Men där dömdes jag ut totalt med texter likt:Vad ska vi med honom till? Vi har redan Alcén och Granis... mm mm.

Ni som dömmer ut mig och mina dröm namn för klubben kanske borde ta en och annan funderare. ”

Du har väl tryckt in halva världens licensierade spelare i dina uppställningar och nån gång måste du ju få rätt.
Kommentera

Aurum: Precis :) Journalister har jag tröttnat på sedan länge när det gäller allt i samhället :) Samla alla inne i Gavlerinken till ett möte
Kommentera

Admin. Går det att hitta inlägg som jag skrev för exakt 1 år sen drygt?? Finns säkert ingen förutom jag som skrev att Emil Larsson vore ett väldigt bra nyförvärv. Men där dömdes jag ut totalt med texter likt:Vad ska vi med honom till? Vi har redan Alcén och Granis... mm mm.

Ni som dömmer ut mig och mina dröm namn för klubben kanske borde ta en och annan funderare.

Hare!

BZ ÄR INTE EN BRA SPORTCHEF FÖR OSS LÄNGRE!!
Kommentera

Powerfade: Man börjar ju nästan undra om det har hänt nåt med Boforsarn. Brynäs har trots allt sin officiella hemsida där man kan kommunicera ut exakt vad man vill, och ge f-n i tidningarna, men även på officiella är det tyst.
Kommentera

Leonardo: Håller med till 100%! Behöver inte nödvändigtvis ske via journalist, finns så många andra sätt nu för tiden.
Kommentera

Powerfade: Oavsett ska en gedigen klubb kommunicera med sina fans och medlemmar, inte tiga och gömma sig, nånting står inte rätt till då Brynäs, det är inte vad jag vill ha i mitt Brynäshjärta!
Kommentera

Powerfade: nja. Egentligen fler bevis på att något inte står rätt till i föreningen, speciellt med Sasses tweet till detta. Såklart välkryddat, men ingen eld utan rök som sagt.
Kommentera

Porseland: lysande. Helt enkelt lysande. Otroligt hur mycket som kan hända med en förening på bara en säsong...
Kommentera

Powerfade: Det verkar ha läckt ut och det var en fjärt i rymden.
Kommentera

Det verkar stämma.
Gefle Dagblads reporter skriver såhär. Gefle d
Dagblads andra reporter gillar det han skrev.
Kommentera

Powerfade: det du menade var den text som Skrubben länkade till tydligen.

Antar att du fick infon på samma sätt som Rodrigues?
Kommentera

Skrubben: Känns lite virrigt det han skriver. Idag har stora företag, politiker och andra en tydlig mediastrategi. Det går INTE att lita på media nu för tiden, därför är det vanligt att man bara svarar på skriftliga frågor m.m. Bra om Brynäs är tydlig i sin kommunikation med media.
Kommentera

Powerfade: Kommer Brynäs själva gå ut med ett meddelande på sociala medier kl. 21?
Kommentera

Skrubben: Har inte skrivit något sen samma kväll som vi åkte ur men nu måste man ju bara undra vad fan det är som händer??? Nog kan det vara kryddat men ingen rök utan eld...
Kommentera

Inkazar: igen? Du missade väl mig 2012 😂😂
Kommentera

Skrubben: Nja, nog tror jag dedär är rejält saltat allt. Men vi får se vad det lider när GD fått tag på Bengtzen och vad som sägs då.
Kommentera

Powerfade: ska du dansa naken på rådhuset? ;-)
Kommentera

Det verkar vara grejer på gång.
Håll utkik på twitter Facebook runt 21 ikväll
Kommentera

Peja: Oavsett så måste Boforsaren ge förutsättningar för ett starkt lag att bygga vidare på till näste sportchef. Emil Larsson lär nog få anbud av kapitalstarka klubbar.
Kommentera

« · 1889048 · »