Brynäs IF

727952 inlägg · 7962 ämnen

SÄSONGEN 2017-2018

« · 1891042 · » Till forumet

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Huge: Och exakt när har jag kallat personal eller styrelse är inkompetent. Det enda jag skriver är att man borde lägga energi på att utveckla verksamheten. Jag är ganska säker på att man har ganska stora hål att fylla efter att man slimmade organisationen för nåt år sedan. Slimmar man ned så blir det alltid en negativ effekt. Något man hela tiden får se över.
Så att du HELA tiden drar för stora växlar på det som skris här får stå för dig. Jag VET däremot att det är VÄLDIGT många som reagerar negativt på din konstanta nedlåtande ton. Det märks om inte annat bland de anmälda inläggen. Där du står som skribent till 90% av inläggen. Så du kanske skulle tona ner ditt "okunniga" eller liknande så kanske andra skribenter skulle sluta att anmäla dem. För fortsätter det så måste nånting göras åt saken...
Kommentera

ulfberht_igen: Fast ”hånad och förminskad” för att ingen reagerar...? Kom igen! Ryktet om Kinnwall är nog redan känt här hos de flesta och då finner man som enskild inget behov av att kommentera. Ingen har väl sagt något negativt om dig/till dig? Självklart är ALLA intresserade av att höra rykten om spelare. Sen om ryktet som kommer ut väcker känslor så kommer det rendera i kommentarer. Att du tar det personligt när ingen kommenterar känns lite märkligt i mina ögon...
Kommentera

Powerfade: "Problemet med huge är att han ALLTID tror att Brynäs har OPTIMALT anpassad personal på sin OPTIMALT utformade rörelse."

Inte alls. Just därför att jag inte är tillräckligt insatt eller kunnig för att kunna bedöma om Brynäs personal är optimalt anpassad, så sitter jag heller inte och tvärsäkert konstaterar att styrelse eller personal är inkompetent.
Men Powerfade är en gitarrklinkande Eskilstunabo som vet ALLT, sedan har han sina små prinsar som älskar när deras stora mentor ger dem likes på sina inlägg.
Och förminskar andra genom att i samma veva raljera över ex deras yrke...
Kommentera

Inkazar: vad bra. Borde jag ju ha fattat att alla hade kunnat räkna ut att färjestad vill signa kinnvall. Fel av mig att komma med sånt. Tidigare har man ju diskuterat kinnvalls framtid här så därför trodde jag att det var relevant. Sparar er från alla andra nyheter.

Hade redan avregistrerat mig men ville bara säga hur tråkigt det är att bli hånad och förminskad bara för att man vill dela med sig under sillyn. Det finns oroligt mycket kring laget som inte kommer upp här. Antar att många här inte bor i Gävle och inte har så mycket bekanta inom laget och föreningen och kanske därför många rykten man bara hör lokalt aldrig tas upp här.

Och ja jag vet att ingen behöver vara intresserad och ja, många kan säkert lista ut att flera klubbar är intresserad av duktiga spelare men jag går ju in här och delar med mig för att andra också kanske vill höra.

Sen ber jag om ursäkt för att jag blev en drama queen. Kanske forumet borde bli mer uppdelat så att allt inte behöver diskuteras i varje tråd.
Kommentera

{Ulfberht}: Jag vill också höra vad du har att säga . Kom igen 👊
Kommentera

{Ulfberht}: Jag vill höra dina nya grejer. Scrollar förbi i princip allt som inte har med sillyn att göra. Orkar inte läsa all gammal skåpmat...
Kommentera

Powerfade: Styrelsen väljs av medlemmarna till en period av ett eller två år. Sen krävs omval.

Oavsett hur bra man är kan det alltid bli bättre. Det säger säg självt. Men jag förstår fortfarande inte varför ens ifrågasätta det.
Kommentera

Zzz: När det gäller de minst sagt impopulära platserna i arenan så har det inte hänt mycket under de mer än 10 år sedan man byggde om den gamla gavlerinken till arena. Så visst kan man göra mer där...
Visst finns det en rotation inom styrelsen. Av naturliga skäl. Folk går vidare till andra uppdrag. Men kan man lägga ner mer jobb på att bli bättre?
Kommentera

Inkazar: Aha.. ja då förstår jag att det inte var något större intresse på hans information. Med tanke på hur Kinvall har imponerat den senaste tiden så vore det konstigt om inte flera klubbar var intresserade av honom. Han är ju inte draftad heller så risken att nåt NHL lag börjar lägga sig i är ju inte lika stor. Även om de säkert har ögonen på honom redan nu. Konstigt vore ju annars.
Kommentera

Powerfade: Är det något fel på rotationen på styrelsesidan idag menar du? Kom igen..

Sen frågorna du ställer, har du koll på att det inte jobbas med det idag? Jag tror inte du på alvar tror att man inte gör det.
Om vi kokar ner allt till vad det handlar om så är det en två veckors härdsmälta gällande kommunikation samt en frustration ifrån oss fans gällande det sportliga resultatet. Brynäs har lagt locket på för att det pågår ett drev mot Bengtzén. Vi har ingen aning om varför,men det finns ju självklart ett arbetsgivaransvar här också som Brynäs har mot Bengtzén. Det är väl inte otroligt att det är därför man skyddar honom.

Ifrågasätt inte bara för att.
Kommentera

Huge: du är lika mycket kreti o pleti som oss andra! Sluta med dina översittarfasoner! Tränar rekrytering av Melin är det enda problemet enligt dig! Hur faaaan vet du det? Att det är det enda problemet??? Alla spelare som kommit o gått är väl ett lika stort bekymmer! Vi får se när det kommer en utvärdering av säsongen och ett årsmöte som kritiskt granskar bifs säsong
Kommentera

Powerfade: ”Tydligen flera klubbar som är ute efter kinnvall. Färjestad en av dom. Men det är väl inte omöjligt att Timrå vill förlänga”

Det hade han. Står längre ner. Inte mycket att komma med och något vem som helst kan räkna ut.
Kommentera

{Ulfberht}: Så vad är det för info du har? Det blir lätt så att man har ett fokus på en pågående diskussion och skummar bara igenom det andra. Men jag håller med att det är konstigt att ingen reagerat. För många brukar gnälla sig harmynta här så fort en diskussion inte handlar om hockeyn, eller om spelare.
Kommentera

Huge: "Och här fastställer ju kreti och pleti att styrelsen är värdelös och kanslipersonalen inkompetent, utan att veta hur och varför dom agerar som dom gör."
Så bara för att jag skriver att man behöver UTVECKLA organisationen så är den värdelös?
Herregud Huge.... Måtte golfsäsongen börja snart så att man slipper dina övertolkningar ett tag.
Kommentera

Zzz: Ja, jag menar att man både kan och bör byta ut en eller två i en styrelse med jämna mellanrum. Så att arbetet som behöver göras blir gjort. Exempelvis, Ingen som sitter och känner sig säker på sin position bara för att man haft den länge. Vidare så är det aldrig fel att få in nytt blod med nya idéer och ny energi.

Kan man göra det bättre på säljsidan? Hur?
Kan man göra det bättre i olika arrangemang kring matcher? Hur?
Kan man göra det bättre i kommunikationen med sponsorer? Hur?
Kan man göra det bättre i kommunikationen med medlemmar och supportrar? Hur?
Kan man göra det bättre för att få in publik på de platser i arenan som i 95% av matcherna står tomma? Hur?

osv osv....
Kommentera

Daniel Lövve Lö: Jo, men jag sa ju alldeles nyss att det som eltifoso säger är mkt bra: att ifrågasätta är sunt, att fastställa ngt utan insikt är osunt.
Och här fastställer ju kreti och pleti att styrelsen är värdelös och kanslipersonalen inkompetent, utan att veta hur och varför dom agerar som dom gör.
BZ misslyckades med värvningen av ny tränare, det är grunden till problemen.
I övrigt har det varit lite blandat, beroende på fler faktorer än att det enbart är han och ingen annan/inget annat som är förklaringen.
Klart är iaf att vare sig han eller Brynäs i övrigt är nöjda med säsongen och med stor sannolikhet jobbar stenhårt för att nästa säsong ska bli bättre, både på och utanför isen.
Kommentera

Usch vad ignorerad man känner sig, trots att man försöker leverera info under sillyn. Hade nya grejer att komma med också men blir påmind om man varför jag en gång lämnade det här forumet. Pajkastning och löjliga diskussioner in absurdum.
Kommentera

Powerfade: Självklart ska man alltid utgå ifrån att allt kan bli bättre, men det är väl ett naturligt arbete i alla organisationer? Vi har väl heller inget belägg för det inte sker idag.

Jag kanske övertolkade dig. Men du skrev nedan att man borde ta in rätt folk i styrelse och kansli betyder alltså inte att du idag tycker man har fel folk? Jävligt märkligt skrivet i så fall.
Kommentera

eltifoso: Problemet med huge är att han ALLTID tror att Brynäs har OPTIMALT anpassad personal på sin OPTIMALT utformade rörelse. Det finns inte ett enda företag i hela världen som inte jobbar med RCI i olika former för att bli effektivare. Vissa företag lägger ned miljoner varje år på RCI verksamhet.

Men Huge kör buss å vet ALLT, sedan har han sina små prinsar som älskar när deras stora mentor ger dem likes på sina inlägg. Att man förminskar eller till och med kallar andra för både det ena och det andra i samma veva spelar ingen roll.

Det är nog snart dags för denna när det gäller organisation,ishockey i stort och smått, HELT okunniga Moderator att göra nåt jag kan. Moderera ;-) Fast det finns givetvis ett stort antal här som anser att jag är helt okunnig på den fronten med. Jag får ofta höra det via PM när jag modererat ;-)
Kommentera

Huge: Förstår vad du menar Huge, men vore det inte konstigt om inte folk ifrågasätter efter det som hänt eller inte hänt?

Jag tycker vi måste kunna säga att senaste året har ju Bengtzen misslyckas nästan totalt med sitt jobb, otur eller ej men nu höjs kraven på att först få ihop ett team runt laget som är i framkant med allt som hör till 2018.
Spelare ska vilja till Brynäs för att få bästa utvecklingen!

Och Campese får styra upp tex jobbet mot fansen och andra intresserade.

Detta går att reda upp men nu måste Bengtzen verkligen höja sig han med.
Kommentera

Auchinleck: Absolut. Problemet är bara att det oftast bara blir allmänna och svepande uttalanden om målsättningar, hur man vill spela, osv.
Det är som eltifoso säger, sunt att ifrågasätta men osunt och obegåvat att fastställa saker och ting utan insikt.
Kommentera

Zzz: Jag vet inte mycket om kompetensen men jag utgår från att de själva ser flera saker som de kan göra bättre. Det finns ALLTID utrymme för förbättringar, oavsett hur bra man är. Det enda påtagliga som jag VET inte har varit bra alls var kommunikationen med supportrar och medlemmar. En fråga som de BEVISLIGEN uppmärksammat.

Så jag tror du övertolkade mig en del där..
Kommentera

Att ifrågasätta är väl bara sunt och en förutsättning för fortsatt utveckling

Att fastställa något utan insikt är dock osunt.

Men klanka inte ner på ifrågasättanden, nyfikenhet är en bra egenskap
Kommentera

Huge:
Vill man undvika negativ spiral runt föreningen kan man ju som förebyggande åtgärd berätta hur man jobbar och varför... innan skiten träffar fläkten.
Kommentera

Zzz: Man ifrågasätter ju alltid kompetensen hos ex BZ efter varje värvning som inte motsvarat förväntningarna, utan att veta anledningen eller känna till förutsättningarna när värvningen gjordes.
Därmed fullt logiskt att okunniga/oinsatta fans även ifrågasätter kompetensen hos styrelse och personal utan att veta nåt om deras arbete, hur dom jobbar och vilka förutsättningar dom har.
Kommentera

Peja: Ja dom senaste två veckorna. Men vi vet heller inte anledningen till att man agerat som man gjort. Men är det fog för att ifrågasätta kompetensen hos styrelse och kanslipersonal?

Vi har en ny klubbdirektör på plats i dagarna. Brynäs har deklarerat att man ser över sin kommunikation med supportrarna. Man har valt att bryta med Månsson, ett försök som inte slagit väl ut.

Varför dra in hela organisationen i sin frustration över det sportliga?
Kommentera

Axle San: Å varför skulle inte människor på ett forum kunna ha insyn i vissa detaljer eller åtminstone initierad information...? Jag tycker tvärtom att info som kommer upp här ofta viftas bort med att det är en skribent på ett nätforum... Människan bakom kan väl som alla andra människor känna folk, ha information om vissa detaljer eller t.o.m. insyn....
Kommentera

Kanske ska sluta komma med insiderinformation och rykten kring spelare. Intresset känns ju måttligt.

Skicka gärna pm om någon vet något vettigt forum. Börjar bli trött på den här jävla ankdammen.
Kommentera

Zzz: Kompetensen kring media och kommunikation gentemot supportrar kan supportrar bedöma utan problem. Det är väl framför allt det som har ifrågasatts på sistone, utöver BZ.
Kommentera

Zzz: Många vet otroligt mycket här och ifrågasätter det mesta, ganska komisk läsning.
Kommentera

Powerfade: Men vad vet du om Brynäs kompentens på kansliet?! Jag hörde dig inte ifrågasätta det innan den här säsongens sportsliga misslyckande.
Ifrågasätt gärna Bengtzén och det sportliga men dra inte igång en cirkus som innefattar hela organisationen.
Kommentera

Forsberg 1978: När "Wikegård" nämnde Timrå & Mora, då först fattade man, juste fan, vi lirar ju SHL till hösten :D

Brynäs & degradering? Det låter inte ens logiskt i mina öron :)
Kommentera

Peja: Eh, "aldrig" är väl att överdriva. Men Tommy Jonsson fungerade inte i efterföljande säsonger. Det laget var självgående med unga ledare som Silfverberg, Järnkrok, Larsson, m fl.
Kommentera

Peja: Jag håller med dig till 100% Silfverberg körde "Lead by example", vilket fungerar lika bra många gånger. Men det är ju så att man måste hitta en personkemi i laget. Då kan man nå långt. Det kanske är den andan som Bz refererar till "Boforsandan". Men hur som helst så är det en viktig detalj, minst lika viktig som stats i spelarnas tidigare karriär.
Kommentera

Powerfade: Jo, rent mentalt handlar det om att ha en grupp ledare. Där var Silfverberg väldigt viktig utan att vara en gaphals. BZ tänker sig att ha ett topplag, då måste man inte bara ha mental inställning att föra matcherna utan även spelskickligheten att kunna göra det. Att kunna göra något med pucken. Skickliga, kreativa spelare mår ofta bra av frihet. Har känslan av att BZ trodde att fjolårssäsongens trupp hade både mental styrka och skicklighet att kunna vara ett topplag med en passiv ledare a la Melin. Han hade fruktansvärt fel, tvärtom var kvalitén på truppen i paritet med den som Bulan tog över (och som då presterade på låg nivå).
Kommentera

Peja: Det handlar mer om att ha en klick spelare. LEDARE som manar på och ställer krav. "Nu går vi ut å tar dom jävlarna - Rätt opp å ner bara!" Är det någon som inte ger allt så ska de få höra det. Fast såna typer är nog svårt att finna i dagens idrott. Överbetalda primadonnor i många fall...

Men en kravbild måste fram - Helt klart,
Kommentera

Brynäsgubbe: Vadå aldrig funkat med passiva tränare i Brynäs? Tommy Sandlin? Tommy Jonsson? Handlar ju inte om föreningen utan om spelarna. Med ett bra spelarmaterial kan du till och med bli bättre om spelarna ges frihet. Jag tror inte att Bulan hade fått ut mer av 2012 års lag än Tommy fick. Silfverberg, Järnkrok, Larsson mfl gynnades verkligen av Tommys mer fria tyglar, i jämförelse med Czarneckis defensiva prägel på laget. Med det sagt, är jag övertygad om att dagens mediokra trupp verkligen behöver en Bulan-typ.
Kommentera

Powerfade: Det har aldrig funkat i Brynäs. Det har blivit en sådan kultur i föreningen som gör att lag efter lag oavsett spelare drabbas av passiva tränare. Jag ville ha en Bulan-typ långt innan han ens kom till Brynäs. Vi får en sådan tränare och vips börjar laget spela bra hockey. Ska man ha en passiv tränare måste man ha starkare karaktärer i spelargruppen, som du säger.
Kommentera

Forsberg 1978: Jag tror det viktigaste arbetet sker "off ice" Få in rätt folk till kansliet. Få in rätt folk till styrelse osv. Att "leda svensk ishockey" gör man definitivt inte på det sätt Brynäs jobbar nu. Med att förklara krig mod media (Om det nu stämmer)
Man leder genom att använda de verktyg som finns för att nå ut till allmogen ute i stugorna.
Exempelvis
- Brynäs TV (Anställ/anlita en mediatränad person som "programvärd". Gärna en kändis eller en Brynäsprofil som gör intressanta program som sänds på "Brynäs TV".

-Se över vad som behövs inne på kansliet och bygg ett grymt team inne på kansliet som skänker stabilitet till HELA rörelsen, visst. Det kostar pengar men jag tycker att en del av de nya miljonerna måste satsas på "rätt" folk som vet vad de håller på med.

På sikt så tror jag att man skulle tjäna på att hitta en röd tråd i verksamheten. En "Brynäsanda" eller hur man ska säga och dana spelarna in i den, det spelsätt, man vill spela i Brynäs, redan i unga år. Detta skulle göra det lättare för talangerna att ta steget upp till A-laget.
Kommentera

Axle San: Så du tycker att Melin borde varit kvar som HC, vad jag hörde så köpte ju inte spelarna hans spelidé så det enda rätta var nog att kicka honom! Tänk om han fått 10-15 matcher till med samma poängfacit (hujedamig)då vet nog dom flesta var vi varit nu! Och till nästa säsong så måste vi ha in nytt blod och skippa kompis/svågerpolitiken i föreningen, nu är det fan bara att gå all in för en likadan säsong nästa år och vi är... se Wikegårds klipp!
Jag är fan på riktigt orolig för vårat älskade Brynäs!
Jag kommer att handla mer (måste ju klä upp sig😉) i shoppen och åka på mer hemmamatcher än någonsin nästa säsong hoppas fler tänker likadant för vi kan klaga och spotta och fräsa men vi kan samtidigt visa att vi supportrar inte viker ner oss även fast det känns som föreningen gör detta jävligt ofta! Hoppas på en bra silly nu!
Axle san. Det sista var inte riktat till dig!
Kommentera

Powerfade: Alltså nu får du ge dig.
Kommentera

Tydligen flera klubbar som är ute efter kinnvall. Färjestad en av dom. Men det är väl inte omöjligt att Timrå vill förlänga
Kommentera

Sen kan ju givetvis faktumet att Brynäs överskattade sig själva en del iom att man spelat SM final och varit så nära guldet..

Sen finns det tränartyper som inte visar vad de säger med gester och högrött ansikte..
Kommentera

Powerfade: Håller med, så kan det troligen bli, men isåfall får man vara beredd på att öka spelarbudgeten aggressivt ändå för att klättra - eller satsa på att man är bättre än de övriga på att pricka in guldkornsvärvningarna... Btw vad gäller våra juniorers tillväxt så är det säkrast att räkna med att de kommer att lyfta ungefär lika mycket som övriga lags juniorer - d v s +-0 vs övriga lag.
Kommentera

Skrubben: Visst är det så. Men då har man en annan dynamik i spelartruppen. Starkare ledare. För bevisligen så funkade det inte i kapten Blomqvists Brynäs.
Sen har ju flera av lagen mer spets i sina lag och den spetsen behöver inte lägga ner lika mycket kraft på att slå ifrån sig i egen zon.
Jag är ganska säker på att vi är överens och menar samma sak. Men det är ju ganska komplext. Råttan på repet osv.
Kommentera

Powerfade: Det finns många lag i SHL med ”passiva” coacher på bänken men som ändå spelar en högintensiv ishockey. Inte minst Växjö som knappast har en gaphals i båset.
Kommentera

Svensson_62: Jag tror inte att det nya tillskottet av miljoner kommer att påverka spelarkvalitén speciellt mycket. De spelare av klass som befinner sig ute på marknaden kommer att bli dyrare på grund av att fler lag an vara kvar i budgivningen längre. Däremot om man som skicklig SC/scout finner spelare som inte stuckit ut speciellt mycket alternativt inte är så hypade i svensk hockey så kan man givetvis dra nytta av den högre spelbudgeten. Men det är ju samtidigt en stor chanstagning. Man vill ju inte spendera allt för mycket på nya Drew Millers, Brödrostar eller Caporussos...Men hittar man Palushaj klass i tex Tyska ligan så kan man nå långt.
Kommentera

Lindström: Ja man undrar. Det är inte det faktum att man gör en dålig insats. ALLA fattar ju att spelarna vill lägga fokus på det kommande slutspelet. Men man ska absolut inte säga det öppet. Sen kan man ju givetvis fundera på varför inte Frölunda gjorde samma sak. Spelade av matchen och fokuserade på slutspelet. Men icke. De spelade ut hela sitt register mot oss och Brynäs agerade statister..
Kommentera

Nästa år höjs ju ersättningen till klubbarna och alla kommer att kunna satsa mer på spelartrupperna; ribban höjs ju till nästa säsong. Om vi nöjer oss med en mindre/medel förstärkning av truppen innebär det ju då att vi inte lyfter oss gentemot andra lag som också kan höja sig... Hoppas SB och ledningen förstår att det kommer att krävas en ganska aggressiv höjning av truppen för att klättra gentemot konkurrenterna och ha chans på semi/final/guld.
Kommentera

Skrubben: Inte ett dugg. Jag trodde att du förstod att spelfilosofi och tränarstil går hand i hand. Vill man, som Bulan ha en högintensiv hockey med hög forchecking och forwards som stressar backarna så KAN man inte stå med armarna i kors och flina som nån slags mysgubbe. Då Måste man vara lika aktiv själv och driva på spelarna, i båset och på isen. Bulans hockey passade Brynäs trupp väldigt bra vilket bevisligen ledde dem snubblande nära ett SM guld. Detta ville man givetvis bygga vidare på...Och Bz valde.....Melin.. The rest is history...
Kommentera

« · 1891042 · »