Brynäs IF

727076 inlägg · 7960 ämnen

säsongen över . Tack Sunklöv !!!

« · 1556812 Till forumet

Sv: säsongen över . Tack Sunklöv !!!
Har någon avgått än?
Kommentera

Zzz: "Det känns lite som det här året blev det år då inga chansningar gick hem."

Ja, det och din analys i övrigt sammanfattar säsongen bra, så här långt.
Ett medvetet och beräknat val att sprida på värvningarna och hoppas på att just spelare som Berglind, Löf och Djoos skulle ta kliv framåt, tycker jag var ett helt Ok beslut sett till framförallt ekonomin men även den planerade fortsatta satsningen på egna talanger.
Så här långt har utfallet ändå varit bra tycker jag, med Silfverberg, Järnkrok, Lindholm och nu Djoos som bra exempel. Man kan nog inte räkna med att varje junior kommer att utvecklas lika bra som dessa.
När sen både LJ och DP försvinner innan seriestart så blir det förstås ett jättetapp som inte hade passerat obemärkt i nåt lag öht.
Som Boorken säger: våra yngre spelare kommer att ha nytta av det här årets erfarenheter nästa säsong, inget ont som inte har nåt gott med sig.

Kommentera

Enaranger:

:D, mkt fyndigt...först med den eller hittat den ngn annanstans...?

Eller är du Stisse Åberg?

Kommentera

Hörde ett rykte om att Sundlöv skulle vara med i nästa säsong av TV4-serien Fuskbyggarma.
Kommentera

Året då vi firade hundraårsjubiléet blev ju en succé med SM-guld.
Men nu, året efter, så verkar Brynäs ha blivit "hundraåringen som
klev ut genom fönstret och försvann".
Kommentera

Nu kommer ju Jacobsson in i laget och då ryker Berglind. Kommer Persson tillbaka snart så försvinner Löf. Detta borde stabilisera backspelet åtminstone något. Det säger sig självt.

Wännström kommer in med ny energi och får kanske fart på Järnkrok. Kalla mig gärna blåögd och naiv, det gör mig inget. Det tänker jag fortsätta vara tills vi förlorat slutspelsplatsen...

Kommentera

The gallion: Efter timeouten ändrades det i kedjorna. Det stora problemet är att det inte finns någon konkurrens om platserna. Man kan ju blanda hur många gånger som helst men det är ju samma kort i leken.
Kommentera

ja jag såg matchen de var inte mycket han ändrade i den någon junis in bara men tredje var intact. sen kommer han att spela samma i nästa match o nästa varför inte förändra från start då.
Kommentera

The gallion: Boorks förslag om ett möte kl.24 i ett mörkt industriområde kändes mer som en sexinvit.
Kommentera

The gallion: Intressant att du tycker Brynäs kör med samma kedjor hela tiden. Det visar också att du inte såg matchen igår. Tommy har blandat om friskt, men har man gjort det ett par gånger förlorar man ju också effekten av förändring. Backsidan är grunden till problemet, målvakterna (och forwards) hade garanterat varit bättre med ett bättre backspel.

Kommentera

The gallion: Du är långt ifrån den förste som säger detta!
Kommentera

du lever i en dröm du.varför ändrar inte jonsson i formationerna då. har haft samma femmor i 46 matcher nu. andra lag ändrar men inte jonsson. är så trött på att ni bara skyller på backarna. nä in med ny röst o lite förändring i formationerna. norda lauritzen widde i samma hela tiden.nä ska detta bli bättre så in med ny röst. kom ihåg vem som sa detta.
Kommentera

The gallion: Varför ska man sparka tränaren när det är så uppenbart att problemet är backsidan? Tommy gör vad han kan med ett tunt material. Om du såg matchen igår så borde du ha ganska klart för dig vart problemet sitter. Skulle någon tränare kunna göra Brynäs nuvarande backbesättning elitseriemässig?

Jag tycker det är jävligt synd att en kille som Victor Berglind inte tar en mm i utveckling i år och kommer garanterat inte få nytt kontrakt. Hade Brynäs haft fler etablerade backar som man hade kunnat matchat ihop med  Berglind, Djoos mfl. Dom senaste matcherna har Berglind spelat med Styrman, två backar med problem dom senaste säsongerna och båda hade behövt en stabil partner för att hitta en jämn nivå och utvecklats.

Hade Persson och Bertilsson varit hela under säsongen hade läget förmodligen varit helt annorlunda. Om NHL dessutom gått igång under hösten hade Sundlöv säkert kunnat tagit in någon back likt Ekholm förra året.

Det känns lite som det här året blev det år då inga chansningar gick hem. Varken målvaktssidan eller backsidan håller. Hoppas Brynäs som förening lär sig något av den här säsongen och inte lämnar något åt slumpen i fortsättningen.

Kommentera

The gallion: Ekar det här inne?

=)

Kommentera

Qvarre: Slutspel blir det inte hur fan ska ett gäng med primadonnor kunna ta sig dit? Inte ens med 11 poängs försprång kommer dom klara detta och skulle dom mot alla odds ta sig dit så blir det åter förnedring ute på isen!
Kommentera

Carl Lejonkräk:
Ok, då har du röjt din lagtillhörighet...tomteteorin var din räddning...
Bara en Modoit skulle kunna tänka som du...;)

Redigerad kommentar

Kommentera

Rossa:"Tror du på tomten?"

Nej, men jag vet att allt kan hända inom idrotten.

Kommentera

Rossa:

Jag är ganska säker på att Brynäs kommer att ta sig till slutspel men väl där blir det nog respass ganska omgående.

Vi har Timrå, Växjö och Rögle kvar hemma och de matcherna blir viktiga.

Kommentera

Carl Lejonkräk: Tror du på tomten?
Kommentera

Peja: : "Personligen ser jag fram emot resten av grundserien samt slutspelet."

Jag med självklart! Det kan räcka att vändningen kommer nån eller någon match innan slutspelet för att vi ska ro hem hela skiten.
Det blir perfekt med ett uppehåll nu för att få in de nya killarna i laget, få tillbaks några skadade och nöta taktik. Efter uppehållet kommer vi att stå starkare och vara bättre rustade för avslutningen av serien.

Redigerad kommentar

Kommentera

BRYNÄS4EVER NR1: Vi får väl se.
Kommentera

Peja: vilket slutspel ? Aik eller växsjö tar den platsen . Det måste väl även du inse . Laget är färdigt för i år . .Nya ledare och byt ut minst halva laget . Då finns det hopp för nästa år .
Kommentera

BRYNÄS4EVER NR1: Personligen ser jag fram emot resten av grundserien samt slutspelet.
Kommentera

säsongen över . Tack Sunklöv !!!
Nu är det bekräftat... Denna säsong 12/13 är nu officiellt över . Dags att med ny ledning satsa mot nästa . Å då med ett lag som räddar äran tillbaka till Näst mesta mästarna . .Sunklöv gör om gör rätt !! AVGÅ NU
Kommentera

« · 1556812