Brynäs IF

728232 inlägg · 7961 ämnen

SCA Cupen

« · 743715 · » Till forumet

Sv: SCA Cupen
WarhawK:

Jonte utvisad, ringrostig månne =)
Kommentera

mattias - 74:
0-2 Lind PP1 ass Johansson
Kommentera

Falken: Lite hjälp från backarna säkerligen.. Men som sagt de är bara å ta nya tag å va händer då..Jo en utvisnining jo ja tackar.
Kommentera

jimmy_90_bif:

Snälla Till och med jag tycker det är jobbigt när du skriver flera inlägg. Sätt ihop allt du skriver i ett inlägg ist. !! Jobbigt för Brynäs moderatorer och radera sen !!
Kommentera

jimmy_90_bif: hoppas
Kommentera

WarhawK: Skoj för er pojkar men vi måste ta oss i kragen å spela lit e bättre nu..
Kommentera

Uddan: Lite jobbig var det.

Nja, lite svårt att säga det när man sitter här vid datorn. Asplund gör säkert inte bort sig.
Kommentera

Falken: lite jobbig kille..Men vår målis är juh inte bra ialla fall.. =/
Kommentera

jimmy_90_bif:
Men vad håller du på med skickar dubbel inlägg hela tiden för ?
Kommentera

jimmy_90_bif: 03.34 0 - 1 EQ Brynäs 3. JOHANSSON, Daniel
(12. DACKELL, Andreas
36. LIND, Mikael)
Kommentera

jimmy_90_bif: heja brynäs vi älskar brynäs
Kommentera

jimmy_90_bif: Men snälla lilla du. Räcker med att du skriver ett inlägg.

03.34 0-1 Daniel Johansson (Andreas Dackell, Mikael Lind)
Kommentera

Falken: snart ska jag åka till bio
Kommentera

jimmy_90_bif: Men lägg ner!

Sperrle som står för oss i alla fall.
Kommentera

Uddan: jaaa
Kommentera

jimmy_90_bif: hm ok va bra för er då..
Kommentera

jimmy_90_bif: mm synd att dom inte visa den på typ sportexpressen lr nån sån kanal...
Kommentera

Uddan: ne bara undra
Kommentera

jimmy_90_bif: Åk till S-vall Gärdehov! :)
Kommentera

Falken: hur kan man se matchen
Kommentera

Per HApps: Detsamma. :)
Kommentera

Falken:
Passar härmed på att hoppas på en bra match. Lycka till nu.
Kommentera

Falken: okej
Kommentera

Matchen börjar 19:00.
Kommentera

jimmy_90_bif: hallå
Kommentera

Falken: när kör brynäs då
Kommentera

Vi ställer upp enligt följande:

#1 Robert Kristan, #30 Daniel Sperrle

FÖRSTAFEMMAN
#32 Jonathan Carlsson - #3 Daniel Johansson
#23 Björn Danielsson - #36 Mikael Lind - #12 Andreas Dackell

ANDRAFEMMAN
#7 Tommy Sjödin - #10 Peter Nolander
#27 Lars-Erik Spets - #24 Mads Hansen - #21 Ove Molin

TREDJEFEMMAN
#15 Daniel Ström - #28 Daniel Casselståhl
#9 Henrik Malmström - #33 Sebastian Karlsson - #17 Daniel Hermansson

FJÄRDEFEMMAN
#8 Nicholas Angell - #22 Jörgen Sundqvist
#20 Johannes Salmonsson - #31 Anton Persson - #18 Johan Alcén

Alltså saknar vi i dagens match från ordinarie lag:
Antti Hulkkonen, Jiri Bicek, Mathias Månsson, Nicklas Bäckström, Richard Gynge och Rodrigo Lavins.
Kommentera

Namtrac: Klart de va i stridens hetta.
Sen hur bra de va de är en annan sak. Men som sagt bättre me en rejäl jäkla tackling..
Kommentera

Uddan:

Klart det hade varit bättre med en ren tackling. Olyckshändelse skulle inte jag rubricera det som. Han kanske reagerade spontant i situationen och gjorde något överilat som han senare ångrade, men faktum är att han inte hade spärren i huvudet som gör att han tänker att bentacklingar är uteslutna.

Håller man på med bentacklingar är man en idiot, oavsett om det var i stridens hetta, det måste finnas i bakhuvudet att man inte sätter ut benet.

Jag hoppas verkligen att det inte är något han gör ofta, men det vet ni bättre än vad jag gör.
Kommentera

Namtrac: jojo men ja håller me de ska bort.. Och ja tycker inte heller att de han gjorde är bra.. De är bättre me en ordentlig bröstvärmare!!

Men ja kan ändå inte tro att de han gjorde med mening.. Skulle han markera skulle han gjort brynäsren ett frimärke! Å inge knätackling..Ren olyckshändelse!!!
Kommentera

ernie eagle:

Hockey är definitivt ett givande och ett tagande. Det ska vara hårt som fan, men rumsrent.
Kommentera

Uddan:

Okej, är det INGEN av er timråiter som läser inläggen som kommer?

Jag skrev:

"Jag kan givetvis inte veta med säkerhet om Lindström medvetet var ute efter att skada Brynäsarna. Skulle jag gissa så skulle jag gissa på att han INTE var det. Han har inget att tjäna på att någon Brynäsare blir skadad i en försäsongsmatch. Däremot tror jag att han satte ut benet medvetet i syfte att markera mot Brynäsarna."

Du har helt rätt i att han själv kan bli skadad, men med största sannolikhet drabbar det den spelare som är oförberedd mest. Dessutom tror jag att matchsituationer gör att spelare i allmänhet resonerar lite annorlunda än vad de skulle göra om de exempelvis blev intervjuad om bentacklingar. Lindström satt knappast hemma och planerade att han skulle bentackla Brynäsare, men han gjorde det lik förbannat.
Kommentera

Namtrac: Okej då är du förlåten. Då är vi överens =) Hockey är ett givande och tagande. Det finns smurfer i alla led dessvärre och som sagt var jag avstånd från allt övervåld men vad jag är trött på är att saker och ting har en tendens att förstoras upp och få alldeles för stora propotioner.

Jag blev ju nästintill en måltavla för Warens ilska i Norrtälje. Blev ju fan livrädd när skällde som en dåre. Kändes ju sådär lagomt roligt om man säger så.
Kommentera

Namtrac: Men hörru du.. Du kan juh faan inte påstå att han medvetet gör en bentackling..Han kan juh bli skadad själv när han gör de. SÅ finns inte en chans att han gjort kommer att göra de!!
Kommentera

ernie eagle:

Han kan vara hur ansvarstagande han vill, men moget skulle jag knappast bedöma hans beteende som. Särskilt inte när man bemödar sig att besöka ett annat lags forum för att kasta lite skit.

Kom med lite konstruktiv kritik istället, du var ju själv nästan nära.
Kommentera

ernie eagle:

Om du hade bemödat dig att läsa mitt förra inlägg så hade du hittat detta:

"Ja, jag tycker Lindström är en idiot för det han har gjort när det gäller bentacklingar. Men det betyder inte att jag inte skulle tycka samma sak om en Brynäsare skulle åka runt som ett rikspucko och utdela fula tacklingar. En idiot är en idiot. Bentacklingar ska bort."

Så nu inser du hur löjligt ditt inlägg blev.
Kommentera

Namtrac: Uddan är lyckligt gifty å har barn och är en jävligt mogen och ansvarstagande grabb så sluta snacka skit om polarn min nu innan jag stoppar munnen din full med sand!
Kommentera

Namtrac: Hur måna knätacklingar har Sanny delat ut då som skadat ledbanden på motståndarna? Mig veterligen är det bara denna incident som jag känner till under hans tid i Timrå.

Sedan är väl inte ni så jävla rumsrena i alla lägen heller? Tag avstyånd från vad era egna pysslar med också. Nej just det ja när en brynäsare ör någonting då äre en olyckshändelse.

Ni resonerar likadant som lulingar. Det är helt okej att skrika chill it när en av ens egna mosar en motståndare som far med huvudet före in i sargen. Men är det ombytta roller är det lynchstämning.

Var lite konsekventa nu och släpp rullatorerna för fan och kom in i matchen!
Kommentera

Uddan:

Haha, ja du visar ju tydligt med dina inlägg att du bevisligen har en högre ålder än mig (jag är 25 förresten). Du kanske till och med går på gymnasiet?

I vilket fall verkar ditt rättstavningsprogram ha havererat och jag orkar inte googla på vad "nedåt chackad 70:åring" egentligen betyder så jag fortsätter till din fråga.

Jag kan givetvis inte veta med säkerhet om Lindström medvetet var ute efter att skada Brynäsarna. Skulle jag gissa så skulle jag gissa på att han INTE var det. Han har inget att tjäna på att någon Brynäsare blir skadad i en försäsongsmatch. Däremot tror jag att han satte ut benet medvetet i syfte att markera mot Brynäsarna. Och eftersom Lindström inte har mycket till eftertanke i sig så insåg han inte att det kunde medföra någonting värre än att Brynäsarna gick i isen.

Därför har han fått epitetet idiot av många Brynäsare.
Kommentera

96 Artisten: Sidjäveln är ju alldeles blank, vad var det för någonting du ville länka till? :)
Kommentera

Bissett19: Men lägg ner skitsnacket!
Kommentera

Namtrac: Lär juh va äldre än dig ialla fall sen om du ser ut som en nedåt chackad 70:åring..(inge fel me de) men så du påstår att han gjorde de medvetet???
Kommentera

70 Rodrigues: Haha ojoj så du menar att de va medvetet?
Kommentera

Uddan:
"Snälla lilla vän"?

Tillåt mig att skratta. Av din bild på HS så ser du ut att vara 13 år gammal (inget fel med det) så din patroniserande retorik faller ganska fort.

Dessutom verkar du ha problem med att förstå vad jag menar. Ja, jag tycker Lindström är en idiot för det han har gjort när det gäller bentacklingar. Men det betyder inte att jag inte skulle tycka samma sak om en Brynäsare skulle åka runt som ett rikspucko och utdela fula tacklingar. En idiot är en idiot. Bentacklingar ska bort.
Kommentera

Uddan: "Har ni ett gäng kärringar ni då eftersom du menar på att de är bara Sanny som spelar hårt..??? "

Hårt är helt ok, fult och idiotiskt är en helt annan sak, det är inte 1:a gången S Lindström beter sig som en idiot!!
Kommentera

Uddan: Kom och säg småbarn till oss ikväll, din fjant!!
Kommentera

Uddan: Såg du matchen när han skadade B Danielsson?? Småbarn, jo tjena!! Låt inte dina blöjeksem ta över din intelligens!!
Kommentera

Bissett19:

Är du full än då! Första ölen kl 9 eller vad var det du skrev i Sms :et ?? =)
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Uddan:För i helvete,byt blöja!
Kommentera

70 Rodrigues: haha ojojoj småbarn ta å väx upp i stället.. Så ni menar att de va medvetet de han gjort??
Kommentera

« · 743715 · »