Brynäs IF

730577 inlägg · 7961 ämnen

SCA-Cupen

« · 1174200 · » Till forumet

Sv: SCA-Cupen
Kan vara oerhört nyttig förlust detta. Måste spela i 60 minuter! Jag kan se en matchbild framför mig där det första Brynäs för i andra är att backa hem och spela på resultatet.
Kommentera

StoltBrynäsare: Kahnberg blir årets Vas.
Kommentera

Men det var just typiskt, det räckte inte med ett brev med anthrax på posten, de skulle absolut med en st.anger av Metallica också...2-3 Oscar Steen.
Kommentera

3 - 2
Kommentera

21olsson: 2-3 med 4 minuter kvar.. härligt..
Kommentera

StoltBrynäsare:

56.08 2 - 3 EQ MODO 20. STEEN, Oscar
Kommentera

Anders Berg: Så länge Kahnan producerar när den riktig hockeyn drar igång ger jag fullständigt f*n i hur han presterade i en b-betonad match mot Modo Hockey på Gärdehov...
Kommentera

Brynäs blir ett bottenlag i år. Vem är Magnus Kahnberg?
Kommentera

2-2 Simon Hermansson..
Kommentera

21olsson: Som ett brev med anthrax på posten... Sk*t....
Kommentera

blir nog 2-2 snart. nu drar dom på sig onödiga utvisningar igen.. typiskt Brynäs..
Kommentera

Ajaj, nu blir det jobbigt... Klarar vi det här bp:et tar vi segern tror jag!
Kommentera

7-5 i skott! 2-1
Kommentera

StoltBrynäsare: 16-11 i skott efter andra.
Kommentera

21olsson: PP sista minuten i andra nu. Sätt den!!
Kommentera

2-1 Salomonsson
Kommentera

StoltBrynäsare: Verkar gå hyfsat komfortabelt. 9-6 i skott efter första.
Kommentera

Första perren slut 2-0 9-6 i skott!
Kommentera

StoltBrynäsare: Underbart Sebbe! 2-0 18.37
Kommentera

Jonte321: Gött!!
Kommentera

21olsson: Sandin tillbaka med besked!!!
Kommentera

Hansen 1-0!:)
Kommentera

Jonte321: matchen igång! Sahlin vaktar buren igen. Granström borta någon som vet varför? han kanske vilas bara?
Kommentera

Nikki: Tror att Kahnberg gör mål den här matchen
Kommentera

Jonte321: Du vet inte vart man kan följa matchen på webben?
Kommentera

Skitstöveln: 13.30
Kommentera

Vilken tid börjar Brynäs matchen idag? Finns det någonstans på webben där man kan följa den live?
Kommentera

Som en motvikt till allt bögeri konstaterar jag att vi spelar på 5 backar idag, varav 1 junior och 1 som inte tillhör laget. Vi lirar utan Granström också. Borde räcka mot Modo.
Kommentera

Jompe: Sluta mörka nu din smygis! ;)
Kommentera

Gusten: "Varför välja när man kan få båda? ;)"

Är det så snacket går på BB-campen?
Kommentera

GävleLasse: Fast Gellerstedt var ju kung och Hermansson är ju numera en av lagets största offensiva hot :)
Kommentera

GävleLasse: Visste Micke (ja, än så länge är jag Micke med Sundlöv) att Kronwall var tillgänglig i december, ville spela i Brynäs och stålarna fanns, då hade nog Micke tvekat. Men nu vet ju ingen vad som händer i december. Och förmodligen hoppas han att laget ska gå som tåget så att inget nytt behöver köpas vilket vore bäst för alla.

Nej, nu är det upp till oss att se till att fylla på värvarkassan. Gå å se Brynäs! Bli medlem! Köp en keps! I dag!
Kommentera

GävleLasse: Visst panikvärvningar är riskabla. Men du menar att om han istället värvat en back nu så hade det absolut inte kunnat bli en flopp? Det hade förmodligen inte kommit en back NU ändå, och Nordan är säkert inte ledig i december. Sundlöv är fullt medveten om att backsidan behövs förstärkas.
Kommentera

Bissett19: Markström är jag inte orolig för. Det var hans andra (tredje?) match i år. Han kommer.

Årets vågstycke är att gå från tajt/extrem defensiv till att försöka skapa något eget framåt. Med risk för att få höra "men så kan man inte jämföra, din dumma jävel": På sex träningsmatcher i år har vi släppt in 16 mål, på dom sex första förra säsongen släppte vi 10. Förra årets succé vilade helt på defensiven. Ska vi vinna genom att föra matcherna i år är en sån som Nordkvist viktig. En Nordkvist i landslagsform kan avgöra om vi spelar slutspel eller inte.
Kommentera

Gusten: Nu har ju inte Sundlöv gjort sig känd för att kunna skaka fram spelare som tillför värst mycket mitt under säsongen.

Skoog, Wanvig, Felsner, Jokela.....
Kommentera

Peja: Ja vi får se vilka han får spela... Förhoppningsvis blir Nordqvist en av dom iaf. ;) Någon av Rödin eller Silvferberg kan ju eventuellt vara ett bra alternativ som den tredje spelaren då, alternativt att Granis kör som ytterforward där. Är Granis egentligen en naturlig center?
Kommentera

GävleLasse: Jag tycker inte det är konstigt att Sundlöv nu hugger på Nordan, han har ju varit under luppen i ett par år. Vi har väl gapat oss hesa efter en riktig förstacenter sen Bäckis drog? Jag tror nog inte att en värvning av Nordan utesluter en back runt jul ... det var iaf inte de signaler jag fick av Sundlöv.

Varför välja när man kan få båda? ;)
Kommentera

tompap71:

Jo 1-1 ska han ju ta,han kändes dock allt lite fladdrig i vissa lägen igår,men samtidigt gör han några fantastiska räddningar.
Men vad gäller han så behöver man nog inte vara orolig,han kommer leverera.
Kommentera

asplund: Marksröm var bra, visst kunde han kanske tagit ett av målen men de andra var inget att säga något om. Han kan än den grabben.
Kommentera

Tillägg: Jag skulle gärna se Kahnberg i en offensiv kedja som förväntas producera och att inkludera Molin i en sådan kanske man kunde göra för 10 år sedan, men inte nu.
Kommentera

moreten: Folk neggar alltid. Om en spelare är bra på försäsongen säger de "de spelar ingen roll hur bra man är på försäsongen", om en spelare är dålig säger de "han är värdelös" och så vidare.
Kommentera

Anders Berg: Känns väl lite väl tidigt att såga honom nu? Enligt TIK bloggen så var han iaf bra i den sista perioden.

"I Brynäs så var kedjan med Ove Molin, Jonathan Granström och Magnus Kahnberg bäst. Den sistnämnda gör en riktigt stark sista period."
Kommentera

Bissett19: Ja man saknar en rese i försvaret. Men så länge vi har en SC som använder Brynäs IF som ett samlaralbum så lär det inte bli nåt. Nej nu ska det handlas centrar. Inte för att han tycker att vi är i skriande behov av en center utan för att han är ledig. Hade han ansett avv vi är i behgov av en center så hade han ju haft fler alternativ.
Kommentera

GävleLasse:

Grönlund gick sönder ganska tidigt i matchen igår,så man fick gå på fem backar vilket slet på rätt bra.
Tyckte det kändes bra att ha en sån spelartyp som Hassel med igår,han är stor stark,som inte ger sej ut på några utflykter direkt.Men klart skulle man vilja ha en back med bättre verktyg än vad just Hassel har.

Kommentera

Jompe: Att SUnken jagar puck är inte så konstigt. Han spelar med en back som inte har skuggan av den rutin som Sunken backpartner i normala fall. Han överarbetar situationerna för att han inte är bekväm helt enkelt.

LJ och Hietanen borta samtidigt i vinter.. ujujuj...

Sundlöv? En stabil back kanske?
Kommentera

Gick inte hans favvofilm på SVT igår?
Kommentera

Jag skrev vid ett tidigare tillfälle: "Men tänk OM Kahnberg faktiskt är slut?" Nu konstaterar jag: Kahnberg verkar inte ha något mer att ge - hoppas att han inte tjänar så bra...
Kommentera

Tittade på matchbilderna från Timråmatchen. Herregud vad virrigt det ser ut i egen zon. Försvarsspelet får en hönsgård att lika ett preussiskt exercisfält, för att citera GP:s kommentar om damlandskampen igår kväll. Sunken står en som en kon vid två av målen. Hela laget jagar puck, ingen tänker på positionerna.

Finns att jobba på. Finns mycket att jobba på.

Tur att Idol börjar snart ;-)
Kommentera

: OJ, kom just hem från en utekväll och det blev lite stavfel.
Hoppas ni har överseende.
Kommentera

« · 1174200 · »