1150x200-brynasbanner.jpg

SEMIFINAL

« · 1818060 · » Till forumet

Sv: SEMIFINAL
Zappaholic: Nu har jag inte sett mer än andra. Men varför bytte Bulan ut vår supermålis?
Allt skulle ju bli så bra bara supermålisen stod i mål.
Det är inte lätt att stå med ett sånt här lag framför sig.
Jag tycker att Felix gör det man kan begära. Det är ett bra Frölunda man möter.
Kommentera

Tjurn : Skyller Jensen ifrån sig tycker du?

Spelar man ett helt år för att nå slutspel så viker man inte ner sig och hoppar av. Så fungerar vinnarskallar.
Kommentera

Tjurn : Lägg av för fan
Kommentera

blackredberry: Tycker du han är en ledande spelare i Bif nu i slutspelet?
Tungan på vågen, spelaren som tänder laget?

Med sin lön SKA han göra det, i varje byte & i varje match.

Att fjanta dom sista 3 minutrarna i förra matchen var bara pinsamt.
Kommentera

mattiask: Tänkte precis samma sak om tacklingen på Jensens precis innan 2-1-målet. Jensen är ju INTE tacklingsbar men åker på en stenhård tackling. Och eftersom han INTE är tacklingsbar skyddar han sig inte. Fattar inte varför Cmore inte begriper detta utan istället bara dreglar över tacklingarna. Det där är en farlig tackling som borde ha resulterat i utvisning för Lasu, minst 2 minuters interferance.
Kommentera

mattiask: Mina tankar går åt att det är den sämsta domarinsatsen jag sett, där dom lyckas dölja (enligt mina tankar) att dom är mutade. Jävla domarskandal.
Kommentera

mattiask:
Tur att man är brynäsare och i och med det rejält luttrad. Andra fans skulle nog gräva ner sig mer men en annan inser att vi möter ett bättre lag. Däremot går man ju alltid i samma fälla och hoppas...
Kommentera

dAVydov: skada där med kanske nej skylla på nå jävla skador är bara på blöjnivå dom är inte bättre när de trappas upp bara att konstateraa
Kommentera

Chris11: Det är deprimerande att vi inte kan bjuda bättre motstånd. Alla hockeyintresserade som sitter framför TV.n och hoppades att vi kunde göra en jämn match har för länge sedan bytt kanal
Kommentera

Brynäs har ju tagit på sig någon slags gentlemannaroll där mjukt respekt-snack tycks vara prio 1. Det vinner man inga SM-guld på.
Kommentera

Riktigt tung match. Som qlenjon säger så väger vi för lätt.
Tycker inte Brynäs är så jättedåliga utan utan Frölunda kör över oss helt. De är ruggigt överlägsna stora delar av framförallt andra perioden.

Något jag dock måste fråga er andra som jag stör mig lite på. Precis innan Frölunda gör sitt 2-1 mål så åker Jensen på en tackling bakom mål.. I mina ögon en solklar interference då Jensen aldrig är puckförare. Eller är det tillåtet att tackla en spelare på en sådant sätt när spelaren inte är puckförare? Vill höra er åsikt om det :)
Kommentera

Hoppas de visar denna tråd i omklädningsrummet så Brynäs får reda på hur de ska lira.
Ja menar, de som har slitit o spelat ihop ett helt år har säkert inge intresse av att vinna...
Kommentera

Zappaholic: Krävs stålar att bygga ett lag för slutspel. Har Brynäs det?
Kommentera

Enda positiva med detta är att man snart kan säga upp Cmore!
Kommentera

Lindström: Vadå Granström lurar bulan med det? Han är väl en av få som visar lite vilja & attityd, samt varit på kasse & även gjort mål i semifinalserien. Dåligt argument tycker jag.
Kommentera

Zappaholic: är han så skadad då ska man inte spela El har du nå fel spelar man ska man bli bedömd efter de inte skylla på kom de ihåg
Kommentera

Tjurn : Aa, Jensen är skitdålig. 4 poäng senaste 4 matcherna, trots att han är så skadad att han inte längre kan skjuta. Riktigt dåligt 😲
Kommentera

5915: Vi väger för lätt och är alldeles för snälla. Funkar i serielunken men när domarna kastar regelboken så tjänar de elakare och större lagen på det.

Frölunda har inte skickligare spelare. Men större och elakare. Det avgör förmodligen denna matchserie. BZ måste bygga laget för slutspel. Någon stor elak back och en stor elak spelskicklig center.
Kommentera

Det är nu man måste gå ihop som grupp och bli starkare!
Det går inte att förlora 5/5 närkamper i egen zon om man ska spela semifinal. Vi är för i helvete ett av de fyra bästa lagen i serien, dags att visa det nu med
Kommentera

Skönt att vi får grym respekt av de andra lagen för våra reklamfria tröjor samt vårt snälla pojklagspel utan hårda tacklingar .
Kommentera

7510: Undrar om det samma gäller för Lindblom. Han var ju dominant större delen av säsongen (även under svackan). Kom alltid ut med pucken ur knepiga situationer och satte in offensiva tacklingar. Nu ser han mest rädd ut.
Kommentera

Lägg allt på mål & kötta!!
Orkar inte se något mera ikväll.

Bara inse att Granis och alla som skulle höja sig till slutspelet lurade Bulan.
Förväntar mig att nästa tränare bänkar av spelare direkt som inte levererar i grundserien.

För handen på hjärtat, våran C var han ens med på bussen ner?
Kommentera

kennys: Tar en öl nu i paus i Scandinavium, vi väger för lätt tyvärr, nära nyss i PP dock, bara att avsluta bra och vinna på lördag ....Frölunda har en imponerande växel när det gäller!!
Kommentera

smallround: Man börjar ju fundera på om domarna verkligen är mutad, det är ju inte omöjligt..
Kommentera

In o sänk Joel nu o vaska om lite..nu måste taggarna utåt och nu måste vi slakta allt vi ser. 3 mål på 20 min. Kör över dom nu. Framåt.
Kommentera

Tjurn : Frölunda är bättre helt enkelt. Bara skrämmande att skillnaden är så stor. Svårt att mäta sej med de rikaste.
Kommentera

När Frölunda går ner på halvfart så får vi några halvchanser.
Kommentera

Tjurn : har antagligen varit skadad större delen av slutspelet. Men då är frågan varför han spelar. Iallafall fem mot fem. Kunde spela PP.
Kommentera

Tjurn : Han spelar skadad tyvärr. Försök förstå det om det går istället för att häva ur dig skit om honom.
Kommentera

Fan, fan, fan, fan där hade vi ett utmärkt läge att ta oss in i detta igen. Fan.
Kommentera

kennys: håller med å hur fan kan jensen va så hyllad vilken sopa han är nu
Kommentera

kennys: VARFÖR ENVISAS DOMAREN ATT BLÅSA NÄR PUCK FAN INTE ÄR BLOCKERAD.... CLARK PÅPEKAR DET OCH ÄR NÄRA ATT ÅKA PÅ EN MISCONDUCT.. AVGÅ AVGÅ
Kommentera

Chris11: Domarna har inte tagit en diskussion vafan
Kommentera

bifhjärta: Vi tog oss så långt vi kunde. Men vi är ljusår från att ta oss oss till final. Frölunda är helt enkelt överlägset
Kommentera

smallround: man kan används muskler till annat. T ex ta emot en tackling utan att se ut som en tolvåring
Kommentera

Chris11: Brynäs är nog lite nöjda. Men man möter ett bättre lag. Efter idag är det inget snack.
Kommentera

Zappaholic: Jag försöker alltid vara positiv (även om det rinner över ibland). Men helt ärligt känns vi för svaga - både mentalt och fysiskt - för att orka vända på detta.
Kommentera

Chris11: Se på fan. Särvux-Wolmer tar en utvisning på FHC.
Kommentera

Vi har för mycket respekt för Frölunda. I första matchen så fick vi ut och bara gasade = 4-0
Kommentera

Hur svårt är det att köra över te x Joel?
Visa nån jävla form av stake & TÄND laget
Kommentera

Man måste bestämma sig tillsammans. Vill man ta semester eller vill man ge allt man kan och vinna SM-guld?
Kommentera

Tjurn spelar ju inte roll att ha muskler... vi åker ju ut direkt vi använder dem. Mållgan din jävla sopa....samma bok åt båda håll
Kommentera

Jaja det är inget att snacka om, Frölunda är löjligt bra. Men det är ju synd att våra bästa spelare sviker när det gäller som mest.
Kommentera

kennys: sluta nu dom är ju totalt utspelade
Kommentera

Det kokar inom mig.....
Kommentera

Sen är ju domarna det sämsta jag varit med om. Bra utvecklignsnivå på SHL. "Så dåligt så jag skulle kunna ge på han en smäll" , känner jag nu.
Kommentera

kennys:
Dubbelutvisning blir det ju jämt, domarna har ju aldrig stake att ta ut en.... Haha, just ja... det var ju brynäs
Kommentera

"Oj vilket tryck det är härinne"

Ja, hemmalaget leder med 5-2 i en SM-semifinal. Konstigt.
Kommentera

Haha men seriöst kolla på domarna... Hur kan det vara så uppenbart enfärgat?
Kommentera

rafalski: går inte
Kommentera

« · 1818060 · »