1150x200-brynasbanner.jpg

SEMIFINAL

« · 1818122 · » Till forumet

Sv: SEMIFINAL
Zappaholic: bra att en har fattat ivf
Kommentera

kennys: Det är ungefär lika jobbigt att se att det finns personer som tycker att de inte varit usla.
Kommentera

Vem står nästa? Mattias Pettersson?
Kommentera

Ja det är bara att försöka skratta åt skiten! Fyfan detta är helt jävla patetiskt!
Tror det slutar 8-2
Kommentera

kennys: Brynäs är chanslösa här i Scandinavium kan jag säga, Wellman totalt omarkerad....
Kommentera

kennys: Fast det är ju sant. Det är ju bedrövligt. Kolla på period 1 & 2 igen tack.
Kommentera

5915:
Alltså, det här måste fan Cmore agera mot, karln går ju upp i falsett varenda gång!
Kommentera

MEN SNÄLLA NÅN???
Kommentera

Zappaholic: Clarke är godkänd varje match. Lindblom är rent usel.
Kommentera

Zappaholic: Det blir extremt tröttsamt att höra hur dåliga domarna är varje gång Brynäs får stryk
Kommentera

AnteA: bulan vill hellre att forwards har farten med sig i backcheckingen, var samma sak i Luleå när han var där.
Kommentera

5915: Tror jag inte. Tror han och Clark blir lidande av Jensens skada.

Så hittar de en slashing. Crosscheckingar och interference är tillåtet tydligen.
Kommentera

AnteA: Bulanhockey handlar väl om att undvika kroppskontakt?
Kommentera

Lämna kvar Westerholms i gbg! Nästa match vill jag se Nick och zab
Kommentera

Zappaholic: Frånsvängarna har varit Brynäs signum under hela säsongen. Det känns som att ingen vågar tackla och riskera att träffa någon i skallen...
Kommentera

Är Lindblom också skadad?
Kommentera

Zappaholic: brukar bero på dålig speluppfattning hos de randiga när de släpper sånt.
Kommentera

Rumpelstiltskin:
Sitter och allvarligt funderar på att strunta på att använda biljetten i övermorgon. Jag mår fan inte bra av det här...
Kommentera

KalleTeodor: Varför blir det inte interference när Mannberg tacklas? Han är icke puckförande.
Kommentera

KalleTeodor: exakt samma tanke här! Han kontrakt med cmore går ut nu i maj, jag skulle jättegärna se honom i båset igen
Kommentera

KalleTeodor: Ha ha, ja då kommer jag att vara Leksing nästa säsong.
Kommentera

7510: Vi viker av istället för att tackla...
Kommentera

En fundering kan pausunderhållningen (Wikegård + Brynäs) vara en indikation på vem som blir nästa tränare. Ovanligt att man lyfter fram en kommentators klubbhistoria så tydligt...
Kommentera

Vi ligger under med 5-2 och får knappt låna pucken fyfan vad pinsamt!!!
Kommentera

Peja: Tror Paille är rädd för att tackla i Sverige. Har sett honom mosa Chara. Nåt sånt här vi inte sett här. Han tillför ändå, är bland de enda godkända, men hade varit gött om han mosade nån. Helst Joel....
Kommentera

Zappaholic: Dom två senste matcherna kan inte vara svaret på hur laget är byggt. Jag tror som sagt att Frölundas nuvarande "dominans" handlar mer om Brynäs insats än om Frölundasspel. Hade man spelat som match ett hade det inte sett inte sett ut så här och då hade laget varit varit jävligt välbyggt.
Kommentera

Uppenbart så proppar FHC våra ledande spelare fast dom inte är puckförande.
Hur svårt kan det vara att göra samma sak på deras?
28 är ju tillbakas halvskadad varför inte proppa i alla lägen istället för att köra den patenterade bandy svängen...
Kommentera

Zappaholic: Känns som att matchserien mot LHC var mer mental kamp och denna mer fysisk. Precis tvärtemot vad jag trott på förhand.
Kommentera

Vuollerim: Första var bra... men deras tredje var tungt och målvaktsbytet blev nog också negativt för även spelarna hoppades nog att Rautio skulle vara lika bra som tidigare
Kommentera

Zappaholic: de jag menar är han så här dålig ska han inte spela
Kommentera

Zappaholic: Försvarsspelet fungerade i alla fall mycket bättre i kvarten. Man lyckades nästan alltid hålla LHC på utsidan och egentligen gjorde ju Högberg fler kvalificerade räddningar än Rautio. Chanser skapar man även mot Frölunda, även om förra matchen förstås var ett bottennapp på alla sätt och vis.
Kommentera

Zzz: Samtidigt så vände Frölunda 1-4 till 3-4 (nästan 4-4), men det är återigen en domarskandal. Kommer ju aldrig hända Frölunda om dom yttrar sig. Frölunda spelar bättre, men det är klart de gör det när toleransnivån skiljer sig mellan lagen. Så jävla förbannad just nu.
Kommentera

blackredberry: Ja, nu måste prio 1 vara att göra en bättre tredje period än VF och ta med sig momentum till hemmamatchen.
Kommentera

Zzz: Lagkonstruktionen kan vi nog bedöma när Brynäs har spelat färdigt, oavsett när det blir. Förhoppningsvis blir inte de senaste fem perioderna representativa för det här slutspelet.
Kommentera

Zzz: Jag tänker att FHC är mycket mer fysiska än LHC. Vårt spel fungerade bättre i kvarten.

Men jag kan ha fel...
Kommentera

Vill se Kilström, Berra, Paille och Alcén kliva in och dela ut några ordentliga tacklingar nu i tredje. Men det värsta är väl att de blir utvisade direkt.. Frölunda vinner tamefan varje närkamp därute
Kommentera

Zappaholic: Det är lätt att klaga på stt laget är felbyggt, men det fungerade bra i kvartsfinalen och jag tror inte det är problemet. Hade man klarat av att spela lika diciplinerst som match ett hade det inte sett ut så här. Nu är det stressat och det görs småmisstag i försvarsspelet som straffas stenhårt. Det är även en stor skillnad hur man hjälper Felix.
Den här matchen är körd, men det skulle vara viktigt om man kunde avsluta bra och ha något att bygga vidare på tills på lördag.
Kommentera

dAVydov: Sista nu handlar ju om att sätta oss i respekt, känns som att Frölunda bara skrattar åt oss just nu. Hoppas vi smäller på rejält å visar lite hjärta nu! Gogo Brynäs
Kommentera

Tjurn : Det är läkarens och Bulans uppgift att plocka bort Jensen. Han plockar ALDRIG bort sig själv. Lägg ner nu.
Kommentera

{dAVydoexav}: exakt
Kommentera

STOPP! Det här är INTE över. Det är, snart, kanske (!) 2-1 i matcher. Att Frölunda ser så mycket bättre ut handlar väldigt mycket om energi och momentum. Snarare än att de skulle ha ett mycket bättre lag. Det finns sätt att vända på sånt. Det är Bulans jobb att vrida och vända för att hitta det.
Kommentera

Sv: SEMIFINAL Kommentera

mattiask: Ja den är en solklar interference, men vad skall man göra åt domarbeslut..inte ett skit, man kan skrika buuu domarjä....men oavsett hur det går i semin så har vi något bra på gång i Brynäs för framtiden...
Kommentera

Zappaholic: jo men karln tillför inte något nu ser ju alla blääääääää
Kommentera

blackredberry: Ja alltså, om vi lyckas göra ett par mål i tredje så kanske pendeln svänger över igen till vår sida. Precis som Frölunda gjorde i första matchen när det fick 5v3-spel i två timmar.
Kommentera

mattiask:
Klockren interference före 5-2 också. Tyckte vi gjorde en bra första period men föll tillbaka efter 4-2.. Det är, som någon skrev, en annan regelbok i slutspelet tyvärr. Frölunda är dessutom ett bra lag.
Bra avslutning i sista nu å så tar vi dem hemma på lördag.
Kommentera

Tjurn : Har själv lirat elitfotboll skadad. Inte fan springer man till tränaren och bölar om sitt onda knä. Man tar smärtstillande sprutor, säger att det funkar och så kör man på 100% tycker man själv...

Fattar du? Eller ska jag teckentolka?
Kommentera

Lindström: Just nu handlar det mer om att sätta sig i respekt. Granström är den enda som bjuder upp till dans & därmed måste de andra haka på med den attityden precis som Frölunda gör. Man kan inte vinna en slutspelsmatch med bara finlir, iallafall inte när det återstår top 4. Det är min syn på saken. Skillsen har vi, men det funkar ju uppenbarligen inte, vi blir ju överkörda å Frölunda kör över oss i varje närkamp & går puckvinnande ur den.
Kommentera

mattiask: svar ja
Kommentera

mattiask: Tror det räknas som kamp om pucken
Kommentera

« · 1818122 · »