1150x200-brynasbanner.jpg

SEMIFINAL

« · 1818235 · » Till forumet

Sv: SEMIFINAL
Inkazar: Släpper det så kan vi vända detta absolut 👍
Kommentera

Davey85: har kollat in min inspelning nu. Vi var dessutom det bättre laget första 29 minuterna. Att det stog 3-2 är en ren parodi. Borde stått 1-2/3 istället.
Kommentera

Davey85:
Frölunda är bra, inget snack om det. Sen kan jag väl tycka att media målar upp dom lite väl som gudar a la SAIK, eller FBK för 10 år sen.
Det blir definitivt ingen promenadseger mot HV när den dagen kommer.
Tror faktiskt att dom ser bra ut mest för att vi presterar uselt mot dom.
Kommentera

Många härinne som likt pajasen Johan Edlund överdriver Frölundas storhet. Vi var det klart bättre laget i match1 och slog dem två gånger i serien. Denna matchserie är fan inte över än. MEN..då måste Bulan få laget att spela sin högsta nivå, det gör vi inte just nu.
Kommentera

Horace76c: Ja det e möjligt, kanske, mina år som idrottsman gjorde ofta mig stark när de andra jag tävlade hade "en dålig dag".....boost fick de alla gånger, framförallt fick ju de chansen att komma ikapp tack vare en hel drös med Brynäsare i båset. Brynäs har annars haft lite utvisningar i serien och kunna spelat sitt spel.....nu är det ren o skär katastrof med alldeles för många onödiga utv.....
Kommentera

Leonardo:
Undra hur skadligt det egentligen var att vi var så nära att tappa match 1.
Det kan nog varit ett större energitapp för oss samt en större energiboost för dom än man tänkt på..
Kommentera

bifhjärta: Det mesta har väl varit illa senaste två matcherna i att ligga nära deras spelare, spela med disciplin och sen ändå spela tufft....bara Bertilsson är vårt monster och Ikonen, Paille, Granström som känns heta...fick massa kompis glirning här nere i Göteborg av vänner som visserligen gillar Brynäs men att vi inte har ngn extra växel att sätta emot rent fartmässigt och fysiskt, Frölundas spelare matchas smart, dom är på oss o stresar ideligen och en spelare som Jensen blir helt kvävd av det och då blir Lindblom o Clark undanskymda i deras roller även de gjorde mål o poäng idag...ska vi vända det här, vilket är fullt möjligt så måste vi spela precis som Frölunda, störa och stressa deras spelare högt hela tiden, våra spelare är vältränade nog för det, backarna måste hjälpa målvakten så den slipper utsättas för dessa förnedrande mål från Wellman som annars är ganska osynlig...vi möts på lördag och då åker jag hem till min hemstad Gävle för att se en vändning, en sån där viljestark vändning, inget finlir, bara vilja och grisa framför deras målbur!! Älskar Brynäs :)
Kommentera

Enaranger:
Att intensiteten höjs i ett slutspel är inget nytt.
Grundspelslirare och slutspelslirare är inte samma sak.
Har vi de robusta spelare som behövs för att gå hela vägen? Att LHC inte har gått hela vägen märktes i kvarten. Det var det lättaste kvartsfinalmotståndet vi haft i mannaminne. Tack för det, det räddade ekonomin och Elitlicensen.
Fortsätter vi att spela alibihockey (tex att ligga 1,5 meter ifrån sin motståndare) är det slut på det roliga.
Nu tillåter vi att Frölunda dominerar och gör oss dåliga.
Vad säger spelarnas yrkesstolthet om det?
Det visar sig på lördag inför fullsatta läktare... vem/vilka anför laget?

Måste Lassgård ner i båset?
Kommentera

Håller med det Wikegård sa om domarna för inte sålänge sedan. att det var bättre med 3 domare för då var linjemännen mer inblandade och som ett team med huvuddomaren, medans nu är det 2 huvudomare som slåss om besluten och är tydligen ofta osams och det blir en duel därute. samt att med 4a så blir linjedomarna bara stirrar sig blint på offside och ska släppa puck vid tek, så nu blir det 2 domare som är osams istället för 3 domare i ett team
Kommentera

Och Zanetti, hur dålig?? Bara Nösterbö är sämre ;)
Kommentera

Till att börja med får vi hoppas att det
för en gångs skull blir domare som
använder samma regelbok för båda
lagen. Att inte ta utvisningar är också
ett sätt att avgöra matcher. Har aldrig
förstått varför regelboken ska kastas
i papperskorgen bara för att slutspelet
börjat. Vi lyckades slå Linköping trots
att de fick haka och köra med fasthållningar
hejvilt. Samma laglöshet får råda.
Varför inte spara in på domarna i
slutspelet? En borde ju räcka.
Att ha två som åker omkring och
blundar är ju slöseri med pengar.
Kommentera

Bifbiffen:Absolut, in med hela gänget!!
Kommentera

7225: Nick går före alla dagar i veckan. Flest poäng i Brynäs förra året på de tre matcher som spelades. Enorm revanschlust och en hög högstanivå. I detta läge ser jag hellre en sådan chansning än Zaborsky som vi egentligen inte har koll på.

Men som det ser ut nu så tycker jag väl att det borde få plats för dessa två OCH Asklöf.
Kommentera

Känns som vi har några som inte klarar av det lite hårdare spelet här i slutspelet! Tror vi behöver någon till spelare av den hårda kalibern som Bertilsson i slutspelet. En skriskostark c/f med lite mer tyngd och då inte tyngd av chips och dipp som kan skapa utrymme för snabbare mindre spelare.
Kommentera

Bifbiffen: Nyktert skrivet här, så jävla dåliga var vi inte...
Kommentera

Charles: Jag vill se Asklöf och Zab nästa match, de förtjänar verkligen en chans.
Kommentera

bifhjärta: Du nämner ju själv en god anledning till att inte dyka upp. En seminal ska inte avgöras av domarteamet. Vågar här och nu LOVA att vi inte kommer ha fördel i antalet utvisningar i resterande matcher
Kommentera

2064: fjärdekedja hade något grymt byte i första perioden, sen såg jag inte Mycket mer av dem
Kommentera

Peja: mm bra på att härja på spelarna, är han säkerligen och har varit rent historiskt. Är väl egentligen det bulan är känd för också, vilket även visar sig i vilken typ av spelsätt han premierar.
Kommentera

Pettisbif: tycker man borde byta bort Jensen från den kedjan. INGENTING stämmer för honom. Ingen passning sitter och han är helt ur fokus. Nä vill se en Blomqvist som går in och jobbar hårt i den kedjan.
Kommentera

KalleTeodor: Frölunda checkade ganska lätt fast den femman då Boqvist inte vann en närkamp i egen zon. Han väger lite för lätt i närkampsspelet än tyvärr. När inte wingmate Mannberg heller är någon jätte blir det svårt med tanke på hur Frölunda låser fast pucken. Nick och Alcen är bättre lämpade att möta ett sådant spel. När Boqvist inte producerar framåt så borde det vara ett enkelt beslut. Han kanske tokdominerar nästa år istället, vem vet...
Kommentera

Bratwursten : Vi vet ju egentligen inte särskilt mycket om Wikegårds nuvarande kapacitet som tränare. Det enda vi vet är att han är bra på att snacka.
Kommentera

Bratwursten : Det skulle vara intressant med Wikegård ( även om jag ser det som osannnorlikt). Men det skulle bli ett extremt fokus på honom som person från media och motståndarfans.
Kommentera

Ingen från Brynäs dyker upp till presskonferensen. Illa.

4-18 i utvminuter idag...SJUKT.
Kommentera

2064: Samtidigt har Brynäs ett tillräckligt skridskostarkt lag för att kunna "störa tillbaka" Frölunda. Att alltid få till ett bra eget spel mot en motståndare som så uppenbart är duktig på att "stoppa/störa/dra ner tempo" är svårt men Brynäs måste kunna vara bättre i spelet utan puck.
Tror ändå inte att segerreceptet är att helt plötsligt börja spela väldigt fysiskt, tror snarare det vore att skjuta sig själva i foten i och med att lagets styrkor inte ligger där. Enstaka spelare kan göra det, men överlag är det nog bättre att låta de skridskostarka lirarna åka mycket skridskor och försöka lira.
Men Brynäs har tyvärr ett antal spelare (t.ex Westerholmarna) som erbjuder alldeles för lite i spelet utan puck. Är också skeptisk till att Asklöf inte har fått chansen i slutspelet - han var den som tog kampen framför kassen och därför kompletterade Ölund & Boqvist på ett förträffligt sätt.
Kommentera

Zappaholic: känns ju isf som Wikegård är
Närmare bulan hockey än Melin. Bz har ju sagt att man ska bygga vidare på samma spel.
Kommentera

Charles: Tror med på att ge första kedjan lite andrum, då kommer dom nypa en eller två. Bra initiativ. Hoppas Bulan å Sjödda tänker likadant. In med en krigar första å sätt prägeln första minuten, å sen ös på med det.
Kommentera

Peja: titta bara på spel 4-4 när Brynäs får utrymme. Frölundas försvar imponerar inte direkt men de är jäkligt skickliga på stoppa/störa/dra ner tempo på våra uppspel. Problemet med att dumpa är att vi har få fysiska spelare som klarar det.
Dessutom har profetiorna om vår akilleshäl, nu blivit besannade. Målvakterna presterar inte på den nivå de måste i ett slutspel.
Kommentera

ska fan testa en laguppställning också!

Rautio i mål

Paille - Granström - Ikonen
(har varit bäst senaste tiden och dags att ta bort lite fokus kring jensenligan)

Blomman - PaW - Zaborsky
(Kapten med Patrick som i grunden är väldigt bra, Zaborsky ge karln chansen inget att förlora)

Lindblom - Jensen - Clark
(ge dem lite andrum låt tuffare granström kedjan leda laget)

Asklöf - Öhlund - Boqvist
(låt dem göra exakt vad dem vill bara åka skridskor som fan dem är unga dem klarar av 200% fart i några matcher)

Backparen känns lättare
Gunderson - Bertil
(bertil är ett jävla monster ge han lönen han vill ha och förtjänar)

Kilström - Pudas
(dem kan bättre men en def och en offensiv)
Fälth - Carlsson
(Carlsson har haft det tungt så kanske Zanetti istället)
Kommentera

Skillnaden är inte så stor men de totalt katastrofalt usla domarna serverar Frölunda. Och ja då kan Wellman briljera.
Kommentera

Bratwursten : Frölunda har ju egentligen inte lika skickliga spelare som LHC:s toppspelare, men de har en stark bredd och ett kollektivt anfallsspel som fungerar. Mot LHC kunde Brynäs fokusera på att stoppa Little och några till, deras andra killar typ Sylvegård saknade skicklighet för att utgöra seriösa offensiva hot. Frölunda maler på med många spelare och de biter sig fast längs sargerna. Det gäller att hålla de på utsida och framförallt vända spelet snabbt, det är ju Brynäs vanligtvis riktigt bra på. Om Brynäs får till vassa spelvändningar kommer Frölunda också att börja fundera mer i sin forecheck.
Kommentera

Bifbiffen: Storstadsfeber.
Kommentera

Pettisbif: exakt så skulle Bulan formerat laget senast 19.15 idag.
Kommentera

Hallelujastämning i cmore. Kräks på skiten. Björn oldéen till Bulan:
-Wellman ja vad ska man säga om honom

Förväntade han sig ett lina upphetsat svar från Bulan?
Kommentera

Enaranger: Precis så kände jag med, sen var jag förbannad resten av matchen. Någon gav statistik här; 4 - 18 i utvisningsminuter. Helt bedrövligt. Slashingar å crosscheckingar hit å dit, men man tar lätt 2 utvisningar för hög klubba. Vart går gränsen? Hoppas dom får löneavdrag å inte får dömma en match till detta slutspel.
Kommentera

honken21: kräver inte att vi slår ut Frölunda , men fan kuka upp och spela för klubbmärket, det kravet ställer jag. Tycker Frölunda får lalla in i offensiv zon och in i slottet otroligt många gånger idag. Vi måste upp oh stänga blå och hjälpa våra målvakter. Tycker det ser bedrövligt ut försvarsmässigt. Frölunda är dock bra helt klart någon nivå upp mot Lhc
Kommentera

Respekt till er som inte tror det är kört, jag vill heller inte tro det är kört men jag ser verkligen ingenting som säger att vi kommer vinna en enda match till för Frölunda har pissat på oss i 6 raka perioder nu!!!
Kommentera

Rumpelstiltskin: Bedrövligt.
Kommentera

2064: Tycker vi borde testa följande:
Lindblom - Blomqvist - Clark
Johnson - Paw - Zab
Mannberg - Ölund - Boqvist
Ungefär såhär kanske? Något måste göras, detta ser inte bra ut tyvärr... Är så trött på daltandet med Jensen, han har varit kass de senaste 10 matcherna!
Kommentera

Vid ställningen 1-1 i en period när Brynäs
är bättre än Frölunda. Då släpper domarna
två solklara utvisningar på Frölunda.
I stället för att spela 4 mot 5 får de
göra 2-1. Domarna ger Frölunda ny energi.
Kommentera

Går inte att ge upp detta än. Vi har väldigt många kvalitéer som inte kommit fram i den här semifinalserien. Många spelare som kan mycket mer. Och vi har några ess i rockärmen, bara Bulan vågar använda dem.

Vi har gjort en bra säsong. Semifinal är väldigt godkänt. Nu har vi egentligen allt att vinna.
Kommentera

7720: Nejnej nej... ingen ponta tack!!!!!

Sen äre fan dags för backarna att studsa upp!!! Fan bara Berra som visar k*k nu..

Rautio i mål. INTE Felix!

Gunderson - Fälth
Bertilsson - Pudas
Carlsson - Kilström
Kinnvall

Clark - Jensen - Lindblom
Zaborsky - Blomqvist - Johnson
Asklöf - Ölund - Boqvist
Alcén

Läktaren:Bröderna mätt och smurf Manne! Samt Zanetti som inte har ett rätt sen efter jul..
Kommentera

Frölunda orkar mer än oss, Är de bättre tränade kanske?
Kommentera

2064: Boqvist har fortfarande inte varit inne på något mål bakåt så att säga att han är dålig defensivt är en svår analys att lansera tycker jag. Jag tycker f ö att den kedjan blev betydligt sämre då man tog bort Boqvist. Hur många anfall hade den kedjan i 2:a o 3:e perren? Jag tycker att man ska växla Alcén med Mannberg istället så tappar man inte så mycket i passningsspelet.
Kommentera

Skrubben: väldigt sant, ska upp på Lördag, har alltid varit en person som surar resten av dagen efter en förlust men får upp hoppet och är positiv och nervös igen dagen efter.
Kommentera

Nio stycken 2 min utv för Brynäs.. Frölunda lyckades att skrapa ihop hela två st. Helt otroligt
Kommentera

5915: Jag tycker att Brynäs hotar framåt idag också. 3 mål ska räcka för att ha goda möjligheter att vinna matcher. Problemet är att Brynäs släpper in 6 mål, då är det omöjligt att vinna. MEN det beror förstås huvudsakligen på lagets defensiv, som ju inte enbart består av målvakterna.

Tycker också det är tydligt att Frölunda är ett s.k medgångslag. När de får utdelning får de bara mer och mer energi, och deras spel bygger ju till stora delar på energi. I målmässigt jämnare matcher kommer de inte att ha medvind på samma sätt.
Kommentera

Peja: Brynäs var aldrig lika utspelade. Och så hade vi ett ständigt hot framåt.
Kommentera

Horace76c: Eller magsjukeepedemi eller något liknande...
Kommentera

Skrubben:
Hoppet står nu till att Frölunda ställer ut skridskorna på lördag, och sen gör samma misstag igen på måndag.
Kommentera

« · 1818235 · »