1150x200-brynasbanner.jpg

SEMIFINAL

« · 1818834 · » Till forumet

Sv: SEMIFINAL
rafalski: Så jävla kass va väl inte Felix ikväll? På topp va han ju inte men kunde varit sämre. Hoppas han var skymd på skottet från blå bara...
Kommentera

7225:
OK,men har du tidigare sett att en spelare åkt ut för felaktig handstoppning? Jag tror inte jag sett det tidigare.
Kommentera

2064: Och hur ser en normalt vinklad stöt ut i det läget då? Upplys oss gärna...
Problemet är ju att styrningen kommer oväntat och mkt snabbt från väldigt nära håll, vilket gör att Felix inte hinner reagera och agera. Vore skillnad om styrningen skett nån meter längre ut sas, då hade han sannolikt hunnit med.
Tycker inte att Felix kan lastas nämnvärt för nåt av deras mål, möjligtvis tvåan.
Kommentera

rafalski: Match 1 där räddade Sandström oss i början och gav oss möjligheten att vinna, det är lätt att glömma. Hade Frölunda fått ett eller två mål där i början så hade vi kanske inte tagit den matchen.

Nu alkohol 👍👍
Kommentera

Zappaholic: Ska fira den "lilla gubben". Sov sött och krama Huge från mig.
Kommentera

2064: Att du orkar.. Vi vann matchen och du bjäbbar om vår målis.

Stats från SHL
Felix; Vunna matcher 14 förlorade matcher 7
David; Vunna matcher 15 förlorade matcher 12
Kommentera

rafalski: Jaja. Whatever.

Fira segern istället. Som en god supporter bör göra, lille vän.
Kommentera

Lunkan: Absolut! Njuter i fulla drag.
Kommentera

Tack Brynäs och förlåt att jag inte trodde på vinst idag det ska inte upprepas . vilka kämpar alltså!!
Kommentera

rafalski: Tagga ner njut av segern istället för att kasta sand! Serien lever igen
Kommentera

Zappaholic: Vad läser du in att Sandström ska förlora hellre än vinna? Vill bara att vi ska vinna med eller utan Sandström. Ikväll vann vi trots Sandström.
Kommentera

7225: Va glaa att vi vann nu o njut av kvällen, handstoppningen var nog rätt dömd...men det missades åt båda håll en hel del men vi vann för att vi var bättre i period 2 och 3......:) Heja Brynäs
Kommentera

{Huge: vinklar han stöten normalt så tar han den.
2 av 3 måste han ta om vi skall ta oss till final.
Kommentera

7225: visst den är väl ok enligt regelboken men om man inte använder den under hela matchen men hittar den utvisningen som typ är den ovanligaste i boken MD 3 minuter kvar det tycker du är ok???

Avdelningen sila mygg och svälja kameler.
Kommentera

Skrubben: Andersén som ersättare för Bertilsson vite klockrent även om vi tappar i offensiv spets 😉
Kommentera

Zappaholic: Oj lite personangrepp..
Trodde farbror "polis" undvek det?
Hoppas du sköter ditt jobb bättre.....
Kommentera

smallround: Alltså handstoppningsutvisningen var ju så otroligt solklar så anser man att den är obegriplig så begriper man inte mycket. I övrigt håller jag med dig i ditt gnäll på domarna.
Kommentera

smallround: Ja väldigt lustigt..en utvisning efter dom 2 sista perioderna (med massivt spelövertag) fick vi med oss..och det var för 6 man på banan😂😂😂😂
Kommentera

Huge: Med en målvakt värd namnet så hade vi vunnit denna match lätt, nu höll Sandström kvar Frölunda i matchen.
Kommentera

rafalski: "Sparka ut skiten ur klubben"

Det tycker du är bra supporterskap? Du ser hellre att Sandström förlorar matcher åt oss än att vi vinner med honom i målet.

Jävla nolla.
Kommentera

JawKee: absolut men vi har typ 15-1 i skott och driver matchen men samtidigt hittas inte ngn utvisning på fhc... det är konstigt
Kommentera

{KalleTeodor: öhh? hur menar du att vi vinner matcher med Felix i mål? Han har förlorat fler än Rautio och har sämst stat i slutspelet.
Kommentera

Zappaholic: Rafalski är sur för att inte Felix avgör för Frölunda, inget att bry sig om. Han backar hellre upp överengagerade och gapande cykloper som påstår att Felix gör en tavla på deras första, när alla normalintresserade bedömare ser att det är en otagbar styrning....
Kommentera

2-2 i matcher! Så jävla skönt. Var riiiiiktigt irriterad när de fick sitt 3-3-mål gratis men Clark fixade biffen. Fint för hemmapubliken också. Och en hemmamatch till nu. Zaborsky gör en riktigt fin insats och gav energi. Nu har vi faktiskt väldigt fin uppställning på pappret. Nu vinner vi nästa och avgör hemma på onsdag!
Kommentera

smallround: Håller delvis med, men domarna släppte ju en utvisning som skulle drabba oss också? Jag är inte så jäkla uppmärksam men såg minst ett tillfälle. Hög klubba.
Kommentera

smallround: Bra sagt!! Granska zebrorna.
Kommentera

Zappaholic: Same to you, hoppas du är bättre "polis" än supporter. Gå nu och kramas med Huge.
Kommentera

SÅ JÄVLA SKÖNT! Allt snack om frölunda... BLA BLA CASEY WELLMAN BLA BLA.... Favoriserar ju frölunda något så enormt. Så skönt att Clark kunde dra dit med ett hattrick så här! Ska bli intressant o höra försnacket i nästa match ;)
Kommentera

Peja: anmäl domarna.. 3 solklara utvisningar i ett och samma byte. .. bulan påpekar och blir hotad av domarna med en abuse..bara det är ju skandal

Sedan släpper de en solklar tripp så vi i te fick 5-3. Varav de i samma byte gör 3-3

Därefter tar de en obegriplig handstoppning utvisning med 3 min kvar.... de i samma situation i den första matchen då de hitar 3 brynäs utvisningar i samma situation som höll på att vända den matchen.

DET ÄR INTE OK. DE MÅSTE KUNNA TA KRITIK NÄR DE INTE DÖMER EFTER SAMMA REGELBOK. AVGÅ PETER HEJSAN HEJSAN .

DET ÄR FÖR DÅLIGT
Kommentera

smallround: Vad ska han säga?
Han bestämmer ju inte vem som ska stå.

JG släpper två mål idag under stötarmen.
Där ska han väl vara tät?
Således två målvaktstavlor.
Hade Felix släppt två såna mål hade ni hängt honom.
Felix gör det man kan begära idag.

För fan stötta eran målvakt😡
Kommentera

rafalski: Jaha. Ja jag svarade på det senaste inlägget. Jag brukar göra så allt som oftast.

Att du ens orkar kommentera och göra ett inlägg kring det. Moderatorerna får gärna stänga av mig för det här, men jag tycker du och dina magsura inlägg kan dra åt helvete.

Kram.
Kommentera

Qvarre: Domarna sög men utvisningen för felaktig handstoppning var ju ytterst korrekt, man får inte åka med pucken i handen..
Kommentera

Fan vad skönt!!!
Äntligen lite marginaler på de godas sida. Så rättvist.
Skål pojkar!
Kommentera

7225: Ja vi har ju bra fysik, så vi skall kunna köra allt nu vad som finns i kropparna vid likaläge och minst 2 matcher kvar.........om första linan är på hugget resternade matcher blir det mkt roligt detta...men det krävs minst 4 mål av Brynäs...Frölunda fick in 2 skitmål idag......
Kommentera

Peja: Gött att Bulan släppte in Nick och Zab. Trodde inte han skulle göra det.
Jävlar vilken match vi gör.
Alla såg tio kilo tyngre ut i närkamperna.
Härlig lördag!
Kommentera

Helt MAGISK stämning idag! Måste ha varit den match med bäst stämning sedan 2012.

Nu står det 2-2 i matchserien och vi har all chans i världen igen!

Lite Silly season: Andersén satt i brynäslogen hela matchen. Jävlar vad glad han blev när 3-2-målet satt 😀 Är det honom dom presenterar på måndag?
Kommentera

smallround: Hur kan man trycka "gilla" på en sån kommentar. Man kan tycka vad man vill men med Felix i mål så vinner vi matcher.
Jag kan tycka att även Fans kan försöka höja sig en nivå i slutspelstider...
Kommentera

Zappaholic: Jag menar att det är skönt att se dig och Huge backa upp varandras inlägg. Gruppkram till er.
Kommentera

När Alcén bara dundrade in i offensiv i boxplayet i slutet. Hela arenan vrålade. Ingen respekt där. Så jävla härligt att se.
Kommentera

smallround: ibland undrar jag om det inte hade varit bättre att satsa på Jonas Johansson.
Kommentera

Qvarre: REGEL 126 – FELAKTIG HANDSTOPPNING – CLOSING HAND ON PUCK
DEFINITION: Även om en spelare är tillåten att fånga pucken med handen och omedelbart lägga ned
den till isen samt att slå pucken med handen, är det inte tillåtet att fånga pucken med handen och
sluta handen om pucken, att åka med pucken i handen eller att hålla pucken i handen längre tid än
vad som är rimligt för att lägga ned den på isen.
I. En utespelare som fångar pucken med sin hand oavsett om han är stillastående eller i rörelse,
och som håller pucken i handen antingen för att undvika en motståndare eller för att på något
sätt vinna positionsmässig fördel, ska ådömas mindre straffet.
Kommentera

Horace76c: sandström inger ju inte självförtroende i intervjun direkt... börjar ju nästan grina
Kommentera

Leonardo: Kul med vinst, hoppas att vi fortsätter så här och att vi inte drabbas så många otagbara styrningar/skymningar framöver.
Nu är vi med igen boys, Frölunda såg trötta ut idag...
Kommentera

Zappaholic:
Hur ska nån av våra eller Frölundas målisar kunna mäta sig mot HV eller Malmös? Ingen hög nivå på det spelet i våran serie...
Kommentera

Forsberg 1978: Tack. Det har varit ett tufft dygn för polisen
Kommentera

Steenm: Ja och till några av forumisterna här som skrek sig hesa på bulans avgång i januari 😁

Håll huvudet kallt, fint odds idag på Brynäs och Frölunda är mänskliga när det inte har mylla i fickorna konstant.

Detta blir hur roligt som helst framöver men finalen känns inte helt klar än för er del även om man får en del mess om det redan av kollegor
Kommentera

Qvarre: Ja tyvärr verkar det som det, helt bedrövligt :/
Kommentera

rafalski: Vad menas?
Kommentera

Zappaholic: Ja, starkt att vända efter deras båda flyt/skitmål som Felix inte kunde göra mkt åt. Huges blivande stjärncenter gör 3-2 och Clark avgör som den sniper han är värvad att vara.
Ännu en hemmamatch med behövliga pengar ordnad. Vilka fixar en matchboll på måndag?
Kommentera

Men låt oss också skänka en tanke till kvällsblaskornas krönikörer; vad ska de skriva nu? Allt var ju klart i torsdags. Stor humor. :)
Kommentera

« · 1818834 · »