1150x200-brynasbanner.jpg

SEMIFINAL

« · 1819612 · » Till forumet

Sv: SEMIFINAL
7225: såg klippet nu på Aftonbladet och visst trycker han till med armbågen, dessutom blindside och huvudträff. Bör bli 5 matcher.
Kommentera

Pigalle: Håller med om Zab, den killen ska vi förlänga med! Han visar redan enorm karaktär och mycket skills även ifall han varit borta i 5 (!) månader!
Kommentera

Chanzone: Finns klippet nån stans?
Kommentera

Skrubben: Man ser ju klart och tydligt att han vinklar upp armbågen på reprisen. Synd att han gör det "för bra". Borde varit 5+game där.
Kommentera

Brynäsgubbe: Sen den där jävla Volvon de kört fram till mittcirkeln under den tysta minuten, va fan
Kommentera

Skrubben: Men på allvar hur gör man? Jag har slängt iväg ett mail till SHL. Tveksamt om de ens svarar.
Kommentera

Skrubben: Tidigare under säsongen har en sån händelse analyserats in i minsta detalj i studion. Nu konstaterar man direkt att det är en olyckshändelse. Konstigt hur det kan vara..
Kommentera

Leonardo: utan Bertilsson blir det snudd på omöjligt att vinna på onsdag 👿fy fan va jag e less och förbannad !
Kommentera

Bifbiffen:
6 man är sjuk, vi är 4!!! FYRA!!!

Bertils är 50/50, försökt sett den nyktert
Men den är blind o första träff huvud, FUCK!
Kommentera

Peja: Precis min tanke också. Klart som fan att Stålbergs armbåge inte är otur. Han ser Berra långt i förväg och tar tilfället i akt när han vet att Berra inte har sett honom. STOR skandal om detta inte anmäls i efterhand.
Kommentera

"Det var en svårbedömd situation. Den kunde tolkas som en ren kollision och att Bertilsson skulle ha orienterat sig bättre."

Fuck off Abrahamsson... Ska han ha ögon i nacken eller? Vad i helvete???
Kommentera

Har sett situationen nu..HERREGUD. Domaren har ju pipan i munnen och ska blåsa av men sen när han sen att fhcspelaren kommer fri med pucken så tar han ut pipan ur munnen?!?
Kommentera

Leonardo: Grönborg fick alltså inte ens frågan om han kollade på någon Brynässpelare.
Kommentera

Jan Grismöbel: He, he ja du, ja e mest trött på att allt ska handla om Frölunda, men hade vi varit dominanta sista tio åren kanske man skulle pratat bara om oss...who knows...vi klarar ju aldrig av att spela detta hunkspel som vart idag med två backar kort och framförallt Simon som betyder det där extra för vårt lag i jämna matcher, vi hade ju trots allt bara ett mål upp inför sista och tycker vi hade bra PP men vart för mkt det där lilla extrapasset som tror jag avgjorde hela matchen och Frölundas enorma bombardemang på våra backar, sen kan vi diskutera domare hela veckan....jag gillar få domare oavsett.....nu vinner vi på onsdag, jag bara känner det!!
Kommentera

honken21: varför är det alltid Brynäs bästa spelare som är mottagare av de sk oturliga smällarna?
Kommentera

Fy åt helvete det kokar i mig! När är det intervju med Bulan?
Kommentera

5915: Du, nu!
Kommentera

Jag blir så jävla arg... det bara kokar i mig.. en match som Brynäs hade vunnit om snusk domarna hade skött sitt enda patetiska jobb. Hur svårt ska det vara?! Hela jävla säsongen har varit katastrofalt av domarna.

Asså jag är så jävla mållös.
Kommentera

Charles: Alcens handske i första blev en 2a vad hände sedan? Drack de T-doja i pausen?
Kommentera

Zappaholic: Givetvis skulle Felix valt att ramla precis som Gustavsson gjorde.
Kommentera

Jag menar allvar med att anmäla till DN. Hur går det till?
Kommentera

Charles: Ja det är tragiskt..

Kan någon förklara lite snabbt vad som hände i slutet?
Kommentera

Min bild av matchen:
- Ren OTUR inledningsvis med Bertilsson och vi tappar vår viktigaste back.
- Frölunda trycker på mest men tycker ändå vi har bra disciplin och släpper inte till många klara målchanser.
- 1-0 är frukten av deras tryck i andra. Inte mycket att säga om, rättvist.
- Vi är med målmässigt nästan hela vägen och får våra tillfällen där vi kan göra mål, framförallt Pathrik Westerholm har två superlägen som han bränner.
- Domarna ger Frölunda fördelar. Hela tiden egentligen. Utvisningarna på Pathrik och felaktigt byte är horribla, de helt enkelt "vill" ta dem.
- Felix är bra under stora delar av matchen men det räcker inte, man måste vara bättre som slutspelskeeper. Håller inte att det till slut rinner igenom, då spelar det ingen roll hur han presterat tidigare.

Frölunda vinner klart välförtjänt.
Kommentera

Vem anmäler Stålberg?
Kommentera

Rönnbergs flin trycker vi in på onsdag. Sen övervinner vi domarmaffian på lördag. Gode Gud låt Bertilsson kunna delta
Kommentera

Charles: Håller med dig till 100%...Är så fruktansvärt less på skiten nu.....
Kommentera

allvarligt SHL måste sluta döda sporten vi alla älskar, detta slutspel har fått mig och fundera om det är värt att följa en sport som blir så totalt slaktade av dem som styr den. trode fan aldrig att det skulle gå så långt men man har tappat detta så långt ner att det snart inte går att återvända
Kommentera

Fullkomlig katastrof. Värst av allt, utvisningen med för många spelare på isen. Idioti. Det borde ta ifrån Frölunda glädjen lite att de inte vinner av egen kraft
Kommentera

Zappaholic: jag har svårt att skratta
... cmore tog fram vaselinburken efter att woken i början av slutspelet vågade kritisera domarna... sedan inte ett ord. DET ÄR TAMEFAN SKANDAL!!!!!!!!
Kommentera

Zappaholic: Har dom ingen yrkesstolthet?
Kommentera

7225: Vad var det som hände?
Kommentera

Jag vill se lite blod och skador på Frölunda nu
Kommentera

Lunkan: Jag trodde vad sett det mesta men den här matchen slår fan alla rekord
Kommentera

smallround: Haha, huvuddomarna står och diskuterar med bråkstakarna i mittzon men spelet får fortsätta :-)
Kommentera

Lunkan: vad blir nästa snurriga sak, Frölunda-mål i periodpausen?
Kommentera

Hur anmäler man en spelare till DN?
Kommentera

7225: Vad hände?!?
Kommentera

5915: vad fan ska man säga
Kommentera

Pigalle: vilken jävla domarskandal vad i hela friden
Kommentera

smallround: domarna har tappat matchen
Kommentera

Dom dödar mitt hockeyintresse! Om vi åker ur i semi så har jag sett min sista match så länge domarnivån är så här låg. Jag ger upp....Orkar inte bli så här upprörd!
Kommentera

smallround: Clark är den enda med stake
Kommentera

Idag är nog faktiskt på allvar första gången jag tycker Sanny och Wikegård är mycket illa ut i väldigt många fall.
CMore lägger fokus på åt helvete fel saker.

Sen ska vi inte tala om domarna. Tar man inte sådana utvisningar som den på Bertil så blir det svårt.
Så här dålig nivå får det inte vara.
Vem var spelaren som tryckte till Bertil? Kommer garanterat bli avstängd i nästa match.
Kommentera

7225: mannberg slåss bara på krogen... visa stake på jobbet också!!!
Kommentera

Skönt att Bulan visade Dipp hurfan man åker grillor...
Kommentera

7800: Så är det, men man måste också väga in att tre av dom fyra senaste matcherna spelat Brynäs 75% av tiden i egenzon. Nu i tredje perioden är det Brynäs som jagar men enda gången man skapar något tryck i offensiv zon är i PP.
Det håller inte att Frölunda för spelet fullständigt, vi har inte målvakter för att stå emot en hel match.
Kommentera

Lindström: Vi har goda möjligheter att ta hem den här serien, med normal effektivitet så hade vi haft 2-3 mål efter 2 perioder. Vi ska inte ge upp !!
Kommentera

Den enda som visar känslor och stolthet är Zab, nuff said
Kommentera

« · 1819612 · »