1150x200-brynasbanner.jpg

SEMIFINAL

« · 1818235 · » Till forumet

Sv: SEMIFINAL
Inkazar: Släpper det så kan vi vända detta absolut 👍
Kommentera

Davey85: Det är dags för Bulan att stuva om lite och COACHA laget. Att bara rulla på med kedjorna och ha samma formationer hela tiden gör det för lätt för Rönnbäret att matcha sitt lag.
Bänka båda tvillingarna. In med Zab och Johnsson. Flytta Jensen och stoppa in Blomman eller Ölund som center i första.
Kommentera

Sportbladet har hittat förklaringen
Uppladdat:

0x600-screenshot_20170407072621.jpg

Kommentera

7510: med tanke på att domarna släppte slashingen där vår gubbe tappade hansken tätt följd av en crosschecking i ryggen på Bertilsson och de tog Zanetti för den i jämförelse, lilla smekning till "slashing". Så verkar mutor funka.
Kommentera

6984: Brynäs har haft 18st utvisningar och Frölunda 9st på 3 matcher.
Kommentera

5504: Ja, Brynäs är ju kända för att börja spela hårt och fult när det vankas slutspel.

#alternativsanning
Kommentera

5504: domarna vågar inte ta utvisningar på sillstryparna. Vi har väl runt 60-70% i pp
Kommentera

6984: Jag kan hålla med om att det fanns ett par situationer igår som definitivt skulle rendera i minst en tvåa varpå slashingen på Fälth var den mest solklara.
Däremot om man vänder på steken så måste jag tyvärr säga att vi måste upp ett par snäpp och inte ta sådana utvisningar som vi gör.
Den enda utvisningen jag är tveksam till igår är Zanettis, enbart för att man inte fick se några bra repriser. Alla andra utvisningar tycker jag är klara tvåor.

Det jag dock stör mig på så in i helvete är detta med att i ena matchen oavsett vilka lag som möts så hålls det en nivå för att i nästa match hålla en helt annan nivå.
Vissa domare tar inte utvisning för nånting knappt när det blir slutspel medans vissa dömer precis som i serien.

Sen vill jag inte ifrågasätta Frölundas 2-1 mål då jag personligen tycker det är helt jävla rätt att godkänna sådana mål.
Men jag är lika jävla säker på att det målet i vissa lägen hade blivit bortdömt redan innan pucken är inne för att Frölunda-spelare beträder målgården med skridskon. Han stör inte målvakten, men han är där med skridskon.
Antingen så finns det något i matcher som heter "offside i målgården" eller så finns det inte. Antingen har man kvar en regel eller så tar man bort den. Det kan inte finnas någon som tycker att man dömer på ett sätt i en match för att i nästa match döma efter något annat.
Kommentera

De släpper ju mycket åt båda håll, men som sagt, det som fortfarande retar mig är deras 2-1, kan tycka att knuffen på Bertil inte ska vara nåt, men däremot slashingen de släpper är värre, hade haft överseende med det om de inte gjort mål, men nu blir det ju jävligt skevt när han inte tar den. Vi måste få dessa domslut med oss istället för mot oss om vi ska vända detta. Hur som helst måste vi steppa upp och inte ner som vi har gjort sen kvarten.
Kommentera

mattiask: Frölunda har ett momentum utan dess like. Flyt och självförtroende ger medstuds med puckar och då får man också psykologiskt övertag hos SHLs mediokra domarkår tyvärr...

Problemet anser jag är inte de utvisningar vi blir tillfömda...(hm...sanning med modifikation...) utan snarare de utvisningar man INTE tar på Frölunda... Det var rena yxhugg, crosscheckingar in i sarg med huvudet före samt upprepade fasthållningar... Frölunda spelar jävligt fult. På gränsen... Precis som man ska i ett slutspel. Problemet är att domarna flyttat gränsen till något som förstör sporten ishockey och här hänger inte Brynäs med. Vi försöker fortfarande SPELA oss till final medan Frölunda kombinerar det med ett grisande jag tycker går över gränsen...
Kommentera

2064: Och när man bytte Boqvist mot Alcén så blev kedjan mindre farlig framåt och släppte in sitt första mål i slutspelet. Man kan ha olika uppfattning om saker o ting. Det har vi nog i detta fall. Du kan ju stärkas av att du har samma uppfattning som Bulan. Jag tycker som sagt att kedjan har tappat sitt sting efter att först bytt ut Asklöf mot Mannberg och sedan Boqvist mot Alcén. Jag hade behållit Boqvist, som jag tycker är bäst på att slå ett pass i trängt läge tillsammans med Lindblom. Med det spel vi ställs emot så tycker jag att det är det som behövs.Ska vi tävla i fysiskt spel så vinner Frölunda alla matcher.
Sen vad gäller Nicks defensiv så är jag rätt säker på att det bl a är hans defensiva jobb som håller honom utanför. Titta på målen från sista matchen han var med. Det duger inte att två ggr i samma byte missa markering på sin back. Han är för långsam för det spel som Brynäs spelar.
Kommentera

Har svårt att bestämma mig om Boqvist eller Alcén ska spela. Tycker det behövs en större spelare som Alcén men samtidigt är boqvist ruskigt snabb och farlig framåt. Men han blir lätt bortplockad.
Kommentera

7720: Bort med båda och sätt in Zab
Kommentera

mattiask: om du kollar på målsituatione så SKYMMER han Rautio när han står i målgprden. Så enligt reglerna skal målet dömas bort.
Men jag håller med. Det blir nästan larvigt med alla videokollar.
Kommentera

mattiask:
Bedömdes väl att Gunde knuffade dit spelaren
Kommentera

6984: nja ... då kan man även anse att Gundersson skymmer målvakten, det är gundersson som trycker till han lite, men en smart målvakt skulle medvetet åkt in i Frölundaspelaren och då skulle domarna direkt ha blåst av ... nu gjorde han inte det och det blev mål.
Kommentera

6984: nja det finns faktiskt ett tillägg som säger, om anfallande spelare blir inknuffad i målgården av förvarande spelare ska målet godkännas.
Kommentera

7720: Jag tänker inte Boqvist eller Alcén. Jag skulle vilja se att man alternerar Mannberg och Alcén. Även jag tycker att Alcén behövs men kanske inte i varje byte.
Kommentera

Någonting som Brynäs verkligen måste förbättra är ju boxplay. Frölundas plan är att få Wellman på direktskott, men ändå missar Brynäs spelare uppe till höger alltid att ligga i skottlinje där. Det är faktiskt förbannat dåligt att deras sniper kommer till perfekta skottlägen efter typ 3-4 passningar, särskilt eftersom det sällan är genipassningar. Brynäs box hamnar fel alldeles för enkelt. Skellefteås boxplay var MYCKET bättre i matcherna mot Frölunda.
Kommentera

bradberry: Jag tycker egentligen inte att Frölunda spelade SÅ fult igår. De hade ruggig tur som undvek utvisning(ar) innan 2-1-målet, men efter det spelade de på gränsen men oftast inte över den. Men det var lite konstigt med en ny utvisningskavalkad för Brynäs i slutet av matchen, om man ska vara lite ironisk verkar det nästan som att domarna är tvungna att ge Brynäs massa tvåminutare i slutet av varje match som spelas i Scandinavium. För precis som i match #1 så var känslan att domarna verkligen letade Brynäsutvisningar sista 2-3 minutrarna. Det var väl på Zanettis utvisning som inte ens reprisbilderna lyckades visa varför han åkte ut.

Tycker fortfarande inte att Brynäs generellt sett ska börja spela fysiskt, då laget inte är byggt för detta, MEN de spelare som ändå trampar vatten borde kunna bidra med fysiskt spel och trash talk. Då tänker jag på t.ex Westerholmarna - just nu tillför de väldigt lite i båda riktningarna, MEN om de börjar spela småfult och snacka (med motståndarna, inte domarna) så tillför de något.
Kommentera

Wilhelmsson: Som Alsenfeldt senast när han gjorde en döende svan efter att nån nuddat hans benskydd
Kommentera

Peja: Det jag märkte igår angående wellman och pp var att båda hans mål kom utav att en back helt misslyckades med pressen och ställde till det för resten.
Kommentera

SvennEG: Å andra sidan är Wellman så pass het nu att ett alternativ vore att Brynäs HF mer eller mindre är dedikerad att ta bort Wellman-alternativet och tvinga fram avslut från andra spelare. Då spelar det knappt någon roll om andra går bort sig. Det är bättre om någon annan av deras spelare tar avsluten.
Kommentera

Davey85: Nä överdriver deras kapacitet gör då inte jag, men de har helt klart haft en växel till efter att ha vänt 1-3 underläge mot SAIK och tagit sig till semifinal, Johan Edlund och alla andra i Cmore är pajaser tycker jag, vem orkar lyssna på dem?
Kommentera

bradberry: Håller med om att de missar ngr tvåor igår domarna när jag var där på plats, samtidigt så har Brynäs oerhört svårt att skapa något eget spel, sen spelar det ingen roll att spelarna påpekar det varje match, Frölunda vet hur starka Brynäs offensivt och de spelar därefter mot oss, dom är tunga och stora, vi är lätta och snabba, 2012 gick det hem mot både FBK och Frölunda innan finalen..då var de rundningsmärken, det fattas något för att jag personligen skall tror att vi kan vända detta till någon ny sorts matchbild hädanefter! Sen håller jag med om att Frölunda slahsar o slår mkt, det gjorde LHC också, Malmö likaså på andra sidan:
Kommentera

Peja: Ja, man behöver göra bättre avvägning mellan press och box. Med det hårda presspel som Brynäs spelar så blir "andra sidan" ofta ledig.
Ska man spela hård press på Lundqvist t ex som vinner varje Närkamp? Jag skulle föredra hålla insida och spela blad mot blad på honom.
Jag tror att man i en slutspelsserie är tvungen att anpassa sitt spel efter de spelare man möter. Detta gäller förstås i synnerhet om spelet inte stämmer. Kanske en liten slutspelsbrist hos Bulan att inte göra den typen av anpassning till motståndet. Vi får se...
Kommentera

Peja: Det finns bara två sätt för Brynäs, antingen det mest logiska eller det grisiga alternativet med spelare som Wellman...som jag såg det igår från läktare som är Brynäs backar alldeles för långt bort från deras spelare, dom får spela mot oss som de är livrädda att släppa oss till att göra
Kommentera

KalleTeodor: dom som går vidare i ett slutspel är dom som gör dessa saker på rätt sätt. Dom gör saker som är fula men åker inte ut. Det är en konst i sig. Där menar jag att Frölunda har tillsammans med SAIk de bästa lirarna när det gäller slutspel, Dom andra får många utv.Se bland annat DIF, FBK etc. Så är det varje år. Spelar tuffast/fulast utan utv vinner. Alltid varit. Se på Mora i år. En stor anledning till det var att dom spelade fult på rätt sätt. det gjorde inte leksand. JC har värvat i hop killar som kan detta.Förra året var det tvärtom. 6-0 matchen körde LIF över Mora i närkamperna. Lovar att JC Aldrig vill vara med om det igen. LIF hade inte det med sig i år. därav stora skillnaden. . Där finns en anledning varför samma lag går långt år efter år. Brynäs har gjort det oerhört bra. Jag var skeptisk innan säsongen med tanke på målvakterna och skadehistorik. Men dom är i semi vilket är grymt. Intressant och se vad som händer i morgon. Serien är inte klar. Men enligt mig har Frölunda fått upp speeden rejält. Men självklart kan Brynäs studsa tillbaks och överaska. Tjusningen med idrott
Kommentera

När jag somnade igår hade Jacke just gjort 0-4...zzz...

En osedvanligt idiotisk utvisning av Kilas...
Och vad var grejen m Boqvist enda byte?
Kommentera

6984: precis, skillnaden mellan en avblåsning och ett mål, fast man behöver ju inte spela över för den delen ;-)
Kommentera

Nu har jag dragit mitt strå till stacken. Tömt spelkontot på Frölunda imorgon, jag vinner ALDRIG när jag spelar på en Brynäsmatch! :)
Kommentera

Chanzone: Jag försökte med det igår.. Satte 500 på Frölunda för att jinxa dem...Gick sådär...
Kommentera

bradberry:
Du vet, vi har inte varit i semi så ofta de senaste 17 säsongerna så "griskompetensen" är väl en bristvara... = )
Kommentera

6984: Äsch då! Hoppas det funkar imorn för mig.
Kommentera

Chanzone: hade aldrig kunnat tippa mot Brynäs . Tippar aldrig när Brynäs spelar oavsett, men hade känts som smutsiga pengar om man vunnit :p
Kommentera

Bratwursten : 2-0 Malmö, kan de resa sig så kan vi!!
Kommentera

7225: Skillnaden är att Malmö har fått tillbaka ett par nyckelspelare som har lyft laget som Ahlsenfeldt.
Kommentera

kennys: Malmö ger sig själv en riktig chans genom att ha en riktigt grymt bra målvakt!
Kommentera

7225: Såklart ni kan, Expekt ser er som favorit imorgon. Så Frölunda blir underdogs. Passar dem nog tyvärr rätt bra på bortais.
Kommer bli en trevlig match att titta på gissar jag👍
Kommentera

Gameday !

Idag startar vändningen känner jag på mig. Vändningen måste komma, det finns ingenting annat.
Kommentera

Jag kan informera om att Zaborsky spelar idag!!!! Grymt spännande att se honom in action igen
Kommentera

7225:
De flesta förstår antagligen att det är svårt att spetsa slutspelsformen på nån rehabträning... Men kan han komma in och överraska med lite spelglädje att äntligen få va med så kan det ju störa indianerna lite grann! Sen får vi hoppas att de övriga har läst på läxan och vaknat på rätt sida. Skillnaden mellan lagen är inte större än att vi kan vända det här... OM vi får lite medstudsar o indianerna börjar fundera!
Kommentera

SnowKing: Jag tycker inte det är en bra idé att spela Zab idag. Spelglädje, jovisst, förhoppningsvis visar alla spelare upp det, men vad ska han egentligen kunna bidra med? Vems plats ska han ta? Jag tror vi har en bra chans att vinna om vi kommer ut och direkt visar att det här är vår match, i vår arena. Vinna närkamper, först på puckarna, inte kliva undan. Alla måste lyfta sig ett snäpp.
Kommentera

Vilken pub är bäst för uppladdning innan matchen?
Kommentera

På arenan väljer du mellan skybar o baren närmast ståplats

Påbörjat tor resa på 710 km, målet
2-2 i matcher
Lägga över press på Frölunda, måste vinna mån för inte ge matchboll
En 6:e match i Gavlerinken m omsättningen som tillkommer

FORZA!

Lite bissart dock att styra kosan 500 m fr gårdagens vidriga akt

#stockholminmyheart
Kommentera

7225: vart hittade du den infon? Ja letar och letar...
Kommentera

tjugo8: menar pub i stan. I arenan har jag koll haha
Kommentera

Inkazar: I pappers-GD står att Zaborsky och Johnsson "är med i truppen" och kanske kommer till spel....(någon av dem) Nämns oxå att det främst är i defensiven vi behöver förbättra och att Ersson är startberedd om d behövs....
Kommentera

bradberry: okej. Står inget om det på webben vad jag kan se :)
Kommentera

atilla:
Är väl rack and roll för ungdom o typ brända bocken el cheers för mogendans
Men har inte 100 koll
Downtown liksom Gavlerinken utan inresta vettiga supportrar är pinsamt svalt
Tisdagen var beklämmande!!!

Peja: vilken är din teori?
Måste sittplats sitta som holkar o glo, gnälla o skriker mest när de hånar en Brynäsare som ramlar eller slår felpass?
Kommentera

« · 1818235 · »