1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 447357 inlägg · 7964 ämnen

Semifinal 5 - Brynäs vs Skellefteå

Sv: Semifinal 5 - Brynäs vs Skellefteå
BIF Kungen: Vi är nog inte helt oense där men han lär få spela oavsett då vi inte har någon konkurrens så detta är väl en av de få platser där han faktiskt kan bidra.

Jonjo:
Skönt å höra arr det är fler som inte fattar 5:an.
Sitter på rinken o tyckte det inte ens var utvisning

Catodenäldresspöke13: Tycker Sanny visade problematiken ganska bra nu i pausen.

Nä vi får nog bara släppa special teams nu.
Det viktiga är att vi kommer ut och börjar röra på benen och får fart på spelet i 5 mot 5 så ska vi kunna hantera den här matchen ändå.
Får vi ett PP så skulle jag vilja se att man provar nåt, spelar nästan ingen roll vad i det här läget bara att man gör nån förändring.

gwl: Det handlar inte om viljan utan om taktiska upplägget och förmågan. Vid Skellefteås mål är Scott och framförallt Rödin helt fokuserade på att anfalla trots att D’Astous uppenbarligen inte helt säkert är i tillräcklig kontroll av pucken för att kunna spela den framåt. Det är fel prioritet av Scott och Rödin.

Förresten, Bobby's inbrytning ser man att han får en klubba på handsken. Borde blivit nåt. Inte för att pp lönar sig jättemycket.

gwl: Ja Vessel var skön och det kosta BP-Mål
Flera frågor?

Blek period från oss där oavgjort är bra inför fortsättningen. Vi måste upp rejält i andra och flytta ner spelet i anfallszon. Källgren bra vilket är viktigt.
Domarens försök att sänka oss med 5 min i PP höll på att lyckas.

Lindström: Det är en situation. En situation slår inte fast vilken karaktär man är.

Skön eller?

Det finns jätteytor när dom är så aggressiva i Bp, dom sticker nästan tre gubbar på en brynässpelare sarghörnet.. där måste man kunna vara spelskickliga o kunna spela ut sig från de.. Det klarar riktigt bra spelare av, inte varje gång så klart men nu klarar vi inte av det nån gång...

Silfver: tackar 🙏

Du vet vad jag tycker om 70 så där är vi oense👊

Rodrigo: Vilket innebär att det taktiska geni som lagt upp årets taktik kvarstår även nästa. Ve och fasa…

Silfver: Högerforwarden skall ta ett steg till höger. 😂

gwl: Titta på situationen igen isf

Catodenäldresspöke13: Brynäs borde bara försöka lägga in puckar från blå med trafik på mål. Enkelt och kan generera i mål om man har lite flax.

Att det blev ett PP-mål till slut berodde ju bara på att Skellefteå tappade all form av ödmjukhet i sitt BP och lät Brynäs komma i flygande anfall.

spolaisen: nja Grankvisten är ur-AIK:are, lex Bosse ”Massera låren på småpojke i USA” Hansson.

BIF Kungen: Personligen hade jag ställt Oskar L framför mål.

Lindström: Du menar vesel som är den ända utan bertilsson som vågar täcka skott.

Den vesel som vågar ta obekväma positioner på isen, speciellt framför deras mål.

Sjukaste jag läst.
För man drog en slarvig puck out, är man inte klen för det.

Intressant att höra Sannys syn på vårat pp. Låter logiskt när man tänker på det.

Ser illa ut idag. SAIK tom mycket vassare i 5-5.

BIF Kungen: Låter som musik! Annars kan vi krydda med:
Zomboni föraren framför kassen
Materialaren på Hö back
Ambulans personalen i fria roller
Och dubbla målisar.

BIF Kungen: Bra förslag. Jag har också tyckt att det vore en bra idé att placera no 70 framför mål i pp.
Stor, bra på små ytor och tillräckligt med spelsinne för att täcka och styra. Just nu så gör han inte så mycket någon annanstans heller så varför inte chansa.

gwl: PP är inte ett spelarproblem, det är ett taktiskt problem. Spelar ingen roll om man byter ut spelare eller tränar mer PP, taktiken fungerar inte. Det är oerhört lite rörelse, variation, platsbyten och pucktempo. Hade man haft taktisk kapacitet till att kunna utnyttja Skellefteås aggressiva box hade vi sett det redan, så vi kan nog inte förvänta oss att det blir så mycket bättre den här matchserien.

Erat: vi är inte i final än , kristallkulan som du har kanske säger nåt annat

Metalman:

grankvisten och rönnkvisten två bittra djurgårdsdysterkvistar

Jonjo: du är inne på något där. Att ställa upp fungerar uppenbarligen inte för oss i PP. Bättre att köra rena åkningar rätt mot deras mål, snabba passningar och hårda avslut. Linus Ullmark berättade ju förut att det värsta med målskyttar som Ovechkin är inte prickskyttet utan att han skjuter stenhårda direktskott som är svårt för målvakterna att hinna med.

Lindström: förslag på spelfördelare i PP:

Ölund
Schroeder
Katten (på vänsterkanten)
Oskar L (kanske)

Vad tror ni om det?

Metalman: Nej men Vessel som nästan dog av tacklingen som han nästan fick.
Så jävla klen så han inte ens kan ta en tackling eller spela smart, istället drar man bara iväg pucken och vips BP där vi håller div.8 klass i Uganda…

Lunkz: men ändå leder vi matchserien med 3-1? Haha

Brynäsgubbe: Så fort våra pp kedjor sitter på bänken och vi slänger in 4e kedjan, då helt plötsligt får vi lägen?

SLUTA SPELA VÅRA PP KEDJOR!
Varför ska vi slita ut silfverberg, Larsson mm helt i onödan?

Har sagt hela säsongen att vi måste ha in mer fysiska spelare , men vissa här inne sa att det inte behövs.
Slutspel betyder fysik , så är det bara

mattiask: Som Kopackas 3-3 sist så otur jämnar ut sig.
Sett till spelet så är 1-1 rättvist, men fördel SAIK.
De får flera puckar på Källgren så förr eller senare fångar de upp en retur också. Trist att pucken studsade över Bobbys klubba, den var värd ett bättre öde.

Gälla kan låta Masken & Molin sälja 50/50 lotter så killarna själva lösa PPet & BPt.
För sämre är helt omöjligt att kan bli.

Lika bra å ge dom målet direkt i pp så slipper vi se så jävla tama ut

gwl: Det är helt sjukt, någon måste ställa Molin till svars snart och fråga varför man VÄGRAR göra några förändringar. Börjar bli parodi.

xxx BIF xxx: Helt uselt. Nu behöver tränarna verkligen ta ett ett snack med laget. Borde hunnit får mer än fem skott på mål i bara pp. Allt måste upp flera nivåer annars är denna match Skellefteås.

Nästa gång vi får utvisning kan väl domarna bara blåsa mål direkt och kvitta utvisningen så sparar vi alla tid

dabif: 1 mål per min I bp är rimligt just nu.

Men alltså detta är precis matchen vi inte vill ha. Passiva, skapar inget, 0% I bp och snubblar in ett I fem min pp.

Det är väl Andersson och Källgrens fel att det står 1-1 enligt alla dysterkvistar

Lunkz: ok kristallkulan

Tycker vi tvekar i för många lägen. Duttar pucken och är stillastående

Forsberg 1978:
PP har varit svagt hela säsongen!
BP var topp 3 fram till sista 10 matcherna i grundserien & därefter har det varit troligtvis jordklotets sämsta BP.

Inte någon dålig period men inte heller direkt bra.
Brynäs kan bra mycket bättre.

Varför envisas vi med att spela våra stjärnor i special teams?

De är ju så jäkla dålig där?

skellefeå har vart bättre enligt mig fick en skänk från ovan med fem minuter pp.. vi måste höja oss rejält nu..

Supportern: 5-6 mål direkt om det skulle hända

gwl: det kommer inte hända, dvs SAIK kommer få fler PP.

Vi MÅSTE bli mer fysiska i både PK och fem mot fem.

SAIK mycket mer aggressiva och tunga en mot en.

Fan vi har haft 5 min och nästan 20min spel
3 skott på mål kan aldrig vara ok då

Oj en fjärderdutt - 4 skott oå mål

Qvarre: Ja. Hade han fått ut den hade Rödin blivit fri. Små marginaler.

Vi är fan sämre än tingsryd i BP.
Guld med det här BP säger jag bara NEVER , kommer aldrig att hända

Jag tycker nästan det är pinsamt att vara på snudd till final när vi spelar så jävla dåligt

« · 2865252 · »