1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 735760 inlägg · 7964 ämnen

Semifinal 5 - Brynäs vs Skellefteå

Sv: Semifinal 5 - Brynäs vs Skellefteå
Lindström: mycket bra spel!

Vilka svanar, direkt pinsamt hur dom filmar nu.

Thellen: spela Lahtinen-hockey nu, lägen dyker upp

parks: Så länge vi tar ned farten på dom och dom inte kan etablera spel i vår zon så kommer vi få våra lägen.

vi kan inte bara backa.. framåt också!

Zappaholic: Skit i det nu, Indrasis gick på kropp!

OM de skulle va så att vi vinner idag, så får vi hoppas att inte pudas ger sig på Dastous så han blir avstängd

Treklövern1912: Instämmer, det är för mycket variabler i svensk hockey som ska bedömmas istället för absoluta regler som inte behöver tolkas. Hur man stör målvakten och hur man gör en sparkrörelse är två av dem. Sedan det konstanta behovet av kompensation. Ungefär som att få PP under en match är en rättighet. Helst om motståndarna redan fått ett gäng.

Hampie: Det är ju reglerna det är fel på. Situtionsrummet påkallar domarteamet på att de ska kolla situationen.

Sen att jag tycker det är mål är en annan sak.

rafalski: Tycker att TV4 skall se över kontraktet med Sanny 👍👍👍

BIF Kungen: speciellt i en tid när man inte får kommentara domarna. De hade ALDRIG låtit så här om det var tvärtom. Då är det bara att sitta ner i båten.

Hypocrisy: Gälla, korta bänken

atilla: Ungefär samma nivå på kontakt, dvs obefintlig

Timodjin: Viktigt att vi inte drar oss tillbaka nu utan det gäller att fortsätta gå framåt annars kan det straffar sig anabbt

Timodjin: Man får skilja på att kritisera regeln och att kritisera beslutet att döma bort målet också. Vi kan ju inte ge domaren kritik för att han följer regelboken här. Vi kan däremot kritisera regeln om vi inte gillar att det döms bort.

Erat: Men hahaha är ni helt blinda? Det handlar ju inte om reglerna här, det är ju källgren som går in med klubban i skellefteåspelaren.
Ni gör en bra match men för fan försvara inte domarna här snälla....

Horace76c: jävla tjat från TV 4 om de två situationerna.

Regelboken är galen men reglerna råkar se ut /
så…

OveJärnkrok: Fast det blir ju inte hockey om kontakt anses hindra målvakten. I det här läget uppenbart att Erik aldrig kunde rädda den. Oavsett.
Men jag är inte ledsen.

Hypocrisy: Håller med, märklig situation som inte borde blivit mål.

Grin-Olle: Du gör själ för ditt namn. Var ingen kritik mot er, var kritik mot reglerna och svårt att veta vad som gäller.

Silfver: uj, viktig start nu! Skellefteå kommer jaga kaos och utvisningar..

J-S: Me too 😂😂🥲

Huge: Klart han greppar halmstrån, nu gäller bara att vara kall men utan att bli på hälarna så har vi god chans.

Zappaholic: det är en stor fråga om de kan svara upp på sådant spel från Skellefteå

Hampie: Förstår hur du tänker men han täcker isen med klubban. Menar du att han snabbt skall dra klubbarmen åt höger för att Johnson tar en snäv åkning? Eller släppa klubban? Varför då?
Beslutet av domarna är korrekt så det är inte deras fel. Jag tycker också att det borde varit mål utifrån det sportsliga men nu är det var det är.

Timodjin: Precis vad jag skrev att Brynäs får sota för det bortdömda målet. De svenska domarna måste alltid kompensera för någonting. Titta på domarna k NHL.

Timodjin: Nu är det så att domarna dömer matchen och vi andra inte kan påverka ett piss. Vinner vi så kan man aldrig säga att det var oförtjänt

Treklövern1912: Kan fan inte sitta längre nu står jag upp resten av matchen är sjukt nervös inför tredje .

Treklövern1912: det är ju på tiden att vi får några domarbeslut med oss.
Få fan för att vara domare, stackars dem.

Hypocrisy: Det är karma, inte så lätt att förstå.

atilla: Man hoppas på att få se den självgode Pierre hitta på lama ursäkter.

Timodjin: Du får åka igenom om du inte stör målvakten eller hans möjlighet att göra sitt jobb. Jag förstår inte vad folk är upprörda över.

Man blir inte klok på reglerna i den här ligan. I våran matchserie mot Frölunda I en av matcherna står en Frölundaspelare i målgården och trycker in pucken I mål med hjälp av benskyddet. Domaren vägrar kolla video och dömmer mål. Enligt min åsikt väldigt mycket grövre förseelse än den i eran match.
Uppladdat:

500x0-screenshot20250328135547chrome_qUsl0hCM9DHHA64.jpg

Gäller att vi håller tätt första 10 min nu och inte ge saik momentum.

Timodjin: det hållet jag med om. Tänk att skellefteå var laget som kanske får till detta..

Svingen : Armen i nacken vårdslöst

Treklövern1912: Fast om det där är rätt dömt, tycker jag att regeln skall ändras.
Faan man måste ju få ÅKA genom målgården.
Sen tycker jag att Brynäs fick betala genom att domarna missade två solklara tvåor, Svrcek neddragen och Scott klubba slogs sönder.

Treklövern1912: helt otroligt att nån personlig vendetta får utlopp i bästa sändningstid.

Huge: ja sanna håller på Skellefteå

Horace76c: 5:an var hård, men känns rätt att döma bort målet. Han drar ju med sig Källgren ur position, det kan ju aldrig vara ok att flytta bort keepern för att lämna målet öppet.

SuneMangs: Och nu säger LP att han nog kan spela final.

Treklövern1912: nej, Joel Lundqvist bestämmer.

rafalski: Sanny vill inte att domarna ska döma efter regelboken.
Öppnar ju isf för väldigt intressanta matcher ifall det upplägget införs….🤣🤣

Horace76c: Sanny får tycka vad han vill men domarna följer reglerna. Skall Sanny få bestämma reglerna ?

Gäller att hela laget hjälper Källgren nu för Sixfingers kommer att ösa på jävel nu, spela enkelt men absolut inte SLUTA SPELA!

Denna presskonferens efter matchen blir riktigt intressant

Sanny, Sanny.. med sin härliga gälla röst

Källgren har 93,75% så här långt. Jag hoppas, hoppas, hoppas att han får fortsätta spika igen nu och ta med sig det in i finalspelet.

« · 2865536 · »