Brynäs IF

730584 inlägg · 7961 ämnen

SHL premiär Rögle mot Brynäs i Catena Arena idag kl 15:15

« · 2373631 · » Till forumet

Sv: SHL premiär Rögle mot Brynäs i Catena Arena idag kl 15:15
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
Låst ämne

Blå grottan: Jag håller med, det såg hyfsat ut faktiskt och vi hade ju kommit upp en del i banan innan utvisningen. Vi har chans på nån pinne absolut.
Låst ämne

Tigerhjärta: Palve mycket bättre idag, han gick på sparlåga i träningsmatcherna.
Låst ämne

Davey85: du har säkert rätt, springer mellan köket och TV:n😬😂
Låst ämne

Forsberg 1978: Cmore måste verkligen ha lite spelförståelse och sänka micken där dem ungarna sitter, pronto!
Låst ämne

Tigerhjärta: Brynäs spelar bra ändå! Inte alls tokigt
Låst ämne

lapad: Måste ta vara på lägena!! Jävla dutt!!
Låst ämne

Kan någon på plats trycka ner ett wienerbröd i halsen på ungjävel som skriker!
Låst ämne

Larsson sådär lagom ful, oerhört viktigt!
Låst ämne

Även om vi blir nedtryckta en del i första perioden så tycker jag det syns att vi har ett bättre och spelskickligare lag än förra året.

Med tiden kommer resultaten att komma, men Rögle borta är tufft som start på säsongen.
Låst ämne

Forsberg 1978: Det måste gå mycket snabbare
Låst ämne

Nick Olesen????
Låst ämne

Silfverkroken: Strömgren i tredje och ner med Eklind är mitt förslag, fjärdekedjan som den ser ut nu kommer bara leda till baklängesmål.
Låst ämne

Mattson: Ja, vi möter liksom seriesegrarna och CHL mästarna på bortaplan. Jag tycker vi gör en helt ok 1:a period. Som Davey_22 sa så hade vi ett par chanser i 5vs5 och PP var riktigt bra. Dimas läge måste vara mål.
Låst ämne

Gunderson: Brynäs saknar fart via snabba och bra ytterforwards, baktungt lag just nu. Jag undrar lite hur Alcen har tänkt.

Manners playbook och styrspel kanske är anledningen till att man satsat på grovjobbare före snabbskrinnare.
Låst ämne

Davey85: Jag undrar ju lite hur smart det är att ha samtliga ex-juniorer i fjärdekedjan. Hade kanske fungerat om man gett dem minimalt med speltid men det lär inte Manner göra och då undrar jag om det inte hade varit bättre att flytta ner t.ex Ölund eller Eklind i fjärde och flytta upp någon i fjärdekedjan till tredje. Men det är bara vad jag tänker.
Låst ämne

Okej första period. Rögle spelförande som väntat… Tycker det ser godkänt ut. Frågan är vad som händer nu… Blir vi nedtryckta med långt till avbytarbåset eller är Rögles adrenalinspritt över…?

Plus till Lindbäck, Johannesson, Scott, Dima o Larsson…

Inte så farligt med vår fjärde. De spelar safe men hotar ju 0 framåt…

Domarna ger Rögle en 5 mot 3. Tråkigt. Sista är löjlig. Påstå något annat och jag funderar vad man har för syfte… Troll som provocerar…?

Matchen kan ta vägen åt olika håll nu.

Det mesta talar väl för 3-0 efter två perioder…
Låst ämne

Mattson: Vi får komma ihåg att det är inget bottenlag vi möter.
Låst ämne

Snack om elpriserna nu. Rögle meddelar att dom lägger solceller på hela taket på Catena arena. Någon som har koll på om Brynäs har liknande tankar för Monitorn?
Låst ämne

magr: Vid värvning sen så bör ju 4e-linan förstärkas av att nån spelare flyttas ner. Sen har jag en känsla av att Strömgren kommer att kunna vara bra för oss. Helt baserat på magkänsla såklart.
Låst ämne

Gunderson: Noterade det inte själv, men är det så får Manner hålla ner istiden på 4:e den här perioden.
Låst ämne

Dom faller lätt i kateter arena....🤣
Låst ämne

Johannesson kommer bli nyttig offensivt. Men defensivt ser det inte tipptopp ut
Låst ämne

Gunderson: Rögle är förmodligen bäst i serien. Rätt väntat att de dominerar. Det kommer de göra mot alla lag på hemmaplan.
Låst ämne

Rumpelstiltskin: Jag tror det krävs kännbara straff för att motverka filmningar/förstärkningar. De snackas om att fe flesta är emot det men annars är det som när man tog bort lapplisor på Lidingö.
Låst ämne

magr: En notering efter första: Fjärdekedjan är helt nedmosade i egen zon direkt. I övrigt får de inte låna pucken en sekund! Åker sedan direkt för byte. Trodde de skulle få det tufft men detta är ju en säkerhetsrisk!

Tycker tyvärr det är klasskillnad mellan lagen i första perioden. Hoppas vi kan lyfta i andra men det finns tyvärr inget som tyder på det🥲
Låst ämne

BIF Kungen: Lindbäck kommer rädda många poäng för Brynäs.
Låst ämne

Helt ok period för att vara en bortamatch mot Rögle. Fjärdekedjan är ett sänke som ska ha begränsat med istid. Upp några hack till så kan vi nog göra match av det här. Vad är oddsen på att vi får ett 5 mot 3 i nästan två minuter någon match denna säsong?
Låst ämne

lapad: Gillar Everberg men för att vara en jätte faller han lätt alldeles för ofta.
Låst ämne

BIF Kungen: Jo, vi har två målchanser i 5mot5. Palves avslut från nära håll och Eklinds flipperskott som nästan ställde Rifalk.
Låst ämne

Davey85: instämmer. Rögle har tävlingsmatcher i benen. Tycker att det bitvis ser bra ut.
Låst ämne

Johannesson en positiv överraskning
Men bara att höra Hedberg - Bergman är inne skrämmer. Och då menar jag mig o inte Rögle
Låst ämne

Discolight94: Scotts är ju ingen utvisning, sopan Everberg håller ju i och låser klubban. Visst, smart, men sånt måste ju domarna se igenom.

Surt med Dimas stolpskott, som någon annan sa, där måste det vara mål.
Låst ämne

magr: Känns som domarna föll för publiktrycket, därav sen avblåsning. Varken första eller sista gången det händer tyvärr.
Låst ämne

Anders Berg: Sjukt tråkig ton i alla inlägg. Du får ju en begravningsbyrå framstå som ett tivoli med dina kommentarer.
Låst ämne

Zappaholic: rättvist utifrån spelet. Brynäs har inte skapat något 5 mot 5. Måste nyttja pp. Lindbäck bäst i Brynäs.
Låst ämne

Ser inte såååå illa ut för att vara Rögle borta. Vi gör en del bra saker och borde haft ett mål. Krävdes ändå ett 5mot3 för att spräcka vår nolla. Sen är vi för svaga i puckbehandlingen, vi ger bort pucken väldigt onödigt emellanåt.

Johannesson och Sklenicka ser bra ut.
Låst ämne

Axelsson: ”Everberg...lika klena ben som stämband”
Hahahaha!
Låst ämne

Jugge: Han är en Leksing som är här för att trolla och jag har inte sett någonting som bevisar motsatsen.
Låst ämne

Discolight94: Var den klar? Jag såg inte riktigt varför han åker ut.
Låst ämne

Rumpelstiltskin:
Snyggt... Undrar om det kommer en utvisning i 3e perioden för en situation som skedde i första perioden härnäst? Att först släppa situationen för att sedan ändra sig för att det brölas från läktaren är direkt svagt
Låst ämne

Discolight94: klar utvisning? Haha
Låst ämne

Klar utvisning. Det enda som stör mig att dem bestämmer att ta den 30 sekunder efter det har hänt.
Låst ämne

Anders Berg: Du håller på Rögle egentligen va? För du kan ju helt omöjligtvis hålla på Brynäs med alla dina dödgrävarkommentarer…
Låst ämne

Vi behöver nog nya forwardsstjärnan väldigt, väldigt snart.
Låst ämne

Everberg...lika klena ben som stämband.
Låst ämne

« · 2373631 · »