1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 446115 inlägg · 7962 ämnen

SILLY 14/15

Sv: SILLY 14/15
Huge: Var inte Sundlöv intresserad av honom för ett par år sedan eller minns jag fel? 

Kurtis McLean, 34-årig kanadensisk center på tapeten enl GD.
Haft svårt i KHL och Jokerit pga tuff konkurrens i laget, stabil poänggörare tidigare i Lukko Rauma och Schweiz.
Låter klart intressantare än en Dixon med förmodade skadeproblem som spökat.

Kurtis McLean alltså. Verkar vara rätt typ av spelare. Lite gammal, men har producerat mycket i alla år.

Huge: precis. Det är ju klubban som gör att målet döms bort. Det var ju knappast knuffens fel

Skrubben:

Han står ofta på våningen högst upp ovanför ståplatsläktaren. Brukar passera honom ibland när jag är där uppe och springer. Upplever Bengtzen som otroligt engagerad och kunnig för övrigt. Får hoppas han får chansen att genomföra de förändringar han tänkt göra till nästa säsong.

Johan Norrström: Var såg du honom under matchen? Förut såg jag honom i restaurangen bakom klacken, där han stannades vid och pratade med en del fans. Till skillnad från Sundlöv verkar han verkligen vara kommunikativ, både till media och supportrar.

Såg just gårdagens PK och undrar vad Leksands tränare gnäller över?
Han kritiserar domarna mest för att dom inte visade respekt genom att begära videokoll och undrade varför?
Det verkar inte ha fallit honom in att domaren stod 3 meter från händelsen, hade järnkoll och aldrig behövde begära nån koll.
Och kollen visar tydligt att finnen får en liten knuff i ryggen i förstaläget, en knuff som i sig inte påverkar Starky indirekt sas.
Det är när finnen samtidigt, på ett aktivt sett oberoende av knuffen i ryggen och med sitt klubbskaft trycker in Starky i kassen, som domaren korrekt underkänner målet.
Hade han INTE tryckt till med klubbskaftet är jag säker på att målet godkänts.

Ännu ett bevis på att många ofta bygger sin åsikt på förstahandsintrycket dirett efter händelsen ifråga och sen vägrar ändra sig trots att bildbevis i efterhand visar nåt helt annat än det man trott från början.

honken21:

BZ såg ut att jobba för högtryck igår. Pratade en hel del i telefon under matchen. På slutet när det var som mest spännande stängde han dock av mobilen.

Rykten VS Bengtzéns noggrannhet... Vi får hoppas att vår sportchef vinner den matchen.

honken21: Enligt vad jag hört var han otränad när han kom till LHF. Känns igen då han på något mystiskt vis gick från krutpaket till pösmunk på kort tid när han var här också...

Låter lovande - det betyder att vi får in en center av MINST Dixon-klass. Tycker fortfarande Dixon känns som ett ok alternativ, han är ingen förstecenter, men en fullgod andra-tredje. Vi behöver lite mer tyngd och kraft. Han är riktigt stark framför buren t ex.

70 Rodrigues: Ska man tolka det Bz säger så känns det inte som att Dixon är första valet. Spännande!

70 Rodrigues: Bz bekräftat att man har tre alternativ av centerförvärv där Dixon är ett av dem. Blir klart till veckan...

70 Rodrigues: Inte speciellt upphetsande....

Här tror jag att Bengtzén jobbar hårt😂😂

Tycker att ni borde börja göra skillnad på Pathrik och Ponthus istället för att bunta ihop dem.

Pathrik har inte bara sett bättre ut efter uppehållet, han har sett som en helt annan spelare. Ge honom mer förtroende och låt honom spela PP. Tror poängen kommer rasa in om man gör det. 

Ponthus kan vi dock försöka göra oss av med. 

Dixon in vore välkommet. Defensivt bra och duktig tekare. 

Redigerad kommentar

Jajjen: Fast även om Dixons form är tveksam så borde han kunna gå tillbaka till grunderna och tillföra i boxplay, det fysiska spelet och i tekningscirkeln. 'Bara' det vore väldigt nyttiga tillskott i Brynäs. Han borde också kunna ta Enterfeldts plats i PP på ett okej sätt. Det är ingenting som man får av Westerholmarna men jag håller ändå med om att Dixon kanske inte är så prisvärd.

Redigerad kommentar

Peja: Asså, Dixons säsong i Luleå... Han känns lika iskall som Westerholms. Men dubbelt så dyr. Jag är schkeptisk. Om man nu får plocka fritt i Allsvenskan (?) - Mitchell i Mora, Jensen i Rögle, Press i SSK.

Peja: Skulle vara rätt intressant med en sån lösning.... vilken "markering" av Bz. Tyvärr inte så ttrolig.. :)
Har för mig att någon skrev typ ge dom 10 matcher för att göra en rättvis bedömning... nu är det snart juluppehåll och jag tycker "förbättringen" är för liten för att det ska vara ttillräckligt.

SH: Luleå var ju intresserade av Westerholmarna inför säsongen. I NHL hade det varit ett perfekt läge för trade, Dixon mot Westerholmarna... 

micke63: Verkar inte helt omöjligt....

Viktigt! Snyggt också...

Huge: Och nu Rödin...

Ny frlägesmiss. Det är ju inte så svårt att avgöra vem i matchen JJ–Fernström som imponerat mest.

rafalski: Kollar lite extra på Lundberg, jävligt klok och oftast bra beslut.
Faaan, Blomman fri i BP och missar...

rafalski: Viktigt att börja spela direkt i 2:a nu.....Inte åka omkring och strecha eller fixa med mustachen....Pang på bara!

Bästa bortaperioden på mycket länge men svårt att vinna när man två missar frilägen. Varförär är inte Starkbaum med som backup? Benbrott? Har Westerholms tvåårskontrakt? Det måste BZ lösa i så fall.

Huge: Dom har satt två mål som JJ måste ta om vi ska kunna rubba Frölunda. Synd att inget av våra frilägen resulterade. Har visst hopp ändå men då måste JJ spika igen resten av kvällen.

Kanske dags att byta plats på Blomqvist och Olden? Blomqvist suger och Olden är riktigt bra. Olden ska spela så mycket som möjligt och inte lira i en fjärdekedjan....

Ja JJ måste ju få speltid....Kanske en bra match detta eftersom Frölunda inte är ett av lagen vi "måste" vinna mot.

Redigerad kommentar

Davey_22: Han är överlägset bästa kommentatorn.
Lagom upphetsad, kunnig och objektiv.
2-0 speglar inte matchbilden, kunde lika gärna stått 2-0 men dom har satt sin chanser.

TobiasR: Ja, Jacob är inte riktigt redo än. Kom hem Honken!

In med Sandström. Han ÄR bättre än Johansson.

Davey_22: Märkligt!

Jag har alltid sett honom som en frölundasupporter, klart olämplig som kommentator...

Huge: Har faktiskt också alltid hållt denna kommentatorn rätt högt.

bradberry: Tvärtom, CMores klart bästa kommentator. Kunnig och skriker iaf lika mkt åt båda håll när det hettar till.

Lindström: Det är cmores mest enögde kommentator. Han är helt kass!

Lindström:skvalar det?

NU stänger jag av ljudet på teven, pajasen som refererar matchen kissar på sig VARJE GÅNG en FHC spelare rör pucken.

Hur jävla länge ska det ta för BZ och komma till skott??

Davey_22: Själv satt jag i en bil på väg upp till Mörkret av alla jävla ställen dessbättre blev ju resultatet ljust.

Davey_22: Då är han väl som gjord för Brynäs eller Modo i år då? ;)

Davey_22: Man satt med text- tv på oxå. För att se vem som var först. Svarade aldrig i telefon under perioden.
Men framförallt var det fasta spel dagar.
Those were thé Days:)

Lunkan: Haha,minns att jag satt och skrek i köket vid radion. På den tiden följde man/jag Brynäs matcher via sportradion. Den där jävla måljingeln ger mig fortfarande obehag.

Davey_22:
Rätt!

Eero S snittar ca 1p/match i Finland, mot sin bästa säsong,35 bast!
Nyförvärv? ;)

Davey_22: Stämmer bra det, finn fel finne, du vann 😀

Lunkan:Du kan tänka på Tommi Miettinen. Han räddade oss från kval med ett sent mål mot Hv71 en gång i tiden.

tjugo8: nix men har för mig att han räddade oss från kval med ett sent mål

« · 1642778 · »