Brynäs IF

446272 inlägg · 7961 ämnen

SILLY 14/15

« · 1618627 · » Till forumet

Sv: SILLY 14/15
MR Bif: Wallin hade kanske varit en bra värvning för typ fem år sedan, nä jag är skeptisk.
Kommentera

Brynäsgubbe: Usch, men detta rykte om fröken Wallin till Brynäs vad kommer det ifrån?

Skulle Sundlöv värva honom så är det dags att storma hans kontor!

Kommentera

Carl Lejonkräk: Ja då kanske det fanns goda skäl av TJ att begränsa Harjus speltid.
Kommentera

EskilstunaLasse: helt enig, i dagens hockey gäller det att jobba hårt i alla lägen och flodarmar får det svårare.
Kommentera

Carl Lejonkräk: Han var tredje sämsta spelare i laget när det gäller baklängesmål. Man kan inte bara se tilll poängproduktionen framåt.

Är man slö i backcheckingen så brukar det inte falla i goda ögon hos en tränare. Speciellt om man har problem med att det ramlar in mycket bakåt.

Så speltid kan förtjänas på många sätt.

Kommentera

mattiaskarlgren: fast harju har bara gjort mer poäng i Elitserien en gång än vad han gjort på sina två säsonger i Brynäs. Han har en helt galen säsong med Omark i Luleå (49 poäng) men efter det har han inte gjort mer poäng än vad han gjort i Brynäs. Det kan vara så att det krävs hårdare jobb numera och att det inte passar glidare som Harju och Omark.
Kommentera

mattiaskarlgren: TJ har haft svårt att motivera spelare eller lyft fram dom mindre namn kunniga.
Te x. Löf var bedrövlig och vart satt åt sidan, så Westlund fick spela vilket han gjorde med bravur.
Vad gör då TJ nästa match?
TJ körde Löf igen fast han var lika dålig som före, Westlund då?
Jo han fick nöta canvas..

Är det bra ledar stil?
Westlund vill dom väl få in i A-laget, tror någon att han tyckte det var kul att åka på massa matcher för att se 2-3 gubbar spela div 3 men inte få gå in själv och ens få chansen.
Kommentera

mattiaskarlgren: Fast Harju funkade väl inte särskilt bra med Järnkrok förra säsongen?
Kommentera

Huge: Tycker nästan att TJ har "misshandlat" Harjus hockeykunskaper.
Om jag ska försöka dra en paralell till vad jag menar så kan jag enkelt säga att om du sätter ihop exempelvis Lasch eller Rakshani tillsammans med en spelare som Markusson i Växjö så är jag övertygad om att Lasch/Rakshani inte skulle göra lika mycket poäng.
Markusson är en ren riv och slit. Ingen poängmakare.

Harju fick det sista lira tillsammans med Nokelainen samt Granström.
Granis är en ren gnuggare, rent riv och slit.
Nokelainen är väl då speluppläggaren. MEN ingen speluppläggare som i mina ögon gör 40 poäng på en säsong.
En spelare Harju hade varit klockren med är en Calle Järnkrok. Nu fanns han ej. Men man såg så fort Harju lira tillsammans med Rödin/Scott/Thuresson tex. Då gjorde han en hel del poäng.

I mina ögon tycker jag att TJ helt enkelt låtit Harju spela med fel folk.

Kommentera

Peja: Har svårt att se att Andersén skulle välja annat lag än Brynäs. Speciellt om det stämmer att han byggt hus i Gävle.
Kommentera

Brynäsgubbe: Du, det skämtar man inte ens om!
Kommentera

Zappaholic: Andersén kan ju knappast vara intresserad av att spela i ett ultradefensivt Leksand som dessutom ser ut att tappa sina bästa spelare. Brynäs kanske inte alltid är ett topplag, men man försöker spela hockey och har en helt annan stabilitet än Leksand. Jag skulle dock gissa på att många andra SHL-klubbar också vill ha Andersén om han vänder hem till Sverige.
Kommentera

Jag drömde att Jörgen Jönsson värvats till Brynäs. Vad fan är det för fel på mig? :(
Kommentera

70 Rodrigues: Var Andersén väljer att spela beror lite på vad han vill med sitt hockeyliv. Vill han fortsätta utvecklas med chans att vinna titlar ska han välja Brynäs.

Vill han lira allsvenskt säsongen 15/16, ska han välja Leksand :-)

Kommentera

mattias - 74: Givetvis så blir det Brynäs, det är jag helt övertygad om ;-)
Kommentera

mattias - 74: Skulle jag också hoppas på om jag vore leksing... :-)
Kommentera

Huge:

Andersen skriver på sin instagram idag !

Time to fly home to Sweden. Thank you all Severstal fans for all the love and support these two years! Take care everyone!"

Verkar bli SHL och nu hoppas ju jag såklart att Salo snott honom framför näsan på er? ;)

Redigerad kommentar

Kommentera

Huge: Kan hålla med om att TJ borde kunnat få ut mer av Harju. Men samtidigt så hade vi i år ett överflöd av duktiga forwards. Tror aldrig Harju upplevt sådan konkurrens om forwardsplatserna någon gång, just därför ställer jag frågande till hans kommentar i relation till hans nya klubbval. Där kommer det vara lika stenhårt om platserna. Sen kommer han iofs få spela ihop med Omark så.....
Kommentera

tjugo8: Ja, i KHL där diktatoriska tränare har väldigt lite tålamod och så är det säkert massor av bra spelare som aldrig riktigt fått chansen.
Säger inte att Harju inte fått några chanser men man ska heller inte ensidigt bortförklara spelarnas upplevelser i såna här lägen och tro att allt dom säger är fel och bara bortförklaringar.
Håller till viss del med Harju utifrån mitt lekmannaperspektiv: nog borde TJ ha fått ut lite mer av honom och som vanligt är det två parter som är ansvariga, inte bara den ena.
Kommentera

shl.se statistik uppdaterat m game log per spelare, suveränt!

Där kan man bl a se att Harju mäktade med 4 mål de första 27 omgångarna...

...o har mage att ha synpunkter på speltiden...

...i khl leder garanterat sådan målskörd till 0, NOLL, minuters speltid...

Kommentera

micke63: Sundlöv har blivit något av en expert på att värva nordamerikaner, ganska låg flopprocent där.
Kommentera

MR Bif: JAg skulle personligen vilja ha tillbaka Dixon 

Kommentera

Jajjen: Helt klart pengarna det andra är skitsnack!
Kommentera

Hur troligt är det att det var speltiden som var avgörande för Harju och inte pengarna? Eller kan Brynäs erbjuda samma löner som KHL?
Kommentera

bradberry: Samtidigt är det inte så inspirerande för Brynäs att betala överpris för spelare. Harju ska vara glad att han får spela med Omark och Gunderson i Jokerit. Där kommer han säkert att peta in en del puckar oavsett hur slött han spelar.
Kommentera

bradberry: Hur bra är egentligen Oscar Eklund? Någon som har koll? Hoppas på en rejäl uppgradering mot de som lämnat. 
Kommentera

70 Rodrigues: Hörde att han i slutet av säsongen blev erbjuden ett kontrakt med sänkt lön. Även om han var överbetald sett till prestation så kanske det inte är så inspirerande...
Kommentera

Peja: Harju är och har alltid varit en diva.
Kommentera

mk: Jag tycker att det verkar som att Harju anser sig vara bättre än vad han är. Visst gör hans mål men han har stora brister i sitt allround-spel. Helt rätt av Tommy att inte ge honom en mer framträdande roll i laget. Han visade inte tillräckligt mycket i Brynäströjan för att förtjäna en nyckelroll. Återstår att se om han presterar bättre med Omark i Jokerit?
Kommentera

mk: Vissa kanske fattar budskapet och försöker men det låser sig ändå. Hockeyspelare är också människor.
Kommentera

Peja:Saxat från Bjurmans blogg ang Vincent LeCavalier
– Berube degraderade honom till fjärdekedjan. Sedan dess har superstjärnan spelat sin kanske bästa hockey på hela säsongen. Budskapet gick fram, liksom.

Vissa fattar inte budskapet..
Kommentera

Silfver: ja vi kan jämföra med vilket lag som helst.
Kommentera

Peja: Blev Jokerit tillsammans med Gunde & Omark. Lycka till Harju !
Kommentera

Harju blev erbjuden nytt kontrakt, men ansåg sig ha för liten roll i Brynäs och vill därför flytta vidare.

Kommentera

Carl Lejonkräk: "De flesta lag tappar spets varje säsong och Brynäs tappar inte mer än andra kan jag tänka"
Skulle vara intressant att höra hur du tänkt då, speciellt om du återigen kastar en blick på vår interna skytteliga och jämför hur läget är i andra lag för tillfället.
Kommentera

Kahn: Vi får se, vi får se...
Kommentera

Steenm: JJ kommer att fungera utmärkt som andraspade under Starkbaum och Peckas lära. Kanske kan han konkurrera om förstaspaden efter två år. Vi får se. Hos mig är det inga tvivel om att han kommer att sköta sin roll.
Kommentera

Steenm: lär funka som andrekeeper
Kommentera

Förstår inte denna fortsatta hype kring JJ, är absolut inte övertygad ännu.
Kommentera

Peja: Är det 100% bekräftat att Thure lämnar...?
Kommentera

Blomqvist, Eklund och Vesterholmarna känns som en bra början på silly season. Om man därefter skriver A-lagskontrakt med Jonas Johansson, Westlund och Brodecki så har man lagt en bra grund. Den truppen vore definitivt inte redo för säsongen, men det vore en bra grund inför fortsättningen av 'silly season'.

Scott, Thuresson och Harju kanske inte lyckades i slutspelet, men i grundserien gjorde de många poäng som måste ersättas. Jag tror att Brynäs tänker ge tvillingarna nyckelroller.

Redigerad kommentar

Kommentera

Brynäsgubbe: jag tror att han skulle vara minst lika bra som Thure/Scott om inte bättre.

Redigerad kommentar

Kommentera

BIF96:Håller med, en kedja med Rödin-Wandell- Samuelsson hade inte varit fel!
Kommentera

BIF96: Varför då?
Kommentera

Huss: De flesta lag tappar spets varje säsong och Brynäs tappar inte mer än andra kan jag tänka. Gunderson var kanon men kan vi få två bra backar istället så blir det nog bra. Harju är lite väl långsam för min smak och är lite loj ibland trots många kassar. Thuresson gillar jag fett och Scott ännu mer men sånt är livet i SHL numera.
Kommentera

Skulle gärna vilja se Tom Wandell i brynäs!

Kommentera

Huss: Ja, det blir inte enkelt för sportchefen att ersätta Gundersen, Harju, Thuresson och Scott. 61 mål, 142 poäng, 3 av de 4 bästa i Brynäs poängliga, seriens bäste back. Det gäller att han hittar lika rätt som med Sweatt, Scott och Rödin i år. Lyckas han med det ÄR han skicklig.
Kommentera

Linus Wickman: Han säger själv eller om det var agenten som sa att han kommer utvecklas ännu mer om han stannar en säsong till i Sverige. AHL är också ett alternativ såklart. Jag skiter i om han slänger sig, han är en mycket bra spelare på SHL nivå och skulle tillföra mycket.
Kommentera

TobiasR:Tror han sticker över till Detroit nu, han har tyngden och behöver inte vänta kvar ett år till. Slänger sig alldeles för mycket oxå!
Kommentera

Linus Wickman: Jag har sagt det förut och jag säger det igen. Janmark skulle vara en fantastiskt värvning, hoppas verkligen att Sundlöv är på honom. Han och Rödin ihop skulle vara mumma!
Kommentera

« · 1618627 · »