Carl Lejonkräk: gjorde han inte 18 eller 19 mål för er senast ? eftersom ingen i luleå kan göra mål så tar jag harju mer än gärna .... tar hellre linus klasen men det är att drömma. Harju lär användas i PP och han lär göra mål där också.
en win-win situation för luleå, harju in och mannberg ut :-D
Wesley: "Tar man knappt en plats i 4:e linan i Asplöven så tillför man precis ingenting i ett SHL lag med ambitioner. Och det hoppas jag BIF har fortfarande".
"Ambitioner"? Mycket tveksamt!
Wilhelmsson:
Som du märker så är han redan sågad, innan han ens spelat för oss.
Om 10 omgånger ser ni sanningen och sågar Mannberg vid fotknölarna .... om han lyckas göra 1 mål så är det en riktig bonus, men kolla gärna in när han försöker göra häftiga dragningar som inte lyckas, viker ned sig när någon går på kropp och allmänt seg på rören ... hoppas verkligen jag har fel, men han platsade inte ens i Asplöven ... tyvärr.
Huge: Hoppas man kommer använda Mannberg i en ren checkingline. Det kan hans energi funka till. På seniornivå har han aldrig producerat och teka gör han inte mig veterligen?
Ganska skeptisk denna gång.
Vet inte vad jag ska säga om Mannberg. Hade hoppats på en center som kan teka..
Carl Lejonkräk: Jag tror Mannberg blir bra jag. Riktigt stark fjolårssäsong med Trekronorspel men nu har han haft det lite tyngre. Bulan känner honom som spelare och jag tror han får en nytändning nu.
Sluta tro!!
Mannberg kommer inte att tillföra något positivt. Tar man knappt en plats i 4:e linan i Asplöven så tillför man precis ingenting i ett SHL lag med ambitioner. Och det hoppas jag BIF har fortfarande.
Redigerad kommentar
Känns spontant som en riktig skitvärvning ala Rollin vad fan han nu hette, men det är väl svårt att hanlda kvalitet utan pengar.
TobiasR:
Tveksam till karaktären, hans ryggsäck...tror det var dåligt ölsinne
Ska kolla mer i domen
sen glömde jag att tilläga att hans spel i Asplöven inte stärkte hans aktier, var oftast sämst bland forwards ... trist för killen men han håller inte i Shl.
Fakta: vi söker enligt BZ en breddspelare som inte är alltför dyr. Företrädesvis en riktig energispelare som passar in i spelsättet och samtidigt är lite av ersättare för energispelarna Ollas och Enterfeldt.
Ändå sitter det personer och spekulerar om inte Harju eller Schremp skulle vara nåt.
Undrar hur dessa har tänkt, sett till vad vi vet och vad som sagts från ansvariga.
Isf är väl Mannberg ett betydligt mer logiskt val, om ryktena stämmer och Bulan vill ha honom.
Teori utan att jag har en aning om hur det ligger till:
Mannberg har haft det tufft i Luleå, mkt pga misshandelsdomen och ett förmodat åtgärdsprogram han genomgår som ett led i domen, nåt som man ansett komma påverka spelet. Därför utlånad till Asplöven för att få en chans att kommat tillbaka sas.
Bulan vill se honom i Brynäs men en flytt skulle strula till det med åtgärdsprogrammet, nåt man försöker lösa genom att hitta nånstans i Gävle där åtgärdsprogrammet kan fortsätta.
Utan att ha nån större koll på Mannberg som spelare men har för mig att det är en Granistyp av yngre förmåga och dämed också nåt för framtiden.