Brynäs IF

727754 inlägg · 7961 ämnen

Silly Season 08/09

« · 1017306 · » Till forumet

Sv: Silly Season 08/09
70 Rodrigues:

Rykten, Rodrigues, rykten...
Kommentera

70 Rodrigues:
Säg en spelare för Brynäs budget som kan göra bra ifrån sig experten där hemma
Kommentera

70 Rodrigues: Kanske därför vi just nu kvalar !
Kommentera

Huss: Jaha, nu börjas det, AS-spelare ryktas att vara på ingång. Helt jävla otroligt, var någonstans ligger ambitionsnivån??
Kommentera

Horace76c: Han lirar ju i Oulun Kärpät.
7 poäng på 46 matcher iår....

Jaa, han saknar man !
Kommentera

lillovechkin: vi kan ju gämnföra åldersskillnaden..:)
Kommentera

MarcusElving: Klart att han var bättre förra året..
Men det finns många som har varit sämre än honom defensivt.. T.ex Sjödda
Kommentera

Vaken scouting av Brynäs, Åhsberg har varit intressant länge.
Kommentera

Peja:

Även om han gillar att spela i ett lag som för spelet just för sina offensiva tankar, så borde han ändå som back även kunda hantera situationer i egen zon, och klara av att göra defensivt backjobb.

Man kan inte ha en en back på plan som inte kan försvara, och nu påstår jag inte att han inte KAN det, utan jag påstår att han kan göra det BÄTTRE än denna säsong! Right? :)
Kommentera

MarcusElving: Jag tror att Angell behöver spela i ett lag som för spelet, det krävs för att han ska hålla hög elitserieklass. Men Brynäs målsättning är ju att föra matcherna, tyvärr har man inte varit tillräckligt bra för att kunna göra det den här säsongen, men nästa säsong kanske man kan göra det igen.
Kommentera

lillovechkin:

Så du menar att han har hållt lika hög klass som förra säsongen?

Angell har sett darrig ut i många situationer och begått en hel del misstag som kostat baklängesmål.

Offensivt är han ju alltid duktig, även om jag ändå tycker att han var ett strå vassare även där förra säsongen.
Kommentera

Peja:

Förutsatt att Lind fortsätter? det är nog inte helt säkert. Om inte skulle ännu en center behövas.
Kommentera

"Angell har sett svag ut denna säsong"

Bullshit!
Kommentera

MarcusElving: Om Brynäs kan fixa två riktigt bra kedjor så är jag nöjd.

xx-lind-brendl
xx-xx-widing
Kommentera

Peja:

jag är som sagt nästan inne på samma spår:

* klasscenter
* (två) klassbackar, varav en ersätter sjödda och en defensiv.
* Kraftfull forward med mål och spelsinne

Resten får fyllas ut så gott det går:

* Månsson lär behöva ersättas med en rivig slitig spelare, gärna med målsinne
* Skulle inte klaga om man lyckas komma över någon till bra forward med bra kapacitet.
Kommentera

Horace76c:
vad blev av köttbullen/srtrykjärnet arnio förresten?? han tycker vi ju om...
Kommentera

MarcusElving: Håller med...
1) En förstacenter
2) En spelande back som ersätter Sjödda
3) En forward som producerar poäng

Jag vill inte se Danielsson tillsammans med Lind och Brendl igen, där behövs en ny därav #3.

Sen utöver det kanske några rollspelare beroende på vilka som lämnar. Vi kan väl anta att Månsson behöver ersättas.
Kommentera

MarcusElving:
lösningen heter Tuulola... (antar att just han är för gammal o avdankad dock)..en back i hans kaliber så.... men att mormor o co skulle fixa en sån när det finns medelmåttiga allsvenska backar istället lär ju inte hända
Kommentera

Peja:

Jag tror Björk och Ljungbeck är hugget som stucket faktiskt.. strunt samma, först och främst behövs en riktig klassback, vilket ingen av dom är.

Angell har sett svag ut denna säsong, om han får förlängt hoppas jag att han skärper till sig och tar fram förra säsongens fina spel.

En nordamerikansk powerforward och en klasscenter av rang skulle sitta mumma.
Kommentera

MarcusElving: Björk hängde ju inte med när Malmö spelade i ES och han har fått fortsatt kritik av Malmöfans. Tror faktiskt att Jungbeck är minst lika bra som honom. Angell stannar förhoppningsvis, nu när Czarnecki är coach och allt... Hoppas att han kan fixa hit en annan nordamerikan också, det vore kanon, gärna en powerforward.
Kommentera

Huss: Jag hade för mig att Falk redan hade kontrakt.....
Kommentera

Huss:

Kan visa sig förödande att köra på med gammelgäddorna för länge, något som säkert Djurgården får uppleva nästa säsong !
Kommentera

DIF kör en "Brynäs" och förlänger med Ronnie P och Nichlas Falk.
Inte helt smart....
Kommentera

Peja:

Jungbeck bättre en björk? det vet jag inte riktigt?

Nolander stannar inte tror jag, han har väl varit i kontakt med någon/några av toppklubbarna tidigare på säsongen? Men däremot kanske Angell stannar?
Kommentera

MarcusElving: Jungbeck är nog bättre än Björk. Jag vill ha en spelande back som ersättare till Sjödin, om det behövs ytterligare en beror väl på om Nolander stannar. Förutsatt att BIF stannar i ES, såklart.
Kommentera

Huss:

Dom namnen skulle jag ta emot alla dagar i veckan :D
Kommentera

Gusten: Ja, lite samma spelartyp som Andersén, Carlsson och Kankaanperä. Men en stor jäkel behövs definitivt med tanke på det stundtals obefintliga markeringsspelet framför egen kasse och att det är rätt lätt att flytta på Hietanen, Sunken och Angell.
Lite nyfiken på Malmö's Björk (samt Söderberg då) och Mora's Skogs.
Fasen, bara namnen ger lätt träsmak...
Kommentera

Gusten:

ja, det ska han göra :P
men det jag menar är att Brynäs har tillräckligt med utfyllnandsspelare.. Det måste in klassbackar och även centrar .. som kan ta platserna i de främsta kedjorna och backparen ..
Kommentera

MarcusElving: Ja och Hietanen tar en av platserna i de två främre backparen.
Kommentera

Gusten:

Även Hietanen står under kontrakt :P

precis. Spelar vi i elitserien nästa säsong vill jag ha in två klassbackar, inga fler utfyllnadsspelare, det kommer aldrig sluta bra.
Kommentera

MarcusElving: Säkert en intressant spelare, men med tanke på att vi har Sunken, Andersén, Carlsson och Kankaan under kontrakt så är 3-4 backpar klara. Dom som ska in ska in de första paren...

... men som sagt, allt beroende på vilken division vi tillhör.
Kommentera

Peja:

Vad trött jag blir på alla dess allsvenska värvningar.
hamnar vi i Allsvenskan är det en bra värvning, annars tycker jag att man ska kolla på någon etablerad riktigt bra back, det behövs..

Vem vet vad den här killen går för i elitserietempo?
Kommentera

Det ryktas om en back från Oskarshamn. En stor jävel (190, 96), defensiv back.
Kommentera

Izah:

Ja, verkligen.. jag läste på Ticnet förut att när fyrkanten är gul då är det ungefär 10% av biljetterna kvar, dvs 90% av biljetterna sålda..

alltså krävs det att ungefär 7100-7200 sålda biljetter för att markeringen ska bli gul.. det är ju ganska mycket ! (om jag har räknat rätt)
Kommentera

MarcusElving: Men jag kan hålla med om att det är irriterande när det är en grön fyrkant på ticnet och sedan visar det sig att det finns inte så många biljetter kvar
Kommentera

Izah:

Ja , jag tror det blir bra med folk. BSKV och Brynäs Stockholm kommer väl med nån buss också tror jag.. :P
Kommentera

MarcusElving: Ja just det Malmömatchen på lördag, fast det borde väl bli hyggligt med folk
Kommentera

Izah:

Var det till Malmömatchen då?

enkalst hade varit om Brynäs kunde ha en publikbarometer på hemsidan, så man kan se hur många biljetter som är sålda/kvar.. har sett att andra lag har det.
Kommentera

Huss: Köpte från Ticnet över telefon och enligt tjejen som hjälpte mig fanns det vid 9tiden i morse endast ett fåtal biljetter kvar. Fast vad det menas egentligen är väl svårt att veta.....
Kommentera

Huss:

Av det jag ser trodde jag att vi redan hade bara kanadicker där...
Kommentera

rackham: Japp, fram för mer kanadicker inom J-20 lagen !!
Kommentera

Huss:

Eller J20 och seniorhockey...
Kommentera

rackham: Låter också som en jämförelse mellan Allsvenskan och Elitserien...
Kommentera

Huss:

Ang Kanada och Finland:

Deras spela påminner mer om varandra än övriga europeers och Svenska ligan...?

"Tuta och kör" vs "tredje gubben hem" liksom...
Kommentera

Peja:

Närå, Markström är långt fram för sin ålder, helt klart... vi får se vart hans utveckling tar vägen...
Kommentera

Huss:

Du menar att det är en grön fyrkant framför matchen? men för att det ska stå som "fåtal platser kvar" dvs en gul fyrkant, så är det mindre än tusen biljetter kvar.. så även om det hade varit 6500 biljetter sålda så hade det varit en grön fyrkant där..

Plus att det är 3 dagar kvar till match, de flesta köper biljetter dagen innan eller samma dag.. :P

jag tror det blir bra med folk jag. :P
Kommentera

MarcusElving: Tyvärr verkar det finnas gott om biljetter kvar enl Ticnet...
Kommentera

rackham: Jag fattar vad du snackar om, men Markström är en first rounder, det var varken Asplund eller Honken. NHL-klubbarnas scouting brukar vara bra, även om det såklart finns undantag där också.
Kommentera

Huss:

Låter fint det :P
nej, jag tänkte inte på att fråga om hur många biljetter som var sålda. Brukar alltid göra det, men jag glömde bort det.

Tycker det borde kunna bli uppåt 7000 iallfall, men det är bara vi som kan styra hur mycket folk det blir, så nu kör vi!
Kommentera

MarcusElving: Jo då, det blir finfrämmande från Göteborg också i form av Jompe... Själv blir det också en tur norröver på lördag.
Sa de hur många biljetter som var sålda hittills?
Kommentera

« · 1017306 · »