Brynäs IF

727818 inlägg · 7961 ämnen

Silly Season 09/10

« · 1155073 · » Till forumet

Sv: Silly Season 09/10
Kanske får ett svar fortare än väntat gällande Widing. Hans plan var väl att visa upp sig under VM.. Skriv på för Brynäs nu Widing
Kommentera

Horace76c: Det kanske inte kommer som någon överaskning. Widings kvalitéer ligger ju i offensiven. I och med att BÅG vill ha två offensiva och två defensiva femmor så finns det helt enkelt inte plats för Widing. Det finns för många alternativ som är bättre.
Kommentera

claesw: Javisst nu vill dom nog inte ha honom men i Brynäs platsar han fortfarande.
Kommentera

Horace76c:
Absolut, och som sagt, positivt för en ev fortsättning i Brynäs för Widing..
Kommentera

Gurra88:
Har inte sett nå landslagshockey (hatar landskampshockey bortsett från OS/World Cup), så är väl egentligen inte rätt av mig att uttala mig...men petningen är nog rätt..nog finns det bättre backar än Jonsson och bättre forwards än Widing att tillgå....
Kommentera

Surt för jonsson och widing.

nu kan widing iallafall inte stärka sin aktier ytterligare för ett proffskontrakt. så något positivt var det väl iallafall:)
Kommentera

erik_m: Jag fattar inte hur Oscar Hedman fick vara kvar.. Han har haft dumstrut på skallen precis hela turneringen.

Att Jonsson och Widing skulle ratas är ingen överaskning.
Kommentera

Clubsport: Mkt hänger väl på löpskallen när det gäller idrottsmän.
Den som har största tjurskallen och vilja går ofta längre än den som har talangen men inte skallen.
Frågan är om Olausson verkligen har nåt löphuvud?
Enligt uppgift så verkar det vara lite si och så med den saken...
Kommentera

rackham:
Klart att han inte kan dominera isen på samma sätt i elitserien som i allsvenskan, men han har så mycket mer potential och utveckling i sig än vad Sundström har.
Kommentera

Clubsport:

Har han skridskoåkningen som gör att att han kan dominera isen i ES på samma sätt som i AS?
Kommentera

Hade gärna sett Niklas Olausson i Brynäs istället för Sundström.
Sägs ju att Olausson har skrivit på för Luleå men VIK förnekar detta även om dom inte räknar med att han blir kvar i VIK..
Det var Olausson som låg bakom i princip alla mål som Arlbrandt gjorde.
Kommentera

pinklake: Vi får nog inte se Björne i Brynäströjan igen, men jag önskar han lycka till och all välgång i hans kamp att komma tillbaka, en sådan trotjänare i våra färger är värd all stöttning han kan få.
Kommentera

Vet inte om någon redan länkat till det, men det finns i alla fall en intervju med Björne på Arbetarbladet idag. Han har inte gett upp än!
Se länk!
Kommentera

tompap71:

Ingen risk. Alls.
Kommentera

rackham: Nej för fan, smutsa inte ner Brynäströjan med att ta hit kopparniten!
Kommentera

Huge: Danne och Jacke J kom ju från Rögle till Brynäs till att börja med så dem räknas väl egentligen inte.
Kommentera

Huge:

Nä, han är för offensiv... = )

Men om han tar med sig brorsan så kanske det funkar...

Vilken mardröm... ;-)
Kommentera

Huge: Det finns ingen som Melker, kalla mig dåre men hissas inte hans vepa i Läkerolen någon gång i framtiden blir jag rejält besviken.
Kommentera

rackham: Nu har vi skeppat Alcén, Danne J, Jacke J, Salmonsson och Sebben Karlsson till Rögel.
Dags att dom skicka nåt tillbaka.
Vi nöjer oss med Kenny Jönsson, så kan udda vara jämnt...
Kommentera

65selander: Ryktas ju om Örebro, kan bilda backpar med Peter Andersson då, ålderdomshemmet på is ;)
Kommentera

tompap71: Ja, jag såg Melker i Kasthallen för ett par veckor sen när Huge mötte Brynäs Oldtimers.
Melker var stabil som vanligt på därbak.
Huges forwards kom ingenstans.... ;-)
Kommentera

65selander: Han och Peter Nordström då. Men det beror nog på om det ligger något i ryktena om Leif Strömberg, han kan ha lite att säga till om det isf.
Kommentera

tompap71:

Precis. Han spelade i div 2 förra säsongen.
Kommentera

65selander:

Eller hos Räddhökarna...
Kommentera

tompap71: Rodhin kommer säkerligen att hamna i slutförvaring med de andra i LIF.
Kommentera

rackham: Nu när jag såg Huge dyka upp, kanske dax att ringa Melker, ;) han håller ju igång i Huge fortfarande efter vad jag vet,
Kommentera

rackham: erhm...läste nog inte riktigt klart där.
Kommentera

rackham: Jajaja, ingen anledning att ta i så... ;)
Kommentera

rackham:

Prio ett är att prio ett är en defensiv back... för helvete.
Kommentera

tompap71:

Toto är varken center (prio 2) eller defensiv back (prio 2), men annars har han ju sina fördelar i PP... = )
Kommentera

rackham: inte den mest defensiva kanske men bra...
Kommentera

rackham: Annars om vi vill ha en elak jävel skulle det ju gå med Antes äldre bror Jörgen, men han har kanske lagt av nu och är iofs rätt gammal. Dessutom är han rätt elak på sidan av planen också så det kanske inte vore bra för truppen, men han var kul att se på isen iaf.

Vad sägs om Thomas Rodhin då? om han ens är intresserad...
Kommentera

tompap71:

Jorå, det är svårt att inte ha koll på Järnkrook, han har dessutom levt med en kändisstatus i Gävle sedan många år tillbaka. Han har varit bra länge nu...

Nylander (d.ä) och Ante.

Grrrrrrrrrrrrr!

Men då får HF skramla på ordentligt!
Just idag vet jag att han skramlar ner till Jernvallen för premiär i div 2 för hans favvolag mot Falu FK så han kanske börjar där... ;-)
Kommentera

rackham: Järnkrok vet jag att ledarstaben i A-laget har koll på, han är nästa talang de vill släppa fram så småningom.

Men som du säger, back måste vara prio ett och gärna då en tung och erfaren kille, Gamle Ante Eriksson vore inte dum men han blir nog kvar där över.
Kommentera

rackham:

"han" för helvete...
Kommentera

tompap71:

Ja, en stabil björn i bakre ledet vore inte fel och det är prio ett. Prio två är en playmaker. Järnkrok är den ende center i egna organisationen som visar att det finns ES-potential, men har är för tunn än...
Kommentera

tompap71:

Och rent strategiskt vore det intressant om Mormor visade lite intresse för Jacob Blomqvist. Ett sommarkontrakt, kanske...
Att visa att den vägen är öppen skulle betyda mycket för att bygga spelautvecklingsorganisationen och möjligheten att ha ett utvecklingsdjup. Det skulle dessutom vara ett effektivt och enkelt sätt att stötta Valbo.

Sundström eller Blomqvist. Same, same - but different?
Kommentera

rackham: apropos vad vi behöver och överraska så får gärna Sundlöv skrapa det sista ur svartens kassa och överraska oss med ett par tunga pjäser till, gärna då en defensiv back och en riktig powerforward, alternativt en fin center men det blir nog för dyrt.
Kommentera

tompap71:

Lauritzen får gärna överraska... = )
Och vi behöver det.

Rödins spelartyp har vi inte haft i truppen på ett tag. Blir intressant att följa...
Kommentera

rackham: Hermansson kan jag hålla med dig om, men Lauritzen har jag en annan åsikt om. Jag menar, komma in i en trupp mitt i säsongen när laget börjar gå trögt och ändå snitta en halv poäng per match är inte illa, och har du dessutom kollat in honom noga så ser du att han har en enorm blick för spelet, har grymma handleder och trots sin om man får sägs så - brist på storlek är stark efter sargerna och ofta kommer ut ur närkamp vinnande.

Jag tror att Lauritzen kommer överraska många kommande säsong nu när han får vara med från början så att säga.

Vad gäller Rödin så, ja vi får väl hoppas det för vad jag hört av dem som sett han mycket kan han bli Brynäs nästa storspelare.
Kommentera

tompap71:

När det gäller Rödin hoppas jag att CZE vågar sätta honom i rätt miljö där han kan lyfta redan i år.
Men visst är det en stor omställning...
Kommentera

tompap71:

Lauritzen och Hermansson är bra-att-ha-spelar-typen, men ingen som lyfter i ett slutspel.

De är förhoppningsvis billiga/spelad minut.

Och eftersom Mormors kontakter med Svarten förmodligen blir av tillfällig karaktär så får vi nog stå ut med bra-att-ha-spelar-typen en lång tid framöver...
Kommentera

rackham: Skulle kunna tänka mig Aero-Granström-Lauritzen också, Lauritzen är en underskattad lirare
Kommentera

rackham: Har inte riktig koll på Rödin men hört att han ska vara riktigt bra, hoppas han tar en plats men att komma in som junior kan vara tufft så risken är att han får nöta mycket bänk.
Kommentera

tompap71:

Ja, eller Aero-Granström-Rödin...
Kommentera

rackham: kanske med Somervuori som tredje länk
Kommentera

rackham: Sundh ihop med Granström vore rätt kul att se.
Kommentera

rackham:

men den här har "motor"... nån som ser det gnuggande mönstret...?
Kommentera

GävleLasse:

Det är klokt av Leidermark att få en utbildning betald.
Kommentera

« · 1155073 · »