Bissett19:
Nej enbart om det där att går vi opp så behåller vi honom :)
Trodde du förstod det. Jag är glad att han spelar i Leksand och han är en grym talang.
mk:
Det är väl klart att han kanske inte vill det jag skojade ju mest men du kanske inte dörstod det av min :) att döma
moreten:
Vi får väl se till att han stannar även över flera säsonger. Vad skall han till Brynäs och göra igen ? Borde han inte glädjas över att han just nu representerar sveriges mest anrika hockeyförening ?? :-)
moreten:
Går Leksand upp i Elitserien så behåller vi honom så det så :)
arnio
Med tanke på att Joacim Eriksson är en av huvudkandidaterna att backa upp Markström i nästa JVM så kan man förstå Brynäs. Hade inte varit så kul att bli av med båda sina målvakter under JVM.Därför tror ja Läck är en bra back up till Markström, dessutom så har jag svårt att tro att Markström får stå alla grundseriematcher fram till JVM eller tror du det ?
arnio:
Vad jag menar ? att Läck förmodligen är värvad för att han har potential att stå i ES, annars hade väl inte Sundlöv värvat honom , antar att han kommer få stå alla matcher under J vm?
arnio:
Absolut inte, jag hävdar att Erikssom skulle ha sämre chanser att få stå i Brynäs än Läck. Eddie har fått en del erfarenhet och stått en massa matcher för Leksand under flertalet år. Han är som jag ser det mogen för Elitserien och det var på tiden att han fick chansen. Han har dessutom 2 kvalserier i rad fått stå åt sidan för en F.d NHL legend och en minst sagt ojämn finne. Kanske ville han inte stå åt sidan kommande säsong igen ?
Hade du hellre sett Markström / Eriksson? Vem skall stå under J vm för Brynäs i så fall? Båda lär garanterat bli uttagna.
Skulle inte Leksand ta steget opp kommande säsong så kommer han garanterat tillbaks till Brynäs eftersom Markström med största sannolikhet försvinner ? Går Leksand mot all förmodan opp i Elitserien så ser jag ingen anledning att han försvinner från Leksand.
Jocke är inte mogen för Es spel än som jag ser det. Stod han nån match i fjol förresten ?
Partyjack:
Enligt SMS tjänsten som jag har angående allt som händer och sker inom Leksand så stod det att han är "Värvad" och då utgår jag ifrån att det är ett köp !
arnio:
Det var det jag menade. Läck är mer etablerad att klara sig i Elitserien än Eriksson.
Bertilsson har ju fått chansen och tagit den,tyckte han var vår bäste back i Lördags.
Nu väntar man på att Rödin ska få chansen,för det finns kapacitet där.