Brynäs IF

728852 inlägg · 7961 ämnen

Silly Season 09/10

« · 1135098 · » Till forumet

Sv: Silly Season 09/10
Peja: "Men antag att Brynäs värvar tre vassa offensiva spelare. Hur ska dessa få plats i någon PP-uppställning om en sådan som Ove Molin ska fortsätta få sin del av kakan? "

Jag säger det Molin har förtroende i PP på grund av att Brynäs saknar alternativ. Skulle man satsa pengar på tre vassa forwards som roducerade så skulle man gladeligen låta Molin vila när det är PP. Det kan jag lova dig. Allt annat vore tjänstefel av CZ.
Kommentera

Peja: tack.

Inte lätt att vara Sundlöv. De spelare som han vill ha kvar vill säkert ha löneförhöjning och hans budget kommer inte att öka. Med tanke på detta så måste några feta kontrakt bort om laget ska kunna förstärkas. Prio ett blir att få Vas att bryta kontraktet, vete sjutton vilken klubb som vill ta över honom dock.

Lind tjänar fett kan jag tänka mig.
Hermansson och Danielsson tjänar säkert en slant också och även Molin förstås.

Alcén och Persson tjänar så de går knappast att ersätta med klasspelare.

Väg in det ekonomiska när ni pratar om nästa säsong. Dixon och Widings lönekrav blir nog gigantiska. Lindbäck vill nog ha mer osv.
Kommentera

GävleLasse: Jag tror inte det. Jag tror att hans status i gruppen och laget kräver mycket istid. Ta bara sista matchen när Brynäs fick 5mot3. Vad hände? Molin åkte in på isen och skulle styra upp det...
Kommentera

Peja:

Håller med om att man endast skall ersätta Molin med en ännu bättre "Molin", annars skall han vara kvar.

Och då svänger fokus över till Firma Sjödin & Sundlöv och deras förmåga att attrahera och signa spelare postseason.

Där har vi det stora problemet... eller utmaningen om man vill se det så.
Kommentera

rackham: Hur skicklig scout Sjödin är vet vi väl ännu inte, men Sundlövs track record vad gäller att ersätta flyktande spelare är ju inte det bästa, om man säger så.

Rent generellt tycker jag att det är synd att veteraner måste bli helt slut och skämma ut sig ett år innan de lämnar. Synd att ikoner alltid måste spela ett år för länge :/
Kommentera

rackham: Problemet är givetvis att Sundlöv inte har så mycket stålar att spendera.

Titta på laget och de spelare vi vill förlänga med. Om de inte får förhöjt efter en bra säsong så drar de nog. Höjer vi deras löner finns inte mycket utrymme till förstärkningar.

Bland de offensiva spelare sov står utan kontrakt så är det nog bara Lind och Molin som tjänar rejäla stålar. Risken är att en spelare som tex Widing får gå pga. lönekraven
Kommentera

Peja:

Kan man inte hitta ersättare så...

Det är inte speciellt smart att byta Molin mot en junior.
Kommentera

rackham: Kanske inte men jag tror inte att Molins lön motsvarar en juniors heller... Jag skulle gärna se t.ex Thegel+Rödin+2 vassa forwards istället för 4 medelmåttor.
Kommentera

Peja: Helt klart att föredra.
Sen tycker jag att inte Vas har fått nån riktig chans, Alcen, Hermansson mfl har ju fått mängder med istid och inte uträttat ett smack.
Jag tror att Vas kommer att sälja sig dyrt nu i slutspelet.
Att ha en sån som Alcen som åker ut för klump utvisningar mest hela tiden håller inte, sen tycker jag överlag att Cz har varit feg med att köra på dom heta spelarna.

"Utan han har litat på att dom rutinerade skulle gå in å göra det"
Vilket vi sett med katastrof siffror i bla PP hur det har gott.
Kommentera

Lindström:

Äääh Vasen fick spela mycket 10-15 första matcherna,men han tog inte chansen.Alcén har varit katastrofal i år.

Låt dem sitta i slutspelet,sätt Sundström emellan Rödin och Thegel i en fjärdelina redan på Torsdag!!
Kommentera

Bissett19: Jag tror tyvärr inte att det kommer att hända nått i formationerna.. :(
Kommentera

Lindström: Näe, gruppdynamiken kan rubbas.....
Kommentera

Juuso:

-Det var inte så svårt att pestämma sig för att stanna eftersom jag trivs väldigt pra i kluppen, och det sänns pra att spela här.

;)
Kommentera

Bissett19: Lutade ju åt Brynäs redan när man läste lite om det i förra veckan.
Men inget är klart förrän bläcket torkat.
Snyggt jobbat, mormor....
Kommentera

Bissett19:
sagts förut; bedrövlig på egen planhalva

Kul dock att folk stannar...frågan är bara vad det kostade...han var nog inte billig när han kom iom att vi bjöd över saik...
Kommentera

tjugo8: "bedrövlig på egen planhalva"

Måste nog säga att det var en av dina mer bedrövliga kommentarer.
På 54 matcher har Juuso +1 i statsen.
Det är han bäst på av backarna tillsammans med Nolander som också har +1.
Har ett utmärkt spelsinne och är heller inte rädd för att sätta åt i närkamperna eller att sticka in näsan och ta en smäll vid sargen för att vara först på pucken.
Kommentera

Bissett19: Skitbra med Hietanen. Bra jobbat av Sundlöv. Nu satsar vi resten av krutet på offensiven.
Kommentera

arnio: Sakta i backarna.
Återstår väl att signa med Nolander innan det börjar likna nåt på backsidan...
Kommentera

Huge: Helt rätt Huge, och även att signa vår defensiva fantom Ove Molin
Kommentera

arnio: Ja, både Molin och Lind vill jag se.
Men där tror jag inte att mormor behöver använda speciellt många knep och finter för att få en signatur...
Kommentera

Hardy Nilsson tillbaka i Djurgården.
Nån som tror att Linkan stannar?
Dags för mormor att starta faxen...
Kommentera

Huge:

#23 är ju upptagen,för du vill väl att Mormor skriver ett 5-årskontrakt med Björne?

Molin skulle jag kunna se ett år till,men #36 Puckeln kan åka ner till Alperna o tjäna lite deg ett par säsonger innan karriären definitivt är över;)
Kommentera

Bissett19: Behåll gamlingarna med låg lön/pension. Fyll på med juniorer. Prioritera att värva en femma av landslagsklass (finsk/svensk/rysk).
Kommentera

Bissett19: Snicksnack.
Vårt PP suger och Linkan + Lind = minst 50% i PP-statistik.
Ta sen hem Brendl och låt honom alternera mellan de båda i PP, så ska du få se på målfyrverkeri... ;-)
Kommentera

Jajjen: I budgeten kanske det går att få in en spelare av landslagsklass men en hel femma, skrattretande,
Kommentera

arnio: Vi har större budget än Timrå. Timrå har råd med spelare som Tenkrat, Pöyrölä, Lehtonen, Pärssinen, Hynning.
Kommentera

Jajjen: Visst men vi har också spelare som Dackell, Widing, Hietanen, Lars Jonsson och Dixon dessutom ska vi köpa en hel femma landslagsspelare...Om vi gör oss av med dem jag räknat upp kanske vi kan köpa fem spelare i Landslagsklass.
Kommentera

arnio: Läs alla tre meningarna jag skrev.

Dixon och Hietanen håller hög brynäsklass. Jag vill ha hög elitserieklass i en hel femma. Fixar vi inte det fortsätter harvandet kring kvalstrecket. Det är väl största skillnaden på -99 års lag och årets. Vi hade en förstafemma som kunde vinna vilken match som helst.
Kommentera

Vi kan spela med J20-laget + gubbarna så har vi råd med den här kedjan

Pavel Brendl, RW
Niko Kapanen, C
Mika Pyörälä, LW

Så snålar vi med Jonsson och Andersén som backar.
Kommentera

Jajjen: Dackell, Widing, Hietanen, Lars Jonsson och Dixon
håller landslagsklass eller näst intill. Jämför med Timrå som du gjorde. Vilka kom först i serien. Är din tanke att ha kvar dessa fem spelare plus Lind och Molin och värva fem landslagsmän? Jag får inte riktigt till hur det ska kunna gå med samma budget som vi har denna säsong.
Kommentera

Jajjen:Ja tänk om du hade varit sportchef ändå....
Kommentera

arnio: Mitt budskap är ju att jag inte tycker att Brynäs har den spets som jag vill att vi ska ha. Dackell, Widing och Jonsson håller hög ES-klass. Dixon och Hiettanen håller hög brynäsklass, inte mer.

"Vilka kom först i serien."
Blir spännande att se om FBK tittar lika blint på tabellen som du gör och väljer Timrå.
Kommentera

Jajjen: Jag vill bara ha svar på frågan hur sjutton Brynäs ska kunna behålla de fem spelare som jag räknade upp samtidigt som de värvar en hel femma spelare som alla håller landslagsklass och samtidigt inte betala ut mer i lön än vad de har gjort denna säsong. Jag får inte ihop det men du kanske kan mer om ekonomi än vad jag gör.

Slå på TVn nu kommer svaret om vilka Färjestad väljer.
Kommentera

arnio: Hur fan ska jag vet det?
Kommentera

Jajjen: Titta på Tv
Kommentera

arnio: Det Samuelsson och Wikegård säger (i klartext) är att Brynäs bedöms som sämst. Trots Hiettanen och Dixon.
Kommentera

Jajjen: Var det inte Wikegård som tippade SM-guld till Brynäs förra säsongen och kvalserien denna? En sann expert.
Kommentera

arnio: Bra argument! Det borde betyda att vi är bättre än åtminstone Timrå. FBK är helt crazy som valde så jävla fel! Men vad vet dom?
Kommentera

Jajjen: 7 års hemmavinster kan ha spelat in också, plus lite kortare resa. Men det troligaste är trots allt att både Timrå och Brynäs ryker all värdens väg.
Kommentera

arnio: Vi tar max en match och det är nu på torsdag. Men det är upp till laget att tysta mig.

20 Lindgre: ang exet så kan jag tänka mig att hon var lika glad som vanligt efter en FBK seger ;-)
Kommentera

arnio: Det finns några fler som inte fattat vilken spetskompetens som finns i laget.

Vilket lag vinner SM-guld:
Färjestad 3.50
Linköping 4.00
HV71 4.75
Frölunda 5.50
Luleå 10.00
Timrå 13.00
Skellefteå 19.00
Brynäs 41.00

Odds: bet365.com
Kommentera

Jarkko Immonen(center) från finska JYP vore nått.
Kommentera

Kul att Juuso Hietanen förlänger med oss!!!
Kommentera

Krossa FBK, de ska få äta upp att de valde oss.

Fan va ja längtar.
Kommentera

Huge:
Håller i sak med om de positiva omdömena.

Dock;
-bitvis riktigt svag när han blir utmanad 1 mot 1 på fri is, flera klassiska korvinköp under året
-för svag och ofta felvänd vid eget mål, överlämnar för mkt arbete till Sundqvist
-förstapasset...notera hur hans skridskoåkning upphör när han söker passet...forwards kommer bara längre och längre bort...

tror också att hans långa speltid kostar på i försvarsspelet när orken tryter o hans brist på styrka blir tydligare...bör ha mindre defensivt ansvar...

+/- är relativt...inne på insläppta i absoluta tal vore mer relevant...vet inte om det finns någonstans...?
Kommentera

tjugo8: Backar inne på antal mål framåt/bakåt

Jonsson 29/35
Anderssén 27/35

Hietanen 36/35
Sundqvist 32/33

Nolander 27/26
Carlsson 9/16

Källa: Swehockey
Kommentera

Vad jag vill att Brynäs SKA värva
Eero Somervuori Färjestad
Mika Pyörälä Timrå
Patrick Yetman MODO
Tomas Surovy LHC
Nick Angell HV71
Janne Pesonen Wilkes-Barre/Scranton Penguins AHL

det är spelare som jag tycker vi kan ha användning till men om någon hittar en bättre back än Angell så visst
Kommentera

Brynäs_89: Visst och hur skall man finansierar det?
Kommentera

Swordster:

Det är lugnt,Sundlöv är en jävel på att kränga Bingolotter;)

Kommentera

« · 1135098 · »