Peja:
"Hockeysfutures något gamla beskrivning av Thang poängterar att han är en stark tvåvägsspelare med bra defensiva egenskaper och en ledartyp."
Fastnade lite för ovanstående beskrivning... Stämmer den i kombination med att Mora värvat honom för hans offensiva potential ser jag det som ett bra alternativ till att ersätta Molin. Ett stort bekymmer vi haft, de veckor då skadeproblemen varit som störst, är att junisformationen ofta haft problem i det defensiva spelet, framförallt under de perioder då backbesättningen också varit hårt ansatt.
Tror det kan bli bra som sagt. I värsta fall en "flopp" som förhoppningsvis kan stärka upp och göra det defensiva jobbet i tredje eller fjärde. I bästa fall en kille som utvecklas i den bättre ligan och blir den offensiva pjäs i Brynäs som Mora hoppades på.
Visst är det bättre att ta ut segern i förskott, då får man roa sig två gånger. Skulle man förlora har man i varje fall varit glad en gång :)
Peja:
"Hockeysfutures något gamla beskrivning av Thang poängterar att han är en stark tvåvägsspelare med bra defensiva egenskaper och en ledartyp."
Fastnade lite för ovanstående beskrivning... Stämmer den i kombination med att Mora värvat honom för hans offensiva potential ser jag det som ett bra alternativ till att ersätta Molin. Ett stort bekymmer vi haft, de veckor då skadeproblemen varit som störst, är att junisformationen ofta haft problem i det defensiva spelet, framförallt under de perioder då backbesättningen också varit hårt ansatt.
Tror det kan bli bra som sagt. I värsta fall en flopp som förhoppningsvis kan stärka upp och göra det defensiva jobbet i tredje eller fjärde. I bästa fall en kille som utvecklas i den bättre ligan och blir den offensiva pjäs i Brynäs som Mora hoppades på.
Visst är det bättre att ta ut segern i förskott, då får man roa sig två gånger. Skulle man förlora har man i varje fall varit glad en gång :)
munkas: "Enligt klubbdirektören så låter det som att han kostar en slant iaf."
Fast det han säger är att han är för dyr för Mora till vad han har presterat hos dem. Mora är en klubb med väldigt svag ekonomi så det behöver inte innebära att han är dyr om man jämför med vad shl-klubbar betalar för sina spelare...
Rodrigo: Lite slött med nyhetsflödet på hemsidan. Man borde ju vara förstmed sina engna nyheter.
Men Thang känns som en bra värvning. Ingen målspruta. Men sett till hur det ser ut den här säsongen så är det inte målskyttet som har varit problemet.
Thang har bra +/- i moraså det känns hoppfullt att ha en Thang i laget istället för att förlita sig på tex Luritzens eller Harjus defensiva kunskaper.
Jag är positiv. Bra jobbat Sundlöv.
atilla: Enligt klubbdirektören så låter det som att han kostar en slant iaf.
"Ryan Thang var en av de spelare som Mora satsade hårt på, och han fick betalt därefter.
Men det har bara blivit fem mål från Thangs klubba trots mycket speltid, och nu fick alltså Mora chansen att lätta på ekonomitrycket.
– Han är för dyr för oss i förhållande till vad han presterat."
Moras klubbdirektör Peter Hermodsson bekräftar att Thang är klar för Brynäs. Mora ser detta som ett tillfälle att förbättra ekonomin, samtidigt som de tycker att Thang har underpresterat.
Tydligen kommer Brynäs att låna honom en månad.
DavyDjoos:
Moringar vill man inte känna ;)
Enligt en moring på min FB så "startade han bra men har varit i en lång svacka nu "
Låter ju som en typisk Sundlöv värvning ;)
Peja:
Max Görtz har ju deklarerat att han vill lämna FBK. Antar att en del klubbar är med i jakten på honom också.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Linus Wickman:
Förstår inte vad du menar m ovilja, = skita i vad tränaren säger?
Hur som tycker jag att man har kunnat haft synpunkter på defensiven i majoriteten av matcherna, som en konsekvens har vi släppt in 4:e mest mål o 5:e sämst räddningsprocent, detta efter en kaos-sässe 12/13 defensivt sett
Linus Wickman:
Jo, men det är väl just det...en värvning nu ska täcka upp för Nocke/Alex...eller hur?
Sen tvivlar jag på att det är oviljan som gör att det ser rörligt ut defensivt...hade det varit det så var det väl lätt fixat
Svårigheter att välja en bra balans anfall/försvar, underpresterande backar, taktiska riktlinjer (?) och osäkerhet bakifrån Rahm tror jag snarare på...
Linus Wickman:
Känner att vi behöver en mogen, pudelklok, avvägande forward (tex Alex Larsson) för att komma tillrätta m vårt försvarsspel
Inte en rusande, offensiv, huvudlös, överentusiastisk torped
Dock vet jag inte vilken beskrivning Görtz uppfyller
Verkar som att Max Görtz lämnar Färjestad. Lite oväntat, han var ju verkligen en frisk fläkt förra säsongen.
Kahn:
Calle tweets tycks ju mest handla om jobbiga bussresor...så varför inte
tjugo8: De låga lönerna för tongivande spelare gör också att man inser att Brynäs spelarbudget varit konskevent låg, trots SM-guld. Alternativt att Sundlöv har lika stor spelarbudget som alla andra men bränner den på skit.
Hur som helst kommer säsongen innebära ett underskott. Om det inte blir typ semifinal. Eller att alla brynäsare tar sitt ansvar och går på matcherna och säter sprätt på pengarna. Som imorgon! Nån som inte ska till Läkerolen?