Brynäs IF

731161 inlägg · 7961 ämnen

Silly season 18/19

« · 1892536 · » Till forumet

Sv: Silly season 18/19
8356: Alcén fixar även jobbet i en tredjelina med.
Kommentera

majk: Såsom? Random tweets?
Kommentera

Blir ständigt förvånad när jag ser folk placera Alcen utanför 4 kedjor. En gubbe som kommer till jobbet varje dag, duktig defensivt och gjorde 10 mål förra säsongen. 6:e målbäst i laget med de.
Kommentera

Skrubben: Han ska till oss!

Hör det iaf från väldigt många olika håll.
Kommentera

8458: Clark skall ju ha rätt omgivning anser jag, bakåt gör han ju ingen större nytta...skulle ändå vilja sett han med Jensen och Rensfeldt...
Kommentera

Danielsson är i mina ögon iallafall en förstärkning gentemot Clark. Bredare register och gillar att det är en svensk spetsspelare. Gillar Clark framförallt inställningen men på inget sätt oersättlig.
Kommentera

bradberry: Jag värderar ju Niklas Svedberg personligen lika högt och Lindbäck, sen vet jag inte Markus Svensson..ja han har ju varit bra också tidigare...jag vill ha Rensfeldt tillbaka...
Kommentera

Skrubben: Precis, Då hamnar vi omgående i att det är ett bättre ledarskap, en bättre tanke på vilken typ av spelare man har sett till den hockey man spelar. Med andra ord så behöver man inte KÖPA sig till Guldet om man har kompetenta ledare.. Både i och utanför b¨set.
Kommentera

Två i och för sig bra spelare men som jag anser är kraftigt övervärderade här på HS är Jocke Eriksson och Greg Scott. Stora symbolvärden i ev. värvningar så klart då båda har anknytningar till Brynäs men jag tycker ingen av dem tillhör toppskiktet av stjärnspelare som det låter på vissa...
Kommentera

Ove Myling: Ang Clark.
Säg att han signar för Växjö.
Vad ör oddsen för att ” tappar” stämpeln som fuskare och förstärkare?
Dom ligger på 1.01 skulle jag tro.
För inte har man såna spelare i andra klubbar än Brynäs...
Kommentera

Ove Myling: "Känns som dessa nyförvärv måste till om Brynäs ska förbättras jämfört med förra säsongen."

Och om man med största sannolikhet inte har råd med dessa nyförvärv? Det handlar om att hitta fynd som presterar över förväntningarna. Det går inte att värva ett lag som ska ta SM-guld om alla spelare är ungefär lika bra som dom tjänar. Titta på Växjö eller Djurgården den här säsongen. Dif har ganska mycket mindre budget än oss men får ut väldigt mycket mer per krona.
Kommentera

Ove Myling: Bz nämnde ju även att de kikade på spelare i AHL...
Kommentera

8399: Nej, BZ räknar med Bertilsson till nästa säsong och Palushaj har inte stängt dörren för Brynäs.

Om man inte siognar upp Clark tror jag att det betyder att man lägger allt krut på Palushaj istället.
Kommentera

8399: vart har Palushaj mer eller mindre stängt dörren till Brynäs nästa säsong?
Kommentera

Skrubben: Känns som dessa nyförvärv måste till om Brynäs ska förbättras jämfört med förra säsongen.
Kommentera

Ove Myling: Bengtzen räknar ju Bertilsson som förlorad och Palushaj har ju i en intervju mer eller mindre helt stängt dörren till Brynäs nästa säsong så räkna bort dem också och kör uppställning 1001, på en gång tack.
Kommentera

Ove Myling: Ja du, det där är verkligen best case scenario. Lindbäck, Palushaj, Rensfeldt, Scott och Andersén.
Kommentera

6984: Om man ska leka lite pettis-bif med tanke på Clark-ryktet. Detta är, som jag tror, best case scenario-lag:

Lindbäck/Eriksson
Rautio

gunderson - Bertilsson
Kihlström - Boqvist
Andersén - Lundgren
Ersson - Larsson

Palushaj - Kellman - Rensfeldt
Boqvist - Scott - Danielsson
Jensen - Westfält - Blomqvist
Bjurström - Granström - Mannberg
Nilsson - Alcén - Asklöf/Paille

PP1
Gundersson
Granström
Palushaj
Kellman
Rensfeldt

PP2
Boqvist
Jensen / Blomqvist
Boqvist
Scott
Danielsson

BP1
Bertilsson
Kihlström
Granström
Mannberg

BP2
Andersén
Lundgren
Westfält
Blomqvist
Kommentera

Peja: Ja man får nog räkna med att även han försvinner. Clark ser jag som förlorad, eller jag räknar inte med honom i alla fall. Vi får väl se lite längre fram när KHL börjar se om sina hus om inte Bertilsson försvinner han med. För han lär ju ha en klausul.
Kommentera

Skrubben: Samma här, jag räknar bort Palushaj tills vidare. En riktig toppspelare i SHL och de brukar ju hamna i andra ligor nuförtiden.
Kommentera

Fattar inte varför alla typ räknar med alla Palushaj blir kvar. Ser han i varenda uppställning. Enligt mig är han en klass över alla andra och borde vara aktuellt att få drömanbud från t.ex. KHL.

Lika bra att ställa sin sig på att han lämnar och istället bli riktigt positivt överraskad OM han nu skulle stanna.
Kommentera

Pilen32: Kan bli andra center med.. Det beror ju på vilka man tar in
Kommentera

Försvinner Clark kan vi nästan vara 100% säkra på att Jensen blir tredjecenter nästa säsong va?
Kommentera

6984: Jäkligt illa med Clark. Jag håller med dig i detta att man ju hoppades laget skulle förstärkas men knappast kommer att bli det om de mest tongivande spelarna går.
Kommentera

Ove Myling: Det skall alldeles oavsett bli spännande att se vart han hamnar och om Hajen blir kvar och andra värv som skall få oss att trilla av stolen :) Många andra lag skall ju också köpa och satsa på spets!, hamnar han i Växjö spyr jag!
Kommentera

Ove Myling: Jag speciellt när Bz svarar att han håller på att FÖRSTÄRKA laget...Då kan man inte byta ut de producerande spelarna mot andra. Fast som jag skrivit förr. Bättre målvakt som förstaspade skulle göra stor skillnad för vi tappade så pass många poäng under serien på grund av just dåligt målvaktsspel att vi gott kunde ha hamnat topp 6 den här säsongen om vi haft en målvakt i tex Ericssons kaliber..
Kommentera

moment22: Ja vi får hoppas det. För annars är det ju rätt onödigt att ha en chat med Bz där han svarar på frågor men bara sitter och jiddrar. Det förstärker ju inte den positiva bilden man ändå försöker ha, floppar till trots.
Kommentera

6984: Känns väldigt oroväckande om Clark försvinner. BZ kanske gör bedömningen att man bara "har råd", rent spelmässigt, med 2 st målskyttar i laget. Och dom då är Danielsson och Palushaj. För varken Clark eller Palushaj är ju kända som tvåvägsspelare, där framförallt Clark är rent usel i defensiv zon. Sen om Danielsson verkligen blir en förstärkning gentemot Clark känns ju väldigt tveksamt.

Vidare tror/hoppas jag att Asklöf lånas ut nästa säsong. Han kan utvecklas i allsvenska och komma tillbaka nästa år och ersätta någon, typ Alcén, vars kontrakt går ut då.

Eftersom BZ pratar om en massa spelare i chatten så tolkar jag det som att fler fw ska in i laget.

Så på fw-sidan kan det bli följande:
Palushaj - förlängs
Clark - ersätts av Danielsson
Öhlund - ersätts av Kellman
Ikonen - ska ersättas
Liljewall - ska ersättas

Palushaj, Kellman, Danielsson
Boqvist, Jensen, Ny
Ny, Blomqvist, Mannberg
Alcén, Granström, Nilsson
Bjurström, Westfält, Paille/Asklöf
Kommentera

Skrubben: jag tycker inte man kan missa Scott. Oavsett om han får spela center eller vinge. Scott är lite som Ryan vad gäller amerikaner, mycket uppskattad i Gävle och dessutom jävligt duktiga ishockeyspelare.
Kommentera

Forzzen: Nä, det spelas nog en hel del under mattan. Kan ju vara så att Clarks agent har indikerat en lönenivå som Bengtzén inte är intresserade av och därför inte lämnat något kontraktsförslag. Och så börjar nu agenten bli lite svettig och vill "locka fram" Bengtzén genom att sätta press på honom i media.. vem vet..
Kommentera

Brynäsgubbe: Om det är hela sanningen ? kan tänka mig det är ett jäkla rävspel för att trissa lönerna till spelarna samt provisionen till agenterna.
Kommentera

Väldigt märkligt att agenten inte hört något från Brynäs... Inte bra.
Kommentera

Inkazar: Tycker du det behövs en till center? Jag tar nog hellre en till ytterforwards av klass. Alla sportchefer pratar om att centrar är en bristvara och att priset sticker iväg väldigt snabbt.
Kommentera

6984: BZ tala med kluven tunga?
Kommentera

8399: Måste han ha gjort:
"@Polly - Hej, Vi jobbar på för fullt med att få avslut i pågående förhandlingar. så snart vi har något kommer det här på hemsidan. "
Om då agenten inte har hört något från Brynäs så måste han vara ointressant. Clark vore väl en av de första man tog till förhandlingsbordet annars. Det känns som att Danielsson är ERSÄTTARE och inte en förstärkning...

Samtidigt skriver han:
"
@LarsSvensson - Bertilsson har kontakt i Brynäs IF säsongen 18/19. Clark och Palushaj är två intressanta namn som är med i diskussionen."
Men agenten är uppenbart INTE med i den Hmmmm
Kommentera

Inkazar: Konstigt agerat av Bz Han svarade ju på en direkt fråga angående Palushaj och Clark. Antydde att det pågår förhandlingar eller i stil med nåt sånt. Och enligt agenten är det tyst från Brynäs håll?!?
Ska se om jag hittar hans svar i gårdagens chat
Kommentera

luckyluke: Kan Bengt hä glömt att fråga Clark om han vill fortsätta i Brynäs?
Kommentera

luckyluke: såklart tråkigt. Men får jag välja så tar jag tex Scott före Clark alla dagar. Och framförallt i det läge vi nu befinner oss i.
Kommentera

2064:

Om Paille inte spelare vidare och ingen annan anfallare lämnar.
Då finns det väl tre platser kvar att fylla bland anfallarna.

Och då skulle det ju kunna bli någon av de här kombinationerna.
* Palushaj, Clark, Rensfeldt
* Palushaj, Clark, Scott
* Palushaj, Scott, Rensfeldt
* Scott, Clark, Rensfeldt

Eller så blir det någon eller några helt andra spelare som tillkommer.

Det skulle ju vara intressant att se om Rensfeldt, Clark och Jensen
skulle kunna producera i närheten av Clark, Jensen och Lindblom.
Men då tvingas en av Palushaj och Scott väljas bort.
Fast det blir kanske ändå för dyrt med både Scott och Palushaj,
oavsett vilken den tredje spelaren då blir.
Kommentera

Forsberg 1978: Jag har sett personangrepp på twitter från ganska många Brynäs-supportrar. Därav så är jag personligen ganska övertygad om att dessa supportrar säkerligen har skrivit till Bz via mail också UTAN att ha bevis på det. Men nu hänger jag inte ut någon specifik.
Jag har personligen mailat till Bz, men skulle aldrig oavsett hur skogstokig jag är skriva något dumt eller hota någon.
Jag är en ganska lugn person, där jag allt som oftast andas både två och tre gånger innan jag skriver vissa saker.
Därav är jag väl en av de få som många här inne vet som försöker försvara många spelare i princip allt. Försöker alltid hitta "vägar" till att allt har en naturlig förklaring även om det går dåligt.
Men där tror jag många är tvärtom och därav tror jag många supportrar skriver/skrivit hot till Bz eftersom att han säger att han faktiskt fått mottaga hot.
Kommentera

Skrubben: Jag utesluter inte att flera olika konstellationer skapar sina program. Antingen på ideell basis eller genom sponsrer. Givetvis har Brynäs själva kontroll över dessa och står för merparten av programinslagen. Men för att förhindra att det blir ensidigt så tror jag att det vore bra om man kunde bredda sig lite. Exempelvis ett program som går på måndagar där an summerar det som hände veckan innan och ser framåt för den kommande veckan. Lite spekulationer och annat smått och gott.
Så fler olika program som går exempelvis en dag i veckan.
Det kanske till och med går att leta fram nån gammal spelare som lagt av men fortfarande brinner för och vill göra nåt för Brynäs och Brynäsarna.

Hur coolt vore det inte med ett program i stil med "I klorna på Stisse" eller nåt i den stilen.
Kommentera

Charles: Jo, men han är bara med under matcherna vad jag vet. Under försäsongen och mellan matcher är han aldrig med.
Kommentera

Skrubben: Harrysson är väll kvar? är ju han som gör alla intervjuer innan och efter match
Kommentera

Markus Björk till Örebro.
Kommentera

6984: Brynäs har ju sagt att dom ska anställa en kommunikatör som jobbar bara med TV. En sådan har vi väntat på ända sedan Harrysson slutade.

Men visst vore det alltid bra om en oberoende grupp supportrar startar något eget. Då skulle det ställas lite mer initierade frågor. Som du säger skulle många säkert vara beredda att betala en slant per månad för detta.
Kommentera

2064: Svaret heter BrynäsTV. Men en frekvent och vettig sådan så skulle Bz dels kunna bemöta kritik och motivera beslut osv. En kanal där man både hyllar och ifrågasätter genom intervjuer och reportage. Nåt för Peja och Bratwursten att dra igång kanske? Jag tror till och med att folk skulle tänka sig att betala en hundring eller två i månaden för en BRA Producerad kanal.
- Inför match, lite förutsättningar skador och tabelläge mm
- Presskonferens efter match.
-Spelar intervjuer.
-Reportage från träningar lite då och då.
-Andra reportage dom tex om manngör nåt event inom ramen för En bra start..
-Intervjuer med SC KD och andra nyckelpersoner.
Några exempel på vad som skulle kunna vara med på rak arm.

Men jag tror att det skulle vara väldigt uppskattat med tanke på hur stor del av Brynäsarna som faktiskt inte bor i Gävle. Ge dem en möjlighet att komma lite närmare laget de älskar.
Kommentera

mattiask: Absolut inte du behöver inte länka någonting utan jag bara reagerade på att du hängde ut honom!
Och återigen jag står absolut inte bakom hans uttalande vare sig det är/var här inne eller twitter men vad jag förstår så har BZ fått hot och dylikt på mejl eller har jag fattat fel, har han hotat BZ på twitter? Om man inte är säker så tycker jag att man absolut inte ska hänga ut personer på detta viset!!!
Kommentera

« · 1892536 · »