1150x200-brynasbanner.jpg

Silly season 18/19

« · 1893641 · » Till forumet

Sv: Silly season 18/19
Peja: Ja, han är riktigt tjurig, på det bra sättet! En kompis lillebror växte upp med honom och han sa att han alltid varit likadan, hatar att förlora!
Kommentera

moment22: Svedberg är en otrolig vinnarskalle som har visat att han kan växa i slutspelssammanhang. Stora plus.
Kommentera

mattiask: Så egentligen höll du bara med mig om Lindbäck på första plats:) Jag kanske är lite partisk till Erikssons fördel i och med att det är gävlekille, men jag tycker det är en viktig aspekt. Samma med Svedberg före Läck, lätt att bli nostalgisk vad gäller Svedberg:)

Det känns som att tajmingen är god för att faktiskt kunna hitta en rejält etablerad målvakt så i och med att Bengtzén signalerat för detta så är iaf mina förväntningar ganska höga!
Kommentera

JanT: Facket för Växjös spelare torde vara kommunalarbetarförbundet (?) och var tränaren lyfter sin lön framgår väl av namnet Samhall Am!
Kommentera

magr: Dansk också.
Kommentera

moment22: In med Honken på listan också, vore fint att få heja fram honom till SM-guld. :)
Kommentera

Chanzone: Idiotkommentar det där
Kommentera

Vad ska Bertil till Ryssland att göra!? Han borde ju inse att han kommer få kicken så fort skadebekymmerna kommer!😉 Kom ihåg vart ni läste det först.
Kommentera

moment22: Håller Markus Svensson före Joacim Eriksson alla dagar i veckan. Markus Svensson har länge (under sin SAIK-tid och säkert efter) varit landslagsmålvakt och har den potentialen fortsatt.
I övrigt håller jag helt med i din ranking. Ev att jag har Läck före Svedberg.
Kommentera

moment22: ett såpass långt kontrakt ser jag inga problem med när det gäller en målvakt i sin primeålder.
Kommentera

Lunkan: Nej, det är ju en gambling förstås. Men om det är det som krävs för att få hit Lindbäck känns det som att risk / rewarden är rätt bra ändå.
Kommentera

8399: Ja, bara att hålla tummarna. En annan målvakt jag lite glömt bort är ju Läck. Han lär ju inte få några fler NHL-kontrakt, är 30 år och har tjänat bra senaste åren. Dessutom är han ju från Norrtälje så Gävle är ju inte långt bort, och Dif har ju redan sin förstaspade klar. Skön karaktär också, skadar aldrig med spelare som bjuder på sig själva!

Ny önskeranking:

Anders Lindbäck
Niklas Svedberg
Eddie Läck
Joacim Eriksson
Markus Svensson
Kommentera

moment22: Vill vi verkligen ha någon på 4års kontrakt?
Kommentera

moment22: Det handlar nog mycket om ett vägval för familjen Lindbäck med tanke på att de nu har ett litet barn och det kan vara praktiskt att dra till Sverige snart om de vill att grabben ska få svenska kompisar och förberedas för svensk skola osv..
Kommentera

Skagge: Ja det är ju det också att oroa sig för, spelare som går men inte samma klass in i laget....fågel eller fisk
Kommentera

Peja: Nu kollade jag lite mer, Lindbäck har faktiskt haft 300' dollar i Minors, så det har inte gått någon nöd på honom även i AHL.. Han kan säkert få lite mer ändå i Milwaukee, exempelvis i nivå med Svedberg som haft 450' i AHL i år. Frågan är ju hur mycket tryggheten i Gävle lockar. Säg att Bz lägger upp ett rejält fyraårskontrakt så är det säkert något han åtminstone kommer att överväga.
Kommentera

Leonardo: usch magont i 2 veckor mellan 1 maj till 15 maj 🤓 Hoppas för vår skull att han stannar, samtidigt som jag unnar Berra att tjäna lite deg. Sen beror det ju väldigt mycket på vem ersättaren blir.
Kommentera

8305: Mycket tveksamt, frugan avgör förstås och de har en ettåring så kanske de vill hem inom i alla fall ett par-tre år...
Kommentera

8399: Han kommer inte hit
Kommentera

Skrubben: Ja precis, karl vill vill ju tjäna lite Rubel innan karriären är slut...maybe?
Kommentera

Leonardo: Får se. Skönt ändå att det "bara" kan ske senast 15 maj. Då finns det tid att hitta ersättare. Spelare av den kalibern som kan ersätta honom brukar ändå bli klara väldigt sent.
Kommentera

Skrubben: Han har varit bra när han fått komma in i slutet på säsonger, efter trejder etc. men har tyvärr inte presterat de gånger det varit uttalat att han ska få chansen från början. Det tror jag ligger honom i fatet för att landa en uttalad andraspade.
Kommentera

8399: Floppat och floppat...
Allt är väl relativt. Men han har aldrig fått chansen i samma lag utan hela tiden blivit trejdad, vilket bör betyda att klubben inte varit tillräckligt nöjda.
Kommentera

8399: Tydligen inte tillräckligt bra för att få kontrakt som backup-mv i något NHL-lag.
Kommentera

Skrubben: Lindbäck floppat i NHL säger du, absolut inte säger jag. han har gjort det bra när han fått chansen är i alla fall uppfattningen jag har.
Kommentera

Zappaholic:
Tack. Läst det här och var, funderade mest på om det snack eller om man faktiskt hade på fötterna. Din info tolkar jag som på fötterna👍
Kommentera

Tarasov: Vet inte. Jag vet hur saker och ting kunde fixas med i min egen sport. Men det var i slutet på 80-talet fram till millennieskiftet.
Kommentera

8399: Chansen finns att han får en andraspade i NHL, men samtidigt borde sannolikheten vara mycket liten. Han har redan fått tre, fyra sådana chanser men floppat varje gång. Svårt att se vad som talar för att han kommer lyckas om han får en chans till.
Kommentera

Zappaholic:
Är det något som det finns bevis för? Mer än att man tycker att en trupp borde vara dyrare än vad den faktiskt verkar.
Kommentera

Skrubben: Kollade snabbt de tio målvakter som gjort flest matcher i AHL denna säsong. Endast två är över 25, Limpan och Svedberg:)
Kommentera

Skrubben: Hoppas verkligen att detta kan bli av.Jag tror inte att Limpan kommer att signa för Nashville igen utan blir det NHL så blir det en andraspade i en annan klubb. KHL och Schweiz kan förstås också vara ett alternativ men möjligheten finns om Lindbäck är sugen på Gävle efter allt hoppande mellan klubbar.
Jag är tveksam men håller tummarna.
Kommentera

8399: Är det dock inte väldigt ovanligt att satsa på spelare över 30 som mer eller mindre ska vara bofasta i AHL? Och som moment22 säger så undrar jag hur länge Limpan dels tycker det är kul att spela i AHL och dels hur länge han är villig att tjäna AHL-lön? Han går miste om många miljoner om han ska vara där flera säsonger istället för att spela i Europa.
Kommentera

8399: Känns ju dock inte som att han kommer bli så mer än trea nästa säsong i Nashville hur bra det än går i AHL. Rinne har kontrakt ett år till och Saros får garanterat nytt. Och att i Limpans ålder sitta på en väldigt låg AHL-lön måste ju kännas sådär. Då är nog KHL en större risk, men det är ju svårt att veta hur han tänker..

Edit: Han kan ju iofs. ha spelat till sig ett bättre AHL-kontrakt än det han sitter på idag och kanske tycker att det är värt att stanna då..
Kommentera

Brynäsgubbe: Lite mer om Lindbäck

"There have been very few bad things about Nashville’s re-signing of Anders Lindback. In fact, I can’t think of any. He’s been “the guy” for Milwaukee this season, backstopping a young team who often struggles defensively. His current contract is only for this season. Lindback will be 30 next season.

Based on his performance this season, it would be smart to re-sign Lindback. He’s proven himself at the AHL level and provides steady support if needed in Nashville. Lindback was one of two Admirals at this year’s AHL All-Star Game. "

Populär i Admirals och en toppmålvakt i AHL....tveksamt om han kommer till Brynäs redan nu..

www.ontheforecheck.com/2018/4/5/17179486/the-future-of-nashvilles-goaltending-saros-next-contract-and-more
Kommentera

Charles: Han är tredjemålvakt under slutspelet. Så brukar det alltid gå till när AHL-laget spelat färdigt medan NHL-laget är kvar.
Kommentera

Charles: Chansen att spela NHL-hockey väger nog mer än att åka hem till Sverige igen. Vi bör nog dämpa våra förväntningar en aning.
Kommentera

mk: Jag försökte redan då att ingående förklara, dock till ingen nytta. Vad säger att läsförståelsen har blivit bättre idag hos de som inte fattade, om jag skulle försöka förklara ännu en gång?
Känns isf bara som att kasta vatten på en gås: inget fastnar....😀
Kommentera

Lindbäck uppkallad till Predators
Kommentera

KulaShaker: 170cm?
Kommentera

Skrubben: Vad är Bengtzens definition på kort?
Kommentera

bifhjärta: ”Ett nyförvärv presenteras inom kort”, skrev Bengtzén i chatten.
Kommentera

bifhjärta: Finns väl inget exakt löfte uttalat.
En vecka, två veckor eller...
Kommentera

Skrubben: presenteras det en spelare imorgon? Helt missat det i sådana fall..
Kommentera

mk: Rödin bör per definition ha varit ett återförvärv och inte ett nyförvärv vid den perioden.
Kommentera

munkas: Nja. Huge hade ju en förklaring om att han var komtraktslös.
Vi kanske ska be han förklara igen hur det va.
Ingående och djupförklarande så att vi fattar den här gången.
Känns som att vi inte gjorde det sist gång😀
Kommentera

Lindström: Kan inte vara Jocke E då han inte visste om Dif skulle gå till final eller inte. Markus Svensson kanske.
Kommentera

Skrubben: Tror på en målis, som just avslutat sessen..
Kommentera

Skrubben:
Gick snabbt utåt och att han inte var speciellt lycklig lär väl haft ett och annat att göra med det. Kul för honom att han fått tillbaka gnistan även om den inte är för hockey. :)
Kommentera

« · 1893641 · »