1150x200-brynasbanner.jpg

Silly season 18/19

« · 1899632 · » Till forumet

Sv: Silly season 18/19
Märker ni inte att Bz leker med er..?? hahaha

Aaron är klar sen ett tag tillbaka. Varför och när han presenteras väljer Bz att hålla på. Han vill ge tvivlarna en rejäl käftsmäll. Enkelt.

Dom nya läkarundersökningarna som kommer göras inför säsongerna kommer göra att både Mannberg och Granström löper risk för att lägga av i förtid. Såklart även Paille. Som tyvärr inte kommer tillbaks till Gävle.
Kommentera

Inkazar: Jo, det var ett av de alternativ jag också tänkte på. Men Grana är en center och Forslund är en helt annan spelartyp. Då hade lika gärna kunnat plocka in ex-Brynäsaren Daniel Ljunggren som ersättare.
Kommentera

6984: Jepp förstår det, speciellt när man kan använda regelverket precis så som man vill. Väntar på avstängning på pettisbiff nu som du lovat.

Förövrigt, precis det Brynäs inte behövde värva. Istället för att ge juniorerna chansen som har mycket mer potential så värvar man skräpspelare som tar deras plats. Det är tokfullt med breddspelare och man fortsätter bara att värva fler. Finns ingen logik alls.
Kommentera

Inkazar: Fick samma vibbar som du. Det måste finnas något bakom, det är en alltför konstig värvning annars.
Kommentera

Skrubben: en tanke.

Kan det inte vara så att Granström ämnar lägga skridskorna på hyllan?
Han har ju haft långdragna problem med hjärnskakning nu senast men även lite andra åkommor. Forslund kan vara istället för Granström.
Och då Westfält på Granströms centerposition.
Kommentera

Har ju klagat rätt mycket på hur Brynäs sköter sina sociala medier tidigare men detta tar ju utan tvekan priset för det dummaste inlägget någonsin. Spelar ingen roll om Palushaj är klar eller inte, sjukt fult gjort mot Forslund hur som helst. Skärp er förfan Brynäs!

Amen.
Kommentera

Skrubben: Lita aldrig på en mytoman ;-)
Kommentera

Pettisbif lyckades alltså ha två fel i samma inlägg. Inte nog med att Palushaj inte är klar, Pailles ersättare blev definitivt inte av ”hög klass” som hans källa påstod.
Kommentera

Aha, Pailles ersättare hämtar vi i Tingsryd alltså. Play In nästa!
Kommentera

Pilen32: Jag ringde direkt till Tingsryd för att ta "referenser". De tycker mycket om Forslund därnere; duktig i boxplay och sjukt snabb. Vältränad och stark trots att han är liten. Bra person. Sen är det ju mycket som ska till ändå för att han ska få till det på SHL-nivå, det är ju minst sagt trångt i botten-sexan nu!
Kommentera

Pilen32: Är han? De är ungefär jämnåriga. Mannberg har spelat juniorlandslag sedan U16 och i SHL de senaste 5-6 åren. Forslund har väl bara spelat på relativt hög seniornivå (Allsvenskan) de senaste 3 åren. Kul för killen givetvis, men meritmässigt så har han inget i SHL att göra. Obegripligt nyförvärv, det räcker inte med att vara snabb.
Kommentera

Jag tror forslund blir bra, vi behöver unga och snabba spelare och även har han en jä*la klubbteknik, så ge han chansen i shl, han och mannberg tillsammans blir nog👌🏽
Kommentera

8399: Jag hoppas verkligen inte det är ett misstag. Hur jävla sannolik oddsen på att bland miljoner gifs hitta en med @aaron på?
Kommentera

Zappaholic: Kan det vara ett misstag? Aaron är ju inte direkt ett vanligt namn....jag kör fortfarande F5
Kommentera

Emil Forslund verkar ändå som en spelare med ganska mycket potential? Mycket poäng i juniorlagen, och har ju även gjort det bra ifrån sig i HA. Verkar mer offensivt farlig än Mannberg.
Kanske en något onödig/överflödig värvning med tanke på Brynäs trupp. Får hoppas på en Emil Larsson utveckling!
Kan väl räkna med att asklöf eller Bjurström blir utlånade.
Asklöf ser jag ingen plats för alls i dagens lag.
Kommentera

pjåtor: ingen aning. Men Bz verkar ha varit en flitig besökare i avkroken utanför Växjö.
Kommentera

Drömmer jag??? HAHAHAHAHA vad håller Brynäs på med
Kommentera

8399: Det är ett sjukt, kanske omedvetet, hån mot oss fans om inte aaron presenterar. Ytterst amatörmässigt.

Presenteras däremot aaron så är allt förlåtet.
Kommentera

8399: Ingen aning om Forslund hur det blir? Kan säkert bli bra och tänker inte döma ut han innan han fått chansen att visa.
Synd om Emil som ju måste va otroligt stolt att ska spela i Brynäs och så gör dom så här! Välkomna Emil och låt han visa vad han kan tillföra, och såga den/dom som gjort det istället!

Men dom som lagt ut det med F5 och Aaaron måste ju va praktikant!
Jag skrev ett sms till en på kansli och fråga om det va han för nu måste ju alla veta om det där uppe. (Vet att det inte va han)
Kommentera

Zappaholic: Brynäs twitterkonto leker med oss, Aaron måste bara presenteras innan dagen är slut. Annars river jag mitt medlemskort till den lokala swingerklubben.
Kommentera

Är det någon ny som sköter kontot och missuppfattat F5? Är ju inte så att den används vid VARJE nyförvärv.
Kommentera

pjåtor: Han är snabbare än vinden, snabbast i HA helt klart. Påminner om Sweatt i spelstilen.
Kommentera

Charles: Om @aaron var en ren tillfällighet att den låg med på tweeten så var det fruktansvärt uselt att inte se den signaturen...
Kommentera

Jan Grismöbel: Vi skall ju ha en forward till så man får hoppas på Palushaj där då...hehe
Kommentera

6984: Vem är han ? Har aldrig hört talas om pojken..
Kommentera

Sen kommer ju funderingen varför skriver man med Forlund när man inte vet hur det blir med palushaj, vad händer om man inte får någon av de tilltänkta andra alternativen om Aaron drar till Minsk. då kanske man skulle behöva Forslunds plats till någon som väger upp. mycket udda. vafan jag skulle ju tänka på annat men är fan svårt nu
Kommentera

Leonardo: Ingenting händer . Det är som det ska vara. Snacka om att luften pös ut nu . Veckors väntan på något glädjande slutade i en riktig pyspunka .
Kommentera

Jan Grismöbel: Väldigt dåligt balanserad trupp i vilket fall. Det enda skälet jag kan se att värva Forslund är om Mannberg är på väg ut. Att Bjurström eller Asklöf lånas ut känns ganska självklart med det här förvärvet givet BZs kommentarer om 15 forwards.
Kommentera

6984: Vi säger att dom strax går ut med att, visst ja Aaron är också klar så blir det iallafall fel, ungefär som att Forslund är ett skämt?
Nä det här får vi hoppas nån prao har gjort?

Han från mittmedia i Västerås behövs mer än någonsin känns det som!
Kommentera

honken21: jag fattar ingenting av den här värvningen. Ingenstans har bz sagt att det ska in en till breddspelare.
Är Granis hjärnskakning värre än befarat eller ska någon av dom yngre lånas ut?
Kan inte Brynäs kommunicera varför Emil värvas?
Kommentera

2064: Hehe, tydligen är anledningen till att Emil presenteras först nu att Brynäs har kört ett projekt där man försökt klona Daniel Mannberg. Det har misslyckats i dagarna varpå man fort innan någon annan SHL-klubb han reagera säkrade upp Emil...

Jävligt taskigt mot Emil av den person som har hand om twitterkontot spela på Palushaj. Han har precis skrivit sitt första SHL kontrakt och möts av besvikna supportar för att Brynäs själva dragit upp förväntningarna.

Välkommen till Brynäs Emil, världens breeeedaste lag.
Kommentera

2064: Jag trodde vi skulle värva två spets till Brynäs? Vad händer?
Kommentera

jag som nämnde att gårdagens tweet var ett anticlimax, detta var fan en riktigt jävla brainfart. extremt dålig feeling från personalen som skötte detta. besviken förvirrad och lite småtjurig blev jag nu. men får tänka på annat
Kommentera

WHAT?!?!?!?!

Jag är oftast sansad men det här gör mig bara förbannad.

1. Har vi värvat EN TILL breddspelare? En till Mannberg? Vad i hela helvete är det frågan om?

2. Twittermisstaget?!?
Kommentera

2064: Det kommer iallafall att vara massvis av spelare som ”jobbar hårt”! Skicklighet är ju nämligen inte så viktigt tydligen.
Kommentera

2064: Bengan levererar igen . Hahaha . Djävla hån mot Brynäsvänner . Blir en mycke baktung trupp i år .Har inte Bz fattat att hockey går ut på att göra fler mål än motståndarna . ??
Kommentera

MrCarla: Nja, det är klart vi har behov av en topp 70 Allsvensk spelare till bänken. De har förlängt den med 5 meter till nästa säsong.
Kommentera

6984: Oj jag tror den på kansli som lagt ut det om F5 idag kommer få lite skäll, nu tror jag Palusjaj löser sig ändå men detta vart ju bara fel när dom tänkte=)
Kommentera

ellis: Kan man förstå honom att han ligger lågt? Jag är ganska säker på att han delar med sig av största välvilja men har det inte hänt nåt inom 30 minuter så kommer belackarna in med sina kommentarer.
Mitt råd till honom är : Tona ner inläggen och taxen funderare på hur pass tillförlitlig hans källa är.

JAG har lärt mig att ta hans rykten medlem stor nypa salt.
Kommentera

2064: Nej bara en tanke. Fan, har ju hur mycket bredd som helst... Aa shit. Ja vad ska man säga, välkommen till Sveriges finaste klubb Emil.
Kommentera

KulaShaker: Istället för spår 2 eller 3 så blev det urspårning...
Kommentera

MrCarla: Ersättare för Paille? Inte på långa vägar...
Den var rolig BZ, två månader och 4 dagar för sent iofs.
Kommentera

Charles: Hahahaha nämen fan jag orkar inte mer.
Jag vet vem Emil är då hans moderklubb Tidaholm ligger två mil från där jag själv bor.
Haft ganska bra koll på honom tycker jag själv.
Men det här tar nog fan priset på allvar.
Vi har Asklöf, Bjurström tex som dels är egna produkter, men vi har även Mannberg, Alcén osv.
Bengtzen tar sitt lagbygge i mina ögon till en pinsam nivå iom den här värvningen.
Det här är och var en värvning vi under inga omständigheter bör/borde gjort.
Han tar upp en plats som hade kunnat gå till någon annan.
Jag är ledsen, Emil får gärna motbevisa mig men den här värvningen tror jag inte på för fem öre!
Kommentera

MrCarla:
”-Vi har fortsatt starka förhoppningar om att komma till ett avslut med Aaron Palushaj, vi vet att många Brynäsare håller tummarna och jag hoppas få ett avslut inom kort. Skulle det inte bli Aaron så har vi andra starka alternativ för att fylla den platsen, berättar Stefan Bengtzén sportchef Brynäs IF.”

Det händer bara en annan dag inom kort! 😉
Kommentera

Inkazar: HAHA. Nu måste dom skämta??? Man kan ju för i helv.. inte lägga upp en gif med ”Aaron” i nederkant, vänta 3 timmar med att släppa nyheten, och sedan meddela att man värvar ytterligare en breddspelare från Allsvenskan.

Skjut mig 😭🔫
Någon på Brynäs kansli måste AVGÅ!!!
Kommentera

Haha, herregud. Vilket antiklimax. Varför har de med Aaron i bilden? Hahaha.
Kommentera

Inkazar: ”Brynäs är en klubb som ofta är med och slåss i toppen och jag ser fram mot att bli en del av det arbetet.”
Jag undrar vilken parallell dimension Bz värvat honom ifrån 😂😂😂
Kommentera

6984: Vore inte det allra bästa om han istället själv kom med lite tappra ursäkter och förklaringar här inne. Efter varje "sensation" han högtidligt lägger ut tycker jag han alltid blir tyst ett bra tag efteråt....
Kommentera

atilla: Nu får du ge dig! Du kommer inte med kritik. Du sitter ju bara och gnäller. Jag tycker det är skitkul att det finns någon med kontakter inom Brynäs som kommer med nyheter på detta forum. Läs inte skiten då om du tar åt dig så förbannat! Vänta tills nyheterna når kvällstidningarna så behöver du inte grina så....... Det diskuteras så satans mycket trivialt dravel här inne men när rykten och potentiella klara övergångar dryftas går vissa i taket. Tycker det är sorgligt. Pettis inlägg är nog dem som är mest spännande av allt på detta forum. Det är klart att det blir fel ibland men läs vad Bengtzen sa i GD, nämligen att dem gett ett förslag direkt efter säsongen till Hajen men att det svängt fram och tillbaka, så fungerar denna sjuka verksamhet. Skärpning till er negativa rackare, förstår verkligen inte varför ni grinar? Heja Hajen nu så ser det bra ut inför nästa säsong!
Kommentera

Charles: Ersättare för Paille och bomben om Aaron kommer inom kort? Kanske...
Kommentera

« · 1899632 · »