1150x200-brynasbanner.jpg

Silly season 18/19

« · 1899847 · » Till forumet

Sv: Silly season 18/19
Pettisbif - kommentar? Är Holloway på väg istället?
Kommentera

Brynäsgubbe: ”I can do all things through him who strengthens me.”

$$$$$$$$$
Kommentera

SnowKing: Några burop är han allt värd
Kommentera

Mattson: Jag tittar på laget när det är färdigt.
Kommentera

Brynäsgubbe: Skiter i Palushaj. Titta på laget!
Kommentera

Tycker nog BZ gjorde rätt. Är väl risk för att Palu hamnade på Gunderson/Rödin-nivåer i lön, eller högre... Ska man betala sånna pengar får det vara någon alldeles exceptionell spelare i min mening, som just Rödin/Gunderson etc är. Desperat av Örebro tror jag.
Kommentera

Skrubben: 100 procent säker på att så var fallet denna gång. Tyvärr. Men du har rätt, det ska inte få hända.
Kommentera

Mattson: Varför? Ska han spendera bort Brynäs pengar? Han har förstås en budget att rätta sig efter. Fast du skulle förstås säga samma sak om Palushaj blev klar men Brynäs gör storförlust följande år.
Kommentera

Skrubben: Bengtzen måste vara färdig i Brynäs.
Kommentera

Det som retar mig mest är att han skrev på för 2 år.

Jag hoppas karljäveln är usel nästa säsong så ÖHK måste köpa ut honom.
Kommentera

honken21: Jag tror aldrig att Brynäs kan skriva en sådan tweet utan att värvningen i fråga är 100% klar. Man kan ju aldrig chansa med en sån sak.
Kommentera

Inkazar: Kolla hans bio. "Believer. Pro hockey player. Husband. Phil 4:13"

Så ja.
Kommentera

mattiask:
Ja, troligen gjorde Bz helt rätt som hoppade av...
Men maken till käftsmäll får man leta efter.
Fast speciellt överraskad är jag inte, bara att kolla hur många lag A har representerat så förstår man ju att det inte är hans grej att stanna länge o bli fansens gullegris.

Det finns andra spelare för dom pengarna, fast det hade vart bekvämt om han spelat för oss i vinter också.
Som sagt, vad skulle Bz gjort? A valde pengarna, inte mycket att göra åt.

.... OM jag fick bestämma... vi surar en stund ikväll...
sen nämner vi inte hans namn mer...
OCH framför allt... inget buande när han kommer till Sätraåsen... det är han inte värd. Vi stöttar vårat lag och struntar i vem som spelar i Örebro... nån som hänger på???
Kommentera

Bratwursten : Ser onekligen tunt och fattigt ut på forwardsidan! Vilken otroligt vacker tröja han får spela i nästa säsong!😂🤣😂finns inga pengar i världen som skulle kunna få mig att dra på en sån ful tröja 😠😝
Kommentera

Ove Myling: Så du tror att de 15.000-20.000 kr/mån som Forslund rimligtvis kostar hade gjort att Palushaj valt Brynäs istället...?
Kommentera

STÄNG NU AV PETTISBIF PÅ LIVSTID!!
Kommentera

mattiask: Totalt orimlig resonering.

Ska man inte värva spelare som inte vill spela här pga pengarna? Ja då får man nog ihop ett riktigt bra gäng. För hockeyspelare spelar ju aldrig för pengarna. Lägg låga bud på alla.

Vad är det som säger att Brynäs kommer slåss i toppen? Om Palushaj kände att han inte kunde vinna här pga att truppen är svag är det ju inte hans fel.

Hade förstått att det varit orimligt höga pengar om Palushaj gick till en KHL-klubb. Men Örebro hade tydligen råd. Men ja det blir väl såhär när man ger en helt sjuk lön till en fjärdecenter i Granström.

Forwardssidan är orimligt usel.
Kommentera

Brynäsgubbe: Då borde han spela i HV. Där nere är alla helt fanatiska.

Skulle inte förvåna mig om han dubblar sin lön jämfört med i år. Ett riktigt monsterbud MÅSTE ligga bakom detta. Det är ju Örebro för fan.
Kommentera

Skrubben: klart de inte gick igenom en hel värvningsprocess på en timme. Forslund var såklart klar redan. De valde bara att offentliggöra det nu.
Kommentera

Gusten: Det är så jävla pinsamt av Brynäs, en förklaring krävs, alla garvar åt oss! Pettis det lilla förtroende dina lyckade chansningar gett dig är för alltid förbrukat.
Kommentera

honken21: Nej, nej. Aldrig i livet att Brynäs värvar en annan spelare inom någon timme för att en pajas på kansliet har klantat sig. Alldeles för stora pengar för att göra en sådan grej. Då hade man istället fått be om ursäkt i ett nytt inlägg på twitter helt enkelt.
Kommentera

skulle gissa på att det vara samma sjuka pengar som Örebro försökte locka Little med som någon expert tom sa var klar för örebro. men Little hade hjärtat i cluben. medans Aaron var mer lättflörtad
Kommentera

Skrubben: alternativt kände Brynäs twitteransvarig för att ”bygga upp stämningen” då de visste att beslut kommer idag. Därav ”vad vill ni höra?”. Men det var bara dumt. Vilket de insåg själva och då presenterade en annan istället. Oavsett risigt agerat.
Kommentera

Brynäsgubbe: kan man? Har jag inte märkt något av. Däremot älskar han arkitektur och kyrkor i synnerhet.
Kommentera

mattiask: växjö vann guld förra året inte var det för att Växjö är ett fantastiskt hockylag nu har tom Bif blivit utkonkurerade av Örebro.Det är pengar i lönekuvereret som gäller. Bifs spets är i princip spelare som skulle få det svårt att platsa i topplagens andra kedjor.Tror dock på Kjellman, Danielsson är jag rädd för att han kan bli en ny Mårtensson får hoppas man har fel.
Kommentera

Skrubben: det var Palushaj som syftades. Såklart. Uppenbart nu när man tänker på det. Brynäs fick signalen att han var klar, tweetade. Sen kom nytt besked. Och de försöker rädda situationen med en annan spelare. Solklart att så var fallet.
Kommentera

mattiask: Nu vill jag aldrig mer se en F5 tweet från Brynäs.
Kommentera

Bratwursten : Håller med.

I övrigt kan man utläsa på Twitter att Palushaj är religiös. Var det inte Derek Ryan som gick till Örebro till stora skäl av den anledningen?
Kommentera

mattiask: Att det stod "Aaron" i gifen är enligt mig sekundärt. Felet är att man ens tänker tanken att bygga upp en förväntning kring en spelare som kommer från Allsvenskan och som kanske inte ens platsar i laget nästa säsong. Det visar på att personen som la ut den tweeten har noll koll på ishockey. Och då kan man verkligen fråga sig om det är rätt att personen i fråga ens har tillgång till Brynäs twitterkonto.

Att det dessutom står "Aaron" i gifen är bara ett sjukt sammanträffande som man inte såg innan det var för sent.
Kommentera

Zzz: Jag blir fan deprimerad när jag går igenom vår forwardsida... Det räcker inte med en spets till, behövs minst två.
Kommentera

mattiask: Det är väl självklart att det inte går att hitta en bättre spelare på marknaden, i så fall borde väl den spelare varit första alternativet ifrån början.
Med en jävla massa tur kan vi hitta en relativt okänd spelare som kan ha den utvecklingen Aaron har haft. Men ärligt talat och med statistiken ryggen är det ett riktigt långskott.
Kommentera

That´s nice...
Uppladdat:

0x600-830.jpg

Kommentera

Finns förbannat många fler fiskar i havet än nån jävla Haj. Ha det kul i pajasföreningen Örebro.
Kommentera

Charles: får en dålig smak i munnen av bz uttalande. Att gå ut med det här EFTER att palushaj skrivit på är ju bara löjligt. Detta skulle man såklart gjort innan han blev klar. Jag har svårt att se att palushaj tjänar en orimlig summa i Örebro och att inte Brynäs kunnat matcha den. Hade han gått till khl eller möjligtvis Växjö hade det varit en sak. Men att Brynäs inte ska kunna matcha Örebro finner jag som otroligt.

Som jag skrev tidigare: varför inte lägga allt som betalas till forslund på palushaj istället?

Nä, bz har gjort bort sig och skyller ifrån sig. Klart att det handlar om pengar men nog fan måste det kosta om man ska ha riktig spets.
Kommentera

Pettisbif: Jag tror fortfarande du känner någon inom föreningen men för i helvete be denna hype-maskin att tagga ner sin ryktes-spridning eller "klara övergångar". Förstår att personen i fråga är investerad i Brynäs och vill dela med sig om roliga nyheter med dig, men för helvete, idag blev det bara pannkaka.
Kommentera

Brynäsgubbe: Han kanske ville försonas med bröderna Spink i Örebrooehh
Kommentera

Charles: Tycker att det var fullständigt rätt av Bz att hoppa av Hajen.
För de pengarna (fantastisummor) som ÖHK antagligen erbjudit Hajen så är jag övertygad om att vi kan få tag i en minst lika bra spetsspelare för en billigare peng dessutom.
Har man gjort allt som Bz skriver och Hajen trots allt trissar upp alting och väljer Örebro, jag då har Bz i mina ögon gjort helt rätt.
I Brynäs ska man vilja spela för att det är en fantastisk förening som kommande år ska slåss i toppen - man ska inte göra det för pengarna.
Kommentera

Wow, what the FUCK. Lagom förbannad nu. Jag avskyr Örebro så jävla mycket.

Lycka till i Gavlerinken Aaron... du kommer behöva det. När senast har en fanbase gjort så mycket för behålla en spelare? Härlig kniv i ryggen att gå till ÖREBRO av alla ställen. Utlandet och väsentligt mer pengar är ju föreståeligt... men Örebro. Fy fan i helvete.
Kommentera

Charles: Ingen fara våran kompetente sportchef har både plan b och c fast det kan dröja ett litet tag typ till september innan en ersättare sätts in.Sedan får vi glädja oss åt ett super nyförvär som är i sin bästa ålder och har öst in mål i allsvenskan nåja åtminstonde 11stycken. Säkert bättre än alla juniorer i bif som vi nu kan låta utvecklas i ett allsvenskt lag för att sedan lik Emil Larsson göra succe i typ Luleå.
Jag är inte bitter jag är inte bitter tro mig...
Kommentera

Idioten som la ut tweeten stör jag mig om möjligt ännu mer på.

Hur i helvete kan man lyckas tweeta nåt så jävla urbota dumt?

@aaron
Kommentera

Svensson_62: du är helt rätt ute. Ju mer jag tänker på det så blir det ju uppenbart. Idag var deadline day för Palushaj med budstrid. Självklart var det honom Brynäs skulle släppa. Något hände.

Pinsamt försök av Brynäs att rädda situationen med en annan spelare. Borde varit ärliga istället.
Kommentera

Zappaholic: Jag ger mig fan på att man var muntligt överens i fm och att agentdjäveln sedan hörde av sig att de fått ett högre bud från xxx!
Kommentera

8399: Så amatörmässiga kan vi helt enkelt inte vara. Men jag undrar också över ”vad vill ni höra idag?”. Ja absolut inte en HA-värvning är väl allmän konsensus. Och ledtråden @aaron kan inte vara en slump. Men alltså verkligen, varför gå ut så om inget är SIGNAT PÅ PAPPER? Måste ha varit en sista minuten helomvändning. Återigen, om det inte är signat - varför flagga för det??? Muntliga avtal är visserligen gällande likaväl som skriftlig men helt obegripligt. Misstänker att det förekommer många hårda ord nu bakom kulisserna...
Kommentera

Zappaholic: Självklart, men hade pengar varit enda faktorn hade han väl signat i KHL.
Kommentera

Zzz: Klart han säger att det kändes rätt. Jag hade haft mer respekt för karljäveln om han sagt det alla ändå fattar:
"Örebro erbjöd mig högre lön än Brynäs"
Kommentera

Har redan nämnt det tidigare, men vår offensiv är oroväckande svag. Denna säsong såg vår poängliga bland forwardsen ut på följande sätt:

Hajen: 19+26=45
Clark: 17+16=33
Ikonen: 12+14=26

Vi har alltså förlorat våra 3 ledande och poängstarkaste forwards inför denna säsong. Inte nog med det, vi fortsätter:

Blomqvist: 12+13=25
Jensen 7+17=24
Ölund: 8+15=23

Av våra 6 poängstarkaste forwards har vi förlorat 4.

Det här är illavarslande. Ersättarna är alltså Kellman (att vara ledande i ett bottenlag och spela massor av PP är en sak, att komma till Brynäs är en annan) och Danielsson, med åldern emot sig och presterat i en betydligt sämre liga.

Usch, det här känns inte alls bra, trots backsidan och målvaktssidan.
Kommentera

Zappaholic: Det känns ju så. Men av någon anledning säger han till gd att det här var rätt för honom i hans ålder och i den fas hans karriär befinner sig i..

Erbjöd Bengtzén bara 1år? Kan det vara problemet?
Kommentera

Ove Myling: Tänkte samma. Har jävligt svårt att komma på en liknande värvning.
Kommentera

Zappaholic: Skulle vara intressant att få läsa Brynäs version om vad som faktiskt hände idag. Känns som om de är skyldiga att förklara sig, kan ju vara så enkelt att det kohandlades in i det sista och att BZ ruttnade och drog sig ur.
Kommentera

« · 1899847 · »