1150x200-brynasbanner.jpg

Silly Season 2008 / 2009 [A new beginning]

« · 1048841 · » Till forumet

Sv: Silly Season 2008 / 2009 [A new beginning]
Huge: Baserat på vilka fakta gör din bedömning av Vesce? Är du inte lite rask i din bedömning?
Kommentera

Bissett19: Skulle kännas gött det. :)
Kommentera

bradberry:

Frölunda lär ligga på Honken rätt hårt,dem har ju bara en kontrakterad målvakt.
Det skulle kännas jävligt märkligt o se Honken hos Sillstryparna.
Kommentera

bradberry: "Den tidigare Brynäs-målvakten har börjat söka efter alternativ."
Kommentera

RavenLord: Stäng omröstningen nu!! ;-)
Kommentera

70 Rodrigues:
Kan bara hålla med dig om att Thoresen är inte rätt man för Brynäs tror mer som du Vesce kommer lyckas mycket bättre inte bara för Huge ska vara tyst utan för att han är en mycket bättre hockeyspelare.
Kommentera

Huge: Om man inte vill läsa skit så skulle man ju inte vara med här på HS ;)
Ja du har just nu 100% av rösterna inte illa
Kommentera

RavenLord: Jag håller på alternativ A.
Under ickesäsong (speciellt) är det tradition och kutym att sanden ryker härinne.
Kan man inte ta det för vad det är så behöver man ju inte läsa skiten...
Kommentera

henkz_BIF: Du gör helt rätt som inte lägger dig i.
Det bör man inte göra om man inte ens kan läsa och tolka ett solklart svar.
Det går inte att svara JA eller NEJ på en sån fråga eftersom det har gjorts både bra och dåliga saker.
Jag försökte vara lite ironiskt kring detta och antyda hur jag såg på bl.a det ekonomiska underskottet och juniorverksamheten.
Blev det för avancerat?

Om du sen förväntar dig idel hockeyinlägg och seriösare debatter mitt i semestersäsongen så rekommenderar jag nåt annat forum än HS.
Jag har iaf försökt diskutera Thoresens kvaliteter jämfört med andra föreslagna centrar, om det nu har undgått dig.
Kommentera

Kan vi inte ha en omröstning här på sidan om vem vi håller på i detta ständiga sandlådekrig mellan Huge och 70-R

Något i stil med följande svars alt.

A Huge
B 70 Rodrigues
C ingen
D båda har sina poänger i sitt resonemang
E Båda 2 har totalt fel syn på allt
Kommentera

Huge: suck! Har aldrig lagt mig i men hur orkas det? vadå kanon jobb? tar det för lång tid att skriva så kan du få mitt nummer! eller som 70 Rodrigues sa JA eller NEJ!
Kommentera

70 Rodrigues: "Tycker du att Brynäsledningen har gjort ett bra jobb,"

Är det inte uppenbart att dom gjort ett kanonjobb?
Är övertygad om att dom medvetet försökte gå back med åtminstone 15 miljoner så det aktuella resultatet måste väl anses vara en framgång, eller hur?
Synd bara att man totalmissat och klantat till det rejält vad gäller ungdomsverksamheten och våra juniorlag.
Där ska dom ha rejält med ris.
Kommentera

70 Rodrigues: "Tänk att du tror dig vet hur folk tänker och resonerar,"

Haha.
Sade mannen som tyckte och trodde sig veta hur JAG hade resonerat ifall Sundlöv hade lobbat för Vesce istf Thoresen.

"Något annat än analfixering kan man inte kalla ditt ständiga försvarande av Brynäs IF, oavsett vilka idiotiska beslut dom tar."

Bortsett från din sedvanliga vurm för pubertala kiss- och bajsuttryck (hör väl till åldern skulle jag tro...) så begriper jag inte vad Thoresen/Vesce-jämförelsen har med Brynäs ev idiotiska beslut att göra?

Vågar man uttala sig om Kinas inställning till dom mänskliga rättigheterna utan att du lyckas blanda in Brynäs idiotiska beslut i det hela?
Tveksamt....
Kommentera

Huge: Tycker du att Brynäsledningen har gjort ett bra jobb, det räcker med ett JA eller NEJ, du behöver inte svara med ett inlägg av novellformat?
Kommentera

Huge: "Det RIKTIGT löjliga är ditt försök att få det här till nån sorts fråga om för eller emot Brynäs.
Det säger mer om din egen noja och jagäremotalltsombrynäsledningengör-fixering...."

Underbart, återigen har ditt storhetsvansinne runnit över, vem tror du att du är egentligen?? Tänk att du tror dig vet hur folk tänker och resonerar, vad säger din terapeut om det? Något annat än analfixering kan man inte kalla ditt ständiga försvarande av Brynäs IF, oavsett vilka idiotiska beslut dom tar. Du tycker säkert att 8,5 milj förlusten var helt i sin ordning??
Kommentera

Wesley: Det är väl större chans att Israel och Iran röker fredspipa skulle jag tro
Kommentera

Och nu tar Huge och 70 Rodrigues varandra i handen och stämmer upp i sången "We shall over come" hehehe!
Kommentera

Skulle vara intressant att veta vilka fler än Karlsson som sökte den där klubbdirektörstjänsten!
Får man se vilka personer som man valt bort....Men det lär man ju aldrig få veta antar jag!
Kommentera

70 Rodrigues: Orkar inte svara på ditt sedvanligt osakliga och irrelevanta dösnack om hur du TROR att jag hade resonerat.
Jag försöker göra en bedömning och jämföra de båda spelarna, sett till deras resp spelkvaliteter och hur dom kan tänkas passa in i ES-spelet.
Och jag tycker att Thoresen är att föredra i just det här fallet.

Att du sen själv TROR att Vesce passar bättre har jag ingen invändning emot.
Mer än att jag anser det vara en felaktig bedömning.
Och att du själv isf heller inte ska tro så djävla mycket....

Hade Sundlöv lobbat för Vesce samtidigt som Thoresen varit aktuell så hade jag ansett det vara en felaktig lobbning.
Svårare är det inte.

Det RIKTIGT löjliga är ditt försök att få det här till nån sorts fråga om för eller emot Brynäs.
Det säger mer om din egen noja och jagäremotalltsombrynäsledningengör-fixering....
Kommentera

Huge:"Vesce känns däremot lite mer enkelspårig i sitt spel, ngt som var den troliga anledningen till att han valde Finland när han återvände till Europa."

Du kan omöjligt ha sett Vesce spela och snälla du sluta att tro så jävla mycket. Hade jag lobbat för Thoresen och Sundlöv hade lobbat för Vesce så hade du tyckt att Vesce hade varit perfekt och det är det som gör dig så förbannat löjlig, prova och dra ut huvudet och se hur resten av världen ser ut, utanför Brynäsvärlden???
Kommentera

Bissett19: Ja, det ser nog ut som att han väljer nåt av dom rikare lagen i Schweiz.
Skulle tro att Sjödda kan förstå det beslutet isf: bra lön, okomplicerad hockey, skönt klimat och mkt publik på macherna.

Men vad fan är det isf för fel på Gävle?
Bra lön (nåja.....)
Komplicerad hockey (för det mesta....)
Skönt klimat (Korsnäs och Skutskärslukten är inte att förakta....)
Mkt publik (iaf när det vankas KS....)
Kommentera

70 Rodrigues: "Tycker att hela resonemanget ang den svenska taktiken är helt befängd, det måste ju betyda att Huge är negativt inställd till en center från AHL pga av svårigheten till acklimatisering,"

Det är inte barar läsförståelsen du har svårt med utan också närminnet.
Senast igår svarade jag så här på ett av dina inlägg:

"Och att Vesce mkt väl hade kunnat vara ett alternativ ifall han varit ledig, och om Thoresen haft kontrakt."

I ett nötskal: Thoresen är att föredra i valet mellan de båda, då han behärskar både spelet i ES men även det lite mer raka spelet i NHL.

Vesce känns däremot lite mer enkelspårig i sitt spel, ngt som var den troliga anledningen till att han valde Finland när han återvände till Europa.

I övrigt har jag inte ngt emot en AHL-center.
Men då ska han vara bättre än Thoresen, och det är inte Vesce.

Hur svårt var det resonemanget att begripa?
Kommentera

Thoresen verkar välja stålarna i Schweiz ist för ES,saxat från Hockeysverige:

"Nu pratas det om att du verkar hamna i Schweiz eller Sverige. Vilken av ligorna ligger närmast till?
- Just nu ligger Schweiz närmast, men jag vill och kan inte säga så mycket

Vilka lag i Sverige har hört av sig?
- Timrå, Färjestad, Skellefteå, Djurgården givetvis, Brynäs och kanske någon till. Jag är hedrad, glad och överraskad över så många lag är intresserade av mig. Riktigt kul måste jag säga! "
Kommentera

Jajjen: Ja du, någon som kan räkna behövs ju onekligen, det som är så skrämmande är att det fick gå så långt, -8,5 mille är en fet förlust, var det ingen som såg åt vart det barkade hän, konstigt är det iaf???
Kommentera

sylf: Jepp! Hoppet heter Stina - med rätt att räkna. Ryktet säger att hon kan 9:ans muliplikationstabell.
Kommentera

Jajjen: Hopp? Du menar att det finns hopp alltså?
Kommentera

Bylunds erfarenhet av kvalificerade rekryteringar bör betyda att Karlsson är den bäste. Frågan är hur urvalet sett ut. Noterar särskilt Bylunds kommentar om att Karlsson ”…är den som bäst passar Brynäs just nu…”. Törs man hoppas på en tidsbegränsad anställning? Undrar för övrigt vad det kostade att ”gå över ån efter vatten”?

Får hoppas att alla märkliga grodor som hoppat ur munnen på Karlsson ang. orsaken till det ekonomiska haveriet har varit felaktigt återgivna. Karlsson har åtskilligt att bevisa efter den senaste säsongens kräftgång. Även om han bara är delvis ansvarig. Alla som varit delaktiga i förra säsongens budgetarbete bör nog hållas borta från kommande säsongs budgetplanering. Mitt hopp står till controllern som anställdes i höstas.
Kommentera

Peja: Endast ett spel för galleriet, vilka trodde dom att dom skulle lura?? Det är så pinsamt så det finns inte.
Kommentera

sylf: Onödigt att anlita Proffice. Alla visste väl vem styrelsen skulle välja ändå.
Kommentera

sylf: Kompisklubben Brynäs IF har agerat igen, det är fan så man blir spyfärdig.

"Vi känner att Hans-Göran kommer att bidra kraftfullt till att Brynäs utvecklas positivt inför framtiden, och därmed ge föreningen bästa möjliga förutsättningar att nå visionen att bli ledande inom svensk ishockey"

Vad bidrog han med den gågna säsongen??
Kommentera

Bissett19: Jaha, Proffice har sållat fram sitt bästa alternativ....Det vi alla visste sedan april.Herregud!!

" Vi känner att Hans-Göran kommer att bidra kraftfullt till att Brynäs utvecklas positivt inför framtiden, och därmed ge föreningen bästa möjliga förutsättningar att nå visionen att bli ledande inom svensk ishockey"

Avd utopier!
Kommentera

70 Rodrigues:

Det här med anpassning till det svenska spelet är inte helt enkelt.
Det har väl om inte annat Brynäs mindre lyckade finska spelare visat.

En "normal" amerikan har att hantera en anpassning till det mer styrda spelet i Sverige, men det har också en "normal" finsk spelare.
Slit och släng-hockeyn i Finland påminner om AHL/NHL.

Gäller att hitta spelare som spelar europeiskt, oavsett ligatillhörighet...
Kommentera

Bissett19: Vad oväntat..
Kommentera

70 Rodrigues: vad tycker du om att sätta in Sundlöv i målet det ser ju ut att funka i Enköping med Blomqvist så vad sägs om att lägga pengarna på en ny sportchef eller?
Kommentera

rackham: Tycker att hela resonemanget ang den svenska taktiken är helt befängd, det måste ju betyda att Huge är negativt inställd till en center från AHL pga av svårigheten till acklimatisering, alltså måste det också betyda att Huge tycker att Sundlöv gör fel som är ute efter en AHL-Center, eller vad säger du :-)
Kommentera

70 Rodrigues:

Ja, alla har vi våra utmaningar... = )
Kommentera

rackham: Tänkte mer på att det blir jobbigt för Sundlöv att hitta en AHL- center som kan den taktiska svenska hockeyn, för det är ju absolut ingenting men kan lära sig, för alla vet ju att hockeyspelare är idioter.
Kommentera

70 Rodrigues:

Blir det inte jobbigt för Czarnecki?
Kommentera

GävleLasse: Och hur ska den stackars AHL spelaren kunna ta till sig det svåra taktiska spelet som försekommer i ES, blir jobbigt för Sundlöv?
Kommentera

65selander: Tror ni kommer att bli Vas s iår ja :)
Kommentera

Paddan: Japp eller mindre. :-)

Men eftersom han vill vinna något så lär han inte hamna hos oss om inte Brynäs ger han mer kosing än han begär.
Kommentera

65selander: Det kan alltså vara mer!
Kommentera

mattias - 74: enl Agenten så stämmer inte siffrorna.

Även fler lag har satt upp sig på intresselistan. Timrå och Skellefteå sägs vara heta kandidater till norrmannens underskrift - som enligt uppgifter ville ha tre miljoner kronor i sign-on-bonus och en månadslön på 120 000 kronor. Totalt skulle prislappen för Thoresen bli fem miljoner.

Men det förnekar dock 24-åringens agent, Patrik Aronsson.

- Det stämmer inte, säger han.

Kommentera

Frella:

J men summan av kardemumman är ju ändå 5 miljoner eller ? 120 000 i månaden skulle det bli ror jag om man räknar bort sign bonusen eller ??
Kommentera

mattias - 74: Ser man till AB:s uppgifter så handlar det snarare om en hög sign-on bonus som Thoresen vill åt.
Kommentera

mattias - 74: Ang Norsken så är det väl självklart att vi vill se han med Madsen, Nilla har lessnat att vara babysitter.

Risken att mannen skall vinna något är tvärkört.  Han har ju sagt att han vill vinna något och BIF och TIK är inga kandidater alls, det som talar för Brynäs är att vi kan gnälla ihjäl folk.
Kommentera

GävleLasse: Istället för att försöka tyda mina tankar och fantisera fram ngt du TROR att jag skulle ha sagt om Vesce så hade du kunnat göra det mkt enklare för dig själv genom att läsa vad jag faktiskt skrivit om honom:

"Och låt mig klargöra en sak: jag jämför bara Thoresen och Vesces resp kvaliteter som spelare.
Och att Vesce mkt väl hade kunnat vara ett alternativ ifall han varit ledig, och om Thoresen haft kontrakt."

Dvs: jag är fullt medveten och på det klara med att en centertyp som håller Vesceklass inte är helt fel.
Bara det att jag anser Thoresen vara ett bättre val om vi har möjighet att signa honom.

"Det som är intressantast är at du beskyller Rodrigues för att vara någon slags video scout.. Men du försvarar det faktum att Sunklöv inte lämnar sitt kontor."

Det där har du visst fått lite grand om bakfoten.
Jag har egentligen inga synpunkter öht på Sundlövs arbetsmetoder eftersom jag inte vet hur han jobbar, vilket kontaktnät han har osv.
Dvs: jag vet inte vilka förutsättningar han jobbar under.
Jag gjorde bara reflexionen att Tony först raljerar över Sundlövs arbetssätt och i nästa sekund själv värvar från sitt eget kontor genom att namedroppa en massa spelare som känns lika kartlagda som Hutten var.
Kommentera

Huge: Der roliga med dig Huge är om det varit det motsatta och att Rodrigues hade lobbat för Thoresen och Sundlöv flaggat för att Vesce var en intressant spelare så hade du haft helt andra åsikter.

Skjut dig inte i foten nu för Sundlöv HAR flaggat för att leta fram en center och denne kan gott och väl komma från AHL.. Alltså en center som håller Vesce nivå.

Det som är intressantast är at du beskyller Rodrigues för att vara någon slags video scout.. Men du försvarar det faktum att Sunklöv inte lämnar sitt kontor...Hur i hela friden bedömmer han sina prospect? Att han sväljer en hel del som agenterna säger med hull och hår vet vi. Detta har bevisats genom Hutten värvningen...
Kommentera

« · 1048841 · »