1150x200-brynasbanner.jpg

Silly Season 2008 / 2009 [A new beginning]

« · 1052814 · » Till forumet

Sv: Silly Season 2008 / 2009 [A new beginning]
Huge: Visst har Sundlöv värvat vissa bra spelare MEN ser man till helheten så har han tyvärr värvat fel spelare till fel "position" om man kan uttrycka sig så. Deras roller har inte varit bra. Skoog, Ström, Hutten är bara tre. Sen har du Spets som jag gillade men till slut var tvungen att inse att han inte höll ES-klass.
Sen så har du flera stycken varav Kankan som knappast kan sägas vara en lyckad värvning. Sundlöv behöver värva in ett par spelare i Ledin-Jämtin klass som går in och bara kör av glatta livet. Har Brynäs någon sådan? Möjligtvis Widing.
Kommentera

sylf: "Killen som värvat ihop Skoog, Hutten, Daniel Ström mfl mfl, har fått alldeles för många chanser redan."

Om killen som värvat ihop Brendl, Månsson, Angell, Widing, Jonsson mfl mfl fortsätter att signa liknande spelare så får han mer än gärna fler chanser.
Spelare som Hutten, Skoog och Ström är minor som ALLA Sportchefer nån gång trampat på i sin (ibland desperata och under tidsnöd tvungna) jakt på nyförvärv.
Så Sundlöv är inte alls unik i det fallet, om det nu ärn nån tröst....
Kommentera

sylf: "Hur många chanser ska Sundlöv ha? Killen som värvat ihop Skoog, Hutten, Daniel Ström mfl mfl, har fått alldeles för många chanser redan."

Sant, men hur kreativ är en disskusion om vi sågar allt han gör innan det har hänt. Jag är långt ifrån nöjd med Sundlövs jobb, men att kritisera honom innan han har hunnit att göra det ser jag som enbart korkat. Han skulle signa en första back och signade Lasse Jonsson, iallafall jag är nöjd med det. Nu återstår att se vem förste centern är, ge honom chansen!
Kommentera

Zzz: "Jag kommer därför ge spelaren och Sundlöv chansen innan jag sågar nyförvärvet"

Hur många chanser ska Sundlöv ha? Killen som värvat ihop Skoog, Hutten, Daniel Ström mfl mfl, har fått alldeles för många chanser redan.
Kommentera

Anders Berg: "Exakt, någon "stjärncenter" blir det knappast. Trist men väntat".

Trist att se att kvällstidningarnas patetiska rubriker har smittat av sig till vissa skribenter här inne. Ordet stjärncenter för mina tankar till Sidney Crosby och andra NHL stjärnor, Bäckis håller i mina ögon på att bli en stjärncenter om han fortsätter att utvecklas.
Att vi får en stjärncenter ser jag däför som omöjligt.
En "AHL-stjärna" som gjort 80 poäng kan floppa ordentilgt och en spelare med skral poängskörd kan göra succé det har vi sett många exempel på.

Rejäl scouting är därför ett måste för att vi ska få en center som kan göra 40 poäng. Med tanke på hur länge Sundlöv har väntat med att signa centern så hoppas jag att han har goda skäl och att det är en spelare som kommer att passa på europeiska rinkar. Jag kommer därför ge spelaren och Sundlöv chansen innan jag sågar nyförvärvet, oavsett vem det blir.
Kommentera

Hasse42G: ja, varför skulle vi få en namnkunnig spelare? det är ju väldigt onödigt!!!!! Börjar verkligen lessna på Sundlöv och hans j'vla skitsnack. Får vi inte en etablerad, duktig, förstecenter "material" in nu så är han ju bränd.
Kommentera

Anders Berg: Korhonen höll ju "nollan" i någon match iaf.
Kommentera

Anders Berg: Vet ni nåt som andra inte vet ? eftersom ni e så säkra.
Kommentera

Hasse42G: Exakt, någon "stjärncenter" blir det knappast. Trist men väntat.
Kommentera

bradberry:
nej det tror jag inte för det var ju samma med Sperle och Korhonen var ju så dålig så man blev mörkrädd för vad som skulle hända i ks
Kommentera

bradberry: Jag tycker aldrig Korhonen har varit stabil. Ojämnare finns knappt. Han kunde aldrig vinna en match åt sitt lag. Stoppa puckar, visst, men han kunde inte avgöra en match på egen hand.
Kommentera

Brynäs_89: "Är det någon här som kanske tror att backarna blev dåliga för dom hade dåliga målvakter bakom sig."

- Ja eller kanske kan man vända på det oxå (?) Korhonen har ju varit stabil förr.... Kanske förklaringen till målvaktsfiaskot finns att hämta i backarnas kapacitet (?)
Kommentera

Är det någon här som kanske tror att backarna blev dåliga för dom hade dåliga målvakter bakom sig.
Det är något som jag tror att spelarna kommer vissa i serien.
BRYNÄS TILL SLUTSPEL SÅ KLART
Kommentera

MarcusElving: Vi kan nog glömma det där med "kanoncenter". Det är tydligen inga namnkunniga spelare man för närvarande tittar på. Förhoppningen får nog ligga kvar på "skaplig" för min del.
Kommentera

65selander: Ja en "hem"längtande Pavel hade varit en bra julklapp :)
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Tänk vilka pass som Djoos kunde ha lagt till Brendl... men nu har vi det lag vi har. Fast Pavel kanske lessnar påv Ryssarnas tjat om Pragvåren -68
Kommentera

sylf: Ahhh nu är du inne på ett intressant spår! Djoos var alltså den sista Brynäsaren med stake...det förklarar allt.

Sundlövs inköplista:

22 blompinnar!
Kommentera

Gusten: "Försök att åka skridskor med en blompinne i urinröret "

Amputering?? Vad gör man inte för klubbmärket!!
Kommentera

Lindström: Ja inte var det då åldern som gjorde att han hade en svag säsong. Försök att åka skridskor med en blompinne i urinröret själv ska du få se.

Underbar spelare, ett geni och retsticka...en sån som skapar guldmedaljer.
Kommentera

Lindström: Han gjorde ju bara 14 matcher pga. skadan/skadorna. Jo, så visst var han bra. Men ännu bättre när han var frisk.
Kommentera

munkas: "Ja, att du är positiv angående Brynäs spelartrupp hade man ju kunnat räkna ut med röven och en bit krita."

Du menar till skillnad från dig själv, där absolut INGEN hade kunnat räkna ut att du skulle vara negativ, eller....?

Att du skulle såga behöver man vare sig röv eller krita för att lista ut....
Kommentera

Anders Berg: Inte tycker väl du att hans sista år i Bif att han var bra?!!
Kommentera

Lindström skriver att Djoos lade av för sent. Han lade ju av för tidigt! Han var ju riktigt bra men skadan stoppade honom. Så var det.
Kommentera

Huge: "Men som du är inne på: totalt sett behöver vi inte ha tappat så mkt bakåt.
Framförallt tror jag att Markström kommer att höja försvarsspelet ett par snäpp. Han inger förtroende och utstrålar trygghet med sitt lugna agerande, där hans kroppshydda spelar stor roll.
Han täcker mkt nätyta vilket motståndarforwards inte gillar.
Skulle inte bli förvånad ifall han kommer att göra samma resa som Larsson gjorde i Djurgården ifjol. Från i stort sett okänd till landslagsman och en mkt viktig kugge i sitt klubblag."

Ja, att du är positiv angående Brynäs spelartrupp hade man ju kunnat räkna ut med röven och en bit krita. Själv tycker jag inte alls det ser speciellt bra ut, riktigt dåligt faktiskt......, rent jävla BEDRÖVLIGT om jag ska vara riktigt ärlig. Om brynäsarna blev våldtagna av topplagen förra säsongen är det nog ingenting mot för vad som komma skall. Nu fattas det bara en värvning av någon lytt Argentinare så är Bellman-historien komplett. Go tigers!
Kommentera

mattiaskarlgren: "Att Svanberg kommer lyckas tror jag inte. Han platsade ju inte i Hv71 men det är klart, Hv är på en helt annan nivå än Brynäs så hos "oss" platsar han säkert."

Och Widing, Sundqvist, Lars Jonsson och Jonas Nordquist platsade inte i Leksand. Ibland kan unga spelare utvecklas...

GävleLasse: Jag tyckte nästan att det lät på Sundlöv som att Granström var Månssons ersättare när han värvades. Sen tappade Brendl och Vas kom... Svårt att inte se sambandet där. Jag menar, Brynäs kommer ju inte att värva någon annan ytterforward som ersättare till Brendl.

Huge: Det är tyvärr svårt att se vilka som ska kunna kliva fram i PP när inte Brendl är med, förutom redan nämnde Jonsson.
Kommentera

mattiaskarlgren: Markström behöver inte prestera på landslagsnivå, det räcker att han håller vanlig elitserienivå, vilket inte någon av våra målvakter ifjol gjorde.

Det är ett rimligt krav på en kille som gick relativt tidigt i draften och har en lyckad kvalserie i ryggen.

Och dessutom vet vi inget om Brynäs försvarsspel ännu, det utgörs av mer än namn på pappret, nämligen hur en hel femma jobbar ihop, målvakt,backar OCH forwards.
Kommentera

Huge: Herregud vilka förväntningar du ställer på Markström, tror du att han kan hålla nere siffrorna varje match? Ja herregud, då snackar vi nog om SM-Guld istället. Med dom förväntningarna du har på pöjken så är det bara SM-Guld som gäller!

Titta vad Brynäs har för defensiv och tänk dig sedan att du har Markström bakom dom. Han kan inte göra allt, tyvärr.
Kommentera

mattiaskarlgren: Rätta mig om jag har fel: men är inte poängen den att vi inte behöver göra lika mkt mål framåt för att vinna, när vi nu får Markström mellan stolparna?
Mao: avsaknaden av Brendls hypotetiska 30 mål framåt behöver inte betyda att nån annan/några andra måste kliva in och gör lika många mål, för att vi ska vinna.
Att andra trots detta tillsammans eller var för sig gör 30 mål är dock inget jag skulle bli ledsen över, om man säger så... :-)
Kommentera

Davey_22: Amen, vart lite Djoos syndrom. La av ett år för sent.
Kommentera

Huge: Ja, hur tappet av Sjöddas rutin och ledaregenskaper påverkar laget vet jag inte, säkert en del. Kommer alltid hålla Sjödda som en av Brynäs bästa backar sålänge som jag följt hockey iaf, men förra säsongen hade han de tungt Tommy.
Kommentera

GävleLasse: haha iofs.. men då gäller det också att göra lika mycket mål framåt, annars vinner man inga matcher..
Kommentera

Davey_22: Även om Sjödda var ljusår från det han presterade året innan så förlorar vi trots allt mkt rutin och ledaregenskaper. Man blir inte kapten utan några av dessa egenskaper.
Men rent hockeymässigt så var det väl egentligen bara i KS som Sjödda visade lite av sitt gamla jag. Plus några matcher mot slutet av ES.
Men som du är inne på: totalt sett behöver vi inte ha tappat så mkt bakåt.
Framförallt tror jag att Markström kommer att höja försvarsspelet ett par snäpp. Han inger förtroende och utstrålar trygghet med sitt lugna agerande, där hans kroppshydda spelar stor roll.
Han täcker mkt nätyta vilket motståndarforwards inte gillar.
Skulle inte bli förvånad ifall han kommer att göra samma resa som Larsson gjorde i Djurgården ifjol. Från i stort sett okänd till landslagsman och en mkt viktig kugge i sitt klubblag.
Kommentera

mattiaskarlgren: Som någon sa här innan. Det räcker med att vi släpper in 30 mål mindre...
Kommentera

GävleLasse: Jag ser Vas som ersättare till Brendl på grund av att "vi" inte värvat något annat som likar en målskytt. Vem ska nu göra Brendls 30 mål? Någon måste ju göra dem, för förra året räckte inte ens dom för att klara sig kvar utan Kvalserien.

Vem vill inte att Brynäs ska klara sig bra? Inget snack om saken, men man måste ändå vara realist och Brynäs trupp är i dagsläget Elitseriens sämsta.
Kommentera

mattiaskarlgren: Tycker Angell,Kankan och Sjödda var våra största säkerhetsrisker ifjol, ser inte backsidan som särskilt försvagad.

Brynäs klass går inte att värdera förräns vi ser om de yngre lirarna har blivit bättre eller inte.
Kommentera

mattiaskarlgren: Frågan är hur mycket tapp det är med Angell och Sjödda. Mest istid och ändå så släppte vi in mest mål i ES. OK, vi hade två såll i målet men ändå.

Varför ser du Vas som en ersättare till Brendl? Jag ser honom som en ersättare för Månsson
Kommentera

Huge: Lars Jonsson är en riktigt bra spelare, som tyvärr varit en hel del skadad. Att Svanberg kommer lyckas tror jag inte. Han platsade ju inte i Hv71 men det är klart, Hv är på en helt annan nivå än Brynäs så hos "oss" platsar han säkert. Backsidan är klart sämre iår än förra säsongen med Kankan, Sjödin, Angell borta osv.

På forwardssidan är det också klenare då bl.a Månsson och Brendl försvunnit.. Vas kanske kan bli bra, men att jämföra honom med Brendl är som att jämföra Hutten med Mats Sundin.

Det enda som kanske är bättre iår är väl då målvakterna, där vi hade två helt odugliga målvakter förra året och nu är det bara hoppas att Markström klarar pressen.

Men för att lägga ihop allting så är det bara inse att Brynäs lag iår är klassen sämre än förra året, just nu. Vi kommer fortfarande att ha ett sämre lag på pappret även när centern kommer in, så länge det inte är Crosby, Bäckis osv.
Kommentera

Huge: Ändå så tyckte du att Hutten var helt OK förra säsongen ;)
Kommentera

mattiaskarlgren: Och då utgår jag ifrån att vi också får en bra center.
Och i jämförelse med Hutten så skulle jag tro att det vi får är en förstärkning alla dar i veckan... ;-)
Kommentera

mattiaskarlgren: Nja, iaf minst lika bra.
Vilket jag också skrev.
Men om du med "på pappret" menar mest namnkunniga spelare så är det väl tveksamt.
Jag jämför vad vi tappat med vad vi fått istället.
Och då tycker jag att det inte ser nåt sämre ut iår än ifjol.
Kommentera

Huge: haha okej. Men bara en fråga. Och den kommer från hjärtat!

Tycker du att Brynäs har ett lika bra lag på PAPPRET iår som förra året?
Kommentera

Någon mer än jag som hoppas på en kanon center i början av veckan nudå? :D eller vi kanske får vänta 3 veckor till, man vet aldrig mer herr Michael.. :P
Kommentera

mattiaskarlgren: "Ser att Huge är inne och försöker dominera med sina inlägg på följande sida.

Att han inte får nog av att vara här inne och klanka ner på alla och skriva diverse saker om läktarcoacher osv!"

Onyanserade, överdrivna eller på annat sätt "felaktiga" påståenden måste man försöka stävja, varhelst dom förekommer... :-)
Kommentera

Davey_22: klart att allt det där inte slår in, det vore ju sensation.. men några kanske? :P och det bör räcka för att säkra elitserieplatsen och möjligtvis knipa sista slutspelsplatsen tycker man.

ja, så länge vi håller oss kvar i elitserien så kan vi sakta men säkert arbeta oss uppåt och förbättre såväl den ekonomiska biten som den sportsliga.
Kommentera

MarcusElving: Hehe, slår allt det in som du skrev så vore det bra....i vilket fall som helst är det lönlöst att tippa, det har man lärt sig.

Men som du säger, håller vi elitplatsen så är det bra, sen får man bygga vidare nästa säsong. Babysteps nu...beroende på hur bra ekonomin saneras me.
Kommentera

.....Sen får vi inte glömma en (förhoppningsvis) riktigt vass förstecenter :D
Kommentera

Davey_22: Precis, håller med till 100%.. Jag tror inte att särskilt många Brynäsfans har så stort hopp om att laget ska gå till slutspel.. Säkra elitserieplatsen är mitt mål, vågar inte sträcka mig längre än så.

Men som du säger, spelare kan överraska och man kan inte ta ut något i förskott..

Markström slår igenom ordentligt, Vas tar ett kliv till i utvecklingen, Widing håller samma tempo som förra säsongen, Lind är skadefri, Molin får en nytändning. Hietanen, Carlsson, Andersén tar större ansvar och kliver fram, Lars Jonsson gör det vi kräver av honom. Plus att Sandin, Alcén m.f rycker upp sig nåt snäpp till. Vem vet?
Kommentera

MarcusElving: Ja absolut, ingen kan på allvar säga att det ser optimistiskt ut för Brynäs, trots den fina ungdomliga satsningen. Däremot är man aldrig slagen på förhand och flera spelare kan överraska. Den som lever får se.
Kommentera

Davey_22: Brynäs är utdömda och sistaplatsplacerade av 99 % av hockeysverige.. Jag säger såhär, det är möjligt att de har rätt, men tänkt vad förbannat kul vi skulle kunna ha åt dessa människor om Brynäs går till slutspel osv. Snacka om att de får käka upp det som sagts :D Skulle vara riktigt kul.. vi får hoppas på det :D
Kommentera

« · 1052814 · »