Brynäs IF

728871 inlägg · 7961 ämnen

Silly Season 2008 / 2009 [A new beginning]

« · 1029354 · » Till forumet

Sv: Silly Season 2008 / 2009 [A new beginning]
Gusten:

Precis, och om möjligt sämre handleder...
Kommentera

prosten: Ja, det nya unga Brynäs... :)
Kommentera

GävleLasse: Pesonen vill tydligen ha 300k i månaden, FBK backade ur och värvade Goren istället. Men frågan är om han inte är värd det, han är en toppspelare på den här nivån.
Kommentera

prosten:

Ja, en sån lagkapten skulle vi behöva...
Kommentera

Peja: En annan spelare som jag finner jäkligt intressant är Almtunas Robert Kimby. Kanske tillsammans med Sundström/Sandin och Alcén.
Kommentera

GävleLasse: Ja, Kimby är en bra center. Jag föreslog ju honom och Jonasén som nyförvärv här inne för ett år sedan, då blev jag idiotförklarad. En allsvensk spelare som jag definitivt hade försökt värvat nu är Anton Mylläri.
Kommentera

GävleLasse: Ser att Kimby är center... kanske nåt att köra på ?

Hermansson Kimby Alcén...

Det verkar som att det blir den nivån på nyförvärven om man skall tolka det som stått i tidningarna. :(
Kommentera

Vilken lättnad att det gick vägen dän här gången också. Men jag vet inte jag. Klubbledningen blev tydligen inte mer brännskadad av denna skärseld heller än att man redan dag 1 efter det lyckliga kvalslutet går ut i kvällspressen och effektivt kväser och kväver våra förhoppningar om en riktig satsning av Brynäs IF. Herrar Bäckström, Sundlöv och co anser sig som vanligt inte ha råd till nåt extra och därmed kan var och en förstå att vi är en kvalserie-kandidat nästa säsong också. Jag har inget emot att A-laget 08/09 spelar in ytterligar ett par juniorspelare, men utan 4-5 definitiva förstärkningar utifrån därutöver finns det absolut inget som bäddar för en bättre vinter för Brynäs än den vi nyss smärtsamt genomlidit.
Kommentera

GävleLasse: Är det inte så att vi har NIO forwards under kontrakt? Sen är Brynäs enligt rykten intresserade av att förlänga med Månsson...Lind kommer säkert få kontrakt....börjar bli fullt redan.

Finns det verkligen plats för Kimbyar och Andersöner?? Vill vi ha tre fjärdekedjor igen?

Nej, dom få som ska in i truppen ska vara klasspelare annars sitter vi i skiten igen.
Kommentera

Gusten: Sen är jag rädd för att Stor-Bäckis och Sundlöv resonerar som så att "Fan va bra alla spelare stod upp i KS, fan dom ÄR ju bra ju, äh vi förlänger med ett par säsonger till"

KILL YOUR DARLINGS!!
Kommentera

Gusten: Jag resonerar under förutsättning att Månsson drar och att man inte förlänger med Lind.

Men visst är det klara signaler om att det blir som du befarar. Så länge Sundlöv huserar på sin post så lär det inte hända så mycket.

Ännu en säsong med 5500 på läktaren och knackigt spel på isen?

Jag ser med spänning fram emot att se vilken föredetting eller chansning som blir vår förstecenter...
Kommentera

Gusten: "Nej, dom få som ska in i truppen ska vara klasspelare annars sitter vi i skiten igen."
Precis! Närmast gåtfullt att det alltid bara är fansen och ingen involverad inom klubben som kan inse det, trots linjedans varje säsong. Nä, allting faller tillbaks till kärnpunkten: Brynäs har en klubbledning som i alla dess förgreningar måste bytas ut och förändras. Annars har vi ett bottenlag för evighet. Ja, ett allsvenskt lag inom ett eller annat år, bergis!
Kommentera

GävleLasse:
Jonas Andersson har förlängt med sin finska klubb, dessutom liknar han inte widing ett dugg. han smäller visserligen på (ibland) men han åker mest och forcheckar.. sist han var här visade han prov på dålig teknik dåligt spelsinne och ganska yvig i sin spelstil.. näe varför ska brynäs ha spelare som j.andersson-blomdahl-kåberg mfl?! dom har ju redan ganska många sådanna i sundström,alcén,sandin,widing.. som är duktiga på smälla på och forchecka. nej, om vi ser till mormors vanliga stil med kontrakt så kommer han max att värva 4-5 bra spelare. resten förlänger han med eller med utfyllnads spelare, typ mathias porseland.

Har kontrakt:
Markström(innom kort får han de)
Lindbäck

Målvakterna klara enligt bäckström.

backar:
Hietanen-Andersén
Carlsson-Kankaanperä
tror nog att angell kommer stanna då blir han med sundqvist ett par.
då behövs 2! nya BRA!

altenativ:
Lars Jonsson
Rick Jackman
Niclas Wallin
Josef BomBom

Centrar:
som jag tror och nästan vet kommer man förlänga med lind.
ha honom i en andra produktiv kedja. sen fylla på med typ; pastorn,santala,a.johansson? plus att jag vet att man hemskt gärna vill ha m.Backis. då har man alltså

Santala
Lind
Backlund
Hansen
Sundström(lånas ut, blir ett karlsson fall)

yttrar:
har kvar;
brendl
alcén
widing
sandin
dackell(beror på om han känner motivation.. annars lägger ner?)
danielsson(kan bli ett spets, malmström fall)
hermansson(lånas kanske ut?)
då behövs tre-fyra nya enligt mig för att gå till slutspel tre topp spelare!

alt:
N.Ekman
M.Hannula
F.Modin
V.Nieminen
E.Beaudoin
P.Thoresén

Lag nästa år?

Markström-Lindbäck

Hietanen-Andersén
Angell-Sundqvist
Jonsson-Wallin
Carlsson-Kankaanperä

Widing-Santala-Nieminen
Brendl-Lind-Beaudoin
Alcén-Backlund-Sandin
Dackell-Hansen-Danielsson

Extra:
A.Persson-A.Sundström-D.Hermansson

Lycka till med dom nya!
Kommentera

En rejäl svinig slagskämpe som gör livet surt för motståndarnas stjärnor och som i varje match utmärker sig och slåss käfftar osv DET får publiken till LA :)
Och en riktig stjärna(som ingen vågar röra pga grisen nämd ovanför) och lirare med smörpass till Brendl/Widing.
Ser hellre man lägger alla pengar på 2 dyra världsspelare än köpa in 5-6 medelmåttor för de pengarna.
Kommentera

Peja: "Pesonen vill tydligen ha 300k i månaden, FBK backade ur och värvade Goren istället. Men frågan är om han inte är värd det, han är en toppspelare på den här nivån."

Är Angell värd 340k och Dacke 300k så varför inte?
Kommentera

Zzz: Alltså dessa summor, hur vet ni det och hur är upplägget, en normal summa utbetalad som tjänsteinkomst och resten via sitt bolag?
Kommentera

andreasknox: Jag har livehockey heter Brynäss if
Kommentera

Nu har man varit i glädjerus i snart ett dygn. Nu är det dags att börja älta igen :-)

Hur kan en klubb med ny, stor hall och en sjujävla omsättning behöva budgetsatsa nästa säsong? Igen. Det är nåt som inte stämmer. Har vi lika många kanslister som hockeylirare? Att vi har höga kostnader för hallen är självklart. Men lika självklart med en arenainvestering, och liksom själva poängen med investeringen, är att intäkterna ska öka MER än kostnaderna. Brynäs måste va den första klubb som får sämre ekonomi i och med en ny hall.

Jag vill ha minst fem finska landslagsmän i truppen. Nu!
Kommentera

Jajjen: Jag tar också hellre finska landslagsmän än från våra grannar i väst.
Kommentera

Första nyförvärvet blir väl med rätt stor säkerhet Pontus Petterström...Som det ryktades om tidigare..
Kommentera

rodge: Han sägs ju vara klar för LHC.
Kommentera

Jajjen:
m en minskning fr 29 t 23 spelare i truppen är det väl rimligt att spelarkostnaderna sjunker...

blir intressant vid månadsskiftet;
"vi kommer med ett bokslut i månadsskiftet, och då berättar vi för allmänheten, säger Sundin."
Kommentera

Peja: Jaså,är han det? Har jag missat...Men det är inget som gör en besviken att han valde LHC..Inte mej iaf!
Kommentera

När vi hade Gavlerinken förklarade man att vi var fattiga pga att vi inte hade egen arena. Nu när vi har egen arena är vi fattiga för vi måste betala av den. Alltid är det nått att skylla på. Är trött på snacket om att Brynäs skulle vara en lågbudgetklubb för att försvara misslyckade spelarköp och uteblivna framgångar. Omsättningen är bland de största i elitserien, pengarna rullar men vi verkar få lite för dom.
Kommentera

Löst rykte enligt Expressen.
Ngt som Czarnecki isf borde ha bra koll på.

Se länk...
Kommentera

pastorn:
Omsättningen kan vara 200 millar, men rinner det ut 199 millar blir det bara en mille i vinst, före skatt.
Kommentera

Huge: Och länken till ryktet ??? och inte bara länk till spelaren de gäller på www.eliteprospects.com/
Kommentera

RavenLord: Länken är just Eliteprospects egen ryktessida.

Se länk...
Kommentera

Huge: "Löst rykte enligt Expressen "

var i Expressen står ryktet det är det jag vill se
Kommentera

Helst så vill man ha etablerade hockeyspelare som spelar i högsta serien i respektive land. Innan man vet den ekonomiska förutsättningarna så är det ganska värdelöst att namndroppa alla spelare som finns.

Bara att luta sig tillbaka och låta den gråa vardagen komma tillbaka.
Kommentera

RavenLord: Står på samma sida som Nyströms artikel.
Scrolla ner till kommentarerna på hans artikel så hittar du en rubrik i högerkanten om "Alla rykten i Elitserien just nu"...

Se länk...
Kommentera

Huge: Där står att Seb karlsson är klar för Rögle...........
Kommentera

sylf: vilket han är:

"Rögles sportchef Roger Hansson meddelar till Nätmagasinet att centern Sebastian Karlsson och ytterforwarden Mario Kempe har skrivit på för Rögle.
Kontrakten gäller för två respektive ett år.
- Sebastian är en stark tvåvägscenter som tar ett stort ansvar på isen trots att han ännu är 21-år ung. Han har rutin från både Frölunda och Brynäs och har inte fått chansen fullt ut, men gjort det oerhört bra när han väl fått spela. Dessutom har han varit lagkapten i både juniorlandslaget och Frölunda J20."
Kommentera

vad sägs om dessa kedjor då?

brendl-bastiansen-beaudoin

widing-santala-nieminen

dackell-hansen-hermansson/danielsson

hermansson/danielsson/sandin-backlund-alcén

extra:a.persson-sundström-hermansson/sandin/danielsson
Kommentera

bif_forever:
tror inte att Brynäs värvar både
bastiansen beaudoin
det kommer ju kosta mycket ifall vi ska göra något säger ju Sundlöv
kommer värva från Allsvenskan och hoppas på en 9/10 plats nästa år känns det som.
Tips till Brynäs styrelsen våga vinna inte något annat
Satsa som Timrå gjorde ta hit några riktiga värlsspelare och satsa inte ha ett jävla ssk motiv för det håller inte
Kommentera

rackham: "Ett par ryska björnar med ett snabbt och enkelt förstapass, tack"

Gärna som också kan åka skridskor och spela hockey SAMTIDIGT. Kraven stiger.
Kommentera

de sägs att sundlöv har uttalat följande i radio:

"vi kommer inte ha lika bred trupp sm iår. vi ska ha 2målvkater 8backar 13 forwards"

om nu detta stämmer

så behövs ingen målvakt. vi har 5 backar. då behövs 3 backar varav 2 riktigt bra! sen har vi 10forwards räknar med lind då behövs 3 forwards varav en topp center.
dom två backar som jag skulle vilja se är lasse jonsson och ossi vänäänen smat mathias porseland
på forwards sidan ser jag gärna att man värvar t.santala som topp center plus m.backlund som framtida center och e.beaudoin som verkligen skulle behövas framför mål i pp och som mycket bra spelare i bp.!

femmor:

Hietanen-Andersén
Brendl-Lind-Beaudoin

Jonsson-Kankaanperä
Widing-Santala-Hermansson

Vänäänen-Sundqvist
Dackell-Hansen-Danielsson

Porseland-Carlsson
Alcén-Backlund-Sandin

Extra:Sundström(lånas ut)
Kommentera

Santala är sen länge klar för Kloten
Kommentera

Satt nyss o kolla på videon dem lagt ut på gävle dagblad från omklädningsrummet efter 7-0, när man sitter där och hör gråten i halsen på Mathias Månsson, det var stort! Killen har fan brynäshjärta, NO DOUBT!
Kommentera

StoltBrynäsare: Killen har fan brynäshjärta, NO DOUBT!
Vi får väl se hur stort det är när han skriver på för Frölunda.
Kommentera

65selander:
Tony Salmelainen en ny smurf kanske?
Andreas Johansson min favoritspelare vill jag se i BIF.

Visst fan vann vi med 9-1 mot LHC?
Kommentera

StoltBrynäsare:
M&M e en teaterapa

hade han haft ett brynäshjärta hade han spelat bättre ist för att tänka på västkusttjejer, kanske tom delat ut en tackling eller två...
Kommentera

arnio:
Månssons flickvän?
Kommentera

tjugo8: hi hi, eller kanske din pojkvän...
Kommentera

Bissett19: Sundlöv drömmer :-)

Se länk!!
Kommentera

I och med att Janne Hauthonen försvinner behövs en center, dessutom riskerar laget att tappa Micke Lind som står utan kontrakt.
- Oavsett hur det blir med Lind så är önskemålet att värva en förstecenter, säger Sundlöv, men avfärdar ryktet om finländske landslagsspelaren Tommi Santala.
- En bra, stor center - men jag tror inte att han spelar i Brynäs nästa säsong.

Nähä Sundlöv, och varför inte det, en bättre förstecenter får du leta efter?
Kommentera

70 Rodrigues: Drömmer gör vi alla om värvningar till BIF, av naturliga skäl..
Kommentera

arnio: Vilka naturliga skäl då?
Kommentera

arnio:
försöker hålla ngn höjd på diskussionen men draghjälpen fr dig lyser m sin frånvaro...

har sett M&M suttit m samma, enl mig, spelade klump i halsen
då gällde det att Hutten gick ned o täckte skott...bara en sådan sak

M&M insats detta år kan stå som exempel för vad som var den största orsaken t att man fick stå i Rocklunda i torsdags...sk ledande spelare som totalt sviker...
dessutom verkar han ha mycket saker för sig vid sidan av hockeyn...håna kvinnliga journalister, hota kvinnliga polisaspiranter...nog inte den största rogivaren för en hockeytrupp som står inför en tuff utmaning...
Kommentera

« · 1029354 · »