Killen som inte platsar i Brynäs men i KHL. Grattis Adam!
Redigerad kommentar
Abrahamsson brukar vara ganska rätt ute väl? När det gäller sådan rykten.
Nu gick pulsen upp.
Det var längesen man kände att såhär väldigt mycket hänger på en enskild värvning.
Det gäller att Bengtzén träffar rätt på sista backen. Med Andersén tyckte jag backsidan såg ganska OK ut ändå.
SnowKing:Alternativt "Vi försöker låna in Djoos och kör honom i PP en säsong till så kanske han gör ETT mål i alla fall" ;-)
modomille:
"skämt att Djoos var erättaren."
Kan BZ ha resonerat så här?....
Om de andra backarna lyckas någorlunda i sina roller blir Christian avlastad och oket efter Gunde blir inte så orimligt tungt som det blev förra säsongen. Samtidigt har kontrakten till Rödin, Porseland, Johnson o Vrana blivit dyrare än vad vår krympande kassa tål.....
Vi startar med denna uppställning och har lite stålar över till ev. förstärkningar längre fram i höst.
OBS... detta är mina personliga teorier, har inte avlyssnat telefonen hos BZ.
Redigerad kommentar
kom igen nu Bengan bomba med en ny back nu!!!! ;)
Hoppas på Salmela eller Bell.
honken21: Vart läste du om hans agent förresten ? Hittar inget själv om det nämligen.
*Hittade det precis. Ja,det finns kanske nån anledning att ingen nappat innan då. Vi får väl se.
Redigerad kommentar
honken21: Ok. Jag har bara EP-scoutat honom,så jag säger inte emot.
Redigerad kommentar
Den här spelaren har nu Rögle värvat. En rätt stor defensiv back som tydligen också ska vara bra på rören. Han har ganska fint +/- och har även burit ett A i Toronto Marlies.
Det låter i alla fall på papper som en bra värvning. Så marknaden är förhoppningsvis ganska bra just nu.
Kopparjimmie: Du har ju helt rätt, sjukhuset och därmed BB flyttades inte från Boden till Luleå förrän1998 nu när jag googlat. Som tur är verkar pojken inte tagit allför mycket skada trots det.
Elias far, Mikael, kommer för alltid att finnas i alla riktiga lulingars hjärtan. Vilken lagspelare! Sättet han förintade Frölundas stora stjärna Christian Ruttu under SM-finalen 1996 borde ingå i en instruktionsfilm för hur hockeyspelare som inte är alltför hockeytekniskt kunniga kan göra enorm skillnad för ett lag.