Brynäs IF

724869 inlägg · 7958 ämnen

Silly season

« · 262018 · » Till forumet


Sv: Silly season
Ford Prefect: Sorry! Måste ha läst fel.....:-)
Kommentera

Sv: Silly season
70 Rodrigues: Nja, jag tycker inte Brynäs har värvat "utvecklingslirare" på länge. Jag tycker de har värvat "utfyllnadslirare" istället.
Kommentera

Sv: Silly season
Ford Prefect: Som vanligt alltså???
Kommentera

Sv: Silly season
70 Rodrigues: Tyvärr är det den bistra sanningen, men det betyder inte att jag vill veta det. ;)
Beträffande Virtanen så lär han kosta muchos gracias och då är det kanske bättre att lägga de pengarna på ett par utvecklingslirare istället.
Kommentera

Sv: Silly season
Ford Prefect: Jag vet att han har misslyckats i FBK, försökte vara lite skämtsam där. Sanningen är att vi ligger 3-4 steg efter klubbar som Frölunda, FBK, HV71 o Djurgården!!!
Kommentera

Sv: Silly season
Ford Prefect:Helt klart,vi vill inte ha såna som inte platsar i andra lag.Dom kan få spelare som inte platsar hos oss.Sen vaknar man och inser att det är en dröm och att vi får vara glada om vi får såna som inte platsar i Valbo.
Kommentera

Sv: Silly season
70 Rodrigues: ok,fattade inte det :-)
Kommentera

Sv: Silly season
70 Rodrigues: Frågan är om det är värt att värva misslyckade lirare som inte platsar i andra elitserielag. Visst kan han lyckas, men det bär mig emot, för det är att erkänna att vi ligger två steg efter.
Kommentera

Sv: Silly season
Sylf: En finne.......:-)
Kommentera

Sv: Silly season
70 Rodrigues: Vem är det ?????????
Kommentera

Sv: Silly season
Sylf: Jani Virtanen från FBK står utan kontrakt, han skulle lätt ta en plats i Brynästruppen!
Kommentera

Sv: Silly season
Igor: Såg det,fan man kanske ska börja skriva psalmer eller nåt.
Kommentera

Sv: Silly season
Sylf: Snyggt rim där ;-)
Kommentera

Sv: Silly season
Igor: Du hinner nog åka till månen tur och retur innan dom får tummen ur.
Kommentera

Sv: Silly season
Igor: Lunch hinner du nog med KANSKE.....:-)?
Kommentera

Sv: Silly season
70 Rodrigues: När blir det officiellt? Är otålig som fan. Hinner man gå och käka lunch eller? ;-)
Kommentera

Sv: Silly season
Sylf: Timrås hemsida.
Kommentera

Sv: Silly season
Lunkan: Uppgiften om Willy Lindström kommer från en säker källa.Kommer inte att avslöja vem/vilka, har lovat att hålla käften om det! Det blir snart officiellt!
Kommentera

Sv: Silly season
Igor: Var har du läst det ?
Kommentera

Sv: Silly season
Igor: Grattis Timrå!!!
Kommentera

Sv: Silly season
Lunkan: Hagos klar för Timrå.
Kommentera

Sv: Silly season
70 Rodrigues: Varifrån kommer uppgiften om Willy.L?
Kommentera

Sv: Silly season
andersp:Jag skrev yngre inte ung, en back som är 25-27 år kallar jag för rutinerad eller?
Kommentera

Sv: Silly season
Lunkan: Vi får väl hoppas att SK är ute o gör sitt jobb och tittar på spelare i Finland, Tjeckien, Ryssland m.m. Är övertygad om att det finns både yngre o bättre backar än Casselståhl därute och det är SK:s jobb o hitta dom.Nu när W Lindström är involverad så ser det ljusare ut än på länge.
Kommentera

Sv: Silly season
70 Rodrigues: Jo visst men var hittar vi en sånn?
Kommentera

Sv: Silly season
70 Rodrigues: Tror en back behöver lite rutin (Adam Andersson är lite av ett undantag). Dvs tycker inte att det gör så mycket att dom är lite äldre. Har du något förslag på en bra ung back som skulle kunna vara aktuell för Brynäs?

/Anders
Kommentera

Sv: Silly season
Lunkan: Vill ha en yngre o bättre back än Casselståhl!
Kommentera

Sv: Silly season
70 Rodrigues: Cassel är en liten kämpe och tillför bra stämning dessutom är han Gävlepojk vilket inte är fel. Tror faktiskt han kan tillföra en massa positiv energi vilket lär behövas. Dessutom har han väl varit bättre än de flesta av våra backar de senaste säsongerna.
Kommentera

Sv: Silly season
miksu: Håller med dig, värvar dom Casselståhl så vet jag inte vad jag gör???
Kommentera

Sv: Silly season
Förstår inte varför man vill betala 400 000;- för och få Casselståhl... Herregud, det måste ju finnas yngre och bättre backar och få för dom pengarna!
Kommentera

Sv: Silly season
70 Rodrigues: Det är möjligt, men det känns inte speciellt smart, om man har en välfylld plånbok att värva spelare som är på väg neråt. Borde ju mer vara koncentrera sig på att värva yngre lovande svenska spelare !! Så man slipper ha en hemarena som kallas "Finnarps-Arena"
Kommentera

Sv: Silly season
Gust: Ja, det är inte ofta HV tillskillnad från Brynäs gör en dålig värvning, jag tror också att "Loppan" kommer att ösa in mål kommande säsong!!!
Kommentera

Sv: Silly season
Ove Milon: Håller med dig om ovissheten verkligen, men jag lovar att Hellkvist kommer göra minst 20 mål nästa säsong.
Kommentera

Sv: Silly season
Fan, vad jobbigt det är med denna ovisshet !!! Först om BIF skall spela i ES eller ej, och nu detta med nyförvärven !! Har inte orkat kolla här på flera dagar, det blir bara en klump i magen, liksom.
Vore så skönt om De kunde visa upp några riktiga organisationsförändringar, ett uppspikat mål, en plan för att nå dit osv. Det tar naturligtvis tid, men som vi alla vet, Frölunda har gjort det. Tycker förresten att HV:s värvning av "Loppan" är lite konstig, om man betänker att den klubben har väldigt god ekonomi !! Verkar vara på väg att göra en IFK Göteborg, tycker jag !!!
Kommentera

Sv: Silly season
70 Rodrigues: Jimmy Lindström ska vi definitivt skriva kontrakt med. Cassel tycker jag är mer svårbedömd. Beror mycket på vad som händer i övrigt vad gäller värvningar.

Ett namn som inte nämns ofta är unge Rönnqvist, som jag tycker bör ges A-kontrakt tillsammans med lille-Danielsson.
Kommentera

Sv: Silly season
Däremot så tror jag att Jimmy Lindström kan vara ett kap!

Stats på 41 matcher: 27 mål o 21 ass +31 i +/- o 28 utv min!!!
Kommentera

Sv: Silly season
lindberg: Här kommer Casselståhls statistik den gågna säsongen på 48 matcher: 5 mål o 3 ass +10 i +/- och 24 utv min!
Kommentera

Sv: Silly season
70 Rodrigues: Ja är verkligen Casselståhl någon att satsa på?
Kommentera

Sv: Silly season
luring: Tar man hem Casselståhl så har man(SK med Bäckström i spetsen) återigen bevisat sin inkompetens!!!!
Kommentera

Sv: Silly season
Makkan: kontraktsläget är utlagt nu. Inget om klängd på de innevarande, men det är väl bara Björn 3, Ove 3 och Roger 2 som inte har ett år kvar.
Kommentera

Sv: Silly season
70 Rodrigues: Brynäs vill ha Casselståhl
Bäckström: Han är helt klart intressant.

- Det är jättesvårt att bestämma sig. Det är fifty-fifty, säger den 30-årige backen.
www.arbetarbladet.se/index.php
Kommentera

Sv: Silly season
Sylf: =)
Kommentera

Sv: Silly season
Jag mejlade till Fredrik Gustafsson som har hand om medlemsinfo på Brynäs kansli om bla det korrekta kontraktsläget i A-truppen. Han svarade att det skulle läggas ut på Brynäs hemsida dom närmaste dagarna. Och det nya numret av Brynäs IF medlemstidning kommer i slutet av april/början av maj.
Kommentera

Sv: Silly season
Vi får nog räkna med den berömda budgetvarianten när det gäller värvningar inför kommande säsong, tyvärr! Hoppas att jag har fel förstås!!!
Kommentera

Sv: Silly season
Ser att Janne Grönvall står som rykte hos FBK.Med alla fröknar i det laget så är det nog Nanne Grönvall dom menar.
Kommentera

Sv: Silly season
Igor: Nu såg jag att han står på LHC också så glöm Mårtensson :-(
Kommentera

Sv: Silly season
Nu står Mårtensson också som rykte på HM. Nu kan man ju inte låta bli att börja drömma...
Kommentera

Sv: Silly season
Ford Prefect: Jo det finns likheter dom har satsat på egna juniorer hoppas vi vågar göra detsamma nu när BIF börjar få ordning på juniorlagen.
Kommentera

Sv: Silly season
Mitt i all pessimism, och jo jag är en av de värre, finns det ett litet hopp. Titta på Frölunda: Krislag så sent som -98 då de var en hårsmån från att begäras i konkurs. Nu ett stabilt topplag vars storhetstid antagligen bara börjat. Kan de så kan vi. Det gäller inte bara att satsa, det gäller snarare att satsa rätt.
Kommentera

Sv: Silly season
Ford Prefect: Sportchefen träder väl fram i morrn ( om det inte är bin Laden förstås) och då hoppas jag helt otippat på ... Tomas Jonsson. jag tror det kan vara bra med någon utifrån som kan komma med nya ideer och infallsvinklar.

Sen tror jag att Jonsson är så proffsig att han gör sitt jobb helt enkelt. Masken gör ju ett bra jobb i Leksand trots att han kommer från Gävle.
Kommentera

« · 262018 · »