Brynäs IF

727620 inlägg · 7962 ämnen

Silly Season

« · 268653 · » Till forumet

Sv: Silly Season
KungMartin: Du får gärna tycka att det är bra värvningar, tyvärr så delar vi inte den uppfattningen!
Kommentera

Varför klagar somliga (ni vet vilka ni är, ta åt er) på nyförvärven. Hittils har tycker jag att Brynäs har lyckats bra. Först och främst Micke Lind som är en mycket bra center, som har fått chansen i landslaget UTAN att vara Djurgårdare (då måste man ju vara bra). Casselståhl har också varit mycket bra den här säsongen i Timrå. Jacob Johansson har jag bara sett i en match den här säsongen så jag kan inte bedömma hur han är som spelare, men av det jag har hört från en kompis (som är Rögleit) och det man har hört här på HS så lär han vara ett bra spelare. Malmström är nog den mest osäkra av nyförvärven, men han spelade trots allt i landslaget för några år sedan och bara han får chansen så kan han säkert bli en tillgång.
Kommentera

Alltså...2 tunga namn behövs till nästa år!!
Kommentera

70 Rodrigues: Det tycker jag är en härlig modell. Vi köper några spelare och sen ser vi hur det går. Jag tror bara det är här på sidan som snacket går så där. Brynäsledningen fattar givetvis att man måste veta vad man köper och ha en plan för vad man vill ha. Pengarna sätter tyvärr gränsen för nivån på värvningarna. Just nu är jag bara skitskraj för att vi får en ny målis av Hirschklass och sen blir det inte mycket mer. Men det kan ju inte vara möjligt.
Kommentera

Lilljanne:
Troligtvis.......,3-4 riktigt tunga sa Sjödda......
Kommentera

Lilljanne: Vart tog alla finnar vägen???
Kommentera

prosten: Han kanske ersätter Nyllet? Eller har han också fått treårskontrakt?
Kommentera

Lilljanne: KS är nog rätt realistiskt, tyvärr! Men som vanligt så måste vi ge dom chansen, skriver jag lite käckt!!!!
Kommentera

Jakob Johansson statistik
_____________________________________Ma__Mål__Ass__Po__Utv
96/97 Kval till Div.1 Södra.....................4 0 0 0 0
97/98 Div.1 Södra Grundserien............18 8 3 11 20
Div.1 Södra Fortsättnings..............14 7 1 8 12
Play Off........................................4 2 0 2 0
98/99 Div.1 Södra Grundserien............28 12 10 22 36
Div.1 Södra Fortsättnings..............10 4 8 12 12
Play Off........................................5 2 2 4 2
99/00 Allsvenskan Södra Grund...........31 8 10 18 32
Superallsvenskan.........................14 5 3 8 8
Play Off........................................3 2 0 2 0
00/01 Allsvenskan Södra Grund...........22 8 6 14 14
01/02 Allsvenskan Södra Grund...........26 7 16 23 10
Superallsvenskan.........................14 6 6 12 20
02/03 Allsvenskan Södra Grund...........28 6 17 23 34
Totalt i Rögle BK...............................221 77 82 159 200

Precis vad vi behövde....en riktig rackare till målskytt...å de i allsvenskan!!!
Kommentera

Men det här kan ju vara rätt metod. Blir det kvalserien nästa år igen så har vi köpt sönder dom blivande motståndarna. Se där en röd tråd!
Kommentera

Lilljanne: Jag visste att dom drogade hos hockeyligan.....:-)
Kommentera

70 Rodrigues: Nä, det är säkert! Det står på Hockeyligans silly seasonsida.
Kommentera

Lilljanne: Sitter du o röker något olämpligt nu igen......:-)
Kommentera

70 Rodrigues: Översiktligt!

Men jag vet vad du menar. Kommer Nemirowsky, Wallin, Franzén, Dackell, Magnusson och Sihvonen så är det lugnt.
Kommentera

Shit också! Datorn balla ur!!!
Kommentera

Jämför nyförvärv!

Brynäs IF Leksands IF

Henrik Malmström Tommy Westlund
Micke Lind Johan Whitehall
Daniel Casselståhl Richard Pavlikovsky
Jacob Johansson Micke Bales
Johan Backlund

Djurgårdens IF Linköpings HC

Johnny Odoya Jussi Tarvainen
Mika Strömberg Jyrki Välivaara
Stefan Pettersson Mikko Peltola
Kenneth Bergqvist Jakob Karlsson
Patrik Nilson
Tomas Kollar
Kommentera

Lilljanne: Antagligen Wågström eftersom han är center...betyder detta att Lind ersatte Larsson? Centrar Miettinen, Kyrö, Lind, Johansson känns inte som nån förbättring
Kommentera

70 Rodrigues: Jacob är center dessutom. Ersätter Wågström? Mystiken tätnar!
Kommentera

Lilljanne: Jobs, gärna. Anger får inte försvinna...
Kommentera

Tomas HOCKEY: Jo, men det är liksom inge skoj när man vet på förhand inför en säsong att det är bara ett begränsat antal lag som kan vinna guld.
Kommentera

Lilljanne: Jag vet inte alls hur fan dom tänker? Men man måste ju gr han chansen som det så trevligt heter!!! Usch!
Kommentera

70 Rodrigues: Vem ersätter han? Anger? Jobs?
Kommentera

Här är lite info om Jacob Johansson: född 79 184 cm o 84 kg är forwar o leftare. På 42 matcher har han gjort 12 mål o 23 ass +32 i +/- och 50 utv min.
Kommentera

Lilljanne: Hade ju hellre sett Kristoffer Starck än Johansson i Brynäströjan men det kanske var ett krav från Daniel för att han skulle stanna???
Kommentera

Lilljanne: Ser just att Jacob Johansson, Daniels lillebror, skrivit på för Brynäs. Det kanske kommer mera?
Kommentera

Sluta jämföra Janne Larsson med Micke Lind! Janne gjorde i år sin sämsta säsong sen 90/91. Han gjorde 23 poäng och hade 53% vunna tekningar. Och det i ett riktigt bottenlag. Lind gjorde i år sin bästa säsong nånsin. 27 poäng (visserligen på färre matcher) och 51% vunna tekningar. Och det i ett topplag. Micke Lind är säkert en helt okej andra/tredjecenter i Brynäs men han kan aldrig ersätta Janne. Casselstål är alla gånger bättre än Pekkala och Malmström kan vara något bättre än Bergqvist. Men fortfarande återstår värvningarna som ska göra Brynäs till ett bättre lag och lyfta oss över kvalstrecket. Och det råder väl ingen tvekan om att dom kommer?

Lundström 6: Värvningarna efter kvalet 95/96 är det som håller mitt hopp uppe. Fler frågetecken än det året har vi väl aldrig värvat och resultatet blev nästan en gladare överraskning än guldet -99.

Så här långt in i silly season ser både lif och lhc ut att få bättre lag nästa år. Två lag som Brynäs hade häng på senaste säsongen. Däremot ser tik och ssk ut att få sämre lag.

För övrigt gillar jag Hockeyligans silly seasonrykten: Norrena är klar för Brynäs, Rickard Franzén har skrivit på för 2 år och Dackell för 3 år. Nästa vecka kommer också Micke Magnusson, David Nemirowsky och Toni Sihvonen att presenteras som nyförvärv. Lägg till att vi förhandlar med Jämtin och Nicklas Wallin. Det är väl bara att hålla med alla andra realister här som tycker att det ser ljust ut?
Kommentera

Clarence: Känns som om dom lagen straffas då bara för att dom är bäst på att driva en förening! Kanske är det så att Sverige är ett för litet land för att kunna ha alla 12 lagen på mångmiljon nivå? Vem vet? Men det måste ju vara något hos dom som gör att dom är överlägsna, jag tror att det är en blandning mellan skicklighet och tur!
Kommentera

Makkan: Kanske det är dags snart att bygga ut seriesystemet och bilda de förmögnas liga ovanpå elitserien. Jag menar, det här börjar ju bli löjligt ointressant snart när bara Frölunda, HV, Färjestad, Djurgården och möjligen någon klubb till kan köpa de bästa spelarna. 4-5 lag bara rycker ifrån ekonomiskt för varje år som går och det gör att de även sportsligt bara blir allt mer överlägsna sett över säsongerna som helhet. Lika bra att enbart rikemansklubbarna får göra upp om SM-titeln snart i en egen miniliga.
Kommentera

70 Rodrigues: Norrena borttagen? Ja, jag visste att det bara var en tidsfråga...
Kommentera

70 Rodrigues: Nolander har väl själv sagt att blir det inte DIF så blåser han hem till Anti-Leksand hålan
Kommentera

Backen Peter Nolander från Mora som det har ryktats om kan vi nog glömma, han tränade med DIF förra veckan!
Kommentera

70 Rodrigues: Ja Asplund håller inte som 1a keeper tyvärr. Han är för ojämn. Vill inte heller ha Ram som 1a.

Snälla Brynäs presentera ett par riktiga förstärkningar omgående!
Kommentera

Lunkan: Norrena eller inte, en ny målis måste till för som det ser ut nu så är det Ram-Lundström eller Asplund-Lundström, hua!
Kommentera

70 Rodrigues: Det låter bra. Ge killen vad han tål.
Kommentera

70 Rodrigues: Han står kvar som rykte hos Tampa :( han blev väl för dyr satans jävla perkkele!!!
Kommentera

Makkan: 63 Norberg ska tjäras o fjädras nästa gång jag träffar honom!!!
Kommentera

Var håller 63 Norberg hus ?
Han har ju lovat oss att Norrena ska komma till Brynäs.
Kommentera

Norrena tycks ju ha varit bara ett tomt rykte. Hoppas nu att ryktet om storsponsorn stämmer i alla fall så kan vi nog få en riktig målis i alla fall.
Kommentera

70 Rodrigues: Tyvärr samma känsla här:-((
Kommentera

Tordan100: Tror jag knappast!
Kommentera

70 Rodrigues: Hmm är det månne illavarslande? För inte har väl vi redan slagit till?
Kommentera

kn: Är inte detta Brynäs GB????
Kommentera

70 Rodrigues: detta är knas, mer spelare går från timrå än vad vi verkar ta in!!!!??
såg att linköping fick 3 finländare på en smäll. vi tar en jänkare som spelat div.3 hockey, åt helvete ursäkta min dåliga svenska men skulle inte timrå försöka satsa nu när man bevisat vad man kan uppnå.
Kommentera

Nu är Norrena bottagen som rykte hos Brynäs på Hockeymagasinets transfersida!
Kommentera

lindberg: Sperrle har utvecklats till första målvakt under kvalserien, och jag hoppas att han får fortsatt förtroende även säsongen 2003/2004.
Sandberg kanske kommer lägga skridskorna på hyllan? Vi får se vad som händer, men jag vill inte se Sperrle vakta båset under nästa säsong. En sådan bra spelare måste bara få vara på isen.

Sperrle mot landslaget! =)

Forza cluben!
Kommentera

nudeboy: skulle inte fövåna om Norrena hamnar i LHC (jag vet inte hur de har det på målvaktssidan) men de verkar ju som sagt ha en sedelpress i källaren...
Kommentera

Och nu är Norrena uppsatt tull försäljning av VF.
Bara att klippa till.
Kommentera

Sylf:

Antti Bruun är kanske på väg till Tappara som ju blev finska mästare det här året.
Det bevisar nog att han inte är så usel ändå.
Sen om alla tänker efter så är det inte så många s.k stjärnspelare som har värvats till elitserielagen som har dominerat. Hela sässongen, utan dom blixtrar till då och då. Medans doldisar som t ex. Krykov i Timrå har varit stabil hela säsongen. Det är mer viltigt för ett lag enligt min mening.
Kommentera

« · 268653 · »