Brynäs IF

728194 inlägg · 7961 ämnen

Silly season

« · 543014 · » Till forumet

Sv: Silly season
I Elitserien som rookie??
Kommentera

JanT:

Det var allt en glädjekalkyl du gjorde.
Vilka Allsvenska spelare gör 25 poäng/säsong?

Lyckas Spets/Månsson/Almtorp göra så mycket
poäng är jag den första att gratulera BIF.
Kommentera

Namtrac: Ok då :-)
Kommentera

70 Rodrigues:
Överdriv inte, han har inte fyllt 36 ännu. ;)
Kommentera

Falken: Bara 36 år!!!!
Kommentera

Enligt svenskafans så är Chris Joseph aktuell för Brynäs. Kanske kan vara något, dock så är åldern ganska så hög. Kan nog vara en back som lyfter vårt försvar. Verkar ha bland annat stor rutin, både från NHL och AHL.

Se länk för statistik
Kommentera

Peja:

7 mål i tyska ligan, nja, det är väl en målspruta vi ska ha ?
Kommentera

Lundström 6: Är det så? Varför har ingen nämt den då då? Ja skicka in era förslag som ni har, kanske de lyssnar på något förslag.
Kommentera

AD: Den har funnits ett tag. Så nu är det att bara sända in era förslag.
                          MED BRYNÄS MOT NYA SM-GULD
Kommentera

AD: Nej, jag har inte heller sett medlemsförslagslådan förrut, så det måste vara något nytt som har kommit upp nu.
Kommentera

Är medlemsförslags lådan på BIFs sida något nytt, eller är det jag som bara är bakom flötet?
Kommentera

Bissett19: Tog nog i lite för mycket igår, både när det gällde inlägget och Whiskey. Men tyvärr så kan jag inte vara positiv åt något som jag tycker är åt helsike, så fungerar jag, sen om du tycker att det är patetiskt, so fine!!
Kommentera

Man kanske inte ska döma ut Almtorp för hans insatser i Elitserien som 19-åring...

Han i länktipset kanske vore något, han letar i alla fall en ny klubb där han kan få en nytändning.
Kommentera

Anneli:
Spelarfacket vill bli upptaget som ett riktigt fack, då skulle tre kanadensiska lag stoppas från att kunna anställa ersättningsspelare.
Kommentera

Lundström 6: Släng inte in sådana bilder utan förvarning ! T o m jag som trogen SSK:are får hjärtflimmer när jag ser den fantastiska laguppställningen. Uterink, Stisse o grabbarna på den ena sidan o Tigern, Strimma o co på den andra.Sorry går inte in under silly season, men kunde inte bärga mig. Nostalgi kallas det visst.
Kommentera

70 Rodrigues: Kan du inte komma med något nytt. Annars kan du lägga av att klaga så mycket, du måste börja att se dom glädjeämnen i livet som är kvar och hoppas på det bästa. Sen efteråt kan man klaga när allt har gått åt H.....e. Nu gäller det att TRO på BRYNÄS och allt annat.

MED BRYNÄS MOT NYA SM-GULD
Kommentera

65selander: Hörde något med ena örat att NHL strejken håller på att trappas upp igen! Men som sagt jag hörde det bara med ena örat så där i förbifarten så jag vet inte exakt vad som sades. Vet någon annan?
Kommentera

Lyck: Jo, jag vet.

Kan det vara så att skribenten blandat ihop Regin och Spets?

Eller så skrev han bara fel helt enkelt.
Kommentera

Portello: Jag tror det är en miss; han går till Timrå tror jag.
Kommentera

65selander: Tydligen har ni värvat Peter Regin.
Iallafall om man ska tro allt som står i den här artikeln.
Kommentera

aphac: Håller med om att förvärven inte är så lysande utåt sett eftersom man vill ha beprövade namn. Nästan så att man vet i Brynäs att det blir 14 lag nästa säsong.

Vi får väl se hur det går på försäsongen. Som vanligt bra och sedan så är det slut på finliret
Kommentera

Bissett19:Jag håller nog med Rodrigues, men är kanske intte fullt lika negativ.Till dags datum har nyförvärven varit av allsvensk klass. Ok, man satsat på yngre spelare och det är bra.Naturliga målskyttar finns inte i detta lag hittills, och oron över backarna kvarstår.BIF är inte ett bättre lag än så länge,det är väl förhoppning om att andra lag inte får bli så mycket bättre då blir det status quo och då vet ju vi luttrade KS-fans vad som gäller.I dagsläget gör vi sällskap med Mora till KS(OBS! Just nu vill säga).
Kommentera

70 Rodrigues: Du har blivit en patetisk gnällspik.........kom igen nu,var lite positiv va??
Kommentera

El Maco: Brynäs IF är en korpförening jämfört med 90%av dom 2:a klubbarna, tyvärr!!!!
Kommentera

70 Rodrigues: Var inte så negativ, ni har ju förstärkt med Honken!
Kommentera

Återigen så visar Brynäs upp sin inkompetens, med rådande lag så är det återigen KS som gäller. Brynäs varken vill eller kan!!! Så jävla patetiskt!!
Kommentera

Gusten: Jag är beredd att sträcka mig till 60%..... :-)
Kommentera

JanT: kanske de men skulle iaf aldig byta almtorp mot varken wennerberg som faktiskt har lirat i a-landslaget eller warg..
har sett almtorp när han spelade i sundsvall hockey och om ni kommer ihåg daniel olsson som var hos er unfer en tid så var olsson bättre då iaf!
Kommentera

Huge: Då skulle jag hellre se den här killen i Brynäsdressen i framtiden.
Se länk...
Kommentera

JanT: Här är ett riktigt urval däremot:

F Sundsvall Hockey 03/04 - 32 9 9 18 +12 65
MoDo Hockey 03/04 - 20 0 0 0 -4 4
Kommentera

Huge: Ja visst är han högerskytt, och STOR som ett hus. Men han kommer förmodligen att spela i NHL när det kör igång.

Sen har han aldrig under sina 6 NHL-säsonger lyckats göra fler mål än vad våran succécheckinglinegrinder Petrovicky gjorde under sin senaste NHL-säsong.

Jag beräknar att risken för flopp ligger runt 70 % ;-)
Kommentera

prosten: Jag har lagt in några trevliga exempel i filarkivet. Statistiskt sett är urvalet helt åt h-e.
Kommentera

prosten: Jag skall försöka sammanställa en liten lista när inspirationen faller på. Jag publicerar den i mitt filarkiv.
Kommentera

JanT: Eftersom det är du som åberopar dylika statistiska lagar förväntar jag mig att DU leder saken i bevis.
Kommentera

prosten: Kolla gärna upp lite statistik så skall du få se att "0.5 poängregeln" stämmer förvånansvärt ofta. Självklart måste spelaren i fråga matchas normalt. Återstår således att se om våra ungdomliga nyförvärv kan leva upp till statistikens lagar!
Kommentera

JanT: Låga förväntningar=mindre besvikelse. Ödmjukhet är A och O för att lyckas överallt.
Kommentera

JanT: Almtorp har under förra säsongen lirat i Almtunas 1:a line och i stort sett alla deras PP och det mot väldigt modest motstånd som t.ex. Piteå och Arboga.
Han kommer inte att leverera 0.5 poäng i snitt i ES, glöm det.
Kommentera

Larry: 10-plats?! Du behagar med mig skämta aprilo! Jag tycker allt att det är lite mera drag i vårt lag än vad du antyder. FHC & FBK ser som vanligt ut att bli starka, men sen får i alla fall jag inte skrämselhicka så här långt. 2 klassbackar och en målskytt = plats 5-8!!
Kommentera

Vi har 12 forwards just nu, ett jämt och bra antal. Men för att klara en tuff och jävlig Elitseriesäsong behövs en etablerad målskytt och han ska vara högerfattad i åldern 27-28 år. Kan sen Sundlöv fixa två riktiga klassbackar och behålla Niklas Andersson. Då sitter vi med 9 backar och 13 forwards, då ska vi alla fall kunna klara en tionde plats tycker man.
Kommentera

GävleLasse: Supervärvningarna lyser med sin frånvaro. Jag tycker vi står oss bra på värvningsfronten så här långt. Ser betydligt fräschare ut än exempelvis LIF. Spets/Månsson/Almtorp har snittat runt 1p/match i allsvenskan/norska "ES" vilket brukar motsvara ungefär 0.5p/match i ES. Kan grabbarna prestera det blir det både mål och poäng till BIF! Tror dock att Sundlöv har fler ess i rockärmen.
Kommentera

TiK: Det räcker med 2 ord för att besvara ditt inlägg angående Almtorp; Warg & Wennerberg.
Kommentera

Joshua_Tree: Ja att NHL lockouten rörde till det för Brynäs förra året är uppenbart. Vad hade Mora hamnat? Sist skulle jag tippa. Men ALLT som hände är det vi fått leva med, allt annat kan inte bli annat än hypoteser. Skull konflikten fortgå så hoppas jag att Sundlöf lärt sig av misstagen och ser till att han verkligen FÖRSTÄRKER I TID den här gången...
Kommentera

GävleLasse: Nej, jag tycker inte att något annat lag ser ut att ha gjort några supervärvningar. Jag kan tänka mig att en del lag avvaktar lite för att se vad som händer i NHL och att andra, däribland Brynäs, utgår från att NHL kommer igång och därför passar på att knyta till sig spelare innan konkurrensen hårdnar.

Ska man se positivt på det hela så borde fjolårslaget ha stått sig bättre i konkurrensen om inte elitserien invaderats av NHL-spelare, det är jag övertygad om. Så om NHL nu kommer igång, kanske vi har ett rätt hyggligt lag.
Kommentera

Nu har man varit borta i grannlandet sedan i söndags och det har uppenarbligen hänt en hel del. Som det verkar så satsas det på lite yngre förmågor i Brynäsleden, föryngring enligt Sundlöf...Med Sjödda och Casse som motpoler.

Jag har en teori om att taktiken förra året var det som lade grunden till att det blev botten av tabellen i princip hela säsongen. Jag tänker varken rosa eller risa lagbygget förrän jag sett vad de presterat.

Det är många som han klagat på att N.D inte fick ytterligare en chans i Brynäströjan... Själv är jag nöjd att vara av med honom. Han har absolut inte visat framfötterna på träningarna jag sett, och det har blivit ett ganska digert antal sedan jag blev Gävlebo.

Öppen fråga: Har något annat lag gjort några supervärvningar? Personligen så tycker jag att det sett ganska tunnt ut på den fronten över lag.
Kommentera

TiK: Han är väl ungefär lika bra som den hyllade Jimmie Ericsson och dessutom yngre, förstår inte riktigt varför Almtorp skulle vara ett felköp. Eran värvning av Warg känns mycket tveksammare, tycker jag.
Kommentera

TiK:
Läste om det alldeles nyss jag med. Inte var det ett glädjebesked. Om det skulle visa sig vara bra får vi bara hoppa och hurra, men är det som du säger och som det verkade när jag såg han på isen förut är det bara ta fram den där minen där man ricktigt ser att galenskapen är nära...

...men som Brynäsare så blickar jag framåt mot bättre tider...
Kommentera

jonas almtorp...är ledsen men de är et stort fel köp!
ser tyvär inge bra ut alls för er.. =/
Kommentera

Huss:
Lars Fredrik...
Kommentera

prosten: Hoppsan. Missade det. *skäms*
Kommentera

« · 543014 · »