Brynäs IF

728024 inlägg · 7961 ämnen

Silly season

« · 544448 · » Till forumet

Sv: Silly season
prosten: Frågan är om han är så sugen på att åka över om han inte får ett envägskontrakt?
Kommentera

micke: Svarar mig själv. Nej, det har han inte... Det kanske vore ett namn att jobba på?
Kommentera

micke: Bom-Bom lär lira i Nhl nästa år.
Kommentera

På tal om ingenting. Har Bom-bom kontrakt nästa säsong?
Kommentera

Huge: Syftningsfel kallas det visst.
Kommentera

Peja: "Förhoppningsvis skeppas konan Johansson iväg också och ersätts med en sådan."

Låter inte speciellt smart......
Kommentera

Huss: Den där Cammalleri låter ju riktigt lovande, han bör väl bara vara intresserad av lockoutkontrakt? Verkar onekligen som om han är något att satsa på för L.A Kings.

Du har helt rätt i att en defensiv jätte skulle behövas. Förhoppningsvis skeppas konan Johansson iväg också och ersätts med en sådan. De behöver ju inte vara så jäkla dyra, ett råskinn från typ Ukraina skulle säkert kunna göra bra ifrån sig (i alla fall inte göra bort sig).
Kommentera

Gusten: Det vore synd, han skulle passa klockrent som defensiv tung back.
Vem utom Kupan kan axla den manteln i år, 70 kilos bjässarna Cassel och Sundqvist ?
Hoppas du även läste denna på länken, vore väl bra mkt bättre än Mathiasson.
"Mike Cammalleri, 22, har en fantastisk säsong bakom sig i AHL med Manchester Monarchs, då han kom tvåa i den totala poängligan, endast slagen av den klart mer etablerade Jason Spezza. Nu kan centern hamna i Luleå nästa säsong, men där är han just nu endast ett reservalternativ till Brad Boyes, uppger Norrbottens-Kuriren idag. Boyes som gjorde 34 poäng mindre än Cammalleri i vinter och som Luleå varit på jakt efter under ett par veckor nu. Ifjol gjorde Cammalleri 15 poäng på 31 NHL-matcher med Los Angeles, klubben som draftade honom i den andra rundan 2001.
2002 var Cammalleri både poäng- och skyttekung i JVM och utsågs till bästa forward."
Kommentera

aphac/Huge: schhhhhhhh..... Munkas kan vakna! ;-)
Kommentera

Huge:Dom ska väl träna på egen hand nu. Vissa behöver mer andra mindre.
De som "dansar när katten är borta" dansar kanske ut på bänken i höst oavsett om man är trotjänare i föreningen eller har gjort 100 landskamper.Det är ju Boorkens sätt att se det.

Förresten, 100 landskamper har väl snart varje medioker ES-spelare gjort.
Kommentera

aphac: "Dagens brynäsgolfskvaller:Ove Molin sågs gå ut på Avan i tisdags.Varför tränar han inte istället?"

Boorken är väl i Wien.
När katten är borta dansar råttorna på bordet.... :-)
Kommentera

Ryktas om AHL för Staffan Kronwall :(
Kommentera

aphac:
Över eller under par?
Spelar han på sitt hcp (eller om han sänker) har han varit där för ofta... :-)
Kommentera

Huge:Dagens brynäsgolfskvaller:Ove Molin sågs gå ut på Avan i tisdags.Varför tränar han inte istället? Ni vet ju, korta byten och jättetrött! Iofs var det tung bana så lite jobbigt för vaderna var det kanske.
Kommentera

Clarence: Jag mfl bor också i Stockholm. Åk med Brynäs Stockholm det är både billigt och bekvämt. Se läng under Bannern.
Kommentera

Lilljanne: Jo, jag grämer mej varje säsong över att det blir för få tillfällen att se sitt kära Brynäs live. Men du vet, bor man här nere i Norrort och har sina mil upp till Gävle, plus att man har en familjs angelägenheter att först och främst engagera sig i på sin fritid, då är det som det är. Då blir det tyvärr mest passivt stöd på distans man får nöja sig med.
Kommentera

Sundlöv, Boork och Thelin är tydligen på VM-spaning. Bra! Där måste väl finnas ett och annat lämpligt nytillskott för Brynäs.
Kommentera

Enligt Sundlöv i dagens GD/AB så väntar Brynäs med nyförvärv ett tag nu och avvaktar NHL-situationen. Sundlöv säger även att Brynäs sagt till "Karhu" att dom absolut vill behålla honom och så har ingen klubb heller kontaktat Brynäs, vilket dom ska göra då "Karhu" har kontrakt med Brynäs ett år till.

Se länk för artikel.
Kommentera

Lilljanne:
Vill ju ha in minst 2 starka backar, inga småpluttar som har handleder som ett gammalt svenskt metallslag.
Om dessa kommer från ett utom utomnordiskt land så må det var hänt.
Vi bygger det nya BIF från det honken och framåt..
Kommentera

70 Rodrigues: Du frågade om Sundlöv var på VM, en liknande fråga kom in till Keb (första gången hade visste mer än vad supportrarna gör):

"Trion Sundlöv, Boork och den junioransvarige Tomas Thelin åker i morgon/fredag till VM-turneringen, för att kolla spelare och allt annat som rör sig inom hockeyn på den här nivån.
Brynäsarna kommer säkert att kolla upp den vitryske spelare du föreslår.
Tror knappast det var nåt annat än ett rykte som kom i svang med denne veteranback du också nämner. Kan inte tänka mej att det finns intresse för att få hit honom. Han är ju dessutom till ålder kommen. "

Och sen den alltid roliga hälsningen tillbaka till personen som frågar:
"Hockeyhälsning/Keb E."
Kommentera

B_I_F: Ja det är bra men jag hoppas vi slipper möta MIF i kvalserien.
Slutspel skulle ge mer sköna slantar :)
Kommentera

RavenLord:
Om det blir heta möten blir det bara brättre.
Då kommer fler huvuden.
Kommentera

Markus Korhonen till Malmö då blir det heta möten mellan han och Honken i kvalet nästa år :)
Kommentera

Lilljanne: DJ bort, två backar in. Vi har 12 forwards under kontrakt nu så vi behöver 1-2 till. Orkar Sundlöv med Mathiasson plus två backar? Tveksamt.

Den helt avgörande frågan inför 05/06 är förstås vad som händer med NHL. Drar de igång är vi på slutspelsplats, fortsätter strejken blir det ingenmansland.
Kommentera

Jompe: Får vi Matthiasson + en riktigt bra back får man nog vara jäkligt nöjd. För i år. Med ny arena på g kan den riktiga satsningen börja nästa Silly Season.

KÄMPA BRYNÄS!
Kommentera

Lilljanne: MIF flörtar hejvilt med Korhonen enligt Expressen; 150 papp i månaden. Lutar väl alltmer mot en bytesaffär Korhonen mot Matthiasson. Annars lär det kosta MIF en och annan slant att lösa Korhonen från kontraktet han har med Brynäs.
Kommentera

Clarence: Självklart har du rätt att gnälla hur mycket du vill men det hjälper knappast Brynäs ur sitt taskiga läge. Styrelsen är så bra som vi gör den. Där har du din uppgift även om du inte förstår det. Se´n är du givetvis välkommen på matcherna också även om du tillhör den stora skaran tysta åskådare. Vi har alla en möjlighet, och ett ansvar, att påverka.
Kommentera

Huge: Jag har inte sett nån spelare på banan än så din teori kanske stämmer. "There's a new Sheriff in town".
Kommentera

GävleLasse: Sett några av spelarna på golfbanan ännu?
Om inte, så har väl Boorken täppt till detta andningshål.... :-)
Mitt eget resultat av första rundan i lördags:
5 birdies, 1 dubbel, 3 bogeys och resten par.
Mao: par.
Skynda dig att boka tid på Avan innan jag börjar tappa form... ;-)
Kommentera

Clarence: " själv ta initiativ och försöka bidra med lösningar". Tycker nog banne mej att det är invalda personer i styrelsens sak att jobba med det där. Inte fansen som inte är med i klubbens organisation..."

Intressant.
Vi kan ju anta att du sitter med i styrelsen, eftersom du tydligen, enligt dina egna ord, gärna skulle vilja "Göra ngt" om du satt med.
En kvalificerad gissning är då att du själv efter 1 vecka skulle börja gnälla härinne över hur svårt och komplicerat arbetet egentligen är, då man kommer utifrån och inte har en aning om hur arbetet sköts.
Eller så har du benkoll på det mesta, och då kan vi väl få höra några konkreta förslag från vår nye "styrelsemedlem"?
Kommentera

Clarence: Men du kanske borde ta och se över till VEM du lägger fram dina åsikter. Att du möjligen får medhåll av personer här gör ju knappast någon större skillnad för hur Brynäs sköts som klubb. Om du nu är medlem så skall du väl ta och ytnyttja din rätt som medlem.

Brynäs organisation är i dagsläget bättre i många avseenden än 1999. Detta glömmer man lätt på grund av hur det gick rent sportsligt det året. Dina åsikter verkar tendera att dra åt det hållet, Så länge den sportsliga delen funkar så är det skitsamma hur det organisatoriska är.
Kommentera

Clarence: Vem väljer styrelsen?
Kommentera

GävleLasse: "Gnälla". Det är din definition. Jag tycker att Brynäs är en defensiv, trögarbetande klubb, som inte kan eller vill ta sig upp i elitserietoppen i hockey igen. Detta är inget jag ser som positivt. Då är åtminstone inte jag nöjd. Kalla det sen "gnäll" om du och ni vill. Tycker till är vad jag gör, om jag får komma med en egen definition.
Kommentera

Jompe: Förresten, "tycker till lite här och där". Är det förbjudet, eller??
Kommentera

Clarence: Men om du inte känner att du vill "göra nåt", påverka, varför då gnälla? Att gnäll inte löser någonting är du väl gammal nog att veta om?
Kommentera

Jompe: Jaså! Jag inte medlem. Och varför tror en jomp som du inte det nu då?? "Göra något"? Jo, om jag satt med i styrelsen. Det gör jag däremot inte...
Kommentera

GävleLasse: Hoppas verkligen att dom kan lösa DJ, vill inte se honom i Brynäströjan igen!!
Kommentera

70 Rodrigues: Men han är väl hemma och letar luckor i kontraktet för att bli av med DJ på ett smärtfritt sätt samt försöka behålla Korhonen i truppen...
Kommentera

GävleLasse: Hade ju varit bra om Sundlöv också varit där!!!
Kommentera

70 Rodrigues: Ingen aning, Inge Hammarström är ju där, kanske Sundlöf tar sig ett snack med honom när han kommer hem igen.

Men visst finns det några intressanta spelare att titta på. Jag skulle kunna tänka mig att det finns en bra back med i Slovakiens eller Tjeckiens laguppställningar. Sen hade ju Lettland några intressanta spelare tycker jag.
Kommentera

Är det någon som vet om Sundlöv eller någon annan värvningsansvarig är på plats och studerar spelare från VM lagen???
Kommentera

Clarence: Så Du är alltså inte ens medlem?? Du är bara en lattjo typ med dator och modem som bara liksom tycker till lite här och där? Trivs bättre under korkeken än att tänka till själv och göra något?

Strålande.
Kommentera

Lilljanne: "... själv ta initiativ och försöka bidra med lösningar". Tycker nog banne mej att det är invalda personer i styrelsens sak att jobba med det där. Inte fansen som inte är med i klubbens organisation...
Kommentera

65selander: Om nu Korhonen sticker så måste ju Lundström få 2:a spaden i Brynäs. Det skulle vara skit bra för Jocke att vara 2:e keeper bakom Honken för en säsong för att lära sig av en nhl och landslags meriterad målvakt för att sen kanske få 1:a spaden säsongen 06/07....

Eller vad tycker ni ??
Kommentera

Jompe: Jo, jag hoppas naturligtvis också på att det äntligen vänder åt rätt håll. Reflekterar bara över att samma intentioner ju hörts i flera år utan att skutan sen verkligen vänt. Brynäs spelade kval -03, var ett mål från att göra det -04 och fick åter spela kval -05. Brynäs måste tillföras nytt folk i organisationen om det ska finnas nåt hopp om en ljusning.
Kommentera

MrRedhawks: Har aldrig räknat med Korhonen i Brynäs sedan Honken kom hem förra säsongen eftersom han inte vill agera båsöppnare.

Hoppas ni betalar bra eftersom han har kontrakt fortfarande med Brynäs eller så skickar ni #82 Matthiasson istället för cash.
Kommentera

tjena tjena alla brynäsare

ni verka kanske tappa Korhonen till Malmö
Kommentera

micke: "Icke att förglömma att vi borde gått en hel del plus denna säsong. +2,1 mille under grundserien och ytterliggare nästan 2 mille under kvalserien."
Källa?
Kommentera

Clarence: Vilket ansvar har du och jag, som medlemmar, för att styra skutan rätt? Hur mycket tid, engagemang och resurser är du och jag beredda att lägga på att ge Brynäs rimliga förutsättningar? Jag påstår att ledningens engagemang står i relation till det engagemang vi medlemmar visar. Sitter vi bara på arslet och gnäller känner organisationen varken stöd eller krav utifrån. Tycker vi att utvecklingen går åt fel håll är ett förhållningsätt att kräva att nå´n annan ska vända utvecklingen (ordföranden, chefen, statsministern osv.). Ett modigare sätt är att själv ta initiativ och försöka bidra med lösningar. Brynäs är alldeles för viktigt för att överlåta hela ansvaret åt "nå´nannan".
Vad vill du bidra med?
Kommentera

Clarence: Men det är ju exakt det som i n t e skett. Organisationen utvecklas men alldeles för långsamt. Medlems- och sponsorsvård är krtaftigt eftersatta. Professionaliseringen på alla poster i organisationen aknas, medisstrategi likaså. Men jag är fullkomligt övertygad att vi nu har ett gyllene tillfälle att åstadkomma verkliga förändringar. Positiva förändringar. Nya mål, tydliga mål, tydlig strategi. Ny arena som bör markera ett positivt avstamp.

Nya Brynäs.
Kommentera

« · 544448 · »