Brynäs IF

728149 inlägg · 7962 ämnen

Silly season

« · 545719 · » Till forumet

Sv: Silly season
Örnsköldsviks Allehandas analys om nuvarande laget i Brynäs.
(för hela artikeln se länk)

BRYNÄS
Målvakter (2)
Markus Korhonen, Johan Holmqvist.
Backar (7)
Sebastian Sulku, Niklas Andersson, Daniel Casselståhl, Daniel Johansson, Mikko Kuparinen, Tommy Sjödin, Jörgen Sundqvist (Skellefteå).
Forwards (12)
Andreas Dackell, Ove Molin, Björn Danielsson, Tommi Miettinen, Mikael Lind, Vesa Viitakoski, Mikael Wahlberg, Henrik Malmström, Jonas Almtorp (Almtuna) Mattias Månsson (Bofors), Nicklas Bäckström, Lars Erik Spets (Trondheim).
Saknar: Truppen är i stort sett klar, man lär dock leta en forward av internationell klass.
Kommentar: Nye tränaren Leif Boork gillar att sätta avtryck. Räkna med att ”Boorken” kommer att städa en del, kanske bland Brynäspublikens favoriter. Kommer att lyckas bättre i vinter.

Kommentera

65selander: Boorken på p4 sporten snart.

MED BRYNÄS MOT NYA SM-GULD
Kommentera

Joshua_Tree: Hugga på kan dom säkert men det är väl också det enda dom klarar av!!
Kommentera

Ser att Mora är intresserad av Marek Zidlicky. Det är definitivt en back man från Brynäshåll borde vara med och hugga på.
Kommentera

70 Rodrigues: VM-resan var alltså bara en nöjestripp för herr Sundlöv. Hittar man inte några tänkbara nyförvärv i ett VM då kan man undra...
Kommentera

pwn: Ja man blir fundersam över Sundlöfs tankegångar, men det är ett faktum att Honken spelade bättre när han hade konkurrens från Korhonen. Kanske är det den "matchen" mellan målvakterna han är ute efter. Jag tror att det är bra att Korhonen stannar, men med en jämnare matchning mellan de båda målvakterna. Detta ger fördelar, måtståndarna vet inte vem som de kommer att möta i målet. Vi vet med förskräckelse om hur måtståndarna hade "läst sönder" Honekn i slutet av förra säsongen. DÅ minsann var vi hoppfulla om att få hem Korhonen omedelbums. Skall vi då kasta skit på Sundlöf för att han skapar den möjligheten? Vad är det som säger att inte Korhonen vinner den interna målvaktsmatchen? Han är ju en bra målvakt, det har han bevisat om och om igen i Brynäsdressen.

Låt oss fokusera på att täta till försvarspelet istället...
Kommentera

70 Rodrigues: Hänger upp mig på detta i samma artikel: "Korhonen har kontrakt med oss och därför ska han spela här." Rätt så självklart att en spelare ska fullfölja sitt kontrakt men när Korhonen själv har deklarerat att han vill röra på sig och Brynäs får chansen att lösa honom från ett säkerligen tjockt lönekuvert förstår jag inte varför man ska envisas behålla honom mot sin vilja.

Lite längre ner säger Jocke Lundström "Som det känns nu vill jag stanna i Brynäs. Men blir Korhonen kvar blir det allsvenskan."

Sundlöv har alltså chansen att vara tillmötesgående mot Markus och säga upp hans kontrakt, varför behålla en spelare mot sin villja? Låta Jocke ta hans plats som garanterat frigör kapital till fler värvningar samt gör så att vi får behålla en ung talang som är medveten om att han är 2a bakom Honken. Förstår som sagt inte logiken bakom Sundlövs tankegångar.
Kommentera

Peja: Sundlöv säger idagens GD att han inte hittade några nyförvärv men att det fanns många bra spelare förstås!!!
Kommentera

Busen: Jo, det var ju inte direkt oväntat för dom som har läst artikeln i gd/ab...

"Mycket tyder på att Brynäs kommer att ligga lågt ett tag, i avvaktan på hur NHL-situationen utvecklar sig.
- Vi behöver inte ha någon brådska, säger Sundlöv.
Han, Leif Boork och junioransvarige Thomas Thelin tar vid tiotiden i dag flyget till VM. Sundlöv stannar tre dagar, Boork blir kvar resten av turneringen."

Förhoppningsvis har Sundlöv åkt hem för att börja förhandla med några spelare som blir klara inom kort...
Kommentera

rafalski: Angående Tikkanen så är han förlorad till Norge. Se länk (rulla ned en bit)
Kommentera

Busen: Jaså. Kanske Boork i alla fall då.
Kommentera

rafalski:
Vart har du hört det?
Kommentera

Falken: Sundlöv är hemma redan. Såg honom på luchen idag uppe på Gavlerinken. Men kanske Borken.
Kommentera

Någon mer än jag som i matchen i kväll (Sverige - Lettland) kommer att hålla koll på #9 i Lettland, Girts Ankipans. Det ska jag i alla fall göra. Är väl heller ingen högoddsare heller att Sundlöv och Boorken befinner sig på den matchen.
Kommentera

rafalski: Äääääääntligen......
Kommentera

Gusten: Jag har hört att Esa Tikkanen i princip är klar för Brynäs.....
Kommentera

Gusten: Denna kommentar kommentarar jag inte ens.....
En Bra Brynäsare stöttar laget, klubben och alla andra Brynäsare och är man i en familj som vi är ni pga att vi alla hejar på samma lag, då kritiserar man inte varandra för jämnan....

Alla Brynäsare, slut upp och visa ert stöd dygnet runt för Brynäs !
Alla de som kritiserar , gnäller och skäller: Tänk om och väx upp...

En Vuxen man är en stark person med stort kärlek till sitt lag och gör allt som man kan för att hjälpa och stötta det lag som man håller på....

Ingen kritik, inget gnäll, bara en jävla massa Kärlek till alla andra supportrar till samma lag och till den klubb som står dem varmast om hjärtat !

//Jesus
Kommentera

sylf: jag beklagar att jag ibland skirver fel, skriver lite väl fort ibland. Jag hoppas att alla som läser dessa inlägg på denna sida ändå förstår vad jag menar....
Kommentera

Mano03:
"Man måste vara positiv som supporter, annars är det ingen idè att leva anser jag"

Precis!! DÖDA alla negativa!! Viva Satan!
Kommentera

65selander: Det underättar säkert. Men min poäng är just att det självklart är ett slagkraftigt lag som är viktigast i slutändan. Arenan är ju bara ett medel för målet.
Kommentera

Mano03: brynsä,bryäsare?? Är det Carl XVI som sitter där?
Kommentera

JanT: Det e lungt, janne.. jag förstår vad du menar....
Dom av oss Brynäsare som klagar över våra sk "gallerlirare", klagar över allt annat också... Det är deras liv som bryäsare på detta forum och andra brynsä relaterande forum...

Dem kommer man aldrig att få tyst på ang kritiken till klubben och laget brynäs....

Men innerst inne så vet både de och vi som är positiva och glada människor att vi har ett bra lag på benen och att våra juniorer (ny seniorer) kommer att lyckas fruktansvärt bra denna säsong som kommer.

Man måste vara positiv som supporter, annars är det ingen idè att leva anser jag.

Sen så tror jag att Djurgården kommer att vara lika bra som alltid.. Det är ett Sthl lag och de går alltid till slutspel, vänta och se , min herrar...
Tycker det bara är både kul och bra att de satsar lite ungt och friskt blod. De flesta sk "ungtuppar" i djurgårdens trupp är inga färskingar utan de har varit med ett bra tag i dessa 2 högsta serier.
Kommentera

MickeASthlm: Rätt o riktigt!!
Kommentera

MickeASthlm: Om man inte har pengarna så är det svårt att få ett slagkraftigt lag men med en ny Arena där pengarna tillfaller klubben så är det lättare att gno ihop pengar till spelare
Kommentera

Falken: Men det är väl ändå ett slagkraftigt lag som är det viktigaste, även om det krävs en ny arena. Att om tio år hålla på Brynäs bara för att de har en grym arena (och ett lag i div. 2) känns inte som ett intressant scenario.
Kommentera

Vad trevligt. Nu har alla gått och blivit spågummor :) En sak i taget, men ambitionen är det inget fel på...
Kommentera

Falken: Helt rätt! Ny arena->massa kosing->slagkraftigt lag->nya framgångar.
Kommentera

Falken: Håller med kommer Arenan så kommer kosingen
Kommentera

Anågende omröstningen. Känns som det behövs en ny arena för att få ett slagkraftigt lag. Den nya arena kommer när den väl byggs och står klar betyda enormt mycket för Brynäs.
Kommentera

Mano03: Visst kan det göra det. Men som GävleLasse skriver kan det gå hur som helst för DIF. Ser laget ut så här när ES drar igång får de svårt att undvika KS. Sen är det slående hur andra lag kommenteras härinne, när BIF plockar upp juniorer pratas det om "gallerlirare", när våra MOTSTÅNDARE gör det heter det "bra att satsa på juniorer". Det sista var inte menat till dig Mano, du är ju en positiv kille!
Kommentera

JanT: Djurgården har ett ungt och talang fullt lag och det kan räcka långt det.....
Kommentera

JanT: Nej DIF skrämmer inte många med sin nuvarande laguppställning. Men med ny tränare så kan det både bli fågel och fisk, precis som med Brynäs.
Kommentera

Kingbif: Till alla som klankar ner på vårt kära BIF´s backbesättning kan man nu konstatera att vi inte längre har "elitseriens sämsta backar". Den sämsta backbesättningen återfinns numera hos anrika DIF. Jag får i varje fall inte skrämselhicka av det här gänget (gäller även forwards).
Kommentera

Kingbif: Tror inte på din teori. Om BIF hade lyft upp en juniorfemma hade det garanterat blivit ramaskri här inne. "Gallerlirare mot män" etc. Apropå ingenting så fortskrider tydligen förhandlingarna med namnsponsorn....
Kommentera

JanT:
DIF kan till skillnad från oss, förvalta unga talanger och få dem att prestera max och höja sig ett par nivåer. Så, tyvärr, DIF blir inget KS-lag.
Kommentera

70 Rodrigues: Angående ambitionsnivå, så verkar den ha sänkts rejält i anrika Djurgårdens IF. 6! st juniorer skall enligt SvD testa hetluften kommande säsong samtidigt som en rad etablerade spelare får gå pga dålig ekonomi. Blir detta verklighet ser vi ut att få en solklar KS-kandidat i det gamla mästarlaget.
Kommentera

rackham: Som jag fattat det är 2006 kört om inte Arena-projektet går i lås nu. Vad man fick höra när de sköt upp frågan för två veckor sen var ju att bara ett fåtal detaljer återstod. Spel, eller ska man säga ord för galleriet bara??
Kommentera

Clarence:
Känns väl mer som att det frågan om en arena 2006 eller 2007.
Det börjar bli lite tight att hinna bygga klart till september 2006...
Någon som har Byggare Bob-gener kanske kan säga hur läget ser ut rent tidsmässigt!?
Det är ju inte en helt ny arena som skall upp...
Kommentera

Clarence:
Dom hade åtminstånde ett par villiga sponsorer, men förhandlingarna går antadligen runt om varför de måste betala den summan/varför inte mindre. Den är fortfarande i diskution iaf...
Kommentera

Jag tror Arenafrågan går i stöpet. Det är ju så skrämmande tyst kring frågan. Brynäs i ett nötskal i så fall. Och så kan man fortsätta skratta i övriga landet av hur osvikligt omöjligt olösligt allt verkar vara för den klubben...
Kommentera

Teppo:
Prata lite med dig själv, du får de bästa svaren då...
Sedan om du missar säsongen för att du blir intagen så har du ju i alla fall någon att prata med, men om du får några svar om Brynäs där, det låter jag vara osagt :-)
Kommentera

AD: Ja det är ohyggligt tyst.
Kommentera

Falken: ja du man börjar bli orolig, enligt mig så är arenan viktigare än proffsspelare just nu.
Kommentera

Visst var det idag som Brynäs tidsfrist gick ut, eller? Har inte hört ett smack och nu har det gått två veckor sedan kommunfullmäktige hade möte. Hmm.
Kommentera

Lilljanne: Surovy kanske kan tillföra lite grann men det är ju inte en spelare som höjer nivån nämnvärt!!!
Kommentera

Lilljanne: Öhrstedt, Ankipans och Surovy, är det verkligen Brynäs ambitionsnivå?? Ja, herregud!!
Kommentera

Jo, Ankipans är säkert en spelare som skulle tillföra något i Brynäs. I och med att han spelar i Riga så borde han inte vara överdrivet står att locka till sig heller, skulle vara om många lag var intresserade.
Kommentera

GävleLasse: Ankipans "ganska bra"? Jag har inte sett honom lira men han ligger nia i VM:s skytteliga så han är antagligen j-t bra. Tyvärr så bra att när Leksand får nys om att Brynäs vill ha honom kommer Masken kliva in med allt guld dalarna kan uppbringa. Frågan är dock som vanligt med alla dessa saidaryktessidor - är han ens aktuell på riktigt?
Kommentera

Huge: Jo jag såg intervjun med Boorken, det e bara att hoppas att de kan knyta till sig ett par till bra spelare. Lettiske Ankipants verkar ju vara en ganska bra spelare, vi får se om det blir några nya namn presenterade inom kort.
Kommentera

sylf:
Skillnaden är att Masken värvar medelmåttor. Percy värvade landslagsstjörnor...
Kommentera

« · 545719 · »