Brynäs IF

731203 inlägg · 7961 ämnen

Silly season

« · 695639 · » Till forumet

Sv: Silly season
rackham: Om dom nu skulle tappa dessa killar till NHL så har dom namn som Richard Kapus, Yanick Lehoux, Niclas Wallin som tilltänkta ersättare. Bartecko har blivit erbjuden ett 3-årskontrakt som han kommer att ta om han inte får ett envägskontrakt från NHL.
Kommentera

rackham: Håller med dig till 100%, så därför så tror jag också att vi kan glömma dessa herrar. Hynning är också kontraktslös för tillfället och där är Djurgården och hugger, men Hynning själv gillar Luleå och stannar gärna då han anser att dom har stor utvecklingspotential.
Kommentera

70 Rodrigues:

Jag kan inte se att det naturliga valet och utvecklingssteget för dessa herrar skulle vara... Brynäs IF.
Hur skall man i så fall motivera det när NHL är målet och de spelar i ett rätt hysat lag och får mycket istid?

Detsamma borde gälla herr Nordqvist från Dalarna...
Kommentera

Ang Fransson och Fabricius, saxat från Svenska Fans:

Dallas Stars specialgranskade Johan Fransson under slutspelet och mycket talar för att den 21-årige backen kommer att pröva lyckan i nordamerika nästa säsong. Man går inte under för ett klubbyte och det kanske skulle vara bra för min utveckling om jag bytte miljö, säger Johan Fransson till Norrbottens-Kuriren. Läs mer här.

– Philadelphia Flyers har hållit Karl Fabricius under uppsikt under hela vintern efter att ha blivit tipsade av Branko Radivojevic. De har studerat honom flera gånger och gillat vad de sett. Kalle har rätt spelstil, han är bra på skridskorna, stark och viljan som krävs. Jag tror han har en bra chans, de har gillat vad de sett, säger agenten Juuso Pulliainen till NSD. Ingenting är bestämt än, och jag har inte hört någonting mer från Philadelphia. Luleå har förhandlat klart med en del spelare nu, så snart är det väl min tur att ta plats vid förhandlingsbordet, säger Karl Fabricius till SvenskaFans.com.
Kommentera

GävleLasse: Kan det bli så mycket sämre än den här säsongen? ;-) Ja, det kan det förstås, men det alternativet väljer jag bort. Jag är i alla lägen säker på att klubben lärt sig enormt mycket på den säsong som man nyss gått igenom, och att man gör allt man kan för att inte hamna där igen. Om detta sedan går vägen, det återstår ju att se. Pärssinen är dock ett riktigt bra första steg i rätt riktning.
Kommentera

Verkar inet som det är nån av Lulepojkarna iaf då hade man väl kunnat gå ut med det idag.. eller?
Kommentera

Dream Team: Visst gör de det. Vi får se vilken dignitet det blir på laget som Timrå mönstrar till nästa säsong. Ha inte för höga förhoppningar bara ;)
Kommentera

70 Rodrigues: "det finns 4 lag som är outstanding och dom spelar semifinal, och det är dom med mest pengar"

Ja,så sant.Utan att betala för bra spelare kommer man inte förbi kvarten.Om man nu har lyckats ta sig dit.
Kommentera

GävleLasse: Det spelar egentligen ingen roll, det finns 4 lag som är outstanding och dom spelar semifinal, och det är dom med mest pengar, det säger väl allt egentligen, tyvärr så tror jag att klyftan kommer att bli ännu större.
Kommentera

GävleLasse: Precis. Vilket väl bara öppnar för möjligheter i nuläget.
Kommentera

Dream Team: Den som lever får se. Laget är långt ifrån färdigbyggt just nu.
Kommentera

GävleLasse: Varför är artistkontrakt den enda vägen att gå? Det går väl lika bra att skriva kontrakt på vanligt vis. Räkna inte med lika dyra nyförvärv på alla positioner. Fjärdefemman ser ut att innehålla juniorspelare. Tre eller fyra (möjligtvis fem) spelare till blir på den lite dyrare nivån. Det går klubben i land med utan artistkontrakt. Åtminstone före säsogen.... ;-)
Kommentera

GävleLasse: sägs att Oksa ska lämna plats för Jani Hurme också
Kommentera

70 Rodrigues: Till vilken nytta då? Tycker du verkligen att det är värt de summor det handlar är värt att vinna en eller två matcher i en kvartsfinal?

Att bygga ett lag på tidiga artistkontrakt är som att ha sex och kliva av när det är som skönast.
Kommentera

GävleLasse: Luleå och Modo lyckades ju iaf att vinna matcher i kvartsfinalserien :-)
Kommentera

Dream Team: Vilket betyder att Timrå har ännu fler platser att fylla...Det enda sättet de kan fixa detta är ju med artistkontrakt. Å såna har ju varit poppis den sista tiden. särskillt i Luleå och Ö-vik ;)
Kommentera

GävleLasse: Av de spelare som är klara för nästa säsong på den sidan så tänker ju klubben försöka köpa loss Mika Oksa till någon annan klubb. Inte en chans att man satsar på honom en säsong till! Det är väl dessutom osäkert hur det blir med Kalle Koskinen. Hans skadebekymmer gör det väl tveksamt om man ser det lönt att ha honom kvar. Tomas Johansson har också aviserat att man kommer att satsa ett något större belopp pengar att röra sig med vad gäller nyförvärv den här säsongen. Ja, man lärde väl sig en del på den säsong som tog slut för en knapp månad sen.
Kommentera

GävleLasse: Skickar en länk på "lagbygget" så här långt...
Kommentera

70 Rodrigues: Tja visst blir man lite avis. I nuläget har alltså Timrå 2 målvakter, 5 backar och 7 forwards klara. Bäste Pärssinen lär ha kostat en vacker slant. Det skall bli spännande och se hur pass bra spelare som kommer att "slutföra" lagbygget.

Det skall ju in minst 3 backar till och minst 7 forwards till... Det känns lite som att Timrå håller på att lägga alla ägg i samma korg.

Men det är klart, Timrå har ju överaskat förr...
Kommentera

sylf: Det är ju iofs förståeligt, Hofors ligger ju i Värmland.
Kommentera

sylf: Ja FBK har både ambitioner OCH pengar... ;)
Kommentera

70 Rodrigues: Och A.Johansson för FBK.
Kommentera

GävleLasse: Nu är Timo Pärssinen helt klar för TIK, undrar om Sundlöv presenterar ett namn i den klassen??
Kommentera

Huss: Ok, jag ger mig.
Har tydligen stött på patrull i form av en professor i nordiska språk... ;-))
Kommentera

Huge, Huss: Tråden för hundra gubbar TRÅDEN...
Kommentera

Huge: En grov generalisering av danskan bäste Magister Huge. Sönderjyskan och framförallt Vestjyskan kan framstå som svåra men efter Vestjyskan håller jag nog Fynskan som den svåraste av de danska dialekterna.
Kommentera

Huss: Magistern böjer sig ödmjukt för påpekandet, men eftersom inlägget i övrigt syftade till "språkproblematiken", så utgick jag ifrån att norrmän och danskar i detta fall inte räknas som utlänningar då dom trots allt inte bör ha några problem med att förstå svenska.
Möjligtvis om det dök upp ngn från Jylland i laget, för denna danska dialekt går inte av för hackor. Vanlig danska framstår som klockren svenska, i en jämförelse... ;-)
Kommentera

Färjestad har 2 hyfsade spelare på ingång, Andreas Johansson och den finske backen Janne Niskala, det är värvningar det!!
Kommentera

Huge: en historielektion, bäste magister Huge. Vi upplöste unionen i början av seklet trots olja, fårikål och en herrans massa OS medaljer. Detta innebär också att Spets och Hansen också är utlänningar....

Gällande Lotvonen var det väl mer sjukdom (något med hjärtfrekvensen??) än skada så det är lite osäkert kort. Ungefär som att signa Sulku över 3 år kanske....

Men visst, Boork verkar vilja satsa "svenskt" i övrigt. Men Finland här länge varit duktiga på att exportera duktiga backar så varför inte ytterligare en?
Kommentera

Huge: Problem med sjukdomar? Vem fan kan hålla sig frisk genom att bo i Leksand? ;)

Jag hoppas verkligen att man tittar österut när man letar backar. På nåt sätt så känns det som att Sverige är uttömt på bra backar. Skall man satsa, långsiktigt eller kortsiktigt så gäller det att få in stabila killar som kan hålla skutan flytande medans man "mastar om".
Kommentera

Huss: "Leksands Lotvonen hade passat perfekt (bortsett från sin skada)."

Tycker isf att det vore tjänstefel av Sundlöv att inte skriva in en klausul om att han inte får bli skadad. Det verkar ju för dagen vara populärt med tjänstefelsbeskyllningar.... ;-))

Håller dock med ang Lotvonen. "Problemet" är kanske att vi nu gjort oss av med alla utlänningar i laget, Lavins undantagen, vilket kanske är en fingervisning om vad som komma skall i form av nyförvärv.
Man får väl hoppas att en ev tilltänkt ickesvensk har gått ngn introduktionsskurs i svenska iaf... ;-)
Kommentera

Db_04:
"Nyförvärv - Rykten:
Richard Gynge - Forward från Hammarby IF
Linus Klasen - Forward från Huddinge IK
Christoffer Heino-Lindberg - Målvakt från Färjestads BK
Johan Ejdepalm - Back från Växjö Lakers
Fredrik Ericsson - Back från Bofors IK
Daniel Larsson - Målvakt från Hammarby IF
Markus Lauridsen-Andersson - Back från Valbo AIF
Gusten Törnqvist - Målvakt från Almtuna IS
Johan Hägglund - Forward från IK Oskarshamn"
Knappast någon av ovanstående är aktuell. Larsson, Klasen, Ericsson och CHL håller på med kval. Men det rör sig troligare om finska spelare på backsidan. Det utesluter både Ejdepalm och AA tyvärr. Men det behövs åtminstone en defensivt skicklig back. Leksands Lotvonen hade passat perfekt (bortsett från sin skada).
Kommentera

70 Rodrigues: "Så då har andra lags resultat och underprestation inte påverkat att Brynäs gick till slutspel då, är det en faktor man ska bortse ifrån??""

Så här skrev jag i mitt inlägg:

"Självfallet spelar andra lags underprestationer in. Liksom att andra kanske överprestera. Skador, otur osv spelar också in, och det gäller för ALLA lag."

Var det för otydligt?
Kommentera

Wesley:
Du läste inte fel på höjden då...?
Kommentera

rackham: "Du tänker på Patrik Andersson, född 900329, 184 cm, 70 kg.
Mellanbrorsan (Joakim, f 88) spelar redan i Brynäs..."

Japp det var Patrik jag tänkte på, jag såg sen att jag hade läst fel på längden.
Kommentera

Wesley:
Du tänker på Patrik Andersson, född 900329, 184 cm, 70 kg.
Mellanbrorsan (Joakim, f 88) spelar redan i Brynäs...
Kommentera

Wesley: Det finns en tredje bror också, som ska vara mycket bättre än sina två äldre när dom var i samma ålder som minstingen. Och han är enligt utsago på väg till Gävle också.
Kommentera

65selander: Exakt! och dom fattigaste i Soweto åkte ur i 4 raka.
Kommentera

sylf: Sveriges svar på Soweto ;-)
Kommentera

65selander: Norrlandsfönstret/Minstpengarfönstret.
Kommentera

sylf: t om Söderström får skjuta ett riktigt kanonskott  i kväll.

Norrlandsfönstret är nu stängt för i år.

Kommentera

Om nåra minuter är alla norrlag utslagna i slutspelet.Money talks!!
Kommentera

Wesley: ja och väldigt lovande med sägs det
Kommentera

AD: "Ser ut som att vi kommer få höra om nyförvärv imorrn då. Luleå ligger under med 2-5 inför sista"

Om det skulle vara Fransson och Fabbe från Luleå så duger det gott.
BTW så såg jag att Nicklas Andersson lillebror är klar för J18/J20 laget.
Lillebrorsan är visst 16-17 basst och 195 cm lång
Kommentera

Wesley: Ser ut som att vi kommer få höra om nyförvärv imorrn då. Luleå ligger under med 2-5 inför sista
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Räknar jag rätt lär den serien vara klar nästa vecka.
Kommentera

Davve17: "Tyvärr är ju inte Hammarby klara med sin säsong heller, så det kanske är någon därifrån."

Hur länge håller deras kval till allsvenskan på, deras kval har väll precis börjat?
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Tyvärr är ju inte Hammarby klara med sin säsong heller, så det kanske är någon därifrån.
Kommentera

BFG:
Helt rätt. Att "våra rutinerade" spelare ej räckte till i kvartsfinalen såg alla.
En balans mellan ungdom o rutin är alldeles utmärkt.
Modo har verkligen satsat på ungdomar under flera år, men hur många sm-guld har det genererat?
Då pratar vi ändå om en av sveriges bästa plantskolor.
VF kör efter ett helt annat koncept. Satsar på de yngre men värvar mycket etablerade namn. HV likaså. Kanske därför de ligger i toppen.

Lockar man till sig de etablerade namnen, så kommer såväl de lovande ungdomarna, samt de mer etablerade spelarna till föreningen.
Kommentera

Om jag minns rätt så sa Sundlöv att han hoppades att få presentera nyförvärven inom ett par dagar tack vare att dem inte har spelat klart ännu.
I så fall kan det ju inte var några från kvalserien i o m att den spelas väll någon vecka till.

Det kan ju inte heller vara några från semiklara lagen i ES.
Om det skulle vara några från ES lagen så bör det rimligtvis det vara från Luleå eller Linköping, mest troligast från Luleå efter som dom riskerar att bli utslagna i kväll.

Och då kanske, kanske det kan röra sig om Fransson och/eller Fabbe
Bara en ren gissning från min sida.
Kommentera

« · 695639 · »