Brynäs IF

728149 inlägg · 7962 ämnen

Silly Season och en massa annat!!!

« · 80009 Till forumet

Sv: Silly Season och en massa annat!!!
Natten:

Ja, säg åt Olssson nu (sportkommiten) att "vi väntar inte längre nu"! Med hans lön kan vi handla halva Boden/Löven i stället. Typ.
Kommentera

Asplund och Lundström som målvakter snacka om elitseriens överlägset sämsta målvaktsuppställning näe satsa på en riktig första målis Asplund har ahft chans i två sesånger nu att visa att han ska vara första målis. Vad händer om vi nu skulle ha Asplund och Lundström om Asplund ska stå alla matcher och Asplund blir skadad i slutspelet ska man du slänga in Lundström i hetluften som inte stått en enda elitseriematch det tycker inte jag låter speciellt bra.

Agående C Olsson så kan han få gå till Tyskland så kan vi ersätta han med en back som har annat än pengar i huvudet.
Kommentera

Tor Karlström: Tycker du även att Christer Olsson ska få vara kvar??
Kommentera

Tor Karlström: !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!????????????????????????? Jag fatar inttte vAD DU MENAR menn DU HAR FEL I ALLLLLT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!???????????????????????????????????????????????
Kommentera

Silly Season och en massa annat!!!
Läget i Brynäs IF : Nyförvärv: Esko Nokilanien (tränare från Kiruna. Finländare) , Tommi Miettinen (forward från Ilves . Är född 1975 och är finändare. , Simon Östlund (forward från Brynäs junior-lag. Född 83. Markus Matthiasson målskytte från Timrå kanske på väg till brynäs men inget mer har sagts förutom att både Markus och Brynäs är intresserad av att han flyttar till Gävle. Skulle tippa att inom ca 2-3 veckor så vet vi vad han hammnar. Men jag väntar med spänning!!!!!!!! Mikael Samuelsson från New York Rangers kanske ett nyförvärv om man får drömma. Men högst osannolik att den blir verklig het!!!!!

När de gäller Kyösti Karjalanien så snälla Brynäs låt honom spela i Valbo istället!!!!!!!!!!

Målvaktsfrågan så är läget detta Johan Asplund är kvar i A-laget och Mattias Pettersson har inte fått förnyat kontrakt. Tyskland nästa för Pettersson kanske?

Pasi Nurminen född 75 och spelar i NHL-laget Atlanta. Han är aktuell som målvakt i klubben.

Men att ingen har tänk tanken att om Brynäs kontaktar den mentale.rådgivaren Ola Berggren och låter bygga upp Johans självförtroende så att han kan ta de sista steget att bli Johan Holmqvist fullgode ersättare är mycket märkligt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

De är så här att Asplund har fått varva bänken och att spela dom 2 senaste säsongerna vem utvecklas då???!!!!!!!!

+tt de finns vissa fans som tror att en finländsk landslags-målvakt ska lösa försvars-problem tycker jag tänker väldit kortsigt !!!!!!!!!!!

Mitt förslag är att Brynäs låter Johan Asplund få fullt förtroende. Han ska spela ALLA matcher förutom om skador och slitage uppstår. Då ska Junioren Joakim Lundström från J-20 ställa sig i Brynäs kassen. Alltså Johan Asplund ska vara förste-keeper och få hjälp av Michael Sundlöv målvakts-tränaren och Ola Berggren som mental-rådgivare. Joakim Lunström som andre-keeper är inte så dumt jag tror att de bara kommer gynna både Brynäs och Joakim själv på långsigt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Vad tror ni de kostar med en inköpt målvakt ????? Jag skulle tippa mellan tre hundra och fem hundra tusen kronor i månaden. ÄR DE VÄRT DET???????????!!!!!!!!!!
Kommentera

« · 80009