Brynäs IF

727980 inlägg · 7962 ämnen

Sjödda på väg bort?

« · 869179 Till forumet

Sv: Sjödda på väg bort?
sylf: Tyvärr så finns glappet mellan medlemmar och styrelse/ledning. Man gjorde sken av att vilja lyssna på medlemmarna genom att skapa ett medlemsråd men jag vet inte hur arbetet fortskrider där. Många wienerbrön blir det...

Det känns ganska uppenbart att Boork har styrt in föreningen på ett spår som inte leder framåt. Föreningen lyssnar gladeligen på Boorkens krav för det är det billigaste alternativet. Ingen press what so ever på att behöva vinna något.

Marknadsavdelningen kommer att få svårt att ragga upp nya sponsorer. Det känns som att detta är början på slutet.
Kommentera

sylf: Kioskvältarna Andersén, Sundström, Hermansson och Spets kommer fylla arenan i vinter. Vem behöver nonames som Sjödda, Bäckis och Bicek?

Go go TAJGÄRS go!!
Kommentera

GävleLasse: Visst är det illavarslande. Det är ju dessutom inte första gången klubben hanterar trotjänare på det sättet. Om alla supportrar(utom Huge) övriga spelare och alla inblandade tycker att "satsningen" är fel så borde klubben överväga sina s.k visioner. Det är ändå medlemmarna som gör klubben till nånting över huvud taget.
Kommentera

sylf: Jag tycker att det är illavarslande rykten och samtidigt är det ett kvitto på att alla är inte nöjda med hur det artar sig med lagbygget och ambitionen på verksamheten.

Men vad ska vi med Sjödda till, vi har ju Andersén på gång. En back som inte ens är ordinarie i Allsvenska Leksand.
Kommentera

GävleLasse: Drar Tommy så har dom pissat på en helig ko. Det kommer att kosta föreningen mer än dom kan ana om dom sumpar en sån kille. Han är fortfarande en bra spelare och ett ämne till en post i föreningen. Sportchefsjobbet är väl inget man hoppar på direkt men i en förlängning. Jag blir allvarligt oroad om dom här ryktena visar sig stämma.
Kommentera

Sjödda på väg bort?
Jag tycker att detta är ett så pass viktigt så det får en egen tråd.

Om nu detta är sant. Vad ger det för signaler? Mitt tips är att Sjödda vill ta ett SM guld innan han lägger av. Uppenbarligen så satsar inte Brynäs på några större framgångar utan är glada över att få vara med när de stora grabbarna leker.

Att Sjödda drar tror jag blir en viktig signal till Brynäs ledning och främst Mormor och Boorken.

OM nu Sjödda drar så är det bara att önska honom lycka till. Ett SM-guld unnar jag honom.

Jag har på känn att det kommer att skrivas en del om "Hjärta" och liknande. Men kan man ha hjärta för en klubb som lovat honom tjänsten som sportchef efter karriären och blåser honom på det löftet.

Sjödda tillhör tydligen inte "kompisgänget" där uppe på åsen.
Kommentera

« · 869179