1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 446547 inlägg · 7961 ämnen
Ämnet är raderat

Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)

Sv:Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
Gissa om en hel del sponsorer kommer kontakta Brynäs inom de närmsta dagarna och fråga vad i helvete de håller på med !!

Jag är en av dem... och jag var redan grymt förbannad över Bisset-affären men tänkte att det kanske var ett misstag av Pappa-Bäckis som var sportchef då. Sedan Sundlöv tagit över har det ju blivit bra mycket bättre - fram tills nu då när Brynäs återigen förknippas med klavertramp.

Vad har Kent-Åke Eriksson för utbildning för SITT jobb? Att ha honom som representant för en elitföringen i idrott ger ju ett lika felaktigt intryck av att ha en kombination av Lasse Falk och Bantar-Björn som ordförande i Svenska Gymnastiklandslaget.

Vad kan Janne Larsson om marknadsföring ? Inte ett jävla dugg när han började ! Det har blivit något bättre nu efter några år, så vad är det som säger att inte Sjödin kan ta Kent-Åkes plats som Klubbdirektör ? Han skulle ju defenitivt ge ett mer seriöst intryck !

Hoppas detta fixar sig nu, Annars lär det defenitivt hända saker...

65selander: Det känns som att vi behöver en "Boork" inne på kansliet med.. En som städar upp.

Men helt klart så är ett djupt sår upprivet.

Hur reagerar sponsorerna?
Hur reagerar lagkamraterna?
Hur reagerar Brynäs oldtimers?

Kommer det att bli något slags genomslag för årsmötet och i så fall vad?

250kg kärlek: Pengar är säkert en bidragande orsak och behöver nödvändigtvis inte vara det minsta problemet.
Som Gävlelasse varit inne på: sportchef är en av de viktigaste posterna i en förening, och ska ledningen gå med på vilka krav som helst från en tilltänkt sportchef när man i dagsläget kanske anser honom näst intill inkompetent för sysslan, och speciellt med tanke på att man för närvarande har en mkt kompetent och kunnig sportchef?

Som jag ser det så har man hamnat i ett dilemma, där det gäller att hitta en vettig syssla för Sjödda, utan att vare sig han eller nuvarande sportchef ska bli missnöjda.
Historien är kanske lite mer mångfacetterad än att det bara skulle vara att skapa en tjänst åt Sjödda, och sen är alla nöjda och glada.

Huge: Facit lär vi få se imorgon runt 0900 skulle jag tro. Oavsett om Sjödda spelar eller inte så är skadan skedd redan och det är djupa sår som har rivits upp igen över hur föreningen behandlar sina spelare mm.

Måste sitta i väggarna eftersom K-Å var ju inte ens med förra gången när det brakade loss.

spud: Jag tror att han behöver jobba. Flera miljoner avsatta...oj hur länge räcker det då?

För att inte sänka sin levnardsstandard så förmodar jag att han måste ut med åtminstånde 500 000 kr om året + att han om han inte jobbar behover kompensera för pensionsinsättningar som skulle ha skett om han jobbat.

Sedan att Tommy ev.kan få ett jobb på en bilfirma utan problem är en helt annan fråga.

spud: För Tommys del lär detta knappast handla "enbart "om pengar. Det är en kombination mellan att bli respekterad för den han är och ha en marknadsmässig ersättning för det, samt att hålla det man lovar.

Klart en kille av Tommys kaliber inte lär ha speciellt svårt att hitta ett jobb som kan föda han och hans familj. Vore det enbart för pengarna är jag tämligen övertygad om att han skulle - redan i morgon - få feta kontrakt som är mycket högre än det han erbjudits av Brynäs. Det om något tyder på att han har Brynäshjärta och bör behandlas därefter.

spud: "Killen har med garanti tillräckligt med deg för att underhålla sig till han går i pension vilket inte är så himla lång fram i tiden. Men han ville ha något att göra efter karriären och därför såg han till att han fick in ett jobb i sitt kontrakt, ett kontrakt där en av parterna nu meddelat att de inte tänker fullfölja.
Lågt bedrövligt och brist på fingertoppskänsla."

Eftersom du uppenbarligen har tillgång till detta kontrakt och måste ha läst det, så kan du väl lägga ut en kopia härinne så att vi får bilda oss en egen uppfattning.
Eller spekulerar du bara som vi övriga gör?

Vad är det som säger att "de inte tänker fullfölja"?
Det är väl just det man förhandlar om, dvs i vilken form Sjödda ska fortsätta i föreningen, och att man inte är riktigt överens om exakt i vilken form det (förhoppningsvis) kommer att bli frågan om.

Huge: om man vänder lite på dessa påståenden: "Hur mycket är gamla meriter värda i en löneförhandling? Hur mycket kan ett företag betala för att man är trogen och har hjärta? Innan motorsågen tas fram bör ni ha mer på bordet.""

Hur mycket skall man svika en trostjänare med ett stort hjärta för klubben? Vågar fler visa samma hjärta som Sjödda gjort under ett flertal säsonger i Brynäströjan?

Jag vet fan inte vad jag ska tycka i frågan. På ett sätt tycker jag att Sjödda får skylla sig själv när han inte smidde medans järnet var varmt. Men han har absolut inte varit onyttig på plan och fan vet hur det gått om han lagt av tidigare.

Ett avtal är ju ett avtal, ett sånt måste följas...

Nu bestämmer jag mig för att inte tycka någonting.

arnio: Om inte en kille med dessa siffror har lyckats lägga undan så att han kan peta sig i naveln resten av sitt liv, ja då tycker jag sannerligen synd om honom.

Visst han kommer inte kunna köpa en ferrari varje år, men han bör ha flera miljoner avsatt. Vilket räcker. Sen är ju tommy en sån populärkille att han kan slänga in huvudet på vilken bilfirma som helst och få ett säljjobb.

mattiaskarlgren: Ja vad enkelt. Gör som man gjorde innan man sanerade ekonomin. Lev över tillgångarna...

Jajjen: "Intressant att alla går i gång på en klassisk partsinlaga. Tommy Sjödins fru ger sin version av hur Brynäs skött förhandlingarna med Tommy Sjödin. Som vill ha mer betalt än vad Brynäs vill ge. Hur mycket är gamla meriter värda i en löneförhandling? Hur mycket kan ett företag betala för att man är trogen och har hjärta? Innan motorsågen tas fram bör ni ha mer på bordet."

Ja, man behöver inte säga så mkt mer.
Mkt bra sammanfattat.

spud:

" Killen har med garanti tillräckligt med deg för att underhålla sig till han går i pension vilket inte är så himla lång fram i tiden. Men han ville ha något att göra efter karriären och därför såg han till att han fick in ett jobb i sitt kontrakt, ett kontrakt där en av parterna nu meddelat att de inte tänker fullfölja.
Lågt bedrövligt och brist på fingertoppskänsla"

Nja nu överskattar du nog inkomsterna som en hockeyspelare har. Tommy har åtminstånde 20 år kvar till pension och behöver sannerligen jobba.

Om nu Sjödin är så jävla viktig för Brynäs spel (som han också mycket riktigt är) så betala honom det han vill ha och fixa ett år till. Inte så jävla svårt..

arnio: Nä, så kan vara. Å andra sidan kanske föreningen hade kunnat vara lite mer generös än om man får tro Tina och det hon säger att man erbjudit Tommy.

Visst?

arnio: Räkna pengar?

Killen har med garanti tillräckligt med deg för att underhålla sig till han går i pension vilket inte är så himla lång fram i tiden. Men han ville ha något att göra efter karriären och därför såg han till att han fick in ett jobb i sitt kontrakt, ett kontrakt där en av parterna nu meddelat att de inte tänker fullfölja.
Lågt bedrövligt och brist på fingertoppskänsla.

250kg kärlek: Sjödin har knappast så mycket utbildning i bagaget så jobbet som sportchef har säkert varit jätteviktigt för honom. Vad ska han annars göra?

Någon som kan historien bättre än mig:

Sjödin har att välja på

1) Spela vidare 1 år med bibehållen lön.
2) Börja jobba i föreningen på en position som man inte kommit överens om (med en lön betydligt lägre än den man överenskommit)? På en position som knappast lockar Tommy?

Det som föranlett hela denna diskussion och som tydligen fått fru Sjödin att brinna är den överenskommelse man haft om att den dagen Sjödin slutar som aktiv hockeyspelare har han erbjudits ett toppjobb (läs sportchef) i föreningen. Nu håller inte föreningen sitt ord varpå fru Sjödin berättar hennes syn på hur man blir behandlad i föreningen.

Alltså, jag förstår Tina Sjödin och det sätt hon reagerar på. Det finns en värdighet, en stolthet inom sig, som tar strid vid sådana uppkomna situationer. Att man sedan lätt kan skriva saker ur sitt perspektiv är något annat. Hade det inte legat ett uns av sanning bakom hennes brev är jag tämligen övertygad om att föreningen gått ut och dementerat det hela.
Brevet lär också vara skrivet med Tommys medgivande, annat torde vara otänkbart.

Sjödin, elitseriens kanske bäste på sin position den gångna säsongen blir behandlad som luft. I den förening han uttryckligen älskar. Det känns inte särskilt smart. Pengar i detta sammanhang borde vara det minsta problemet?!

GävleLasse: Kanske är jag snett ute men efter dessa skriverier så har jag nog lite svårt att se "Sjödda" ställa upp för Brynäs efter samma premisser som gällde under fjolåret.
Samtidigt så undrar man hur ansvariga i styrelsen reagerar. Tror att det är ganska så frostigt just nu.

250kg kärlek: Om det är Tomas Jonsson du tänker på så sjukskrev han sej ju mitt i säsongen o var borta bra länge för att sen komma tillbaka under Kvalserien där han fick assistera Flemming.
Sen var det väl aldrig aktuellt för nån fortsättning,har för mej att det var ganska ömsesidigt.
T.J pallade helt enkelt inte av kraven att vara Elitserietränare i Brynäs IF.

kacken: Jag tycker att han ska va nöjd med samma lön.
Att hans utlovade tjänst inte längre erbjuds ska Sjödda inte acceptera.

spud: "Är nog inte många hockeyspelare som får ha kvar samma lön när de fyller 42."

Det är inte många spelare som tillhör ligans bästa efter att ha passerat 40 strecket heller, en viss höjning hade man säkert haft råd med om viljan funnits.

250kg kärlek: jo så är det..

arnio: Bisset, Sandlin, Johnson och nu Sjödin. Alla har fått tvivelaktiga besked från föreningen. Eller hur är det?

Också undrar man ju hur de ska kunna ha råd att förlänga med Spets om nu budgeten är överstigen..........................

Dålig PR för Brynäs hur som helst.

GävleLasse: Timrå har det som policy, fast det är allas matbord de är och nafsar under.. :)

Jag tror som du, att han lägger rören på hyllan eller spelar i BIF, och det är ju verkligen sportchefs grejjen han vill ha tillbaka. Är nog inte många hockeyspelare som får ha kvar samma lön när de fyller 42.

El Aka Ali: Jag tror inte att Timrå är ett alternativ för Sjödda, det är spel i Brynäs eller inget alls som gäller.

Även fast jag skulle förstå om Sjödda skriver på för Timrå...

Vill ni bli kända att vara klubben som snor åt er skulorna under Brynäs matbord.?.;)

GävleLasse: Det är som jag förstår saken "Sjöddas" åsikter som ventileras.
Jag menar hans hustru har bara framfört tankarna som "Sjödda" har.
Den andra parten har väl officiellt inte gett sin syn. Men i och med att det här får så mycket spaltmeter så kan det straffa sig i längden. Brynäs som klubb får så urdålig PR så att det inte håller att ha kvar "Sjödda". Sprickan är så stor så att den inte går att laga.
"Ambroo" var nog inte så snett ute för en månad sedan.
Skulle detta bli följden då tycker jag att huvuden i Brynäs styrelse bör rulla.
Detta oavsett om "Sjöddas" ev. spelarersättning ryms inom budget.

sylf: Känns tryggt att veta!

Jajjen: Jag vet mer än du kan stava till.

TIKbiff:

Nej
Nej
Nej

Är det nåt mer du vill veta?

TIKbiff: Du verkar ialla fall njuta av situationen

Jajjen:
Är GD och Arbetarbladet kvällstidningar?
Är fria ord och Tina Sjödin insändare bara båg?
Sitter du i Brynäs styrelse?

Frågorna många men svaren är få...

sylf: Se där - en till som vet!

TIKbiff: Tips: sluta läsa kvällstidningar!

TIKbiff: Jonas Höglund var FBK:s näst bäste målskytt senaste säsongen. Har spelat 10 säsonger i föreningen. Enl egen uppgift var han tvungen att halvera sin lön till nästa säsong för att få spela kvar.

Apropå att sätta allt i rätt perspektiv.

Jajjen:
Nej men Brynäs IF verkar ju inte direkt sugen på att kommentera det hela, vore det en lögn så skulle dom nog sanbbt tala om sin version, tror du inte?

Jajjen: Men det är ju lik förbannat DEN versionen som Sjödda har som utgångspunkt i förhandlingarna...

65selander: Visst är det så. Föreningen man trodde blivit liite proffsigare skämmer ut sig igen.En knippe klantarslen som knappt skulle duga att koka korven i LA. Listan kan göras hur lång som helst på såna här storys, som borde kunna skötas på ett MYCKET mer proffesionellt sätt. K-Å "jabba the hut" Eriksson kan gott packa sitt skrivbord och bli korpral igen. Att sen fru Sjödin går ut i pressen och skriver kan man ha åsikter om, knappast smart gjort.

arnio: Vad är det som är utlovat? Vad innebär biljettförsäljartjänst? Tror du att Brynäs menar att Sjödin ska sitta i biljettkuren och kränga matchplåtar? Tina Sjödin är förbannad för att Tommy inte får den lön han vill ha. Hon har gett sin version i media. Det betyder inte att hennes version är den rätta. Framförallt inte den enda.

Jajjen:
Som jag förstår det så vill man inte höja utan snarare sänka lönen...
Tommy, var näst bäste back poängmässigt efter Angell ( 1 poäng)
i + - stats så hade tommy +20 och Angell +5 (tror jag)....

En spelare som gjort 14 säsonger i BIF och antagligen inte mjölkat föreningen på pengar..

Lurad? ja så skulle jag känna mig.

arnio: Biljettförsäljartjänsten är nog mest en ironisering av vad som sagts.

Men jag har ju varit enb stark förespråkare av kompetens på de viktiga postera inom organisationen. Sjödda har näppeligen rätt kompetens för jobbet som sportchef. Men ett avtal är ett avtal. Därför måste man ju lägga mycket energi på att hitta en roll som passa Sjödda.

Jajjen: Det är väl inte kring lönen det stormar mest utan kring den utlovade sporttjänsttjänsten som plätsligt blivit en biljettförsäljartjänst.

250kg kärlek: Ja om detta inte löser sig och inte Sjödda får sin lovade tjänst så måste huvuden rulla.

Dock är jag optimistisk och tror på en lösning till sist.

För ett par år sedan besökte vi Gävle och passade på att lämna över en liten gåva till Sundlöf som skulle delas med Sjödda, nu vet jag varför dom bråkar, Sundlöf tog allt godis själv och det har sjödda fått veta:)

Intressant att alla går i gång på en klassisk partsinlaga. Tommy Sjödins fru ger sin version av hur Brynäs skött förhandlingarna med Tommy Sjödin. Som vill ha mer betalt än vad Brynäs vill ge. Hur mycket är gamla meriter värda i en löneförhandling? Hur mycket kan ett företag betala för att man är trogen och har hjärta? Innan motorsågen tas fram bör ni ha mer på bordet.

65selander: Jag håller med dig. Ligger det en sanning bakom det som står att läsa idag så är det pinsamt. Då bör ett och annat huvud rulla i föreningen.
Inte särskilt påläst när det gäller Brynäs som förening men ett har man lärt sig under åren. Att Tommy Sjödin verkligen ställt upp för Brynäs oavsett hur snålt det blåst.

250kg kärlek: Facit kommer ju på måndag fm men oavestt vad som händer så är det "badwill"

Att Tommy inte får en löneförhöjning på ålderns höst är väl ok men att han inte ser ut att få det jobb som han lovats är katastrof.

Kanske han kan få jobb på Canal+ eller nåt i stället.

65selander: Värre under har skett. Jag tror att den hysteri som detta orsakat redan (båda Gävles nättidningar låg nere ett tag, gissningsvis p.g.a. detta) och de starka reaktioner detta väckt kommer att få Brynäs styrelse att ompröva sitt beslut. Hur man sedan går ut med det i media och hur man förklarar detta (missförstånd bla bla bla) är en annan femma.

« · 880816 · »