1150x200-brynasbanner.jpg

Skador och förstärkningar

« · 387534 · » Till forumet

Sv: Skador och förstärkningar
sylf: Dominanta i vad? löner eller spel??
Kommentera

aphac: Vann jag 50 mille skulle jag köpa klubben.Sen skulle dom bli lika dominanta som NY Rangers :-)
Kommentera

sylf:Drömma från rätt håll:Vinner jag 50 mille så skulle BIF få 15% direkt för spelarköp, modell vettiga. Inga långtidskontrakt med gamla stötar.
Kommentera

Lilljanne: Vad vore livet utan drömmar ?
Kommentera

sylf: Fick man inte vakendrömma hade jag aldrig pallat.
Kommentera

Lilljanne:Med den drömliknande positiva uppfattning, tror du väl att du vinner 50 milj. imorron på Lotto åxå?
Kommentera

Lilljanne: När du sen vaknar framåt hösten och inser att den enda dom värvat är en lovande kille född -97,bli inte förvånad då !!
Kommentera

sylf:Stämmer nog, jag kommer ihåg att Westlund var en riktig sopa men fick förttroende av Sandlin och resten den historien vet vi ju. Nått sånt har väl inte hänt på senaste tiden.
Kommentera

aphac: Lugn bara! Till nästa säsong kommer satsningen. Den här säsongen är förlorad ändå. Hade det blivit slutspel hade det bara blivit pinsamt. Det vi går miste om i slutspelsintäkter tar vi igen genom att inte panikköpa idag. Den trupp vi har måste vara rekordbillig samtidigt som sponsorsintäkterna, enligt säker källa (Keb), ökar.
I augusti 2004 sitter vi här och garvar åt lag som lif och ssk som bara har råd att köpa in 5-6 finnar och tjecker när det krisar. Då kan vi rada upp våra värvade klasspelare och, äntligen, se fram emot en säsong där man nämner Brynäs med respekt och som guldkandidat.
Dagens trupp ska ha heder om dom fixar nytt elitseriekontrakt men till nästa säsong måste det värvas och det rejält.
Lifs värvning av Kauppila är ändå lite märklig med tanke på hur det lät när han var aktuell för Brynäs. Men det var då det. Händer inte nästa säsong.
MED BRYNÄS MOT SM-GULD 2004/05!
Kommentera

Zcootah: “Men jag tror faktiskt att det bara är 2 allsvenska lag som kan gå upp...det är Skellefteå AIK och Hammarby IF.”

Där förklarade du reglerna helt riktigt. Om tre allsvenska lag gick upp skulle Elitserien bestå av minst 13 lag.
:-) :-) :-)
Kommentera

aphac: Måste va Sandlin faktiskt.Han är väl ändå på nåt sätt en visionär som kan/kunde göra nåt av ingenting.

Wahlberg hade inte varit fel.Men som vanligt var det bara ett rykte gripet ur luften.
Kommentera

sylf:Jag har undrat över vilken bif-tränare som senast förde utvecklingen i laget framåt.Hålla N.Danielsson utanför laget,skicka Adam till Mora,sporadiskt ge nån annan junior chansen i en period.Låta Lundström stå i förhand rena supertorskar,där har GP redan fallit. Roger Melin kom till ett serverat bord där det fanns många som säkert kunde mer hockey än tränaren själv,Melin diskad direkt. Nån som kommer ihåg Nokelainen?Nja, bidrog inte med mycket va?! Var nånstans har vi hamnat bland årtalen nu för att hitta nått?

BIF har för många grythundar som inte kan göra mål,inte tillräckligt stabila backar där man måste ha nån mer skottkunnig än Sjödin.
En som vanligt ganska gammal trupp där man inte satsar på unga som man kanske ska göra när man bara kan erbjuda ett par playboyskor om nån signar med BIF.

Det känns på nå sätt skitdeppigt att vi inte fick nått nytillskott när var enda jäkel vet att vi behöver det.
Tilltron till laget blir bara för mycket ibland.
Kommentera

20 Lindgren: Hmm jag skulle aldrig drömma om att bestrida ett orakel som du. Jaha då har jag levt en livslögn *snyft* Det var faktisk Wille Löfqvist som sa det till mig....med dom efterföljande orden "Ta jävligt väl hand om den där...den är värd mycket pengar"
Kommentera

Mycket snygg presentationsbild, Gusten!

Men mig lurar du inte! Din tröja är från 1975-78! Jag tog det på siffrornas röda "skuggning". Annars hade det varit coolt att ha en tröja som är äldre än en själv. Intresseklubben kan för övrigt notera att Jan-Erik Silfverberg, under sin första säsong i Brynäs och som näst sistasäsongsjunior, blev “Årets Junior” samma år och säsong som jag föddes.
Kommentera

sylf: Nej det är väl som det är med slantarna, får vi tro. Svårt att smälta är det hur som helst att en elitklubb som vår ska vara så urfattig gentemot sina konkurrenter att man är helt utesluten från de möjligheter en eller annan ny spelare trots allt ger ett lag som har det tufft och en möjlighet som de andra klubbarna utnyttjar.
Kommentera

Gusten: Alla hade utom Inge Hammarström :-)
Kommentera

sylf: Hade dom skydd!?
Kommentera

Gusten: Den är faktiskt i rätt bra skick,FAST jag kört enduro i den.Vad jag inte begriper är hur dom fick plats med alla skydd på den tiden ?Eller då är jag fetare än va Prosten va ???
Kommentera

sylf: Å fan...hur har åren farit fram med din? Min är lite väl trång,sliten och maläten tyvärr...men klassisk som bara f-n. Ps. Tror jag är lite fetare än Jan-Erik var oxå ;)
Kommentera

Gusten: Jag har Prostens från samma år.Coolt.Med den klassiska Bockens reklamen.
Kommentera

Gusten: ja det är bra, blir billigt och bra att slippa fixa en ny tröja till honom.
Kommentera

sylf: Hehe ja eller Jan-Erik Silferberg...i så fall kan han ringa mig så kan han få "låna" sin matchtröja från 71/72...som jag för övrigt har på mig i min presentationsbild ;)
Kommentera

Hopppas casselstålh kan börja göra lite Poäng!
då räcket det till Slutspel /////BrynasareN
Kommentera

Gusten: Kanske dom har snackat med Stigge ???
Kommentera

Okej...var det så klokt att skeppa iväg A.A i det här läget? Purfriska backar just nu: Sjödda, Björck, Kupan, D.Johansson. Backar som nyss varit/är skadade: Cassel, Laitinen, Karlsson och Petré Känns inte så brett va?
Kommentera

Zcootah: det är just det som är det intressanta, men jag har ingen koll på lagen i superallsvenskan så det är svårt att värdera.
Kommentera

lindberg: Men ja tror faktiskt att det bara är 2 allsvenska lag som kan gå upp...det är SAIK och Hammarby
Kommentera

Gusten: Antar att de pengar dom tjänat in på skador går åt till att sanera ekonomin....Förhoppningsvis.
Kommentera

lindberg: Adam Andersson va ju typ bästa back i mora när han va där....i brynäs platsar han typ inte
Kommentera

sylf: Så är det säkert. MEN har vi inte tjänat in lite stålar på Petré, Kyrö och Casselståhl? Plus att om vi har gett bort A.A till Mora gratis börjar jag grina...såååå jävla bred trupp har vi inte...jag menar hade vi inte haft A.A igår hade vi fått spela med 5 backar.
Kommentera

Intressantast idag superallsvenska ledarna Mora IK:s Simons kommentar om nyförvärv "Det är bara en back vi söker. Inget annat. Och vi vill ha en spelare som kan gå in i förstafemman. Ingen kompletteringsspelare."

Och svaret är Adam Andersson, 6-7 back i Brynäs. Är det så stor skillnad på lagen så borde inte de elitserielag som hamnar i kvalserien behöva oroa sig för att åka ur elitserien.
Kommentera

sylf: så sant så sant
Kommentera

Clarence: Det blir inga nya spelare till Brynäs.Det finns inga säger man.Konstigt att de flesta andra lag hämtat in nytt under resans gång ? Nämen vänta !!! Dom kollade nog utanför Gästrikland.

Nånstans långt inne kan jag förstå klubben också.Har man inga stålar så det räcker till en spelare som tillför nåt, kan man lika gärna skita i det.Utfyllnadsspelare finns redan i överflöd.
Kommentera

70 Rodrigues: Nyförvärv i Brynäs? Du hoppas på för mycket, gosse!
Kommentera

superputte: Jag hoppas också att dom går till slutspel, men det kommer att bli tuft in i det sista som det ser ut nu.
Kommentera

Stigsson: Vi hade transferstopp i augusti tror jag. ;)
Kommentera

Stigsson: Inte enligt alla artiklar från olika tidningar. Där står det 30/1 klockan 16:00.
Kommentera

hoppas dom går till Slutspel!!!
Kommentera

Makkan: Har ni transferstopp kl 16.00, alla andra har väl sitt kl 24.00
Kommentera

12 minuter kvar till transferstopp.
Inget nytt i Brynäslägret ?
Kommentera

sylf: Tycker också det är konstigt, troligtvis så betalar LIF så pass bra så att sponsorerna släpper taget!

Playboyskor, är det Solings då eftersom han tog av sig dom och snörade på sig grillorna i går i stället ;-)
Kommentera

65Selander: Hur är det möjligt att värva Kaupila ? han var ju inte till salu när Brynäs ville ha honom för en par veckor sen.Men å andra sidan så är det mesta till salu.......om pengarna är dom rätta.Bjuder man ett par playboyskor och en ostmacka så får man därefter.
Kommentera

Makkan: Kan Nordmark spela så kan Janne Larsson spela eller rentav Fetisov!. Krutov är nog för nersupen för att orka runt, var rent patetiskt att se han i Brunflo
Kommentera

Lunkan: Nja Fopppa och Näslund hamnar nog i modo. Men Walle, Modin och Dacke tror jag på. Eller ? Kanske inte ?
Kommentera

Makkan: 1h kvar förväntar mig Hejduk, Foppa, M. Näslund + några till!
Kommentera

65Selander: Instämmer. Det behövs tuffa och fräna spelare i Brynäs IF.
Kommentera

Makkan: Brynäs får inte glömma att skriva kontrakt med Rönken! Han tror jag kommer att utvecklas snabbare än Adam i ES!
Kommentera

66Hagberg: Det är väl inte klart var han ska spela ? Men jag tror inte Brynäs törs låna ut Adam. Då kan dom stå där med skägget i brevlådan om vi får flera skador. Men jag tyker att Mattias Karlsson ska spela istället för Adam.
Kommentera

Makkan: Jag missade den - Tack.
Kommentera

Makkan: Det står att det skall avgöras idag om han spelar i Mora eller hos oss, jag såg inget om att det redan var klart.
Kommentera

« · 387534 · »