Brynäs IF

727351 inlägg · 7960 ämnen

Skellefteå AIK - Brynäs IF, 21/1 2010

1230061 · » Till forumet

Sv: Skellefteå AIK - Brynäs IF, 21/1 2010
Erat: Tycker jag låter som en bra ide. Ser verkligen fram imot att få se en fullsatt arena och jag hoppas verkligen att Ståplats och sittplats kan klappa i takt på lördag!!
Kommentera

Äsch, nu glömmer vi den här matchen :)..Ser fram emot att gå på hockey i en fullsatt Läkerol på lördag :)
Kommentera

rafalski: Kan bara hålla med! Det är Czarneckis största brist. Att han inte vågar vaska om och coacha aktivt när det inte fungerar. Matchen idag var ett ypperligt exempel på när Rödin utan tvekan ska in i någon kedja och köra. Han kunde ha vaskat om i flera kedjor till och med. Det var ingen formation som funkade särskilt bra tycker jag.

Redigerad kommentar

Kommentera

sylf: Okej en liten analys kan man fösöka sig på.
Det jag saknar idag är lite aktiv matchning av NC, en sån här match där tom en läktarchoach som jag ser ett helsegt lag så saknar jag att han vågar röra om i grytan, gå ner på folk, ändra i formationerna, in med Rödin som kanske skulle ändra på matchbilden.

Han måste våga lämna trygghetsbubblan ibland. Ingen ska få känna sig alltför säker och i en sån här match måste han våga laborera. Se det som träning inför ett eventuellt slutspel där matchningen kommer att kunna avgöra jämna matcher.
Kommentera

Bissett19: DIF imponerar inte för tillfället, hade egentligen bara tur som fick 3 pinnar med sig idag.
Kommentera

Bissett19: Nja, vänta till lördag em, då är det bara att kasta upp den igen.
Kommentera

Bissett19: iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiihhh
Kommentera

sylf:

Ska vi bumpa KS-tråden?
Kommentera

MarcusElving: Och avståndet till KS krympte, avståndet till toppen ökade....Så kan det gå!
Kommentera

rafalski:

BIF var inte riktigt där idag,tyvärr väldigt vanligt BIF-symptom efter några bra matcher.Bara upp på sadeln igen och ta DIF i inför ett fullsatt Läkerol på Lördag.
Kommentera

sylf: Känns väldigt viktigt att vinna på lördag nu! Avståndet till Timrå som jagar närmast under slutspelsstrecket krympte till 9 points.

Redigerad kommentar

Kommentera

rafalski: Vill man göra en djupanalys går det rätt fort: Bajs!

Sådär, nu kan vi fokusera på lördag!
Kommentera

Huge: Håller med, känns inte som man behöver djupanalysera insatsen ikväll utan fokusera på nästa match mot skansen inför en fullsatt Läkerol.
Kommentera

Det låg väl en förlust i luften för Brynäs..Tråkigt ändå att vi inte kunde vinna o hänga på övriga lag...Bara att hoppas att vi kan vinna på lördag ist, men DIF är mkt bra så det blir inte lätt det heller..!
Kommentera

Nollade på bortaplan är dock inte fullt så förnedrande som att bli nollade på hemmaplan, men visst, självklart borde de få gå till Umeå, åtminstone. Spelare och ledare, så klart.
Kommentera

En annan får vara mycket glad över att LHC spöade Hv idag iallafall..
Kommentera

Den här matchen vill jag bara glömma! Fy fan vilken tråkig match och det var aldrig något snack om vilket lag som skulle ta hem 3 poäng. Brynäs var mer än uddlösa.

På´t igen bara på lördag!

Bara Markan som får godkänt ikväll...

Timrå vinner i OT uppe i Ö-vik. Ingen Aravirtaeffekt!
Kommentera

Qvarre: "Bara att gratulera SAIK som tog 3 välförtjänta poäng."

Absolut, men dom fick dom i princip gratis av ett håglöst lag, det är just det jag HATAR!
NC har gått ut och sagt att det ska vara svårt att slå Brynäs, då får dom fan leva upp till det.
Kommentera

foppa78: Det är enkelt. Jag är realist och bara övertygad om att Brynäs inte räcker till mot HV eller LHC, som de förmodligen får möta. "Låga förväntningar"? Tja, det är möjligt. Man kan inte ljuga för sig själv om vad man egentligen tror.
Kommentera

Huge: Gällde inte den vilan alla lag?.. Surt. men det kändes aldrig som de hade minsta chans faktiskt.
Kommentera

90Steen_:

34 fösningar mot mål snarare.
Kommentera

rafalski: Haha, jag vad säger man om en sån här match?
Segt och mkt snurrande men inte många som tar fighten framför mål och försöker. Markan, Granström och Silfverberg får godkänt, resten kan betydligt bättre. En riktig skitmatch där ett självmål och en panikrensning som förstås landar på bladet på Tenkrat gör att dom vinner.
Kändes som att matchen aldrig började nån gång, sen kom den aldrig igång för att till sist stanna totalt.
För lång vila sen senast? Enda positiva är att det förmodligen är en rejäl tändvätska inför lördagsmatchen.
Kommentera

sylf:

Är det? Det var som fan... Han måste vara lite av SAIK fan i smyg misstänker jag :-)

Vad jag kunde se så lyckades Brynäs skapa en riktigt farlig chans på hela matchen men den sumpade tyvärr Dackell.
Kan ta förlusten och det är svårare att ta hur slött laget spelade.

Bara att glömma denna skitmatch och hoppas att de kommer upp i normal standard tills lördag.
Bara att gratulera SAIK som tog 3 välförtjänta poäng.
Kommentera

sylf: Riktigt sömnpiller, såg ut som det var ispremiär där all tajming saknades. Bara att ladda om inför lördag. Då måste vi upp rejält om vi ska vinna.
Kommentera

Huss: "Bara glad att svackan inte kom mot DIF inför ett fullsatt Läkerolen."

Haha, vänta bara, Brynäs "svackor" har en tendens att bli längre än 1 match!
Kommentera

Huss: Tråkigt att man förlorar..Speciellt när man är helt värdelösa.Men som sagt, hellre förlora idag än mot Djurgården på lördag om man nu måste välja:)
Kommentera

Clarence: Kan du förklara närmare för mig vad du menar med att brynäs inte skulle ha någon chans i ett slutspel! Hur fan kan du ha så låga förväntningar på vårat lag efter det som vi presterat denna säsong? Bara för att vi förlorar mot saik borta efter 3 raka 3poängare och strålande form så börjas det gnällas och klagas, jag hatar att förlora med inget snack om det men börja inte kasta skit direkt! Vi slår DIF på lördag istället!
Kommentera

sylf: Äsch, det var snarast naturligt att vi skulle gå ner oss efter en räcka riktigt bra matcher. Bara glad att svackan inte kom mot DIF inför ett fullsatt Läkerolen.
Kommentera

Clarence: Äntligen, nu känner man igen laget efter ett par bra matcher, varför försöka klättra och lämna allt vad botten heter?
Kommentera

34 skott - 0 mål..uselt!

Nu krävs det seger mot DIF på lördag!
Kommentera

sylf: uttagen målvakt i brynäs fall känns ändå på nått sätt som ännu ett mål i röven än att man verkligen lyckas utnyttja övertaget.
Kommentera

90Steen_: No way!
Kommentera

90Steen_: Det är nog åt det hållet du bör titta. Högre än 7-8 blir inte Brynäs den här säsongen heller. Och i ett ev slutspel kan de möjligen vinna nån match i kvarten, men de ryker som vanligt. Bättre är de tyvärr inte.
Kommentera

"nu känns det som goda råd är dyra.." FINNS det nån värre klyscha??
Kommentera

Clarence: Ja, det ligger liksom i Brynäs natur.....
Kommentera

Qvarre: Det är ju Brynäskommentatorn!!

Hur rättvis seger som helst, Brynäs visar ingen vilja alls, och det är ortoligt märkligt. Man har alla chanser i världen att ta ett kliv i tabellen men det skiter man i.
Kommentera

Qvarre: Ja, vill i-n-t-e börja kolla neråt i tabellen igen..
Kommentera

sylf: Det är i såna här matcher mot tabellmässigt jämbördiga lag man skulle vilja se Brynäs bevisa lite klass, men som vanligt blir man djupt besviken...
Kommentera

90Steen_:

Undrar om han kommentatorn är ständig medlem# 1 i SAIK? Brynäs ser ut att bli nollade denna match. Ofta kan man se att vilka matcher de kommer att bli 0:ade redan i första perioden.
Slött, oinspirerat impotent och helt klart rättvis seger för SAIK. Resultatet i underkant dock.

Ska Brynäs ha möjlighet mot Skansen på lördag så måste de upp minst ett par snäpp för annars åter de upp oss utan större problem.

Nej, Brynäs kan bättre och detta måste vara vara en av de sämsta insattserna denna säsong.

Upp ur koman nu Brynäs
Kommentera

Lindström: Det här är det sämsta jag sett på jävligt länge, alla gör allt fel, otroligt uselt!
Kommentera

90Steen_: Spela med ove så löser det sig till slut
Kommentera

det står 6-0 i skott i tredje för BIF, och SAIK gör 2-0.. ORKA
Kommentera

Qvarre: Gonatt.......
Kommentera

Gusten:

Måste säga att Brynäs ser lite slöa ut. Det är ju inte många ggr ännu denna match som en Brynäsare har befunnit sig framför motståndarmålvakten.
Nu får de fan sluta finåka och börja kötta lite.
Tekningarna är i AIK favör och det säger ju en del om Brynäsarnas inställning.
Samma visa som mot FBK hemma. Även detta efter ett litet mini uppehåll.
VAKNA!!!
Kommentera

Huge: Verkar inte kugga i ordentligt ikväll, men det är svårt att få igång nåt spel på natur-is.
Kommentera

Huge: Ja fyfan vad isen verkar var kass, parodi! Kanske därför Dackell gör sin sämsta match sen "balansskadan".
Kommentera

90Steen_: Ser illa ut inte ett rätt skulle jag vilja säga att dom har idag...
Kommentera

hur ser det ut därute? har de bättrat sig?
Kommentera

haha undra hur många ggr Timrå tappat 2-0-överläge denna säs.. ^^
Kommentera

rafalski: Du har inte missat nåt. Markan rakar åt sig pucken efter att Hagos missat ett friläge men tyvärr så rakas pucken in i egen kasse.
Mest anmärkningsvärt är den usla isen däruppe. Pucken har hoppat och studsat som en guttaperkaboll, ngt som gått ut över spelet överlag. Hafsigt och ostrukturerat från båda håll. Tycker ändå att vi skapat en del och oavgjort hade varit mest rättvist.
Ringrost efter den långa resan upp?
Förhoppningsvis så har man åkt bort den nu inför andra...
Kommentera

1230061 · »