Bissett_19:
jag tycker ifs att löf och emil borde få chansen yttligare efter en bra match mot frölunda. LJ och Jocke/wänna bort emil och simon in.
sen tycker jag att ev.granis ska in med ollas o nordan och wänna med calle o silver emil med hansen o martin och mats johan o widde. simon bertil i 1a, ekholm andersén i 2a, o sunkan löf i tredje.
Bissett_19: Får hoppas att matchen mot Frölunda var ett litet olyckfall i arbetet och att grabbarna i em visar vart skåpet ska stå?
Tips: 2-3
arnio: Annars måste ju nån gång vara den första...:-)
Nä, skämt åsido så hoppas jag att vi kan stå emot bra. Stabil defensiv och bra omställningar. Men SAIK är starka offensivt så vi kommer antagligen att bli satta under tryck i längre perioder. Gäller att vi kan spela med kyla och säkerhet. Kul i alla fall att spela seriefinal...
Tommy: Ja det är många snäpp vi ska upp sen frölunda matchen om vi ska någon chans idag!
Toppmatch! Seriefinal! Vem trodde att man skulle få läsa det 40 omgångar in i serien före en Brynäsmatch? Ska Brynäs ha en chans idag måste man upp på samma nivå som under första halvan av serien. Skellefteå imponerar på alla sätt. Framförallt hur man har byggt en organisation från allsvenskan till topplag i ES på 5-6 år.
Om det var nån som trodde att Brynäs ekonomi var på väg mot FBK-klass kan man släppa det nu. Brynäs åkte alltså buss till Frölundamatchen? Klart det blir lite pengar över om man reser som ett allsvenskt lag.
Jajjen:Tabelläget tilåter ju att man sparar på utgifterna. Är man topp 4 efter 55 omgångar så är jag nöjd.
Viktig match idag dock. Vinner SAIK så drar de ifrån i toppen och då blir det svårt att komma ifatt. Huvudsaken är att vi inte blir indragna i det täta sjok av lag som ligger från 4-11
Det vore inte dumt alls att kunna fokusera helt på sig själv utan att bliga i tabellen...
Bissett_19: Jo såg att det var Klingberg. Det var mest att jag noterade tröjnumret så comebacken jag syftade på var Rodrigues...:)
Såg att Forsberg tyckte att Klingberg påminner lite om Rundblad i samma ålder. Finns en risk att han får en nytändning i SAIK om han får spela "sitt spel"....
Redigerad kommentar
Emil Molin går in på Jockes plats då Jocke är knäskadad.
Tips: 2-5 Molin,Jonsson,Widing,Johansson,Bertilsson
70 Rodrigues:Gööööööööööööööööött!!
Det lönar sig att skjuta!!
TJ meddelar på GD/AB att inga fler har drabbats av magsjuka och att Sundqvist,Lavander och LJ spelar.