Brynäs IF

727970 inlägg · 7962 ämnen

Skellefteå AIK-Brynäs IF 26/2-11

« · 1352762 Till forumet

Skellefteå AIK-Brynäs IF 26/2-11
Ny match och nya tag imorgon, är Dackell skadad, hur kommer det att se ut imorgon? Spänningen är olidlig!!!
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF 26/2-11
70 Rodrigues:

Nordan skadad,Wänna ersätter,annars samma lag....
Kommentera

Bissett19: Tyvärr så tror jag att det blir tungt imorgon :-(

Tips: 5-1
Kommentera

70 Rodrigues:

Positiv som vanligt

Känns som en kryssmatch
Kommentera

Bissett19: 6-2!!
Kommentera

Bissett19: Motivera kryssmatch :-)
Kommentera

70 Rodrigues: Som vanligt när Brynäs spelar: Sylt i krysset. :)
Kommentera

70 Rodrigues:

Skellefteå är revanschsugna efter 0-5 sist,tror dom kniper en pinne.

Motivera 5-1.
Kommentera

Bissett19: det blir 16-0

Hela laget kommer in snett i matchen och kliver av nr det inte vill funka.

Det är ju gångbart i Brynäs ;)
Kommentera

7-1 skellefteå
Kommentera

Bissett19: Skellefteå är ett mycket starkare lag samt att dom slåss för seriesegern!!!
Kommentera

70 Rodrigues:

Nu får jag säkert hela forumet på mej,men jag tycker inte dom har ett SÅ starkare lag som du tycker,där tycker jag vi är bra med.
Däremot har dom en överjävligt bra förstafemma som sprutar poäng.

Redigerad kommentar

Kommentera

Bissett19: jag tror att Brynäs vinner med 4-2...
Kommentera

Bissett19:Att Skellefteå ligger 1:a och vi 7:a måste ju bero på någonting och beror det inte på laget så måste det vara någonting annat?
Kommentera

70 Rodrigues: Inte då, är ju bara kassa storleken som betyder något. Det har ju dom upplysta här innne förklarat gång efter annan.

Härligt att NC efter 3 år vågar bänka Dacke!!

Sen hoppas Rödin är på planet till Ahl eller Echl, för lönen som han lyfter nu som Nhl lån kan vi lägga på nån som till nån som tillför bra mkt mera.
Kommentera

Lindström: Finns några andra jag skulle skicka före Rödin, han har gjort bra med poäng och är godkänd.
Kommentera

70 Rodrigues: Svårt att sia om något, men hade Larsson fått förtroende så hade han vart Bif utropstecken i år.

NC tänk att "match träna" in dom sk bärande i +40 matcher innans andra får chanser förstår inte jag riktigt.

Hardy te x bänkade på sina etablerade spelare från omg 1 om dom inte gav allt i varje byte.

Hur som ett stort fall frammåt att NC löft bort Rödin å Dacke, hoppas Dacke är gubbgrinig nu och baske mig ska visa NC att han gjort fel.

Matchen fö torskar vi efter några onödiga utvisningar.
Kommentera

Lindström:

Får jag fråga, vet du vad Rödin har för lön som lån från Vancouver? Jag gissar att du bara tror något.

Redigerad kommentar

Kommentera

Lindström:

Man kanhelt klart ifrågasätta en del av Cz:s matchningar. Hansen på blå i PP som rent klassiskt exempel. Men det här med att matchträna in bärande spelare är väl inte helt märkligt. Siktet var slutspel och dit tar vi oss, väl där behövs spelare med rutin och dem måste då vara i form. Kan man då få igång dem genom att nöta dem i serielunk så dem vaknar till slutspel, som om du inte fattat det är vad som räknas, så då kan jag tycka det verkar vettigt, även om jag tyckte det verkade galet just för stunden.
Kommentera

tompap71: Jaha CZ på väg bort efter säsongen om man ska tro kvällsblaskorna? Intressant vem som kan ta över isf!
Tufft ikväll bara hoppas att dom kan suga ut en gnutta motivation för annars blir det utklassning!
Kommentera

foppa78: Hade gärna sett Luckner som coach och Bäcklin som Ass coach.
Kommentera

70 Rodrigues:

Att Skelle leder ligan beror på stor del till att dom har en ruskigt bra förstafemma som öser in poäng,den femman har tillsammans gjort 80 mål.
Lägg därtill att man har en bättre målvkat,där har du den största skillnaden mellan lagen.
Sen har ju Brynäs slarvat bort en jävla massa poäng genom dålig inställning i vissa matcher och tappade matcher där dom ledit med 3-0 vissa gånger.
Kommentera

70 Rodrigues:

Nu fick du ett minus av mej,Harald står verkligen för en tråkhockey.
Kommentera

foppa78:

Säger dom det egentligen? Rubriksättaren säger det, Cz säger att han vill vinna och att han har snackat med grabbarna att det är här och nu som gäller.
Beror på hur man tolkar det.

Men skulle han lämna så kan en idé vara att plocka upp Bäcklin från J20.

Redigerad kommentar

Kommentera

Bissett19: " Sen har ju Brynäs slarvat bort en jävla massa poäng genom dålig inställning i vissa matcher och tappade matcher där dom ledit med 3-0 vissa gånger."

Och vad beror det på? Jag anser att Skellefteå är ett starkare lag med ett bredare register och fler vinnarskallar.
Kommentera

Bissett19:

I samma skola som Cz ;)
Kommentera

Bissett19: Ja ja!!!! Vem vill du se då??
Kommentera

tompap71: Jaså?
Lär dig saker INNANS du föröker vara viktig.
Kommentera

Lindström:

Vad ska jag lära mig då tycker du?
Kommentera

Bissett19: Ja visst har Brynäs slarvat bort en hel del poäng, och tagit en del oväntade med skall väl tilläggas. Inget lag har skänkt bort så många poäng till "bottenagen" som Brynäs så det är tack vare/ på grund av Brynäs att vi har en så jämn serie som vi har den här säsongen.

Intressant att följa fortsättningen.

-Hur reagerar truppen över Dackellaffären? Vad hade hänt om tex Kahnberg hade lämnat matchen på samma sätt som Dackell? Att Dackell lämnade på grund av materialfel köper jag inte. Då hade CZ vetat om det på PK'n och kunnat avblåsa alla spekulationer redan där. Men han visste varken bu eller bä.

- Hur reagerar truppen på att CZ "Vill vinna något", och ska gå vidare Med andra ord säger han: Jag tror inte på laget och jag tror inte på föreningen så jag drar.
Kommer spelarna att respektera honom? Kommer de att lyda hans coachning? De kanske till och med blir bättre nu när den "förhatlige" tränaren äntligen sticker. Det scenariot är ju inte omöjligt med tanke på de rykten som varit om att spelarna vill ha bort honom.
Kommentera

Lindström:

Om jag sa slå tillbaka bollen på uppstuds kan jag ju tycka att du borde läsa på lite innan du kastar ur dig påståenden om sådant som du uppenbarligen inte har en jävla aning om, som Rödins lön t ex.
Kommentera

GävleLasse:

Cz säger ju inte att han ska gå vidare, han säger att han vill vinna något och att det är här och nu som gäller.
man kan vinkla det på många sätt, jag litar inte på xp:s vinkling, din kan vara rätt men som jag ser det kan det lika gärna vara ett peptalk som har snedvridits. Vad gäller ryktet om att spelarna vill ha bort honom, är det därför flera har förlängt under hans tid och många har pratat om hur bra stämning det är i laget? Några tycker säkert annorlunda då man aldrig kan vara alla till lags men jag tror det ryktet är betydligt överdrivet. Kan tillägga att jag inte var glad när Cz fick förlängt ifjol.

Redigerad kommentar

Kommentera

tompap71: Det kan väl vara bra stämning i ett lag även fast man inte gillar tränaren. Det kan till och med vara en förenande faktor.

Att många spelare förlänger kan ju precis lika gärna bero på att de saknat alternativ. Vilka megastjärnor som tar plats i vilket ES/KHL lag som helst har valt att stanna?

Sunken valde bort KHL, men det kan precis lika gärna vara ett familjärt beslut som att han trivs så bra i Brynäs.
Kommentera

GävleLasse:

Lauritzen som hade bättre bud, Silfverberg och Ekholm. De namn som jag kan komma på rakt av som passar in i dina kriterier. Men som sagt, jag säger inte emot dig, jag menar bara att det inte alltid behöver vara worst case scenario.
Kommentera

70 Rodrigues: Varför?
Ännu en LÄXING som dragit till NHL och vill bli tränare.

Känns scenariot igen? T.J.....
Kommentera

70 Rodrigues:

Han är ju för fan Leksing! ;)
Kommentera

GävleLasse: Du såg smileyn va? Tror inte Uffe är rätt man.
Kommentera

GävleLasse: Reagerade också på det där uttalandet. "Jag lämnar klubben, nu vill jag vinna nåt"

Kan inte i min vildaste fantasi tro att ens CZ skulle säga nåt sånt.
Kommentera

tompap71: Lauritzén hade bättre bud från Timrå så han valde Brynäs. Det kan finnas många anledningar till det. Sen finns det säkert en del spelare som verkligen gillar CZ. Just Lauritz har ju ingen anledning att tycka illa om honom med tanke på förtroendet.

Silfverberg stannade för att han ville ha mer rutin innan han åker över. Bekvämt att slippa flyta ifrån sin hemort och det liv han har runt om hockeyn.
Kommentera

tompap71: Har full koll på den. Har du?
Om inte dra igen limpsaxen.
Kommentera

GävleLasse:

Ja, absolut. Det kan vara så, men om Cz är så illa omtyckt så kan jag tycka att det vore ett argument för en sådan som Silfverberg att fundera en gång till.
Kommentera

Lindström:

Då kan ju du berätta för mig, men om du inte vet det så kör NHL-lagen med offentliga löner, även på killar som är utlånade och enligt uppgift så har Rödin en månadslön på 5625 dollar, i dagens växlingskurs 35887,50kr.
Kommentera

tompap71: Varför behöver Silver fundera?
Tror du han är självklar i PP i te x Dif, Hv, Ske, Lule eller Fbk?
Eller tror du han vill till SSK & dominera, med chans att vinna -nånting.?

Men låt se hos lag A får jag lira minst 18 min och i alla spelformer med x i lön

Hos lag b får jag kanske lira 18 min och kanske i alla spelformer med x+1 i lön.

Svårt val.
Kommentera

tompap71: Strålande att du är läskunnig, vad tjänar Larsson-Sundström? Vet du det oxå?
Kommentera

Lindström:

Då tycker jag du underskattar Silfverberg, Hv kanske inte vore jätteintresserade, men i övrigt tror jag de flesta ES-lagen skulle ta in honom top6.
Kommentera

Lindström:

Nej jag vet inte vad dem tjänar, men det har knappast med saken att göra. Du hävdar att lönen Rödin får går att få någon bättre för, han gör rena pojklagsmisstag ibland och emellanåt försvinner han helt, ändå snittar han lite drygt 0,5 poäng per match. Jag ser gärna någon bättre, men lycka till med att hitta en sådan kille som är villig att spela för ca 36000/mån
Kommentera

Anders Forsberg inför dagens match:

- Jag kan säga så här, om jag får vara lite självgod, att i kväll möts Sveriges två intressantaste lag. Det är många blivande NHL-spelare med i kväll. Det är mycket talang i de här två lagen, säger han innan han fortsätter:

- Jag slet hårt för att vi skulle drafta Jacob Silfverberg och det finns ju en anledning till det. Sedan kan man tycka att han skulle kunna vara mer tacksam, han brukar ju till och med göra mål på oss….

Kommentera

tompap71: Tvivlar på att det finns ett hockeylag i Europa som skulle nobba att ta in Silfverberg.

Bissett19: Kul att läsa och bekräftar bara att Brynäs är på g på många sätt. Går lite långsamt uppåt för A-laget bara.
Kommentera

Undra om Lasse Jonsson och Nordqvist hånglade igår,dem verkar ha smittat varandra,ingen av dem spelar ikväll.

Ska bli kul att se Berglind,hoppas han får ta Lasses plats i PP.

Redigerad kommentar

Kommentera

Bissett19: Ja du, tar dom poäng ikväll så är det läge för bragdmedalj :-)
Kommentera

« · 1352762