Take44: Saxat från Ek i Expressen. Han har så jävla rätt:
"Brynäs lagkapten Jörgen Sundqvist crosscheckades fult i ansiktet av Skellefteåbacken Johan Alm och Skellefteå kan vara tacksamt över att det inte blev matchstraff.
Men Sundqvist, är inte den som är den. Några minuter senare stod han i en tv-intervju med ett halvt bomullsfält uppstoppat i näsan, och ett hudfärgat plåster på vänsterkinden, och gjorde ett tappert försök att prata och andas samtidigt.
Det gick!
Samme Sundqvist vann SM-guld för Brynäs i våras och spelade då trots en bruten tumme.
Han är liksom urtypen för en person som inte tycker synd om sig själv. En sann hockeyhjälte."
Amen to that!!
Zappaholic: Okej, så då tycker du att det är ok att rahm släpper retur på ungefär varannat skott? Jag tycker då iaf inte att det är ok.
Nu när vi har så tunna backar så blir det ju ännu viktigare att inte släppa så många returer. Det går inte att släppa dem rakt ut varje gång för då blir det livsfarligt direkt. Visst, våra backar ska kunna få undan lite fler returer än vad som blev nu, men det är hos rahm felet ligger i från början...
Positivt ikväll Harjus 2 mål!
Negativt Domarna och spelet i egen zon och domarna igen!
Detta ska Timrå få fan för hoppas jag!
atilla: Nej, jag tycker jag är rätt ute och försöker få dig att förstå att du har fel. Men det är helt ok att vi tycker olika :-)
Jag håller med dig om att Rahm släpper många returer, men titta på en del NHL-målvakter som är riktiga puckmotare. Skillnaden är att de har stora starka tuffa backar som håller rent på motståndare och andrapuckar!
atilla:Ännu ett läge att scrolla förbi.
Visst ska våra backar städa framför mål absolut. Men nu har Sundlöv valt att inte ersätta varesig Anderssén eller Ekholm. Vi har väldigt tunna backa viktmässigt och det kombinerat med att rahm släpper returerna rakt ut så blir det tyvärr mycket returmål på oss.
Detta är givetvis något SAIK's ledarstab har sett på video och tagit fasta på. Det betalade sig ikväll.
atilla: Bedömningsnivån är totalt svajig i år... Backar var dt inte någon som sa att Brynäs behöver stabila tunga backar som kan rensa!
Böjd att hålla med! Hallå Sundlöv.....
Peja: Ja i dem finalspelen var det inte många returer rakt ut från Svedberg inte ne. De matcher jag har sett när Rahm har stått (de två senaste och de försäsongsmatcher han stod) så tyckte jag se lika returer då. Nu har det ju visserligen inte gått så många matcher så han ska ju givetvis få fler chanser men tycker det känns lite oroväckande.
Riktigt bra att Harju fick hänga två kassar iaf. Hoppas det släpper för honom. Tyckte det såg bra ut för Enterfeldt också.
atilla:Huge ser det han vill se. Det är alltid andras fel om vi förlorar. Läs hans lång utläggning om hur orättvist domarna dömde...
Visst vr vi bortdömda. Men returerna fixade Rahm helt på egen hand. Han släpper väldigt mycket returer. Det har han gjort hela tiden efter sin avstängning. Han TAR inte puckarna han MOTAR dem
Redigerad kommentar
Zappaholic: På de returerna som inte ens ska uppstå med någon annan målis menar du? Dock så har jag aldrig sagt att våra backar gjorde bra jobb där, men hade Rahm skött sitt jobb så hade det aldrig uppstått de situationerna som uppstår. Det borde väl till och med du förstå?
Redigerad kommentar
In i helvete dålig domare idag. Blir så jävla förbannad!
Och ni som rycker att Rahm var bästa brynäsare, ni kan fan inte ett jävla dugg om hockey. Flera av målen som saik gjorde kan man lägga på rahm, han släpper ju returer på allting!
Har sällan blivit så förbannad över zebrorna som jag blev idag. Men nu stryker vi ett snabbt streck över denna match. Det enda vi kan ta med oss är Johan Harjus två baljor som förhoppningsvis inleder en rejäl ketchupeffekt för #90.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Aldrig roligt att förlora.. Fyfan vad hemskt det känns.
Positivt ifrån matchen är ändå att det blev som det blev. Att vi förlorade pga utvisningskaos i andra.. Hela tredje perioden pressade vi och skapade lägen, nu kommer vi vara ashungriga i nästa match..
Positivt också att Harju fick göra två mål, han fick mycket speltid i slutet och såg pigg ut igen! fortsätt så i nästa match! :)
Rahm, fan vad han släpper returer??? Visst kanske våra backar måste få bort puckarna, men så många ska han väl inte släppa??
Lindholm riktigt duktig ikväll...
Huge: Haha.. Ett försvar som litar mer på Honken kanske?
Honken har hållt landslagsklass, det har inte Rahm (än) .. så jag förväntar mig honken tillbaka på lördag.