1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 446096 inlägg · 7963 ämnen

Skellefteå AIK-Brynäs IF den 27/9-12

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF den 27/9-12

Huge: Haha.. Ett försvar som litar mer på Honken kanske? 

Honken har hållt landslagsklass, det har inte Rahm (än) .. så jag förväntar mig honken tillbaka på lördag.

Gurra88: Honken har haft ett klart bättre försvarsspel till hjälp i sina matcher, det hade inte Rahm idag.
Lite orättvist att ranka som du gör, med det underlaget.

Take44: Var väl första gången idag som vårt hittills fina försvarsspel inte riktigt kuggade i. Synd, när offensiven istället såg riktigt bra ut. Vi möter dessutom ett riktigt bra och effektivt motstånd. Ser bra ut överlag, bra att Harju får utdelning på sitt slit. Nu kanske vi slipper sparkningskraven från vissa experter härinne.....

Rahm va okej, trots en del tveksamma returer. Det är iallafall inga tvivel om att Honken är klar 1:a

Zappaholic: Vad har jag med skrivit då? Har ju faktiskt sagt att våra backar borde få undan ett par fler returer. Men det är ju rahm som skapar för mycket returer och det är där det stora hela ligger

Take44: Saxat från Ek i Expressen. Han har så jävla rätt:

"Brynäs lagkapten Jörgen Sundqvist crosscheckades fult i ansiktet av Skellefteåbacken Johan Alm och Skellefteå kan vara tacksamt över att det inte blev matchstraff.

Men Sundqvist, är inte den som är den. Några minuter senare stod han i en tv-intervju med ett halvt bomullsfält uppstoppat i näsan, och ett hudfärgat plåster på vänsterkinden, och gjorde ett tappert försök att prata och andas samtidigt.

Det gick!

Samme Sundqvist vann SM-guld för Brynäs i våras och spelade då trots en bruten tumme.

Han är liksom urtypen för en person som inte tycker synd om sig själv. En sann hockeyhjälte."

Amen to that!!

Zappaholic: Rahm behöver givetvis lite tid innan är på topp. Jag är övertygad om att Honken står nästa och att Rahm får slipa på detaljer med Pekka ett tag.

Huge: Vi måste ha ett mer taggat försvar när vi möter lag med en speed som SAIK har

atilla: Du är fel ute, inse det. Många av returerna var, som Peja påpekat, följden av kvicka närskott från mkt bra skyttar. Då kan man inte alltid begära att en målvakt ska limma allting eller ens hinna styra skotten mot hörnen.
Det begriper alla som kan lite om hockey...

atilla: lite svårt att tolka det annorlunda när du skriver att flera av målen är hans fel och att han släpper returer på ALLT!!

Zappaholic: Och du får läsa vad jag skriver. Jag har aldrig sagt att man kan lägga allt på rahm.

atilla: du får väl läsa vad jag skriver!! Du la ju ALL skuld på Rahm. Där tycker jag du har fel.

Zappaholic: Nej men jag tycker ju tydligen fel enligt dig som tycker så. Undra vem det är som inte spelat hockey. Eller någon sport huvedtaget...

atilla: vartannat skott har jag väl inte skrivit. Felet är en kombination, men struntsamma. Nu tar vi nya tag mot Timrå. 

foppa78: Ja va fan, det är ju en lappjävel....

foppa78: Vad sa han?

Take44: Ja, det gick troll i boxplay idag. Typ Hansen och Granström var också mycket sämre än vad de brukar vara där.

Zappaholic: Okej, så då tycker du att det är ok att rahm släpper retur på ungefär varannat skott? Jag tycker då iaf inte att det är ok.

Nu när vi har så tunna backar så blir det ju ännu viktigare att inte släppa så många returer. Det går inte att släppa dem rakt ut varje gång för då blir det livsfarligt direkt. Visst, våra backar ska kunna få undan lite fler returer än vad som blev nu, men det är hos rahm felet ligger i från början...

Renberg är en idiot!

Peja: Vi måste ha en boxplayuppställning som kan hålla rent. Allt är inte offensiv, även om det är trevligt att titta på....

Take44: Detta var ändå första förlusten under ordinarie speltid, samtidigt som backarna har tillfört många mål framåt. Typ Berglind kommer alltid att producera poäng, men hans defensiv är inte briljant, om man säger så. Jag tycker att det är ett intressant upplägg, men man letar ju fortfarande efter en ny back, så...

Peja: och det valet faller ju väl ut.... Tänk om, tack.

Positivt ikväll Harjus 2 mål!

Negativt Domarna och spelet i egen zon och domarna igen!

Detta ska Timrå få fan för hoppas jag!

atilla: Nej, jag tycker jag är rätt ute och försöker få dig att förstå att du har fel. Men det är helt ok att vi tycker olika :-)

Jag håller med dig om att Rahm släpper många returer, men titta på en del NHL-målvakter som är riktiga puckmotare. Skillnaden är att de har stora starka tuffa backar som håller rent på motståndare och andrapuckar!

Slajsarn: Brynäs har valt att ha en jäkligt spelskicklig backuppsättning... då får man oftast (som i det här fallet) offra tyngd och defensiv kompetens.

atilla:Ännu ett läge att scrolla förbi.

Visst ska våra backar städa framför mål absolut. Men nu har Sundlöv valt att inte ersätta varesig Anderssén eller Ekholm. Vi har väldigt tunna backa viktmässigt och det kombinerat med att rahm släpper returerna rakt ut så blir det tyvärr mycket returmål på oss.

Detta är givetvis något SAIK's ledarstab har sett på video och tagit fasta på. Det betalade sig ikväll.

Zappaholic: Eller så är du fel ute. De flesta här inne verkar ju anse att rahm släpper sjukt med returer. Visst, returer händer, men det ska inte behöva hända på varannat skott.

Slajsarn: Jo jag vet det. Tittar inte på allt trams han skriver, men nu råkade jag se det han skrev till mig så måsta svara. Men snart kommer det väl någon livslång krönika i stil med aftonbladets kvalité så man får väl passa sig.

atilla: Bedömningsnivån är totalt svajig i år... Backar var dt inte någon som sa att Brynäs behöver stabila tunga backar som kan rensa!

Böjd att hålla med! Hallå Sundlöv.....

Peja: Ja i dem finalspelen var det inte många returer rakt ut från Svedberg inte ne. De matcher jag har sett när Rahm har stått (de två senaste och de försäsongsmatcher han stod) så tyckte jag se lika returer då. Nu har det ju visserligen inte gått så många matcher så han ska ju givetvis få fler chanser men tycker det känns lite oroväckande.

Riktigt bra att Harju fick hänga två kassar iaf. Hoppas det släpper för honom. Tyckte det såg bra ut för Enterfeldt också.

atilla: Tyvärr, du är lite fel ute här. Släpper målvakten returer och backarna gör ett bra jobb så gör inte motståndarna en massa mål. Visst, du kan kräva att målisen alltid ska hålla pucken eller styra ut dem i hörnen, men puckar precis framför eget mål måste backarna antingen nå eller ta bort motståndaren så han inte når pucken. Fråga vilken tränare som helst, men jag utgår från att du inte spelat hockey.

atilla:Huge ser det han vill se. Det är alltid andras fel om vi förlorar. Läs hans lång utläggning om hur orättvist domarna dömde...

Visst vr vi bortdömda. Men returerna fixade Rahm helt på egen hand. Han släpper väldigt mycket returer. Det har han gjort hela tiden efter sin avstängning. Han TAR inte puckarna han MOTAR dem

Huge: Ja eller så är du det eftersom flera av målen saik gjorde gjordes just på returer från rahm.

atilla: Ja, självklart hade Rahm kunna gjort det bättre, men det hade även backarna. Jämför i alla Skellefteås PP:n i finalspelet där Svedberg visserligen spelade bättre än Rahm gjorde ikväll, men samtidigt sopade backarna bort i stort sett varenda närgångna retur som Svedberg släppte.

Redigerad kommentar

atilla: Du är helt fel ute.....

Peja: Nej det behövs inte alltid att målisen plockar varje puck, bara inte returerna släpps rakt ut. Det går ju faktiskt att styra bort puckarna mot hörnen också vettu.....

Zappaholic: På de returerna som inte ens ska uppstå med någon annan målis menar du? Dock så har jag aldrig sagt att våra backar gjorde bra jobb där, men hade Rahm skött sitt jobb så hade det aldrig uppstått de situationerna som uppstår. Det borde väl till och med du förstå?

atilla: Jag tycker att Rahm var godkänd, men inte mer. Flera av returerna i samband med målen var ju direktskott från några av seriens bästa skyttar. Inte alltid så jävla lätt att hålla varenda puck...

Redigerad kommentar

atilla: Han släpper lite för mycket returer, samtidigt kan du inte lägga allt på honom, för vad gör våra backar på returerna tycker du? Hjälper de Rahm? Tycker du det så är det du som inte kan ett jävla dugg.

In i helvete dålig domare idag. Blir så jävla förbannad!

Och ni som rycker att Rahm var bästa brynäsare, ni kan fan inte ett jävla dugg om hockey. Flera av målen som saik gjorde kan man lägga på rahm, han släpper ju returer på allting!

Om jag såg rätt så var det Lavander och Ollas som fick sitta när Molin och Johansson kastades in i tredje perioden. Såg jag rätt?

+++
Lindholm, Järnkrok, Thuresson, Bertil, Harju, Enterfeldt och några till.

-
Domarteamet, BP-spelet, Löfs puck out (helvete vad förödande den blev...).

Varför vänta tills det är 1 min kvar innan man lyfter målvakten när man ligger under med 2 mål?
De skulle ha lyft målvakten redan när de spelade 4 mot 4.
Känns som too little top late.
Men neutrala / kompetenta domare i kväll så tror jag att vi hade tagit minst 1 pinne i kväll, minst.
Hoppas att Timrå får betala för detta justitiemord nu på lördag.

Har sällan blivit så förbannad över zebrorna som jag blev idag. Men nu stryker vi ett snabbt streck över denna match. Det enda vi kan ta med oss är Johan Harjus två baljor som förhoppningsvis inleder en rejäl ketchupeffekt för #90.

Redigerad kommentar

Jonsson mer än lovligt professionell... ;)

Redigerad kommentar

det här var iute skoj alls... Jag går och lägger mig.... Gonatt kära brynäsare... Glöm och gåvidare. Mot tre nya pinnar!

Aldrig roligt att förlora.. Fyfan vad hemskt det känns.

Positivt ifrån matchen är ändå att det blev som det blev. Att vi förlorade pga utvisningskaos i andra.. Hela tredje perioden pressade vi och skapade lägen, nu kommer vi vara ashungriga i nästa match..

Positivt också att Harju fick göra två mål, han fick mycket speltid i slutet och såg pigg ut igen! fortsätt så i nästa match! :)

Rahm, fan vad han släpper returer??? Visst kanske våra backar måste få bort puckarna, men så många ska han väl inte släppa??

Lindholm riktigt duktig ikväll...

Elias Lindholm var som jag skrev tidigare bäst i Brynäs idag i alla fall. Han är väldigt tuff, går in i alla situationer.

Viktigast idag är ändå att #90 får göra två kassar. Sen är det glädjande att se att vi inte är sämre än SAIK på deras hemmaplan. Ibland har man otur. Brynäs hade otur idag och det hade domarna del i...

Lindström: Första va?

Huge: Härligt att han har en passning hittills i år som håller ES klass.

« · 1520846 · »