Brynäs IF

723775 inlägg · 7956 ämnen

Skellefteå AIK - Brynäs IF Torsdag den 17/1-08

« · 967932 Till forumet


Sv: Skellefteå AIK - Brynäs IF Torsdag den 17/1-08
Davey_22:
Har själv blivit som dom där gamla gnäll-gubbarna som säger "det var bättre förr" (fast jag bara är 32 och inte fick uppleva storhetstiden).haha
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Brynäs IF Torsdag den 17/1-08
Horace76c: Jag tror på 3 pinnar till Brynäs, men fan..de gör ja alltid.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Brynäs IF Torsdag den 17/1-08
ajon:
Nejnej, nog vet inte SAIK BARA är Renberg... tror faktiskt på stryk i morrn ändå faktiskt för ni är inne i ett stim nu... men jag tror våra förutsättningar blir bättre när han inte är med.. för han är jävligt bra
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Brynäs IF Torsdag den 17/1-08
sylf: Jo, det stämmer min bäste herre, trot eller ej. Brynäs blev skinnflådda och totalt avklädda av ett kraftigt desarmerat Mora, vars triumf säkrades av ett massivt krigarhjärta och storvuxna hockeyhjältar. Man kan fortfarande se skuggan av fastvuxna Brynäsare och nummeravtryck längs med sargerna i Moras ishall. I ena sarghörnet kan man tydligt urskilja siffrorna två och ett, inpräntat i blod.

Go tigers!
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Brynäs IF Torsdag den 17/1-08
ajon: Det hoppas jag verkligen att det blir eftersom Widing är en betydligt bättre och viktigare spelare än Larsson, men inget ont om Larsson han kan bli bra och gjorde ett fint J-vm tycker jag.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Brynäs IF Torsdag den 17/1-08
Davey_22: ska bli roligt att se om det blir Lungt i mellan Larsson och Widing. Med tanke på slagsmålet som hände i Gävle senaste matchen lagen i mellan.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Brynäs IF Torsdag den 17/1-08
SAIK har dock Widing,Brendl,Lind att se upp för. För övrigt tycker jag att Widing förtjänar en ärlig chans på Vm-spel.

Han har visat upp en härlig kombination av vilja,jävlar anamma,målskytte,tyng och speed.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Brynäs IF Torsdag den 17/1-08
munkas: "I den matchen ställde Brynäs ut grillorna"

Näe, inte Brynäs väl???
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Brynäs IF Torsdag den 17/1-08
ajon: Vi underskattar inte SAIK, det lämnar vi till spelarna....Jag minns förra säsongen när Mora hade stängt av sina tjecker för att de hade varit på krogen. I den matchen ställde Brynäs ut grillorna på isen vilket resulterade i en komfortabel Moraseger och arga inlägg på hockeysnack.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Brynäs IF Torsdag den 17/1-08
ajon: Ja visst är SAIK rätt bra utan Renberg, men visst fan ser jag er hellre utan honom än med honom.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Brynäs IF Torsdag den 17/1-08
Davey_22: ni ska ju inte bara underskatta vårat. Lag bara på grund av att Renberg är borta. Vi är minst lika bra utom honom.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Brynäs IF Torsdag den 17/1-08
Horace76c: Håller med dig helt om Renberg, hans tyngd och intensiva spelstil har passat Brynäsförsvaret dåligt, i alla fall en fara mindre att tänka på i denna viktiga drabbning.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Brynäs IF Torsdag den 17/1-08
Huss:
Lite oborstat att säga, men fasen vad skönt att renberg inte kommer va på isen i morrn. Tycket han har för vana att stänka in bra med poäng mot oss.... lite som att våra backar har svårt att värja sig mot spelartyper som renberg (stora, starka, går på avslut, har ett namn)
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Brynäs IF Torsdag den 17/1-08
Nästa omgång är Elitseriens hittills viktigaste för många av lagen.

"Sista halmstrået"
Mora-DIF, om Mora förlorar är det i det närmaste kvalserien nästa, i vart fall är slutspelet borta. Om DIF förlorar är de direkt inblandade i kvalstriderna.

"Kvalspöket"
Luleå-SSK, Vid Luleå seger så är det helt plötsligt slutspelsjakt, om inte kommer deras uppåtgående trend få sig en ordentlig törn. SSK måste försöka få till ett trendbrott.

"Slutspelsjakt"
SAIK-BIF, Vid SAIK seger så kommer slutspelet närmare och de får andrum i streckkampen. Vid Brynäsvinst är kampen om plats 8 (och förmodligen även plats 7) vidöppen.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Brynäs IF Torsdag den 17/1-08
20 Lindgren:
11-2 matchen var ju iofs inte brynäs direkt på tårna va?? (tyckte det var jävligt pinsamt faktiskt, tur att linköping vann sin match.. annars skulle det blivit "lägg-brynäs" forever)
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Brynäs IF Torsdag den 17/1-08
Akerman: Vi skickar ingen publik alls. Senast vi var där på en torsdag vann AIK med 11—2.
Jag är varken avstängd, sjuk, skadad eller har familjebekymmer.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Brynäs IF Torsdag den 17/1-08
pastorn: Problemet är väl att centeralternativen är få nu när Karlsson är utlånad. Både Sundström och Hansen borde bänkas ett par matcher.
Om Hauhtonen får samma uppsving av den senaste "vilan" så borde en återkomst i truppen mot SAIK vara given.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Brynäs IF Torsdag den 17/1-08
pastorn: Jag skulle vilja se att man lämnar taktiken 1-3-1 och kör 2-2-1 istället. Taktiken/Brynäs är sönderläst vid det här laget. Man har grymma problem med omställningen från 1-3-1 till anfall vid spelvändningarna. Forwards, allra helst centrarna har svårt att göra omställningarna i rätt tid vilket gör att backarna måste slå passningar i sidled till varann istället för upp i banan.

Ser man på hur målen kommer till så är det mestadels på grund av ett missat uppspel som man blir nercheckade i egen zon. Sen kommer "misstagen".
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Brynäs IF Torsdag den 17/1-08
Jag skulle gärna se att Olle bänkar Sundström ett tag, tycker han har varit en besvikelse. Dålig teknik, dålig spelförståelse, väljer nästan jämt sämsta alternativet på isen.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Brynäs IF Torsdag den 17/1-08
Vilket lag kommer ni upp med på torsdag? Femmor?
Hur ser skadeläget ut?

Tacksam för svar och lycka till i matchen!

/Skellefteåfan
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Brynäs IF Torsdag den 17/1-08
Bissett19: Tror att Olof resonerar i dom banorna att Hansen är viktigt i BP, därför spelas han även i en kedja :)
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Brynäs IF Torsdag den 17/1-08
21olsson:

Jag skulle vilja se Hutten tillsammans med Widing o Månsson,tror den kedjan skulle utgöra ett ännu större hot än med Hansen som inte har många rätt just nu.
Olof lär nog inte göra så många förändringar.

Widing-Hauhttonen-Månsson
Brendl-Lind-Danielsson
Dackell-Sundström-Alcén
Sandin-Molin-Hermasnsson
Kommentera

Skellefteå AIK - Brynäs IF Torsdag den 17/1-08
hur kommer laget se ut tror ni? blir det några förändringar från LHC matchen? tycker Skellefteå ser pigga ut nu. Det lär inte bli lätt på torsdag.
Kommentera

« · 967932