Brynäs IF

723732 inlägg · 7956 ämnen

Skellefteå AIK - Brynäs IF Torsdag den 17/1-08

« · 969105 · » Till forumet



Sv: Skellefteå AIK - Brynäs IF Torsdag den 17/1-08
70 Rodrigues: Önska går ju!
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Brynäs IF Torsdag den 17/1-08
Uddan: Förstår att ni är nervösa nu när GävleLasses profetia håller på att slå in. Hedström borta resten av säsongen och Hahl skadad i går. Nu kommer vi och tar er.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Brynäs IF Torsdag den 17/1-08
GävleLasse: Som många andra grejjer på isen!
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Brynäs IF Torsdag den 17/1-08
Uddan: otur är fel ord. En olycka i stridens hetta. Klasén kryper ihop och Kankki fullföljer sin påbörjade tackling.

Hade inte klasén gjort sog illa så hade det blivit max 2 minuter. Nu gjorde han sig illa och då blev det ett skitfultpåhopp.

Det som skiljer situatioerna mest är matchbilden. I båda fallen som tagits upp, Molin och Sandin så har matcherna varit helt punkterade medans det var full kamp i matchen där Kankki tacklade Klasén.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Brynäs IF Torsdag den 17/1-08
Davey_22: Tydligen skillnad på vad man får å kan göra på isen...
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Brynäs IF Torsdag den 17/1-08
70 Rodrigues: Ramla längre ner i tabellen igen!!
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Brynäs IF Torsdag den 17/1-08
70 Rodrigues: Domarkåren har väldigt svårt för att göra bra bedömingar i tacklingssituationer, det e bara att kolla på moramatchen där Angell får 2 min för en perfekt offensiv tackling som hade lett till ett målläge om domaren inte blåst.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Brynäs IF Torsdag den 17/1-08
Uddan: Whatever, klättra upp i tallen igen :-)
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Brynäs IF Torsdag den 17/1-08
70 Rodrigues: mmm eller så inte..
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Brynäs IF Torsdag den 17/1-08
Uddan: Ja, för Klasén. Det var inte ens en 2 min utv.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Brynäs IF Torsdag den 17/1-08
65selander: tackar!
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Brynäs IF Torsdag den 17/1-08
70 Rodrigues: de va väl bara otur va?
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Brynäs IF Torsdag den 17/1-08
70 Rodrigues: Du vet väl att man inte får tacklas axel mot axel.
Utan man ska sikta in sig på knän eller huvud med armbågen..
Fröken Fanny å riks nollan Lundström signum..
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Brynäs IF Torsdag den 17/1-08
70 Rodrigues: Klasen borde stanna hemma och fila på sina zorrofinter eller lira in-line-hockey istället om han ska särbehandlas så fort han får en tackling.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Brynäs IF Torsdag den 17/1-08
Uddan: Japp det är Lundström jag menar. Titta på sammandraget så ser du själv.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Brynäs IF Torsdag den 17/1-08
Uddan: den smällen är ju inte ens utvisning. Problemet är att diciplinnämnden ser mer på följden än på situationen.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Brynäs IF Torsdag den 17/1-08
Uddan: På Klasén menar du, killen är 5 pannkakor hög och har huvudet lågt när Kaankan ska tackla honom.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Brynäs IF Torsdag den 17/1-08
65selander: Syftar du på lundström?
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Brynäs IF Torsdag den 17/1-08
Man är jävligt trött på att Brynäs gång på gång blir spottade på av DN.

1.Kaankanperäs alldeles för hårda straff och saftiga böter efter Klasen-fallet.

2.Brendls extra avstängning för snack

Sen ställer man det i relation till :

1. När Angell tacklas bakifrån in i sargen med huvet före uppe i Ö-vik (ingen påföljd)

2.Carlssons och Peterssons pinsamma behandling av Molin (ingen avstäning på nån)

3.P-A Lundströms överfall på Sjödin och Sandin (dock oklart än med Sandin-fallet)

Lägg ner den jävla nämden...NU.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Brynäs IF Torsdag den 17/1-08
Uddan: Det finns rörliga bilder på Canal+ samt Hockeyligan också. Där det syns klart och tydligt hur han spelar som han gör enl han själv.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Brynäs IF Torsdag den 17/1-08
70 Rodrigues: Smällen på videll..
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Brynäs IF Torsdag den 17/1-08
Uddan:skillnaden är att Printz kärde uthöften medans Lundström kör ut benet.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Brynäs IF Torsdag den 17/1-08
Uddan: Jasså, och vad har han gjort då för att ingå där Tallefjant?
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Brynäs IF Torsdag den 17/1-08
70 Rodrigues: Du glömde ju bort erat riksmongo.. Kangelbär...
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Brynäs IF Torsdag den 17/1-08
74050: Lundström ingår i gänget med riksmongon som spelar i ES, tillsammans med Fanny Lindström, Per Ledin, Andreas Jämtin m.fl.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Brynäs IF Torsdag den 17/1-08
74050: ungefär som tacklingen på Hedström...
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Brynäs IF Torsdag den 17/1-08
Poffa: Tusen bilder säger mer än ett ord.
Kommentera


Sv: Skellefteå AIK - Brynäs IF Torsdag den 17/1-08
Poffa: Nån som har bilder av tacklingen!?
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Brynäs IF Torsdag den 17/1-08
GävleLasse: Nu är det väl inte säkert att Lundström kommer undan så lätt. Han kan ju fortfarande bli anmäld av ishockeyförbundet.

För övrigt är jag inte förvånad att P-A Lundström spelar på detta sätt. Han har ju gjort det sedan han gick hockeygym i Örnsköldsvik. Ett nederlag för ett annars så stolt utbildningsforum.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Brynäs IF Torsdag den 17/1-08
Lunkan: Låter som en annan tomte som brukar klä sig i röd-vitt.

– Jag skulle tackla killen, men fick inte riktigt tag på honom. Brynäs får tycka att jag är vårdslös, det är ett fritt land och de får tycka vad de vill. Jag spelar på mitt sätt och kommer inte att ändra min spelstil, säger Per-Anton Lundström. "


Vet ni att Brynäs är effektivast i ES. Är bara DIF som har skjutit färre skott.

RkTeamGPGFShotsSG%
1 Brynäs IF 3811395411,84
2 Färjestads BK 37117111510,49
3 Djurgårdens IF 389793910,33
4 HV 71 38120117710,20
5 Timrå IK 38979809,90
6 Linköpings HC 3811312169,29
7 Luleå HF 389610349,28
8 MODO Hockey 369510289,24
9 Mora IK 38889599,18
10 Frölunda HC 3710411389,14
11 Skellefteå AIK 389111148,17
12 Södertälje SK 388710738,11
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Brynäs IF Torsdag den 17/1-08
JanT: Ja det är pateiskt... Man blir nästan sugen på att maila hockeyligan och fråga vad fan de håller på med...
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Brynäs IF Torsdag den 17/1-08
GävleLasse: Nu har herr Sjöberg tydligen bestämt sig för att anmäla Jimmie Ölvestad till disciplinnämnden för otillbörligt språkbruk.

Man baxnar....

Det är uppenbarligen helt OK att köra över spelare med berått mod och med uppenbar risk för allvarlig skada.

Om man är ful i mun skall det givetvis beivras med de 20 minuter som Ölvestad erhöll. Men att anmäla detta till disciplinnämnden är helt åt h-e i jämförelse med Lundströms tilltag.

Snacka om att sila mygg och svälja kameler.

Efterbörden till "slagsmålet" i Jkp känn säven den löjlig i jämförelse.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Brynäs IF Torsdag den 17/1-08
Horace76c: vad väntar du dig av en lapp med cyklop?
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Brynäs IF Torsdag den 17/1-08
Bissett19:
Ja, och inte det enda... lät ju som att angells tackling var värre.. och att bägge SAIKS utvisningar var felaktiga

LÄNKar in den här gången
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Brynäs IF Torsdag den 17/1-08
Har inte sett matchbilder på situationen förut utan såg dom först nu och blir det inte avstägning på den tacklingen kan dom lika gärna lägga ner hela disciplingruppen !
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Brynäs IF Torsdag den 17/1-08
Bissett19: Mer i avdelningen tomte:

"Inte ångerfull
I går kväll visste inte Brynäs ledning hur allvarlig skadan var. Men det blir ingen automatisk avstängning. Domare Ulf Rådbjer bedömde att Sandin inte blev skadad. Ishockeyförbundet kan dock anmäla Lundström till disciplinnämnden.
Tomas Ros



– Jag skulle tackla killen, men fick inte riktigt tag på honom. Brynäs får tycka att jag är vårdslös, det är ett fritt land och de får tycka vad de vill. Jag spelar på mitt sätt och kommer inte att ändra min spelstil, säger Per-Anton Lundström. "
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Brynäs IF Torsdag den 17/1-08
Domarn: Med en spelare som kankaaaaanperä ska ni bara vara tacksam att ni inte får ett brev från disciplinnämnden efter varje match.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Brynäs IF Torsdag den 17/1-08
Fattar inte hur hockeyligan funkar. Avstängning och böter för Kräkenperkelä, men inte ett ljud om tre avsiktliga försök att skada (SSK; AIKx2) plus osportsligt uppträdande. Två avsiktliga armbågar (jämfört med Perkelä sdär armbågen gick in för att Klaasen duckade), ett knä, och kasta vatten på skadad spelare.

Hur i h-e döms det egentligen? Vem har hotline till tårkanalen? Inte Brynäs i alla fall, det är ju helt klart.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Brynäs IF Torsdag den 17/1-08
Huss: Ja inte vill de att fokus skall ligga på jobbet de gör...(eller inte gör)
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Brynäs IF Torsdag den 17/1-08
Horace76c:

Ja herregud vilken insnöad tomte som skrivit detta matchreferat.

"Per-Anton Lundström tacklar på egen blå och träffar lite olyckligt, dock inte så olyckligt som kvällens mest förvirrande deltagare Ulf Rådbjer bedömer det och Lundström åker på matchstraff för något som ärligt talat ser rätt harmlöst ut"

Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Brynäs IF Torsdag den 17/1-08
65selander: En liten poängliga som har fallit till glömska. Tjugotredjesäsongsseniorernas.
1 7 Tommy-Tina Sjödin RD 36: 2+8=10; 70 66 SOG -> 3% 1 0 24-25=-1 1965·08·13
2 38 Jan Larsson CE 0 1965·09·04
2 5 Tommy Melkersson RD 0 1965·02·01
2 30 Michael Sundlöv GK 0 1965·10·11
2 29 Brad Berry RD 0 1965·04·01
2 6 Jan-Ove Mettävainio RD 0 1965·05·03
2 65 Patrik Selander LD 0 1965·ingen·lokal
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Brynäs IF Torsdag den 17/1-08
20 Lindgren: Han kanske är hungrig? Skall gå på Bisstro?
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Brynäs IF Torsdag den 17/1-08
Bissett19: “Konsulterade Dr.Håkky för de senaste 17 omgångarna…”. Hur löd din fråga? “Har doktorn någon tabell från 2000-talet där Brynäs ligger i topp?”?

Bisstvå19: “Hl:s disciplinnämnd…”. Har Hans-Ivar Engvall en disciplinnämnd? Ingen nämnd. Ingen glömd. Jäkla svårt att läsa skillnad mellan lilla L och stora I. Ful tackling en bit från spelets hetta när matchen redan var avgjord i vilket fall som helst.

Bisstre19: “Snart avfärd mot Gävle”. Vad har du här att göra? :-)
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Brynäs IF Torsdag den 17/1-08
GävleLasse: Det skulle kunna misstänkas att det ligger mer i domarkårens intresse att få rubriker om deras utsatta situation och spelarnas agerande gentemot dem än att få rubriker för deras bedömning vid situationer spelare emellan.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Brynäs IF Torsdag den 17/1-08
wap.hockeysnack.com
Jompe:Jo visst är det medvetet,men Sandin är såpass skicklig att han ser Lundströms intention o hinner parera lite.Förhoppningsvis så var det "bara" en lårkaka.Men återigen hoppas jag att Hl:s disciplinnämnd tittar på tacklingen.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Brynäs IF Torsdag den 17/1-08
Jompe: Det som är mest skrämmande är den nivå som Domarkåren och DN håller. Här delar man ut en massa böter till höger och vänster för skitsnack, "hot" på domare och även för slagsmål.  Men somvanligt så glömmer man andra , mer väsentliga saker som  t ex ovårdat spel.

Fast jag tycker fortfarande att armbågstacklingen och vattensprutandet på Molin är ännu värre. Det råder en flathet inom svensk ishockey som är skrämmande.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Brynäs IF Torsdag den 17/1-08
Bissett19: Lundströms tackling på Sandin är riktigt ful. Att han skulle ha kommit sent in i situationen är ju bara struntprat. Han trycker ut benet för att sänka Sandin.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Brynäs IF Torsdag den 17/1-08
tjugo8:
Om ni vill starta fredan med lite uppåtpekande mungipor.. gå in på SAIKS hemsida och läs igenom match referatet... värre domarsyn än hela kempis den där skribenten.. (satt och smålog en hel del faktiskt)
Kommentera

« · 969105 · »