Brynäs IF

727609 inlägg · 7961 ämnen

Skellefteå - Brynäs 8/10

1766620 · » Till forumet

Sv: Skellefteå - Brynäs 8/10
Huge: Bara en undran. Finns det ytterligare sekvenser att tillgå på SAIKs bortdömda mål? För de man fick se live på tvn så ser man inte ens pucken då Rautio i första läget ser att pucken är på g att rulla över hans benskydd.
Rautio märker detta varpå han får 1 (?) SAIK spelare mer eller mindre på sig och i de filmsekvenser vi fick se igår försvinner pucken in under benskyddet. När sedan SAIK-spelaren reser sig och Rautio lyfter på benskyddet så är ju pucken klart utanför målet dvs absolut inget mål.
Men till min fråga är om man kan se på ytterligare bilder att den är mer över än man ser på de bilderna?!
För som sagt, på de bilderna är det ingen diskussion att det ska dömas bort.
Kommentera

Den här veckan tog vi grymt viktiga poäng mot två förmodade topplag. Det känns så grymt att säga. Mot Luleå var offensiven där och mot SAIK funkade allt i defensiven. Att vi orkade ligga högt och pressa mot SAIK hela matchen säger mycket om det här laget. Vilken härlig vecka och helg. 😎
Kommentera

Sitter och läser ikapp i Luleåboken nu. Och skrattar så tårarna rinner. Dom är förjävla roliga! 😂
Kommentera

Honken: Skaikarns är fortfarande bittra från 2012:)
Kommentera

Huge: Förlåt men jag måste. Hahaha vilket jäkla pucko..
Kommentera

"Fredrik
Pucken är över till 95%, som jag säger till alla andra, jag skulle vilja veta varför dom dömer bort de,"

Kommentar i Kuriren efter videogranskningen mot Luleå senast.
Hur i h-e kan man undra varför ett mål inte godkänns, där bara en del av pucken är över linjen, när det krävs att HELA (100%) av pucken är över linjen för att målet ska godkännas?
Nog för att man känner till fenomenet med enögda supportrar men det här tar nästan priset... :-)
Kommentera

Måste fortsätta hylla Ponthus Westerholm. Ingen slump att han gjort mycket poäng. Spelmässigt ser man att han blivit en mycket större spelare. En rejäl portion pondus. Kom på mig själv med att tänka "bra, Ponthus med pucken. Känns tryggt". Så har jag nog aldrig känt tidigare. Han och Lindblom är bäst just nu på att hålla i pucken, därför den kedjan gick så bra tidigare.
Kommentera

Honken:

Bitter på vad?
Kommentera

Rytter: haha, fortfarande bitter:)
Kommentera

bifhjärta: Det är en konstig inledning på årets säsong. Kolla på tabellen. Malmö och Karlskrona i toppen. KHK hade bara 5 vinster på hela förra året.

Säga vad man vill om Sundlöv, men nått rätt har han gjort med laget iår.
Underbar seger idag btw !!!
Kommentera

Lätt att glömma att vi haft den svåraste säsongsöppningen på 100 år..Imponerande!
Kommentera

Skrubben: På samma sätt tycker jag Rödin för sig på typ samma sätt som Crosby. Nåt i åkstilen som är väldigt likt.
Kommentera

Chris11: Jensen är största utropstecknet, lite Larsson vibbar, men bättre skridskoåkning, oerhört smart spelare.
Kommentera

Rytter: Haha. Jag säger givetvis inte att dom är lika bra. Bara att dom har liknande stil i skridskoåkningen :)
Kommentera

Skrubben:

Oj oj oj, ingen dålig jämförelse du drog till med ;-)
Kommentera

Chris11: Jag tycker han är sjukt lik Connor McDavid på isen. Liknande driv i skridskoåkningen.
Kommentera

Jesper Jensen har varit inne på fem mål framåt och NOLL bakåt!! Här har vi en center som verkligen tar ansvar. Han är överallt tycker jag. Verkligen delaktig i spelet i båda zonerna. Vår bästa center!
Kommentera

munkas: Men man har ju stuvat om i kedjorna nu, ge det lite tid
Kommentera

Skrubben: Yes, tredjekedjan inte lika bra dock. Men det beror på att de inte är riktigt samspelta. När de väl hamnar i rätt positioner så leker de hockey, sätter upp varandra helt ren i slottet. om 5 matcher så tror jag att den kedjan kommer att dominera.
Likså twinsen med Zaborsky. När Tomas vet var han ska stå för att få passningar av twinsen så kommer han att ösa in mål. Låt oss ge dom 5-10 matcher att bli en superkedja! :) Pathrik ser redan mycket bättre ut. Nu känner jag igen honom. Den kedjan kommer bli livsfarlig.

Jag väntar just nu på att Gunderson och Johnson ska komma igång med poängproduktionen. Johnson är inte riktigt där i spelet, det blir mycket fel för honom. Men Ryan är bra. Han spelar sig ur all press och styr spelet bra med sina uppspel.
Kommentera

Inkazar: Jo, jag vet. Jag tycker dock han fallit tillbaka lite senaste matcherna. Han är ju en prestigevärvning så jag har höga krav på honom. Kanske orimligt höga.
Kommentera

munkas: Clark kommer igång? Skämtar du? Han har gjort 5p på 6 matcher, vet inte vad du förväntar dig. Men i min bok är de klart okej!
Kommentera

munkas: Fint att få in Fälth snart.
Kommentera

Rytter: Ja, det ser faktiskt bra ut. Lindblom, Phontus W, Paille och Jensen ser riktigt fina ut. Om Clark, Zaborsky, Johnson och Patrik W också kommer igång skulle vi kunna mönstra tre riktigt giftiga femmor. Synd bara att det inte kommer hända. Lindblom går väl sönder snart och Paille fastnar med foten under spelarbussen. Sen måste jag faktiskt säga att jag är lite besviken på backarna. Mycket slarv och gipsade handleder. Idag var det säkert 5-6 gånger som backarna stod bakom egen kasse och lyckades ställa till med tråkigheter.
Zanetti? Vad har hänt?
Bertilsson spelar ensam i en egen division.
Kommentera

Forsberg 1978: Skål på dig!
Kommentera

Fyfan denna vinsten satt gött! Skål från Danmark👍🏻🍺
Kommentera

Chris11: Kedjorna som Pettisbiff föreslog har verkligen slagit väl ut. Det känns som att alla spelare har fått ett lyft efter förändringarna. T.ex. var Paille bra innan kedjeförändringarna, men nu är han ännu hetare. Likaså har Johnson sett hetare ut de senaste matcherna.

Till sist vill jag berömma Bertilsson. Så mycket skit som han har fått på detta forum efter alla skador. Nu är han tillbaka och spelar som en gud match efter match. Fy fan vad jag älskar den mannen när han spelar så här.
Kommentera

varulf:

Varför skulle man vilja möta Brynäs i kval? Måste ju vara 1000ggr bättre att möta något av lindansargängen Leksand eller Rögle. Speciellt Leksand som har en allsvensktrupp nästan.

Finns inte en chans att Brynäs ligger i botten, tycker ni har för mycket spets för det.
Kommentera

Tigerhjärta: "Rautio räddade 42 (!) av 43 skott denna matchen, riktigt bra gjort "

Rautio räddade faktiskt alla skott! Målet var ju en turlig studs på en skridsko.
Kommentera

pjåtor: bor i timrå och folk här vill möta oss i negativt kval. Misstänker att vi kommer slippa det och ev spela om ädlare placering i vår. Känns bra nu!
Kommentera

På torsdag mot Leksand så tror jag det lossnar för Zaborsky och Gunderson, det blir mer utrymme mför dem. Har en känsla av att det kommer bli som ketchupeffekten mot Leksand. Alla kedjor kommer fortsätta leverera.
Nu kör vi över dom!
Kommentera

Steenm: likadant som ifjol i början. :)
Å de är lätt att säga som tv-tittare 44/52 matcher/säsong (går till migsjälv) men fråga arena bolagen om dom vill ha fler å tätare matcher :)
Kommentera

Men varför spelar vi bara två matcher i veckan i inledningen? Sjukt irriterande och ologiskt. Måste ju fan vänta fem jävla dagar mellan varje match. Tänk om vi hade det som i NHL...
Kommentera

Mår fruktansvärt gott ikväll här uppe i banjoland 😂 hoppas vi inte underskattar lyxfällan på torsdag bara utan kör över dom 👊
Kommentera

honken21: Så inte ens våra tränare klarar sig undan skador. 😂
Kommentera

Brynäsgubbe: han är nog med ska du se! Om inte annat på kryckor!

(Han haltade av. Så illa kan de inte ha varit)
Kommentera

honken21: Han måste ha brutit foten. En gammal hockeyspelare åker inte till akuten annars. Men det är klart, han är ju fostrad i Luleå.
Kommentera

Brynäsgubbe: hoppade ner från bänken (arg på domaren) och vrickade foten. Eller nåt.
Kommentera

Missade situationen med Bulan. Är det ok med honom? Vad hände?

Han måste ju vara i båset mot Leksand!
Kommentera

Go vinst!! Riktigt bra bortamatch utav Brynäs o Rautio(5/5)!! Såhär ska en borta seger se ut! Kämpa seger. Gäller att vi på torsdag visar att vi har ett tryggt hemmaspel!
Kommentera

Gamnacke:

Skrev det i SAIK boken men lägger in det här också. Lite karma över denna kommentar innan match.

"Det är fan tur ändå att det är förlorarnas förlorarlag Brynäs vi möter ikväll med Gnomström, Bulan Bob och gänget, sen hoppas jag innerligt på David Råttio i kassen" av Yoda Marklund
Kommentera

Kommentatorns kommentar nu under repriserna efter matchen: "Rautios klubba slängs eller kastas" hahah avgå
Kommentera

Dalrt: Den där när hans kastade/tappade klubba räddade ett givet mål är en höjdare 😎
Kommentera

Dalrt: Tack som fan Brynäs:)
Kommentera

Rautio tog alltså 42(!) skott idag. Och det var då fan inga lätta skott han fick mot sig.
Kommentera

Vi hade alltså 4 spelare ett tag i offensiv zon med 2 min kvar..vi ORKAR alltså pressa in i det sista. Riktigt bra match av oss idag..och RAUTIO..OJOJOJ. Jensen grym framåt och bakåt. Enter kommer igång mer och mer. Granis matchhjälte. Nu sover jag gott inatt! Krya på dig Bulan!
Kommentera

David FUCKING Rautio räddar 42 skott idag. Tack för 3 poäng David!
Kommentera

Fredrik Öberg....Verkar vara en muntergök
Kommentera

grattis
Uppladdat:

450x300-original_0.jpgoriginal_0.jpg

Kommentera

1766620 · »