Brynäs IF

728230 inlägg · 7961 ämnen

Skönt

« · 391074 Till forumet

Skönt
Vill bara skriva att det är skönt att Hockeysnack är tillbaka så vi kan föra debatten framåt (framåt ? framåt och framåt är kanske att ta i, men i alla fall föra en debatt). Hoppas det blir mindre strul framöver, annars är risken stor att vi tröttnar.
MVH Makkan.
Kommentera

Sv: Skönt
Makkan: Jo, det är trevligt. Vi får väl se hur länge det håller denna gång ;)

-HF
Kommentera

Makkan: Skönt att äntligen kunna läsa kloka insändare igen. Jaha hur blir årets säsong, fågel eller fisk ?
Kommentera

rafalski: Mitt-i-mellan.
Kommentera

rafalski: Jag måste tyvärr vara lite pessimistisk...i nuläget tror jag att Brynäs gör sällskap med Mora till kvalserien, OM det inte blir någon ny back OM det inte blir en ersättare för Kyrö och OM inte Dackell kommer hem.....mycket OM nu men det är väl det som är silly season :)
Kommentera

Gusten: Kyrös ersättare tror jag är Wahlberg, den nya backen en junior och OM inte Dackell kommer försöker man värva en motsvarande forward. Sett till förluster-nyförvärv i dagsläget ser jag ändå några lag som ser svagare ut än BIF. Luleå, Tälje, MIF och MoDo t.ex. Deras intentioner under sommaren får väl visa vad man satsar på.
Kommentera

Vill först bara säga att det e förbaskat skönt att sportsnack ha startas igen!! Sen så tänke ja skriva lite ang vårat lag som vi har till denna säsong. Jag tycker att micke o co har värvat rätt spelare till klubben och laget brynäs! Se en spelare som Wahlberg, en riktig gävle kille och ett stort bif hjärta i sig och med en mycket stor begåvning med sina luriga pass. Som det ser ut nu så kommer vi att ha 2 av ES bästa centrar.
Båda Mikarna e ruggigt bra det dom gör.

Sen så har vi värvat 3 finlänska spelare och mikko vet vi redan mycket om, en mycket bra tvåvägs spelare och är mycket lojal spelare.
Sen så har vi Sebbe och Vesa som ja tror personligen mycket på.
Vesa är den målskytt tillsammans med Soling som behövs i dagens brynäs och jag hoppas att det komemr att fungera bra mellan vesa och kungen tommi med antingen nån av mikarna som center.
Tror att den kedjan kommer att briljera i ES.
Sen så har vi fått en mycket erkänd och mycket bra back i sebbe som är en stor, stark och mycket bra poängplockare.
Så på värvnings fronten ser det mycket fint ut.
Hoppas att även Ante komemr hem och varför inte Fredde från nhl??
Då kan man redan boka in finalplatsera redan nu =)

Sen så kanske det är svpårt att konkurera med modo och deras nya satsning, hv, fbk etc men jag tot mycket på dagens brynäs lag....
ser en framförsikt med laget och jag tor att de komemr att spela en mycket mer jämnare spel och säkrare spel denna säsong....
Kommentera

rafalski:

Jag tror att säsongen blir fågel i jämförelse mot förra säsongen. Jag känner att vi kommer att knipa en 8:e plats, dock med liten marginal. Men där är det nog stopp. Att gå vidare från en kvartsfinal blir nog en övermäktig uppgift. Skulle Dackell ansluta till truppen så stärks mina förhoppningar oerhört mycket. Men semifinal...+ nää nää det är bara att glömma tyvärr (tror jag).

Lagen vi kommer att efter oss tror jag blir.......

12. Mora
11. Malmö
10. Luleå
9. Södertälje

Därefter tror jag tabellen kommer att se ut som följer.

8. Brynäs
7. Linköping
6. Djurgården
5. Modo
4. Timrå
3. Färjestad
2. Frölunda
1. HV71

Men det kommer att bli jävligt tufft i att med klubbarna i toppen bara blir rikare och rikare och drar ifrån dom övriga klubbarna. Att komma topp 6 kommer att bli enormt svårt att bli i framtiden. Men men, hoppet är det sista som överger en.
Kommentera

Makkan: Ser bra ut, jag tippar också en liten tabell,och då utgår jag ifrån trupperna som lagen har idag,alltså utan Dackell.Kommer säkert ändra mig många gånger innan säsongen börjar,men det är alltid lika roligt att tippa tabbeller och skriva tänkbara femmor.Så här kommer en liten tabbell på hur Elitserien slutar 04/05:

1.HV71
2.Timrå
3.Linköping
4.Frölunda
5.Färjestad
6.Brynäs
7.Luleå
8.Modo
--------
9.Djurgården
10.Södertälje
-----------