Brynäs IF

728282 inlägg · 7961 ämnen

Sloven ersätter Holmqvist i Brynäs?

« · 723577 · » Till forumet

Sv: Sloven ersätter Holmqvist i Brynäs?
70 Rodrigues: Widing & Holmqvist borde ha haft relativt bra betalt. Det vore väl själva fan om Abrahamsson och Kristan köptes in som ersättare.

Almtorp anser jag vara ersatt med Sebastian Karlsson!
Kommentera

JanT: Det snackas ju om Fredrik Abrahamsson från Almtuna, det är tyvärr den klassen på spelare vi får vänja oss vid sålänge grässklippekungen Boork och "jag gör som Boorken vill Sundlöv" är kvar!!
Kommentera

70 Rodrigues: "In med slovenen och han blir en given succe"

Så ska det låta! ;-)

Allvarligt talat ser det väl lite "halvfjösigt" ut på målvaktsposten. Vi har som bekant varit bortskämda med "honken" de senaste säsongerna. Jag hoppas och tror dock att framförallt Sperrle kan blomma ut till något riktigt bra den kommande säsongen. Men riktigt stabilt känns det som sagt inte...
(nog tycker jag att Sundlöv kunde hittat på något bättre med alla pengar som honken tjänade)

Får vi möjligen se en riktigt bra avslutare istället?
Kommentera

JanT: Jag är heller inte nöjd :-)

Lite för stort avstånd från att ersätta Honken med en bra mycket sämre målis. Men det är bara att gilla läget tyvärr.

Kommentera

JanT: Är du själv nöjd med Kristan??
Kommentera

65selander: Sen undrar man förstås vad som krävs för att Lasse & Tony skall bli nöjda i dagsläget?

Sidney Crosby?
Evgenij Malkin?
Alexander Ovechkin?

;-)))
Kommentera

JanT: Jaha, då har vi värvat en kanonmålvakt. Tänk vad enkelt det är med hockey. In med slovenen och han blir en given succe, för det blir ju alla som kommer till Brynäs!!!
Kommentera

65selander: Jaha, då var vi klara för KS nästa säsong. Tänk vad enkelt det är med hockey. In med en sloven och KS-biljetten är klappad och klar!
Kommentera

65selander:
Säger som rackham:-)
Alla vet vem jag är, oavsett vilken
debatt jag är på:-)!

Jag finns dock på ett annat nick,
men det har Ni ej listat ut ännu!:-)
Kommentera

GävleLasse:
förlåt..ni.
Föreslå dig själv då på årsmötet. Jag lovar.
De andra...medlemmarna röstar in dig:-)
Kommentera

GävleLasse: "Vi" får väl fråga styrelsens tanke med värvningen :-)

Sedan så får man väl förvänta sig att han får någon fråga från "allvetarna" i Gävle tidningarna också. Blir intressant att följa Gävlesporten dom närmaste dagarna.

Kommentera

dysterkvist: Du skriver "vi"... Du är väl inte medlem *evil grin*

Förtroendeuppdrag som t ex valberedningen är inget man börjar i utan man bli invald...
Kommentera

dysterkvist: Stefan nästa du lessnar att skriva här så kan du väl behålla nicket istället för att starta nya hela tiden. Blir mycket lättare att hålla reda på dig då. :-)
Kommentera

GävleLasse:
Skall bara be och få tala om att även vår nuvarande
klubbchef var en man med åsikter kring föreningen
Brynäs IF innan han blev invald.

Varför ej börja din bana i valberedningen.?:-)
Finns någon plats över där anser jag *blink*
Har vi någon självutnämnd kuppmakare inför årsmötet?
Kan vi förvänta oss något ytterligare från något nätverk?
Hur är stämningen i Gävle inför årsmötet, rykten?
Kommentera

dysterkvist: Jag kan ju inget om varken hockey, föreningsliv eller nånting annat... jag är ju bara en gnällspik.
Kommentera

GävleLasse: Jo, jag vet att chansen är minimal att vi får se Högardh i Brynäs. Men som tur är vet man aldrig och Sundlöv har ju jagat Högardh förr.
Kommentera

70 Rodrigues: Jag skulle inte ha något mot att få se en klasscenter + Högardh. Har alltid gillat han och tror nog han skulle kunna göra riktigt bra ifrån sig i Brynäs. Att se en klasscenter kan vi dock glömma.
Kommentera

GävleLasse:
Kan inte du sätta dig i organisationen istället för att
byta ner dig till ståplats:-)?
Vissa är k...a på att sitta i organisationen...(har jag hört)...:-)
Kommentera

Falken: Vill varken ha Högardh eller Jens Karlsson, jag vill att Sundlöv får tummen ur och värvar en riktigt klasscenter samt en riktig målspruta till forward, vi måste ha SPETS inte bredd!!!
Kommentera

Falken: Vad får dig att tro att han skulle få ett kontraktsförslag från Brynäs? Ser du inte linjen i värvningarna? De satsar stenhårt på nonames, lyckas EN av dessa så kommer de att slå sig på bröstet hela våren, tills vederbörande drar till NHL ;)
Kommentera

Nu får Sundlöv ta och värva värva Högardh så människor här inne kanske blir lite glada i alla fall. :)
Kommentera

Clarence: Det skall verkligen bli högintressant och se vad som händer de närmaste åren. Bra lär det INTE bli i alla fall.
Kommentera

Db_04: Både Kristan och Sperrle är backup målisar och det kommer vi Brynäsare tyvärr att få erfara denna säsong!!
Kommentera

GävleLasse: Ja, färgerna på LA lär nog komma att matcha "interiören" ganska bra. För inte blir det några gladare kulörer på Brynässpelet i vinter inte. Lika bra att måla f... på väggarna redan nu...
Kommentera

mattias - 74: jag tror Slovenen kommer bli 1a... de lilla jag såg av han i VM så var han bättre Sperrle...
Kommentera

Db_04: Dom är bättre, skulle ta både Puurula och Hirsch före Kristan alla dagar i veckan!!
Kommentera

Db_04:

Ja jag är beredd och hålla med. Finnen är då bättre än båda tror jag Hirsch är väl kanske bättre än Slovenen men inte sperrle kanske !!
Kommentera

65selander: Japp ni e ena snåla jävlar allihop... ;)

Skrika kommer jag göra. Fast det blir nog mest i frustration och förbannelse...

Nöjd? Jag? inte det minsta
Kommentera

70 Rodrigues: ni får säga va ni vill om Leksand.... men känns nästan som vårt målvaktspar är bättre...
Kommentera

Grattis till nyförvärvet, tror ni på flipp eller flopp?
Kommentera

Grattis till nyförvärvet, tror ni det blir flipp eller flopp?
Kommentera

GävleLasse: Va kallar klacken för snåla ;-)

Det är upp till Kristan nu att visa att alla har fel och att han är värd en plats.
Synd bara att man skall våndas ända till Augusti innan man får se om det är något att ha.

Kommentera

GävleLasse: Bra vi behöver mer folk på ståplats.
Kommentera

70 Rodrigues: Nu går det i alla fall upp för en varför Läkerol Arena byggs i så dystra färger. Det är ingen arena utan ett masoleum för Brynäs undergång. ;)
Kommentera

70 Rodrigues: Nåja, nu sparade jag i alla fall 5800:-

Aldrig i livet att jag betalar så mycket för att se det här laget. Näe...Det får bli snålvarianten med vrål på hemmastå istället.
Kommentera

RQT: Sant, och denna säsong lär vi inte heller vinna några slutspelsmatcher, man gör sällan det i KS :-)
Kommentera

Ni som höll med Boork om att hellre satsa på unga svenska talanger istället för utländska medelmåttor, måste ju verkligen hylla värvningen av Robert Kristan, för han är ju urtypen av svensk ungdom. Snacka om kappvänderi!
Kommentera

GävleLasse:
"Kristan" blir alldeles utmärkt i målet.
Målvaktssidan är inget bekymmer.

Backsidan saknar någon 95 kg:s back
Forwardssidan likaså.
Var är nyförvärvet som drar till sig det lilla extra
intresset för hockeyn i allmänhet bland gävlebor,
sponsorer samt övriga?

Du som verkar ha seriebiljett.
Tröttnar du aldrig på den totala avsaknaden av
etablerade värvningar?
Kommentera

RQT: haha mjoo blir dyr telefonräkning kanske ;)

Joo de klart han är inte så gammal och fullt utvecklingsbar :)
Kommentera

70 Rodrigues: Nu menar jag såklart inte inbördes möten. Är det så du vill ha det, så kan man ju undra hur många matcher Brynäs vann i slutspelet ;)
I tabellen skilde det inte mkt mellan lagen.
Kommentera

88Lindkvist: Nej det får vi verkligen hoppas! Haha! :D Annars lär "Honken" få det lite jobbigt i staterna utan sin Korhonen :P

Det jag menade är att nu när ni fått ett gäng stabila backar, borde Sperrle duga bra till. Han utvecklas dessutom hela tiden och har framtiden framför sig. Något som även BÅG har uttalat sig om. Jag tycker det ser rätt bra ut för Brynäs sida.
Kommentera

RQT:" Sperrle kunde mycket väl varit våran förstamålvakt förra säsongen. Brynäs och Mora var så jämna man kan bli. Därför tycker jag det är lite mystiskt att ni är så fruktansvärt besvikna över målvakterna"

Kunde ja!

Jämna? 3 vinster o 1 oavgjord på 4 matcher till Brynäs fördel är väl inte direkt jämnt?
Kommentera

Bissett19: joo så kan man säga ;)

RQT: men alltså! nu snackar vi att han är en av dom bästa i SLOVENIEN! och vi hade SVERIGES bästa målvakt! Alltså mora å brynäs må va rätt jämna som lag men förra året hade vi nog elitseriens bästa målvaktsPAR!
Nu mena ja inte att honken å marcus är gay ;)
Kommentera

70 Rodrigues:
Givetvis är ekonomin helt okey. Ingen har hört något annat!
Brynäs bad om ytterligare miljoner, så givetvis bör väl
ca 5-7 miljoner lagts undan till att värva någon etablerad spelare.?
Dock! Brynäs lyssnar ej förrän sponsorerna ryter ifrån.
Det märkte du väl under föregående säsong, när Sjödin
m.fl knöt näven i bordet.
Är helt säker på att en/flera sponsorer krävde resultat och
klara mål, gentemot föreningen.

Sponsorerna har tålamod vill jag säga:-) Vore intressant
att veta dera åsikter.
Kommentera

88Lindkvist: Sperrle kunde mycket väl varit våran förstamålvakt förra säsongen. Brynäs och Mora var så jämna man kan bli. Därför tycker jag det är lite mystiskt att ni är så fruktansvärt besvikna över målvakterna.
Kommentera

GävleLasse: Jokela vart ett tidigt aprilskämt...
Kommentera

88Lindkvist: Jämndåliga?......:)
Kommentera

Det finns ju inte mycket annat vi kan göra än att vänta och se. Naturligtvis är det ju ett säkrare kort att värva en mer etablerad målvakt men det finns ju aldrig någon säkerhet. Visst hade jag hoppas på en mer lovande eller bättre målvakt men Kristan ska få chans att visa upp sig.
Kommentera

RQT: Det som är bra med att vi har honom är väll att de är ganska jämna målvakter! förmodligen... eller hoppas jag.
Kommentera

AD: Ja Sundlöv visade ju en jäkla bra kunskap vad gäller målvakter när han signade Jokela.

Tänkte du på att det saknas en detalj i nyheten på Brynäs hemsa? De brukar alltid lägga med en länk med mer information om spelaren. Dock inte den här gången. Antagligen för att det inte ens finns trovärdiga stats att finna då ligan han kommer från inte verkar föra sådan..
Kommentera

« · 723577 · »