Brynäs IF

728251 inlägg · 7961 ämnen

Slutspel 2010

« · 1245579 · » Till forumet

Sv: Slutspel 2010
HF: Jo just de ja, hur var de nu det lät för ett par timmar sen?? De var ju INTE vår än... eller hur var de??
Kommentera

65selander: Det är vår NU, har ju redan grillat flera gånger, senast i kväll.
Kommentera

HF: Till våren... till våren min broder. En mas nickade!! i eget mål 1-2 LIF-BIF i J20 :-)
Kommentera

sylf: Har du kollat med kakelmannen om han håller med? =) Känner mig i form för ett besök från honom här i boken =)
Kommentera

Jajjen: Håller med till 200%, Brynäs är förmodligen det lag som hakar minst i hela ES!!!
Kommentera

65selander: Kom och hälsa på din jävla germanofil!
Kommentera

HF: Då kan vi ta varandra i hand. Luleås sak är vår ;-)
Kommentera

SH: Nu tycker jag att du är taskig mot djurgårdarna. Det är nog så enkelt att han är journalist. På en kvällstidning. Att sitta inne känns som ett bättre alternativ.
Kommentera

SH: Han är väl en äcklig lexing?

Vafan, dålig partystämning här. Skål, Brynäsvänner! Finns ju massor att fira redan idag, måste ju erkänna att jag ler lite extra åt att modo missade slutspelet. Bara luleå håller tikarna på stången är jag nästintill helt nöjd med sluttabellen.

Kommentera

Jajjen: Kan det vara så att Ros är Djurgårdare....?
Kommentera

SH: Jag har sett 50 av Brynäs 54 matcher i år. Jag vet att jag har mer koll på Brynäs, och förmodligen allt annat också, än lögnhalsen på Aftonbladet. Brynäs hakar mindre än samtliga andra lag i Elitserien.
Kommentera

Jajjen: Eftersom det inte syns i utvisningsstatistiken..., Kan det vara så att Brynäs använder sig av "Jörgen Jönsson-hakningar, alltså man hakar men åker inte ut....?

Håller med om journalisternas sätt att skapa egna sanningar, man lägger under en säsong ut ett antal tips råkar man få en träff hänvisar man till detta för att understryka sin kunskap.....
Kommentera

Hence: "Hakningshockey?"

Nej, precis. Det är rätt kul. Skriver man i en tidning så kan man skapa sin egen sanning. Skit samma om man är kompetent, kunnig eller klok - du kan skriva vad fan som helst och det blir sanningen för alla Lindström och Gurra88. Journalister är den enda yrkeskår som tillåts verka helt utan personligt ansvar. I kombination med total ansvarslöshet är dom livsfarliga.
Kommentera

Äh, vi tar guld i år :)
Kommentera

Synd att Eero o Kahna hade så jävulskt trög start på målskyttet båda är uppe på 19 strutar nu, delad 8:e plats i totala skytteligan....men bara målformen håller i sig in i slutspelet så får man väl förlåta dem
Kommentera

Horace76c: Nej, det kanske bara är en mediagrej att vi är så jäkla eftertraktade i slutspelet..Hoppas det iallafall!
Kommentera

Horace76c: jag har kvar min plats hela slutspelet i klacken, nån annan också ? :)
Kommentera

Horace76c:
Och Diffarna var inte heller så taggade....
Hmm, vi kanske inte är ansett att vara ett sånt lätt byte ändå för topp 4 lagen enligt dom själva???
Kommentera

mikeymike:
Varit inne och snokat lite på HVs forum, och supportrarna där är faktiskt inte eld-och-lågor över att välja oss i en kvartsfinal direkt...
Kommentera

Jag tycker det är lite lustigt att all media snackar om att inget lag kommer vilja möta Frölunda och jag håller med till stora delar..
Men 2 saker som ändå skulle kunna tala för att HV (om dom nu vinner) väljer Frölunda före t.ex Luleå skulle kunna vara resorna och att HV ändå bara torskat en match mot Frölunda denna säsong (om jag i all hast räknade rätt).
Kommentera

Bissett19: På söndag kommer facit.
Kommentera

Skitstöveln:

Eller Jönköpng,eller Stockholm,eller Karlstad,eller Skellefteå....;)

Fan man blir tokig på detta.
Kommentera

Skitstöveln: Men resan kommer att gå till Linköping iaf.
Kommentera

Bissett19: Jag menar hemmamatch nr. 2 ;P
Kommentera

Skitstöveln:

Var går resan till Kvartsfinal 2 då?;)
Kommentera

Då har man införskaffat sig biljetter till kvartsfinal 1 & 2 :D
Kommentera

65selander: Du menar att du kommer att slita dig från tvn? Det tror jag först på när jag ser det :p
Kommentera

65selander:
Har ju iof också närmare dit men det blir ju inte samma sak...
Kommentera

Clubsport: Tycker själv att det är perfekt. :-)
Kommentera

Hence: Det får stå för dig, jag önskar inte någon skada eller sjukdom
Kommentera

På tal om slutspel, finalspelet i J20 spelas på Hovet/Globen i år!
Semi, brons och finalmatchen.
Surt, där minskades chansen rejält att få se ett nytt Sm-guld i Läkerolen..
Kommentera

HF: Med tanke på hur ofta han vänder kappan så borde han ju statistiskt pricka in rätt nån gång. Men jag tar det inte för givet...
Kommentera

Hence: Har Ros någonsin haft ett rätt?
Kommentera

Hence: Hakningshockey, japp vi satt mestandels utvisad under hela matchen. :-))
Kommentera

Har nån Gävlebo varit elak mot den rosa blaskans Ros?

"Linköping–Brynäs

Brynäs hakningshockey kan bli Leners värsta mardröm."

Hakningshockey?
Kommentera

A_x_e_l: Jag skulle inte direkt gråta om LHC har tre ordinarie forwards borta, om det nu blir dem vi får möta i kvarten.
Kommentera

Hence: Ont ska det göra, men alltid tråkigt att läsa om skador oavsett spelare
Kommentera

Gjorde ont för Tolsa att möta OPG.
Kommentera

HF:
HF:
Tror ärligt att våra chanser till avancemang är mycket små.
DIF som jag alltid hoppas på är i hysterisk form och är faktiskt ett fruktansvärt bra lag (skulle bli en kanonrolig kvart oavsett).

HV och LHC borde tagga till nu när allvaret börjar, och de SKA inte ha några problem med oss.

FBK vet jag inte riktigt var jag har, men är inne på Huges linje att bara pga historia och att grabbarna mentalt kommer börja alla matcher mot FBK med ett 2-0 underläge så känns det som den minst roliga kvartsfinalmotståndaren.

Hur det än blir har jag svårt att se att vi blir överkörda i 4 raka matcher som i fjol och förrfjol (i fjol blev vi inte "överkörda"...jag vet)
Kommentera

Horace76c: Då skulle ju faktiskt det tråkiga scenariot att det blir färjestad i kvarten ändå uppenbaras sig. Ironiskt nog ger ju en förlust mot SkAIK mer eller mindre garanti att inte möta fbk i kvarten. Men jag vill se Brynäs gasa på ända fram till SM-bucklan.

Edit: Såg ju nu att fbk kan även passera dif. Kepigt detta ;-)

Redigerad kommentar

Kommentera

arnio:
Har tidigare varit stupsäker på att vi skulle bli valda så fort den möjligheten yppade sig för någon, men har faktiskt börjat vackla lite i den frågan..
Skulle vara ett gott betyg för laget om vi INTE blev valda på en gång
Kommentera

Horace76c: Vi ska nog inte vara helt säkra på att vi väljs före Frölunda trots allt.
Kommentera

Bissett19:
Tro och hoppas på HV vinst faktiskt, samtidigt så blir jag lite osäker på DIF...
Vi får nog sikta in oss på LHC eller HV ändå tyvärr...
Kommentera

Hong Kong:

Frölunda har några riktiga slutspelsrävar som lär vakna till nu och att man i HV har lite större respekt för Frölunda än för BIF,men det lär bli huvudbry för laget som hamnar på andraplats helt klart.

Hittade en chatt med Petrasek från Januari i år,han gillar inte att möta Brynäs iaf:

"johan: vilket tycker lag tycker du är svårast att möta?
David Petrasek: brynäs"

Redigerad kommentar

Kommentera

Bissett19: Om nu tabellen ser ut så efter sista omgången. Tror du inte Hv väljer Frölunda, för att få kortare resor. Och allvarligt, är inte Frölunda ett sämre lag för dagen än Brynäs?
Kommentera

Tips inför Lördagen:

LHC-HV 4-2
VF-DIF 1-3
Lule-TIK 2-3
Modo-RBK 7-1
BIF-SKAIK 2-2
FBK-SSK 4-3

Innebär slutspelstabell:
1.LHC
2.HV
3.DIF
4.FBK
5.SKAIK
6.BIF
7.Frölunda
8.Timrå

Tror då på följande Kvartar:
LHC-TIK
HV-BIF (tyvärr)
DIF-Frölunda
FBK-SKAIK

Kommentera

tjugo8: Känns skönt att slippa "HLR" på lördag.

Nä godnatt på er, imorgon är det en annan dag och mörkens tider sänker sig över Västernorrland ;-)

Kommentera

Hong Kong:

Heart-attack of hockey...?
Kommentera

Var ett tag sedan man skrev här och har dessvärre missat matcherna mot TIK, DIF, LHC, HV71 och RBK. Kanske lika bra att man håller sig borta. Hur som helst är det helt underbart med slutspel! Laget verkar ha spelat grymt bra på slutet och med en Kahnberg och Markström i form kan vi nog skaka de flesta lagen i slutspelet. Bring it on!

Edit: Naturligtvis krävs det ju även att de andra gör sitt också...

Redigerad kommentar

Kommentera

sylf:
Nu får man schämmas...först inte veta vart man kan kolla på matchbilder...och sen inte ha koll på vilken dag "lottningen" sker...
Kommentera

« · 1245579 · »